Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    21-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Limburgs kampioenschap uurloop Heusden-Zolder - 21/07/2010

    Op de nationale feestdag ging het richting stadion de Veen in Heusden-Zolder voor het LK uurloop. Een tiental dagen geleden streden op deze piste nog heel wat top-atleten voor de EK-minima. Nu was het de beurt aan de Limburgse atleten om zoveel mogelijk kilometers "af te malen" in een uurtje.
    Toch wel wat volk aan de start waaronder enkele kleppers als Tim Stessens en Geert Maes. Meer deelnemers dan vorig jaar had ik de indruk. Met wat vertraging begon de klok dan toch te tikken rond 19u15.

    De eerste ronden zette ik me in het spoor van Pascal Van Marcke en enkele AVT-atleten. Een 2-tal kilometer kon ik in het spoor blijven van Pascal. Dat tempo lag mij duidelijk te hoog en dat kon ik onmogelijk een uur volhouden. Bijgevolg zocht ik dan maar mijn eigen tempo op. Met rondjes rond de 1'29" liep het vrij soepel. Na zowat 45' wedstrijd kreeg ik het iets moeilijker en gingen de rondetijden een beetje omhoog. Na het "tweede" eindschot stond ik net voorbij de startstreep. De jury kon me dadelijk mijn verdicht geven : 40 ronden (dus 16.000m). Mijn Garmin gaf echter 16.78km aan. Toch een groot verschil. Na enkele ronden moet je al beginnen te dubbelen en uit te wijken naar de 2de en 3de baan. Zo maak je natuurlijk wel wat meer meters. Pascal Van Marcke won verdiend de wedstrijd in de categorie masters +40. Hij dubbelde mij 2 keer als ik goed heb gekeken. Nochtans staat in de uitslag 17.218m achter zijn naam. Ofwel hebben ze bij Pascal een ronde teveel geteld ofwel bij mij een ronde te weinig. Maakt niet zoveel uit. Ik kon terugblikken op een goede wedstrijd (2de master +40) mede dankzij de mildere temperaturen .

    Bij de senioren won Tim Stessens (17.539m) voor Geert Maes (17.337m).

    uitslagen : http://www.pclimburgatletiek.be/index.htm


    samen op de foto met enkele Limburgse kampioenen uurloop : Olga Moonen (D45), Pascal Van Marcke (M40) en Annie Munten (D50)

    21-07-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    20-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Artikel Het Nieuwsblad - 20/07/2010 : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=FM2T3EVP




    20-07-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    17-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen


    De voorbij weken niet altijd optimaal kunnen trainen met die hoge temperaturen. Enkele keren de schaduw opgezocht in het natuurgebied De Maten hier in de buurt. Deze week 2x de snelheid wat opgedreven met wat intervaltraining. Dinsdag : piramidetraining (2x(200/300/400/500/400/300/200)) en donderdag : 9x300. Dinsdagavond naar Luik getrokken voor de int. atletiekmeeting op de piste van Naimette. Traditiegetrouw helpen we daar met enkele mensen van de club op de piste. Ook wel eens plezant om zo de wereldtop aan het werk te zien. Deze namiddag nog eens afgesproken met Tom Parthoens. Een lange duurloop (19km) afgewerkt bij zijn thuis in de buurt. Mooie en zware training afgewerkt op een groot stuk van het golvend parcours van de Bilzenrun. Dus dit weekend geen wedstrijd op het programma. Volgende week woensdag staat het LK uurloop op de kalender.
    De voorbije week ook een telefoontje gekregen van een journalist van het Nieuwsblad voor een interview. Volgende week dinsdag verschijnt er in die desbetreffende krant een voorbeschouwing op dat LK uurloop in Heusden. Hopelijk zijn de temperaturen woensdag niet te hoog en kunnen we dan nog eens een goede prestatie neerzetten.



    17-07-2010, 20:07 geschreven door Lode Raskin  
    08-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegenvaller
    BK 10.000m Naimette-Xhovément - 07/07/2010

    Na mijn degelijke wedstrijd van maandagavond was het natuurlijk de vraag of we de lijn konden doortrekken nauwelijks twee dagen later. De voorbije nachten nochtans niet zo goed geslapen met die warmte. Eigenlijk was ik gisteren al redelijk moe voor de wedstrijd. Tijdens de opwarming voelde ik al dat de benen niet goed aanvoelden.

    De start voor de 10.000m masters heren +35,+40 en +45 werd (al) gegeven om 18u50. Op dat moment was het nog heel warm (28°) en dus niet echt mijn loopweer. Na de start mijn "wagonnetje" toch maar aangehangen aan de kopgroep. 2 ronden kon ik goed mee maar dan ging het tempo omhoog en moest ik de trein laten gaan. Tot km 5 (17'30") liep ik op schema om mijn beoogde tijd (35') te realiseren. Daarna ging het bergaf. De zon die pal op de piste scheen en de zware benen speelden mij parten. De rest van de wedstrijd was het eigenlijk gewoon aftellen tot ronde 25. De goede benen die ik maandag had waren er nu compleet niet. Ik liep de wedstrijd uit in een ontgoochelende 36'17"  terwijl ik een tijd van 35' momenteel zeker aan moet kunnen. Bij de masters +40 werd ik 5de.

