Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    23-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
     

    23-12-2009, 11:35 geschreven door Lode Raskin  
    20-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuw en nog eens sneeuw ...
    LCC Dilsen - 20/12/09 - 6570m

    Jawel, de 5de wedstrijd van het LCC is vandaag wel degelijk doorgegaan in Dilsen. Deze voormiddag nog even de interpagina's geraadpleegd en dan deze middag op mijn gemak naar Dilsen getufd. Richting Genk en dan altijd maar rechtdoor de Boslaan gevolgd. Na zowat 45' stonden we aan de inschrijvingstafel. Zoals verwacht een beperkte deelnemerslijst.

    Ik had vandaag een redelijk snelle start in de benen. Tot zover het goede nieuws. Het parcours lag er heel moeilijk beloopbaar bij. Op de meeste plaatsen was de sneeuw plat gelopen. Bijgevolg kregen we een heel gladde en hobbelige ondergrond. Ik had het moeilijk om mij recht te houden op zo'n parcours. Niet echt aan mij besteed. Op zeker moment liepen we met 3 ADD'ers samen. Hoelang is dat nog geleden ? Marc Schoels en Kris Geets moest ik lossen in ronde 3. Kris maakte een heel sterke remonte en voelde zich prima in de sneeuw. Ik verloor de laatste ronde nog wat terrein, terwijl we nog een sneeuwstorm moesten trotseren. In de laatste rechte lijn kwam Francis Vande Bergh er nog over. Met een 7de plek (5de +35) moest ik me tevreden stellen.
    Juan Planas won de wedstrijd voor Kurt Schaillee en Leo Van Houten. Na de wedstrijd ben ik vrij "snel" huiswaarts gekeerd want de sneeuw viel er weer met bakken uit.

    Afstand : 6570m (6550m met Garmin)
    Tijd : 24'58"
    7de plaats (5de +35) 34 deelnemers

    uitslagen : http://users.belgacom.net/macd/MACD%20veldloop2009.pdf
     




    20-12-2009, 22:19 geschreven door Lode Raskin  
    19-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Koud, koud, koud,

    De voorbije weken heb ik "een poging gedaan" om mijn trainingsschema te volgen. Met de vriestemperaturen van de laatste dagen was de goesting er niet altijd om s'avonds nog "in den donker" een pittige training af te werken. Dinsdag op de piste heb ik samen met enkele trainingsmaten nog wat korte intervallen (4x100,10x200 en 5x300) afgewerkt. Ik heb al betere intervaltrainingen gedaan.
    Gisterenavond hebben we de benen nog eens onder de tafel gestoken aangezien we personeelsfeest hadden van mijn werk. Misschien dat ik vandaag nog een half uurtje ga loslopen (buiten -8° of op de loopband +18° ). Kwestie van de opgedane calorieën en alcohol uit het lichaam te krijgen.
    Zojuist de voorspelling gezien voor morgen (zo.) : sneeuw ! Gaat Limburg dan toch nog haar portie krijgen ? Ik zal mijn lange pinnen dan maar onder mijn spikes laten staan zeker ? We zullen wel zien. Morgen vliegen  we er weer in, in het park van Dilsen. Hopelijk zien we niet te veel "zwarte sneeuw".

    19-12-2009, 17:28 geschreven door Lode Raskin  
    06-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te weinig jus en teveel pasta ?!
    LCC Bree - 06/12/09 - 6500m

    De Sinterklaasveldloop in Bree is al vele jaren een wedstrijd die niet mag ontbreken op de kalender van het LCC. Aan de "Boneput" kregen we een goed beloopbaar parcours (finse piste) voorgeschoteld dat was uitgestippeld rond de oefenterreinen van Kim Clijsters. Tijdens het loslopen voelde ik al dat de benen niet goed waren. Hopelijk geen slecht voorteken ?

    Vlak na de start was het weer drummen om als eerste de helling op te geraken. Daarna konden we op de finse piste rond de tennisterreinen wat opschuiven naar voren. Ik bleef de ganse wedstrijd zowat in de buurt "hangen" van Johan Govaers. Hij is momenteel heel sterk bezig. Ik had te weinig "jus" in de benen om nog eens goed door te trekken. In de voorlaatste ronde kwam zelfs mijne pasta van s'middags naar boven. Normaal eet ik de dag van de wedstrijd nooit pasta, want dat is me altijd al slecht bevallen. Blijkbaar leer ik het nooit  De laatste ronde was het helemaal "over and out". Er passeerde mij nog een master +45. 14de master (8ste +35) werd het eindverdict aan de meet. Hopelijk kunnen we binnen 2 weken in het park van Dilsen een beetje revanche nemen.

    Juan Planas zette zijn tweede overwinning op rij op de tabellen. Jos Lemmens en Pascal Van Marcke vervolledigden het podium.

    uitslagen : http://atla.be/wp-content/uploads/09_12_06_Bree_LCC_Uitslagen.pdf





    06-12-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    05-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Tussenstand LCC na 3 wedstrijden :

    dames : http://atla.be/wp-content/uploads/09_11_28_Tussenstand_LCC_Dames_PC.pdf

    heren :
    http://atla.be/wp-content/uploads/09_11_28_Tussenstand_LCC_Heren_PC.pdf 



    05-12-2009, 13:58 geschreven door Lode Raskin  
    29-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goede wedstrijd !
    LCC Genk - 28/11/09 - 6479m

    Gisteren waren we al toe aan de derde manche van het LCC. Atletiekclub Genk had het parcours opnieuw uitgetekend op de oude vertrouwde locatie achter het (probleem)zwembad van Genk. Ondanks de regen van de afgelopen dagen lag het parcours er nog redelijk goed bij. De bospaden waren goed beloopbaar wat mij toch al meer aan stond dan die heuveltjes in Neerpelt van enkele weken geleden. Weer zeer veel deelnemers (77) aan de start met toch wel een aantal serieuze kleppers (Planas, De Vocht, Lemmens, Van Marcke, Schaillee ...)

    Ik had me voorgenomen om niet te snel te starten. In het bos zouden we (normaal) toch wel de mogelijkheid krijgen om op te schuiven naar voren. Dus bij het ingaan van het bos liep ik zowat in 15de-20ste positie. De eerste (midden)ronde was het wat drummen en zoeken naar de juiste positie. Bij het ingaan van de tweede ronde kregen we al wat meer ruimte en zo kon ik stilaan naar voren opschuiven. De volgende ronde kwam ik in het spoor van +45'er Francis Vande Bergh. Soms moest ik een gaatje laten en daarna kon ik weer (bijna) aanpikken. Het was voortdurend "jo-jo". Tijdens de laatste ronde werd het verschil iets groter en er kwam zelfs een andere master (+35) mij nog voorbij. Dit kon ik toch niet laten gebeuren, dacht ik. De laatste 300 a 400m in het bos plaatste ik een demarrage en kon zo een gaatje maken met mijn naaste concurrent. Het laatste recht stuk (licht bergaf) in het bos kon ik het verschil voldoende groot maken. Ik kwam bijna nog in de beurt van Francis VDB. "Spijtig genoeg" was de finish al in zicht. Voor mij mocht het nog wat langer duren. Ik kwam als 11de master (7de +35) over de streep. Ik was tevreden over mijn wedstrijd. Toch weer een betere prestatie in vergelijking met vorige wedstrijd. Dat had voor een deel ook wel  te maken met het parcours dat me beter lag dan in Neerpelt.

    De verdiende winnaar bij de masters werd Juan Planas op de voet gevolgd door twee andere kleppers De Vocht en Lemmens.
    Volgende week zijn we te gast aan de Boneput in Bree. Maar wie weet komt eerst "de Heilige Man" nog langs.