    De volgende dagen ga ik het iets rustiger aandoen. Die hitte nodigt ook niet echt uit om zware trainingen te doen. Momenteel worden goede wedstrijden afgewisseld met minder goede. Volgende keer hopelijk beter.

    info : www.val.be





    08-07-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    06-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Nieuwerkerken - 05/07/10 - 10km

    Deze wedstrijd staat traditioneel begin juli op een maandagavond geprogrammeerd op de kalender. 5 (dezelfde !) ronden van 2km "rond de kerktoren" kregen de atleten van de 10km voorgeschoteld op een licht glooiend parcours.

    Om 20u45 vertrok de meute van 159 deelnemers. Frank Bollen nam dadelijk het commando en gaf zijn leidersplaats niet meer af. Daarachter volgden Ruben Kenis en Arnoud Renard. Achter deze 2 vormde zich een groepje met Louis Lemmens, Luc Nassen en Tom Baets. Ik liep iets verder in 7de stelling. In de tweede ronde kreeg ik het gezelschap van Guido Boghe en Marcel Laenen. Marcel moest er vrij snel vanaf. Guido kon ik bijblijven tot ronde 4. Dan moest ik een gaatje laten. In de laatste ronde kwam ik nog bijna terug op Guido Boghe die ondertussen Tom Baets had bijgebeend. De laatste ronde ben ik niet meer echt diep gegaan, kwestie van nog wat te sparen voor het BK van woensdag. Aan de finish klokte ik af op 35'37" op 10.06km. Terug een degelijke wedstrijd gelopen na de hitte van vorig weekend tijdens de Bilzenrun. In het algemeen klassement werd ik achtste en bij de masters +35 mocht ik op het hoogste schavotje plaatsnemen   

    Frank Bollen won met ruime voorsprong de wedstrijd voor de senioren Ruben Kenis en Arnoud Renard. Volgende wedstrijd is woensdag al met het BK 10.000m op de piste. Hopelijk kunnen we daar een scherpe tijd neerzetten.

    uitslagen + tussenstanden + foto's : www.haspengouw-challenge.be











    06-07-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    27-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Bilzenrun - 27/06/10 - 10km

    We worden het stilaan gewoon. De Bilzenrun staat meestal gelijk met tropische temperaturen. Vandaag was dat niet anders. Op voorhand nog even getwijfeld tussen de 5 of de 10km wedstrijd (De 21 had ik al lang geschrapt). De 5km startte al om 12u30 en dat haalde ik niet.

    Dus om 13u30 stonden 254 atleten aan de start voor een tropisch rondje Bilzen. De start was eigenlijk heel "rustig". Iedereen hield zich blijkbaar gedeisd (allemaal bang van de zon ) tot bovenaan de Brugstraat. Na zowat 1.5km begon de groep uit mekaar te vallen. "Mon Kiptanui" Billen en Jeroen Hendrikx trokken er vandoor. Aan het kasteel van Alden Biesen liep ik zowat in 7de stelling. De ganse wedstrijd heb ik mijn eigen tempo (en plaats) aangehouden dat veel lager lag dan een weekje geleden tijdens de Kermisloop. Kwestie van niet oververhit te geraken. Veel bevoorrading (1x ) was er ook al niet tijdens de wedstrijd. Gelukkig had ik mijn supporters laten postvatten net voorbij het 8km-punt met het nodige vocht. Dat was blijkbaar de beste zet van de wedstrijd. De laatste km kon ik nog even doortrekken om dan te finishen in een schandalig slechte tijd : 37'14" (10.1km). Ik denk niet dat ik alleen was met een mindere tijd in deze tropische omstandigheden. Toch nog 7de algemeen geëindigd en 3de master +35. Zo konden we nog een bos bloemen en een envelop in ontvangst nemen op de trappen van het stadhuis.

    "Mon Kiptanui" Billen liep weer een schitterende wedstrijd. Hij won voor een sterke Jeroen Hendrikx. Venturelli Dominique werd 3de en 1ste master +35. Daarna ging het richting "Genk on Stage". De frisse pint deed deugd !!

    uitslagen en foto's : www.bilzenrun.be



    mijn trouwe supporters !



    27-06-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    20-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Diepenbeek - 20/06/10

    Gisteren waren we al toe aan de vierde editie van de Kermisloop in Diepenbeek. Vanaf 18u konden de allerkleinsten zich "uitleven" tijdens hun kidsrun. Britte mocht starten samen met haar leeftijdgenootjes van het 2de leerjaar. Ze deed dat prima en liep naar een verdiende vijfde plaats. Laurien liep haar eigen wedstrijd en was dan ook heel tevreden met haar geleverde prestatie.