    Afstand : 6479m (Garmin 6130m)
    Tijd : 23'51"
    11de master van 77 (7de +35)

    uitslagen : http://atla.be/wp-content/uploads/09_11_28_Genk_Veldloop_Uitslag.pdf 




    29-11-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    15-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heuveltjesloop
    LCC Neerpelt - 15/11/09 - 6490m

    Deze namiddag ben ik naar het Dommelhof in Neerpelt getrokken voor de tweede wedstrijd van het LCC. Enkele weken geleden was ik er nog om onze oudste dochter Laurien af te halen. Ze had er de ganse week Musica-klasse samen met haar klasgenootjes. Zij vond het speelbos er alvast heel leuk. Vandaag kreeg papa de kans om zich "uit te leven" in het speelbos.

    Aan de start weer een grote groep masters : 63 deelnemers. De afvaardiging van ADD was eerder beperkt. Het bosparcours in Neerpelt is heel mooi en gevarieerd met toch heel wat nijdige klimmetjes. Niet echt mijn ding die heuveltjes. Ondanks de regen van de afgelopen dagen lag het er relatief droog bij. Op de heuveltjes verloor ik telkens wat terrein. Op de vlakke loopstroken kon ik steeds terugkomen. Net zoals vorige week eindigde ik als 7de master +35. In vergelijking met vorig jaar was ik vandaag toch bijna 1 minuut sneller. 

    Kurt Schaillee stond vandaag op het hoogste schavotje bij de masters met naast hem Pascal Van Marcke en Chris Wouters.

    Afstand : 6490m
    10de master (7de +35)
    Tijd : 25'06"

    uitslagen en foto's : http://www.sacn.be

    15-11-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    07-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat werk aan de winkel
    LCC - Tongeren - 7/11/09

    De Tongerse Motten waren vandaag het decor voor de eerste wedstrijd van het LCC. De voorgaande jaren werd er heel wat afgeploeterd aan de Jekerhippodroom. Het parcours aan de Motten lag er vandaag heel wat beter bij. Een vlak parcours met 1 helling en redelijk wat finse piste kregen de atleten voorgeschoteld. Mij hoorde je niet klagen.

    De start verliep met het grote pak masters en juniors een beetje hectisch maar vooral heel snel. Ik liep zowat in 15de stelling. Ik dacht dat ik (te) snel vertrokken was, maar er waren er toch nog heel wat die nog sneller weg waren. 5 grote ronden kregen we voorgeschoteld met een grote lus op het middenplein van de atletiekpiste. Het grootste gedeelte van de wedstrijd liep ik alleen. De kloof met de master voor mij bleek toch te groot om te overbruggen. Wel kon ik een junior van me afschudden. In de laatste (korte) lijn richting aankomst moest ik hem toch nipt laten voorgaan. Ik finishte als 7de master +35 in een tijd van 26'44". Niet slecht maar er is toch nog werk aan de winkel. De laatste weken heb ik het wat rustiger aan gedaan en wat vakantie (rust) genomen. Na een redelijk zwaar zomerseizoen mocht de riem er toch wel even af. Gevolg was natuurlijk dat ik vandaag nog niet zo scherp aan de start kwam. Hopelijk kunnen we de volgende weken de trainingen terug wat opdrijven en zo opnieuw wat progressie maken.

    Luc Nassen liep een dijk van een wedstrijd. Hij plaatste in de laatste ronde een ultieme versnelling en kon zo zijn dichtste rivaal Otmakhov van zich afgooien. Hij won zo verdiend de wedstrijd. Pascal Van Marcke liep zijn tweede cross in twee dagen tijd. Met zijn superconditie mocht hij ook verdiend het podium op. Trainingsmaat Marc Schoels liep zijn eerste cross. Hij deed dat voortreffelijk met een 4de plaats bij de masters +45 ! 

    Afstand : 6605m ? (Garmin vergeten)
    10de master (7de +35)
    Tijd : 26'44"

    uitslagen : http://addtongeren.homestead.com/Uitslagen/Uitslag_cross_Tongeren_7112009.pdf 





    07-11-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    04-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Even genieten

    Enkele dagen vakantie aan de Belgische kust !







    04-11-2009, 21:07 geschreven door Lode Raskin  
    25-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loodzwaar parcours !
    BK halve marathon Herve - 24/10/2009

    De laatste "stratenloop" van mijn zomerseizoen vond gisteren plaats in het mooie Herve. Bij het loslopen in het centrum van de gemeente werd het mij al meteen duidelijk. Dit BK zou een zeer zware dobber worden. Een kwartiertje voor de start werd de vernieuwe piste van de plaatselijke atletiekclub ingehuldigd door de aanwezige personaliteiten met de nodige persbelangstelling.

    Het vertrek was voorzien om 14u. Het startschot weerklonk ietsje later omdat het hele karwei was om de grote groep atleten (411) achter de startstreep te krijgen. De eerste km doorkruiste het centrum van Herve. Na 1km ging het bergaf wat bijgevolg zorgde voor een razendsnel begin. Vanaf km 2 konden we beginnen aan het zware werk. Het was voortdurend een opeenvolging van nijdige klimmetjes. Ik denk niet dat er 200m vlak was. Veel genieten van het mooie landschap zat er niet echt in. Na km 12 kreeg ik even een moeilijk moment. Gelukkig had ik voor de wedstrijd nog wat W-cup in mijn achterzak gestoken. Die snelle suikers gaven me terug de nodige energie zodat ik vanaf km 14 terug wat meer naar voren kon opschuiven. Op de hellingen kon ik steeds wat afstand nemen van een aantal atleten. Zodra het bergaf ging moest ik weer wat terrein prijs geven. De laatste km richting centrum van Herve kregen we nog een serieuze col voorgeschoteld. Op deze helling kon ik mijn metgezel nog achterlaten. Zo kon ik alleen de piste opdraven en eindigen in een degelijke 1u22'16" op een loodzwaar parcours.
    Met een 5de plaats (masters +40) was ik toch tevreden.
    De wedstrijd werd gewonnen door Guy Fays in een sterke 1u11'20". Luc Nassen toonde weer zijn uitstekende vorm. Dat werd beloond met een zilveren medaille bij de masters +45. (1u16'03"). Pascal Van Marcke heeft zijn zomerseizoen ook mooi kunnen afsluiten met een bronzen plak bij de masters +40.

    Nu ga ik het even wat rustiger aan doen. Binnen 2 weken staat de eerste wedstrijd van het LCC op het programma. Gisteren heb ik vernomen dat ADD terug gaat naar de oude vertrouwde "Motten". Goed nieuws dus voor degenen die niet houden van de modderpoel aan de Jekerhippodroom. Tot binnenkort !

    Afstand 21.1km (Garmin : 21.14km)
    Totaal : 411 deelnemers
    30ste plaats alg.

    Uitslag masters +40 (64 deelnemers)
    1. Guy Fays : 1u11'20"
    2. Luc Van Asbroeck : 1u15'00"
    3. Pascal Van Marcke : 1u19'23"
    4. Eric Leers : 1u22'09"
    5. Lode Raskin : 1u22'16"

    uitslagen : http://admin.herv.be/fichier_resultats/SEMI.pdf


    25-10-2009, 21:07 geschreven door Lode Raskin  
    18-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerkenloop
    Kerkenloop Kortessem - 18/10/09 - 5km

    Vandaag stond de Kerkenloop in Kortessem op het programma. Een mooie wedstrijd georganiseerd door de clubs Runners van Kortessem en Atletiek Kortessem waarvan ik lid ben. Net zoals vorig jaar had ik me ingeschreven voor de 5km.