    Ikzelf had me net zoals vorig jaar ingeschreven voor de "halve" en "hele" kermisloop. Vorig jaar kon ik "de halve" nog op mijn naam schrijven.
    Na het startschot was het dadelijk de beuk erin. Ik nam het commando samen met Kris Lambrichts, Marc Schoels en Danny Vandecaetsbeek. Door het strakke tempo moesten Danny en Marc na enkele km's lossen. Kris bleef in mijn spoor. Tijdens de tweede ronde probeerde ik met enkele korte versnellingen wat afstand te nemen maar Kris bleef attent volgen. De laatste 200m op het marktplein licht bergop zette Kris aan en ik kon niet dadelijk "antwoorden" op zijn demarrage. Het kloofje was gemaakt en ik kreeg dat de laatste 100m niet meer "dicht gereden". In een tijd van 16'31" (afstand 4.89km) kwam ik over de streep luid aangemoedigd door het talrijke thuispubliek. Over mijn tijd was ik achteraf wel tevreden. Eén van mijn betere wedstrijden van de laatste jaren. Daarna ging het richting podium voor de huldiging. Na het podium moest ik me nog haasten voor de start van de 10km.

    Heel wat bekenden aan de startboog. Na de start was het "oranje" duo Hendrickx en Kenis al "vliegen". Pascal Van Marcke probeerde te volgen met daarachter Eli Jouck. Ik zette me in een groepje met Guido Maurissen, Peter Bellen en Rudi Neven. Rudi moest er na een enkele km vanaf en dus bleven nog met z'n drieën over. Eli Jouck hadden we ondertussen ook al kunnen achterlaten. Guido, Peter en ik liepen een goed tempo. De verstandhouding was goed en om beurt deden we het nodige kopwerk. Tijdens de laatste ronde begon ik mijn vorige wedstrijd toch wat te voelen en moest ik de twee laten gaan. Als 6de (3de +35) kwam ik over de eindmeet in een tijd van 34'36" (afstand 9.82km). De conditie en de recuperatie zitten goed momenteel.
    De wedstrijd werd gewonnen door thuisatleet Jeroen Hendrickx voor zijn trainingsmaat Ruben Kenis en de alweer sterk presterende Pascal Van Marcke. Na de wedstrijd en podium ging het richting kermis om de calorieën terug wat aan te vullen De "goeie vettige frit" smaakte heerlijk !

    Volgende week staan we aan de start van de Bilzenrun. Normaal start ik op de 10. Op de halve marathon heb ik de voorgaande jaren wat mindere prestaties geleverd vooral door toedoen van de hoge temperaturen. En het ziet er naar uit dat het zondag weer van dat gaat zijn.

    uitslagen + foto's : www.diepenbeek.be


    20-06-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    12-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kristoffelloop Munsterbilzen - 12/06/10 - 5.2km en 10.7km

    Deze middag net zoals vorig jaar naar het vlakbij gelegen Munsterbilzen getrokken voor de gezellige Kristoffelloop. I.p.v. een training af te werken van 15km had ik me maar ingeschreven voor de "dubbel".

    Om 14u30 weerklonk het startschot voor ongeveer 100 deelnemers aan de 5.2km. De eerste 500m vormde zich een groepje van een 10-tal atleten. In het begin van de wedstrijd hield ik me een beetje gedeisd kwestie van me niet op te blazen. Na 1km (3'23") was het groepje al wat uitgedund. Na zowat 1.5km doken we het bos in en nam ik resoluut de leiding. In het bos kon ik al wat voorsprong nemen op nummer 2 Kevin Vanbrabant. Bij het uitkomen van het bos had ik toch al een kloofje van een 30m. De laatste 2km was het een kwestie van mijn tempo aan te houden tot de finish. De lukte vandaag met de goede benen (en de lagere temperaturen) vrij goed en na 18' kon ik het zegegebaar maken. Ik was vandaag wel tevreden over het gevoel tijdens de wedstrijd.

    Daarna een half uurtje pauzeren en dan maakte ik me klaar voor de 10.7km. Toch heel wat sterke namen aan de start : Pascal Van Marcke, Jeroen Hendrickx, Ronald Janssen ... Na de start lag het tempo vrij hoog en een 10-tal atleten liet ik begaan. Ik wou toch even afwachten of ik de vorige wedstrijd een beetje had verteerd. Na 1km voelde ik dat de benen nog goed aanvoelden en kon ik geleidelijk aan mijn tempo wat opdrijven. Stilaan schoof ik op naar plaats 6. De laatste 300m moest ik nog 2 senioren laten voorgaan. Met een achtste plaats (4de +40) was ik tevreden. 38'15" op 10.7km. Pascal Van Marcke toonde net zoals vorige week zijn goede vorm en won de wedstrijd voor Jeroen Hendrickx en Mark Jorissen.
    Volgend weekend staat er nog eens een thuiswedstrijd op het programma. Afwachten of we de goede lijn kunnen doortrekken.