    Aan de start stond behoorlijk wat snel volk. Na het startschot was het even trekken en duwen om in de juiste positie te komen. Carlo Michielsen liet ik al vrij snel gaan. Ik wist op voorhand dat ik zijn tempo niet aan kon. Achter hem vormde zich een groepje met Patrick Nys, Bruno Hermans, Pascal Jacobs en ikzelf. Ik probeerde vanaf het begin het tempo hoog te houden. Af en toe werd ik afgewisseld door de rest van het groepje. Na 3km probeerde ik met een versnelling los te geraken uit dit groepje. Veel leverde dat niet op. Enkele honderden meters verder schudde ik nogmaals aan de boom met iets meer resultaat. Samen met Bruno Hermans ging ik de laatste km in. Met nog ongeveer 200m te gaan richting Kerk plaatste Bruno Hermans nog een ultieme versnelling. Ik moest een klein gaatje laten en kreeg dat niet meer dicht. Ik moest me tevreden stellen met de derde plek. Met een tijd van 17'14" op exact 5km was ik tevreden. Het parcours was toch niet echt vlak te noemen.
    Daarna ging het richting douches. Tijdens de wedstrijd over 15km was ik seingever en kon zo de hele meute wat aanmoedigen.

    Volgend weekend neem ik deel aan het BK halve marathon in Herve. De laatste stratenloop van het seizoen. Ik ben eens benieuwd welk parcours we daar zullen voorgeschoteld krijgen. Dat zal andere "koek" zijn. Daarna is het even rust en dan trekken we het veld in.

    alle uitslagen en info http://www.zeskerkenloop.be/

    Uitslag 5km (garmin 5.00km)
    147 deelnemers
    1. Carlo Michielsen : 16'50" (+35)
    2. Bruno Hermans : 17'12" (+35)
    3. Lode Raskin : 17'14" (+35)
    4. Pascal Jacobs : 17'18" (+35)
    5. Patrick Nys : 17'31" (+35)







    18-10-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    11-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Familie-uitstap
    Dwars door Hasselt - 11/10/09

    Deze middag zijn we met het hele gezin richting Hasselt getrokken voor de jaarlijkse massaloop door de straten van Hasselt.

    Laurien stond voor het eerst aan de start van de 3km. Samen met papa liep ze een uitstekende wedstrijd. Ze was heel tevreden met een tijd 18'14". Mijn Garmin gaf exact 3.03km aan. Volgend jaar wil ze al overschakelen naar de 5.

    Ondertussen was mama ook al gestart voor haar 5km. Ondanks het blessureleed van de laatste weken en een bijhorende verkoudheid kwam ze ongeveer na 30' over de finishlijn. Dikke proficiat ! De deelnemers van de 5km moesten ook nog een zware regenbui verwerken.

    Papa liep net zoals mama onder de kleuren van de groep A&SAP (werkgever van Miet) zijn 10km. We kregen 10' voor de start al een goede douche te verwerken. Na het startschot was het vrijwel droog en dat bleef ook zo de hele wedstrijd. De straten (en kasseien) lagen er wel glad bij op sommige plaatsen. Bij het keerpunt aan de Carrefour ging een loper die naast me liep serieus onderuit. Ik liep zowat de hele wedstrijd rond de 15de positie. Na 9.74km (volgens mijn Garmin) klokte ik af in 35'07" (13de plaats). Het was weer een gezellige namiddag. Ik had wel de indruk dat er wat minder toeschouwers naast de weg stonden in vergelijking met de voorgaande jaren. Het mindere weer zal daar wel voor iets tussen zitten.
    Volgende week staat onze eigen Kerkenloop op het programma. Afwachten wat dat wordt.

    http://www.sport.be/runningtour/dwarsdoorhasselt/2009/nl/





    11-10-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    10-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superprestige Loopmijlen
    Haspengouwse Loopmijlen Alken - 09/10/09 - 2 mijl

    De voorbije week heb ik stilaan de training kunnen hervatten. Ik ben nog niet helemaal verlost van mijn verkoudheid maar het gaat ondertussen de goede richting uit.

    Gisterenavond stond de laatste wedstrijd van de Loopmijlen geprogrammeerd. Ik vind het in ieder geval een leuke training. In Alken kreeg we een vlak en snel parcours voorgeschoteld. Ik startte om 19u24'30". Aangezien het bijna donker was moesten wel oppassen dat we geen "tegenliggers" omver liepen. Ik miste nog wat kracht in de benen tijdens de wedstrijd. Dat zal wel vooral te maken hebben met het ziek-zijn van de laatste weken. Ik klokte een tijd van 10'43". Pascal Van Marcke zette de snelste tijd (10'16") op de tabellen. Hij was net na mij gestart en had bijgevolg een interessant mikpunt. Hij is in ieder geval klaar voor DDH van aanstaande zondag.

    In Alken werden ook de prijzen uitgereikt voor het eindklassement van deze Loopmijlen. Dankzij 3 tweede plaatsen en 1 derde plaats (+ de bijhorende bonuspunten) kon ik het eindklassement op mijn naam schrijven.
    Zondag trekken we weer met z'n allen naar Hasselt voor de traditionele DDH. Hopelijk kunnen we daar nog eens een mooie prestatie neerzetten op de 10km.

    Totaal : 79 deelnemers
    Uitslag masters +35
    1. Pascal Van Marcke : 10'16"
    2. Chris Wouters : 10'41"
    3. Lode Raskin : 10'43"

    Eindstand Loopmijlen masters +35 (17 deelnemers)
    1. Lode Raskin : 150 ptn
    2. Chris Wouters : 149 ptn
    3. Patrick Nys : 146 ptn

    http://home.scarlet.be/loopmijlen/LM2007/index2.htm


    10-10-2009, 11:15 geschreven door Lode Raskin  
    03-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een week !
    Haspengouwse Loopmijlen Kortessem - 02/10/09 - 2 mijl

    Bij deze een overzichtje van de voorbije week. Vorig weekend stond er geen wedstrijd op het programma. Ik had me voorgenomen om in het weekend enkele lange duurlopen te doen en zo het aantal kilometers wat op te drijven. Zondag stond er ook nog een bezoek aan Hasselt kermis op het programma. Maandag was dan de traditionele rustdag. Dinsdagavond heb ik op de piste nog een stevige intervaltraining afgewerkt. Toen voelde ik me al niet echt kiplekker. Toch waren de tijden goed. Woensdag voelde ik me dan zo ellendig als een "schup" : koorts, spierpijn, luchtwegen verstopt, keelpijn ... Donderdagmorgen toch maar gaan werken (s'avonds niet kunnen trainen). Vrijdag voelde ik me al een beetje beter alhoewel de luchtwegen compleet dicht zaten.

    s'Avonds stond de derde manche van de Loopmijlen op het programma. Aangezien de wedstrijd werd georganiseerd door onze eigen club en aangezien ik mijn leidersplaats toch moest verdedigen ben ik toch maar aan de start verschenen. Ik had me voorgenomen om er het beste van te maken. Tot mijn grote verbazing eindigde ik nog tweede bij de masters +35 in een behoorlijke 10'54" op 2 mijl.

    Deze morgen (za.) had ik natuurlijk "prijs" : keelpijn. Al het slijm is mijn keel ingezakt en dat is geen aangenaam gevoel. Dus het gevolg is dat ik ga (moet) rusten. Vandaag stond er nochthans de Stedenloop op mijn programma. Aangezien het eigenlijk een thuiswedstrijd is had ik graag willen deelnemen maar in de huidige toestand is dat onmogelijk. Hopelijk ben ik zo snel mogelijk verlost van al die kwaaltjes en kan ik vrijdag (Alken) en zondag (Hasselt) terug fris aan de start komen.

    Totaal 71 deelnemers
    2 mijl (3.2km met Garmin)

    Uitslag masters heren +35
    1. Wouters Chris : 10'43"
    2. Raskin Lode : 10'54"
    3. Wolders Dirk : 10'56"

    http://home.scarlet.be/loopmijlen/LM2007/index2.htm


    03-10-2009, 11:17 geschreven door Lode Raskin  
    20-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Net naast het podium
    Fruitloop St-Truiden - 20/09/09 - 5km

    Deze middag stond ik aan de start van de 5km tijdens de Fruitloop. Het was redelijk warm en de benen voelden eerder wat loom aan.