    5.2km in 18' (=17.3km/h)
    1ste van 107 deelnemers

    10.7km in 38'15" (=16.7km/h)
    8ste (4de +40) van 121 deelnemers

    uitslagen : http://www.sintkristoffel.be/index.html





    12-06-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    06-06-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Veel te warm !!
    Delhaize-run St-Lambrechts-Herk - 05/06/2010 - 10km

    Gisteren stond de Delhaize-run geprogrammeerd. Het kwik op de thermometer stond in de buurt van de 30°. Niet echt ideale omstandigheden (toch niet voor mij) om een wedstrijd af te werken. De voorbije week toch redelijk goed getraind. De intervaltraining op dinsdag (5x1000) ging prima : rond de 3'20".

    Heel wat volk aan de start in Herk, maar geen echte zware bezetting gezien het grote aanbod aan wedstrijden. 1 kleine en 3 grote ronden kregen we voorgeschoteld : goed voor 10.4km. De eerste helft van de wedstrijd ging vrij goed. Ik kon me redelijk vooraan (5de pl.) handhaven. Maar na zowat 6km kreeg ik serieus last van de warmte en zakte mijn tempo als een pudding in mekaar. De rest van de wedstrijd leek meer op een jogging. Ik heb het heel moeilijk met die zwoele temperaturen. Bijgevolg werd ik de laatste ronde nog verwezen naar een 9de plek algemeen. De eerste vrouw (de sterk lopende Kim Bosmans) passeerde me nog. Ontgoocheld liep ik na zowat 37'27" over de meet. Hopelijk kunnen we de volgende wedstrijden wat rechtzetten. Als 3de master +35 mocht ik toch nog het podium op.
    Pascal Van Marcke toonde nog eens zijn goede vorm en won de wedstrijd voor Tom Baets en Guido Boghe.

    uitslagen en foto's : www.haspengouw-challenge.be

    Samen op de foto met de altijd sympathieke Rik Ceulemans en de winnaar Pascal Van Marcke.





    06-06-2010, 19:17 geschreven door Lode Raskin  
    24-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niks voor mij !
    Jogging des Tourelles, Petit-Rechain - 24/05/2010 - 9.4km

    Deze namiddag voor de eerste keer (en waarschijnlijk ook de laatste keer) deelgenomen aan deze "jogging" in het land van Herve. De ganse voormiddag nog in de tuin gewerkt en mijne rug was eigenlijk al om zeep voor dat ik vertrok. Onderweg richting Petit-Rechain wees de thermometer 27.5° aan. Niet echt mijn weer om in te lopen. Ter plaatse aangekomen loop ik Michel Zielinski en Beny Stulens tegen het lijf. Zij hebben de wedstrijd al in het verleden gelopen en konden me dadelijk al een beschrijving geven van het zeer zware parcours. Samen met hen dan de eerste ronde verkend en dan wisten we al genoeg : constant bergop bergaf en een serieuze helling van ongeveer 1km. De wedstrijd bestond uit 2 bijna identieke ronden. Tijdens de 2de ronde moesten we nog een lus maken met een zeer steile helling van ongeveer 200m. De speaker sprak voor de wedstrijd van "un mur" na ongeveer 8km. En dat hebben we geweten

    Heel veel volk aan de start : meer dan 500 deelnemers !! Serieus ook wat kleppers waaronder Frederic Collignon. De eerste ronde ging nog redelijk goed en ik liep zowat in 15de stelling van het hele pak. De eerste helling had ik "redelijk" goed verteerd. Tijdens de tweede ronde kreeg ik een serieuze klap van de hamer. De warmte en het parcours hadden me in een "wurggreep". Bergop zat ik compleet "en bloc" en bergaf liep het ook al van geen kanten meer. Die Walen lieten zich alshetware naar beneden "vallen". Ik ben eigenlijk meer een type loper die een redelijk hoog tempo lang kan volhouden op een vlak parcours. Die kans was er vandaag niet bij. De tweede ronde viel ik dus serieus terug naar plaats 22.
    Ik was blij dat de wedstrijd erop zat. Geen spek voor mijn bek. Eigenlijk ben ik ook niet echt getraind voor zo'n parcours. Het eindverdict : 9,4km in 36'11" (22ste alg.) Na de wedstrijd nog wat losgelopen met Michel en Beny. Michel vertelde me dat bijna 3/4 van de deelnemers stilstaat op die laatste helling (mur) in de tweede ronde. Daar was ik ook bijna bij

    Eigenlijk was ik beter thuis gebleven en mij in de tuin in de zon gelegd Op de terugweg nog bijna een half uur in de file "gezeten" aan het viaduct van Boirs. Half Vlaanderen kwam precies terug van een zonnig weekendje Ardennen. Kortom : een wedstrijd om snel te vergeten. We hebben in ieder geval een goede training gehad en "genoten" van de zon en het mooie landschap.

    36'11" op 9,42km
    22ste van 597 deelnemers
    9de vet. I (40-50 jaar) van 143

    uitslagen en foto's : http://www.cjpl.be/Courses.php?annee=2010&Nom=PETIT_RECHAIN&Type=C





    24-05-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    22-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aswolk strooit roet in het eten !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Normaal gezien zat ik op dit moment nog in San Francisco. De aswolk heeft echter "roet" in het eten gestrooid. Normaal vertrok ik maandagmorgen voor mijn werk naar Los Angeles en San Francisco. Bij aankomst in Schiphol bleek echter dat zo goed als 95% van alle vluchten was geannuleerd. Bijgevolg terug naar België en dus geen trip naar de States. Normaal zal de reis op een latere datum (waarschijnlijk eind september) doorgaan.
    Dus deze week heb ik nagenoeg normaal kunnen trainen. Het weer is immers zalig om de looppantoffels uit de kast te halen. Pinkstermaandag gaan we de wedstrijdpantoffels nog eens aantrekken voor een wedstrijd (9.4km) in Petit-Rechain. Een dorpje in de buurt van Luik. De 20km van Brussel zal er dit jaar niet inzitten. Ik was te laat om mij in te schrijven en bovendien is het ook schoolfeest van onze dochters. Begin juni trekken we dan naar Herk voor de volgende manche van de Haspengouw Challenge.

    22-05-2010, 18:25 geschreven door Lode Raskin  
    09-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lentejogging Zonhoven - 08/05/2010 - 12km

    Gisterennamiddag waren we al toe aan de 4de manche van de Haspengouw Challenge. Traditiegetrouw mag de Lentejogging in Zonhoven niet ontbreken op deze kalender. Zoals de voorgaande jaren ging deze wedstrijd van start aan de Basvelden in Zonhoven. Dit jaar echter niet op de piste (nog niet volledig vernieuwd) maar op straat net voor het sportcomplex.

    Door de korte aanloopstrook ging mijn start compleet de mist in. Net na de aanloopstrook moest het hele pak de smalle finse piste op. Ik zat ergens midden in het pak en daar was de eerste km geen doorkomen aan . Dan maar gewacht totdat we de straat op konden (na zowat 1.5km) om terug wat meer naar voren te schuiven. Ondertussen waren natuurlijk al een aantal concurrenten "vliegen". Na bijna 2km mij dan maar op kop gezet van een vrij omvangrijke groep. Door het tempo hoog te houden begon de groep na een tijdje toch uit mekaar te vallen. Met drie er dan maar van door : Guido Boghe, Bruno Stulens en ikzelf. Guido kennende wordt alsmaar beter naarmate de wedstrijd vordert. Na 1 ronde (6km) begon ik het moeilijk te krijgen en moest ik de twee laten gaan. Bijgevolg de rest van de wedstrijd maar in mijn ééntje afgehaspeld. Op het einde kwam ik nog een beetje terug op Chris Wouters maar de kloof (25") was te groot om nog te overbruggen. In een tijd van 42'43" bolde ik dan over de eindstreep. Goed voor een gemiddelde van 3'34"/km (16.8km/h). Vorig week in Tongeren zat ik aan 3'32"/km. Al bij al toch tevreden over mijn eindtijd. Bij de masters +35 eindigde ik op een mooie 5de plek (12de alg.). Koen Neven ging net zoals vorig week met de bloemen aan de haal. Een andere Time2runner Jelle Bertels werd tweede gevolgd door master +45 Jos Lemmens.

    De volgende weken gaat de riem er een beetje af want ik vertrek binnenkort voor mijn werk een week naar de andere kant van de wereld (tenzij de aswolk weer komt overwaaien). Einde mei nemen we de draad weer op om dan begin juni er weer in te vliegen. Bye, bye ...

    uitslagen + foto's : http://www.haspengouw-challenge.be/

    foto's : http://album.hbvl.be/foto-album/lentejogging-zonhoven-2010.aspx





    09-05-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede wedstrijd !
    Tungri Tun Tongeren - 01/05/2010 - 10km

    De voorbije week terug "normaal" kunnen trainen. De rugpijn is zo goed als verdwenen. Deze namiddag dan samen met clubmaat Jimmy richting "De Motten" voor de 21ste Tungri Run.