    Om kwart voor twee vertrok de bende voor 1 grote ronde door de fruitstreek. Na enkele honderden meters vormde zich een groepje van een 5-tal lopers : 3 senioren van TACT St-Truiden, Kurt Schaillee en ikzelf. Tot km 2 kon ik in de tred blijven van dit groepje. Vanaf km 2 moest ik de rol wat lossen. Kurt moest de koplopers ook laten gaan en ik liep een 20-tal meter achter Kurt. Bij het ingaan van de laatste 300m op de piste kon ik nog eens doortrekken en zo eindigde ik op een vierde plaats na het jeugdig geweld van de inrichtende club. Mijn Garmin noteerde een tijd van 17'29" op 5.07km.

    169 deelnemers

    1.Beckers Joris : 16'44"
    2.Putzeys Piet : 17'11"
    3.Berden Florian : 17'18"
    4.Raskin Lode : 17'29" (1ste master +35)
    5.Schaillee Kurt : 17'33"

    meer info : http://www.atletiekclub-tact.be/Fruitloop/ 




    20-09-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2de manche !
    Haspengouwse loopmijlen Tongeren - 18/09/09 - 2 mijl

    Het sportcentrum de Motten was vrijdagnavond de "place to be" voor de 2de manche van de Haspengouwse loopmijlen. Deze keer wel beduidend meer deelnemers (80) aan de start dan vorige week in Borgloon. Het grote ADD legioen van Tongeren zal daar wel voor iets tussen zitten.

    Het parcours was exact uitgetekend in en rond het sportcentrum. 2 ronden (= 2 mijl) moesten we afleggen met toch wel redelijk veel draaien en keren. De eerste ronde ging voor mij redelijk snel. De tweede ronde kreeg ik het toch moeilijk om het hoge tempo aan te houden. Bij aankomst op de piste klokte ik af op 10'42". Iets trager dan vorige week maar mijn Garmin gaf deze keer ook 100m meer aan. Net zoals vorige week eindigde ik op een tweede plaats bij de masters +35. Luc Nassen noteerde in trainingstempo te beste tijd.
     
    Afstand : 2 mijl (3.2km met Garmin)
    80 deelnemers

    1. Luc Nassen : 10'21" (+35)
    2. Kris Jacobs : 10'33" (-35)
    3. Filip Claes : 10'42" (-35)
       Lode Raskin : 10'42" (+35) gem. 3'20"/km

    http://home.scarlet.be/loopmijlen/LM2007/index2.htm


    19-09-2009, 20:44 geschreven door Lode Raskin  
    12-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tegen de klok
    Haspengouwse loopmijlen Borgloon - 11/09/09 - 2 mijl (3218m)

    In Borgloon stond gisteren de eerste manche op het programma van de Haspengouwse loopmijlen. Het deelnemersaantal was iets minder dan vorig jaar. Om 19u vertrok de eerste atleet met dan telkens 30" tussen iedere atleet. Het parcours was dit jaar een beetje gewijzigd in vergelijking met vorig jaar. Na 1 mijl moesten we keren en hetzelfde traject afleggen richting finish. Een deel van het parcours was veldweg en bezaaid met dikke stenen wat de snelheid zeker niet ten goede kwam.

    Veel wedstrijdverslag is er niet te geven aangezien het ongeveer 10' lopen was tegen de klok. Dat de conditie goed is, kon ik tijdens de wedstrijd wel ondervinden. Met een tijd van 10'15" op 3.1km was ik tevreden. Aan het meesterschap van Chris Wouters was weinig aan te beginnen. Proficiat man, sterk bezig.