    Veel volk (veel bekenden ook) op en rond het sportstadion. Om 17u30 stonden een 400 atleten klaar aan de start van de 10km waaronder een aantal Belgische toppers : Fays, Nemeth, Othmakov ... en ook een afvaardiging van het Time2Run team (Kenis, Hendrikx). Eerste liepen we een 300m op de piste en dan draaiden we het stadscentrum in. Na zowat een kleine km ging het steil bergop. Daar gingen we al snel "in het rood" . Ik hield me in het begin van de wedstrijd toch een beetje gedeisd want het parcours in Tongeren is toch niet te onderschatten. De eerste ronde van 5km liep ik in zowat 15de stelling van het hele pak. Ik voelde al vrij snel dat de benen goed waren vandaag. Zo kwam ik in het gezelschap van Rudy Peeters en Marcel Laenen. Deze laatste moest ik vorig weekend in Linter op het einde nog laten voorgaan. Net voorbij de zware helling tijdens de 2de ronde kon ik mijn tempo opvoeren. Mijn 2 kompanen moesten een gaatje laten. De rest van de wedstrijd liep "als een trein". We werden nog getrakteerd op wat lichte regen. Het was wel opletten geblazen want de "kinderkopjes" lagen er bijgevolg verraderlijk glad bij. De laatste km'ers kwam ik nog dicht in de buurt van mijn voorganger Danny Vos. Ik dacht dat hij een senior was, maar na de wedstrijd zei hij me dat hij net 35 was. Een 5de plaats +35 zat er net niet meer in. Op de piste klokte ik af in 35'54" op 10.17km (= 35'18 op 10km). Goed voor een 14de plaats algemeen. Met deze tijd was ik dik tevreden op een toch wel zwaar parcours. Hopelijk kunnen we de lijn de volgende wedstrijden doortrekken.

    De wedstrijd werd gewonnen door de Belgische topper Guy Fays (+35). Tweede werd Christian Nemeth (+35) en Jeroen Hendrikx werd knap derde (eerste senior).

    uitslagen : http://addtongeren.homestead.com/





    01-05-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    24-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3de +35 !
    Linter Loopt - 24/04/2010 - 12km

    De voorbij week serieus last gehad van mijn onderrug. Opstaan uit een zetel is een ramp. Ne kou gepakt zondag na de wedstrijd in Lommel. Versleten ? Ik weet niet juist hoe het komt. Bijgevolg deze week niet zoveel kunnen trainen. Dinsdag interval getraind op de piste en donderdag een duurloopje van 50'. Afwachten hoe het verder evolueert

    Deze middag toch naar Linter getrokken voor de 2de wedstrijd van de Haspengouw Challenge. Goed los gelopen en mijn rug wat los gemaakt voor de wedstrijd. Een 150 vertrekkers aan de start voor 2 grote ronden van 6km op een glooiend parcours door de velden van Linter.
    Na de start gingen Pascal Van Marcke, Tom Baets en Chris Wouters er van door. Samen met Kris Jacobs en Marcel Laenen vormde ik een groepje. Kris probeerde in het begin van de wedstrijd het gat nog dicht te lopen met Chris, maar moest hiervoor toch even op zijn adem trappen. Hij liet de 3 koplopers dan maar begaan en kwam terug in ons gezelschap. De rest van de wedstrijd liepen we constant samen. Ik probeerde af en toe nog eens het tempo op te drijven maar ik zat ook op de limiet . De laatste 400m moest ik de twee laten gaan en werd zo 6de algemeen (3de +35). Ondanks de warme lentetemperaturen (zijn we nog niet echt gewoon) en het redelijk zwaar parcours kon ik toch nog een mooie tijd op de tabellen zetten : 44'19" op 12,13km. Tijdens de wedstrijd had ik eigenlijk bijna geen last van mijn rugpijn. De rustige trainingsweek heeft me blijkbaar toch goed gedaan. Pascal Van Marcke won vrij makkelijk de wedstrijd voor Tom Baets (1ste senior) en Chris Wouters. Op het podium heb ik niet meer kunnen wachten aangezien hier thuis nog enkele dames "op stap" gingen. Zal hopelijk voor de volgende keer zijn

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/





    24-04-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    18-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste overwinning van het seizoen !
    Grensloop Lommel - 18/04/2010 - 14km

    Deze middag samen met mijn trainingsmaat Daniel afgezakt naar het hoge noorden in de provincie voor de Grensloop. 2 jaar geleden liep ik er ook al eens. Ik vind het wel een mooie en goed georganiseerde wedstrijd op een vlak parcours.

    De wedstrijden van de 7 en 14km vertrokken allebei samen om 14u30. Burgemeester Vanvelthoven gaf het startschot en weg was de hele meute. Met Tim Stessens op kop waren al dadelijk enkele seniors "vliegen". Op een bepaald punt liepen de deelnemers van de 7km rechtsaf. De anderen van de 14 mochten rechtdoor. 1 of 2 lopers voor mij liepen rechtsaf en de rest ging voor de 14. Zo kwam ik in een groepje met 1 senior (Gino Geens) en 2 masters (Erik Gerits en Francis Swinnen) De laatste 2 kende ik nog van het LCC waar ik ze meestal moest laten voorgaan. Vandaag had ik niet echt veel zin om mij te laten doen en legde ik er serieus "de pees" op. Ik deed het grootste deel van het kopwerk en na zowat half wedstrijd moesten 2 metgezellen (Erik en Francis) toch stilaan lossen. Gino Geens bleef nog in mijn gezelschap. Op de brug over de Zuid-Willemsvaart zette ik nog eens aan en kon zo mijn laatste metgezel van me afschudden. De laatste 3km was het nog even doorbijten tot aan de finish. Ik klokte af in 48'03". De afstand was volgens mijn Garmin "maar" 13.05km. Met mijn overwinning bij de masters +35 (8ste alg.) was ik toch dik tevreden. Tim Stessens won de westrijd met ruime voorsprong.

    Daniel liep de 7km-wedstrijd die er dan eigenlijk 7.3 was. Tot km 3 ging het uitstekend en liep hij zowat in 2de stelling. Na km 3 begonnen de benen tegen te stribbelen en moest hij zijn tempo noodgedwongen laten zakken. Een zware heuveltraining van zaterdag zat nog in de benen. Daniel eindigde 12de algemeen maar er had waarschijnlijk veel meer in gezeten. Alvast een goede training voor "zijn" Ten Miles van volgende zondag in Antwerpen.

    uitslagen : www.brandweerlommel.be

    foto's : http://www.bruudruuster.com/






    18-04-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    17-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We mogen blijven lopen !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aangezien ik redelijk intensief met sport (lopen) bezig ben, besloot ik toch maar eens ter controle een afspraak te maken met de cardioloog. Ruim 3 maanden geleden werd de afspraak vastgelegd en deze week was het zover. De cardioloog vond het blijkbaar ook geen slecht idee om vanaf een bepaalde leeftijd (40 jaar bijvoorbeeld) en bij intensief sporten je hart eens te laten controleren. Gewicht, lengte, bloeddruk, cardiogram, echo van het hart ... alles werd grondig gecontroleerd. Het volledig onderzoek werd afgesloten met een inspanningstest (op de fiets). De intensiteit werd geleidelijk aan opgedreven en na geruime tijd begon het zweet te lopen en kreeg ik "de molen" bijna niet meer rond. Mijn tong hing bijna op de grond en nog kwam ik amper aan een hartslag van 155. Fietsen is natuurlijk niet hetzelfde als lopen. Na alle testen, volgde nog een gesprek. Volgens de cardioloog lag mijn prestatieniveau ruim 25% boven dat van mijn leeftijdsgenoten. Hart was ok (grote hartkamers) en dus we mogen blijven verder doen zoals we bezig zijn . Toch een geruststelling. Je weet maar nooit. Een controle om de 5 jaar is zeker aangeraden volgens de cardioloog.

    De voorbije week redelijk goed kunnen trainen met de zalige lentetemperaturen. Dinsdag op de piste serieus afgezien : 10x600m. Niet mijn favoriete afstand : niet echt kort en ook niet echt lang. We hebben het toch overleefd. De duurloop van gisteren (vrijdag) gaf een goed gevoel. Normaal loop ik morgen in Lommel mee met de Grensloop (14km). Enkele jaren terug heb ik er ook eens deelgenomen. Mooi en vlak parcours in de prachtige Lommelse natuur.



    17-04-2010, 17:03 geschreven door Lode Raskin  
    11-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dochters kapen medailles weg !
    Loonse jogging - 11/04/2010 - 10.2km

    Deze middag net zoals vorig jaar met het hele gezin naar Borgloon getrokken voor de eerste wedstrijd van de Haspengouw Challenge.
    De kinderen stonden er vorig jaar op het podium en waren vandaag extra gebrand om deze prestatie nog eens over te doen.
    Britte nam in haar wedstrijd over 400m in het begin een afwachtende houding aan. Zij nestelde zich in het begin van de wedstrijd in 6de of 7de stelling. Aan het keerpunt was ze al opgeschoven naar plek 4. In de laatste rechte lijn haalde ze onder luide aanmoedigingen alles uit de kast en spurtte zo naar een knappe bronzen plak.
    Daarna was het de buurt aan Laurien voor de "dubbele" : de 800m. Ze keek in het begin van de wedstrijd heel verstandig de kat uit de boom en liet de rest begaan. Na halfweg wedstrijd schoof ze op naar plaats 4. In de laatste rechte lijn haalde ze uit met een verschroeiende eindsprint en eindigde zo schitterend 2de.
    Terwijl de dochters op het podium stonden, stond papa aan de start voor zijn wedstrijd over 10,2km.  In het begin van de wedstrijd moest ik een groepje met o.a. Wouters, Claes, Jacobs laten gaan. Het verschil was blijkbaar iets te groot om te overbruggen. Na enkele km'ers kreeg ik het gezelschap van Marc Van de Weyer. Hij kon wat later wel aansluiten bij het groepje. Ik bleef de rest van de wedstrijd hangen op een 100m. Ik had het gevoel dat de benen vandaag niet zo goed waren en dat er een sterke tijd niet in zat. Bij aankomst stond er toch nog 36'11" op de klok over 10.2km (=35'35" op 10km). Toch niet slecht als ik het vergelijk met mijn vorige wedstrijden en op een redelijk zwaar parcours.
    In een sterk deelnemersveld werd ik 17de (5de +35). De wedstrijd werd gewonnen door Omar Bekkali voor een sterke Ruben Kenis. Jelle Bertels vervolledigde het senioren-podium.