    Afstand : 2 mijl (3.1 met Garmin)
    57 deelnemers

    1. Wouters Chris : 9'54" (+35)
    2. Raskin Lode : 10'15" (+35) gem. 3'18"/km
    3. Claes Filip : 10'19" (-35)

    http://home.scarlet.be/loopmijlen/LM2007/index2.htm




    12-09-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorrang van links ?!
    Hazodi-run Hasselt - 05/09/09 - 5km

    Gisteren tussen de verfwerken door ben ik naar de sporthal van Kiewit getrokken voor de Hazodi-run. Mooie en goed georganiseerde wedstrijd waarvan ieder jaar de opbrengst gaat naar een goed doel. Dit jaar werd de cheque overhandigd aan de VZW Tandem.
    Ik had me ingeschreven voor de 5km, kwestie van de snelheid wat op te drijven.

    Na het startschot vormde zich een groepje van een 4-tal lopers. Al na 1km viel het groepje uit mekaar. Na 1.5km moest ik een gaatje laten met de koploper. Zonder dat ik het besefte was er een gat van 50 a 100m. Ik bleef hangen op geringe afstand van de koploper maar ik kreeg het verschil niet goedgemaakt. Tijdens de laatste km werd ik nog bijna omver gemaaid door een auto. Bij het oversteken van een kruispunt aan de Kinderboerderij had de seingever blijkbaar een 20tal meters voor het kruispunt postgevat. Ik moest nog serieus op de rem gaan staan om de autobestuurder voorrang van "links" te geven. Aan de sporthal kon ik even wat bekomen. Op mijn klok stond toen 16'28" (4.73km) Iets minder snel dan de 5000m van vorig weekend op de piste. Toch mocht ik niet ontevreden zijn met deze tijd.

    Afstand : 5km (4.73 met Garmin)
    134 deelnemers 
    1. Leliaert Andy : 15'57"
    2. Raskin Lode : 16'28" (1ste +35)
    3. Boghe Nick : 16'53"

    http://www.hazodi-run.be/






    06-09-2009, 20:42 geschreven door Lode Raskin  
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed gevoel !
    Euregiomeeting Lanaken - 29/08/09 - 5000m

    Na een deugdoende vakantie op het Griekse eiland Kos, stond er gisterenavond een 5000m op het programma. In april van dit jaar liep ik op dezelfde piste een tijd van 17'16". De vraag was of ik na een mooie vakantie deze tijd nog wat kon scherper stellen. In Kos heb ik enkele keren s'morgens vroeg getraind, maar intervaltraining zat er niet in.

    De omstandigheden waren gisteren nochtans ideaal : fris en geen wind. Spijtig genoeg was er een beperkt aantal deelnemers geinteresseerd voor deze piste-wedstrijd. Het aantal deelnemers aan de meeste stratenlopen stijgt de laatste jaren. Dat zal waarschijnlijk vooral te maken hebben met het start2run fenomeen. Op de piste daarentegen is daarvan (tot nu toe) niet veel van te merken. Toch niet bij de seniors en de masters.

    De wedstrijd dan. De eerste km kon ik "mijn wagonnetje" aanhaken bij het trio Bollen, Van Houten en Van Marcke. Frank Bollen was de gangmaker voor Leo Van Houten die hoopte op een tijd onder de 16'. Pascal had zich een tijd onder de 16'30" in zijn hoofd geprent. Dus het werd (voor mij toch) een snelle eerste km : 3'20". Ik wist dat ik dat tempo niet kon volhouden. Dus na 1km liet ik bewust de rol wat lossen en kon (moest) ik de rest van de wedstrijd in mijn ééntje afhaspelen. De tweede km liep ik in 3'29". Dat tempo kon ik goed vasthouden (km 3 en 4 in 3'28"). De laatste km zag ik dat een tijd rond de 17' misschien nog haalbaar was. De laatste 800m haalde ik nog eens alles uit de kast om dan af te klokken in 17'04"99 (laatste km in 3'19").
    Net niet onder die 17' maar toch een verbetering van mijn vorige tijd. Het gevoel was tijdens en na de wedstrijd (goede recuperatie) in ieder geval goed. Hopelijk kunnen we de lijn de volgende wedstrijden doortrekken.

    Uitslag 5000m :

    1. Bollen Frank (ATLA) : 15'52"16
    2. Van Houten Leo (ATLA) : 16'17"