    uitslagen :
    http://www.loonsejoggingclub.be/









    11-04-2010, 22:58 geschreven door Lode Raskin  
    05-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Col buiten categorie ?!
    Peter Rusmanloop - Oirsbeek - 05/04/2010 - 5.5km

    Deze morgen net zoals vorige week afgesproken met Tom Parthoens. Tom's trainingsmaat Piet was er ook bij en was chauffeur van dienst (vriendin Elke supporter). Samen ging het richting het Nederlandse Oirsbeek, net over de grens. De Peter Rusmanloop is een jaarlijks terugkerende wedstrijd op Paasmaandag genoemd naar de vroegere atleet Peter Rusman.

    Om 10u30 stonden we al aan de start voor de 5.5km wedstrijd. Aan de start nog even gebabbeld met enkele bekenden : Willy Peter en Walter Van Opstal. Na het startschot maakte Willy Peter dadelijk een klein kloofje. Na zowat 200m ging het steil bergop. Het parcours hadden we niet op voorhand verkend. Dat was dus een foute beslissing. De col die we na een 200m te verwerken kregen was er eentje volgens mij uit de Amstel Goldrace. Ik "moest" al dadelijk in het rood gaan  en bovenop de helling was het even zoeken naar het juiste tempo. Een drie-tal moest ik laten gaan. Willy Peter liet zich ook effen terugzakken. Waarschijnlijk ook wat op zijn adem "getrapt" de eerste km. Na zowat 3km kwam er uit de achtergrond nog een + 35'er sterk terug. Aanpikken zat er niet echt in. Met een 5de plek (2de +35) mocht ik niet klagen. Tom liep net zoals vorige week een sterke wedstrijd. Piet was ook dik tevreden na het blessureleed van de laatste weken. Willy Peter won zoals verwacht de wedstrijd.

    Afstand : 5.5km (5.56 met Garmin)
    Tijd : 19'15" (gem. 17.3km/h = 3'28"/km)
    5de plaats van 220 (2de +35)

    uitslagen : www.rusmanloop.nl







    05-04-2010, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    02-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrolijk Pasen !
     

    02-04-2010, 14:14 geschreven door Lode Raskin  
    28-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte parels op de Parelloop
    Parelloop Brunssum - 28/03/2010 - 10km

    Deze middag samen met Tom Parthoens en zijn vriendin naar Brunssum gereden voor de Parelloop. Vorig jaar liep ik er nog de halve marathon. Deze wedstrijd stond vandaag blijkbaar niet meer geprogrammeerd. Dus gekozen voor de 10km run. Bij aankomst nog wat gekeken naar de wereldtoppers op de 10km. Ongelooflijk wat die "zwarte parels" presteren op deze afstand. De winnaar liep met een tijd van 27'21" bijna 20" boven het wereldrecord van vorig jaar. De stevige wind zat daar wel wat voor tussen.
    Het parcours liep door het mooie centrum van Brunssum met af en toe toch wel wat vals plat. De stevige wind kregen we er gratis bovenop. Veel toeschouwers en muziek zorgden voor de nodige sfeer. Ik had me vandaag toch vooropgesteld om onder die 36' te duiken.

    Om 13u was het dan de beurt aan de recreanten . Na het startschot schoof ik mee met het kopgroepje met een 5-tal lopers. Een 2-tal kilometer kon ik het hoge tempo volgen met enkele jonge snaken aan de kop. Dan moest ik de rol voorin lossen. Na zowat 3km kon ik tot mijn grote verbazing terug vooraan aansluiten. Heel lang duurde dat mooie liedje niet want met enkele versnellingen viel het kopgroepje uit mekaar. Na 5km kwam ik door in 17'34". Van km 6 tot km 8 ging het wat moeilijker en moest ik mijn tempo noodgedwongen wat terugschroeven en moest ik mijn 5de plaats prijsgeven. De laatste 2 kilometer kwam ik er weer door en kon ik nog eens goed doortrekken. Plaats 5 kwam terug in zicht. De laatste km kon ik deze plek veiligstellen. De laatste 200m zag ik de klok aan de aankomst verder tikken en perstte ik er nog een spurtje uit om onder die 36' te duiken. Met een tijd van 35'53" kon ik toch terugblikken op een goede wedstrijd. Tom liep ook een heel sterke wedstrijd met een mooi PR : 36'51" !
    Nu gaan we wat verder opbouwen om in de buurt van die 35' te komen. Paasmaandag trekken we nog eens de grens over voor de Peter Rusmanloop in Oirsbeek.

    5de plaats van 577 deelnemers
    Afstand : 10,02km met Garmin

    uitslagen : www.parelloop.nl





    Bedankt Barbara voor de foto's !


    28-03-2010, 21:49 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs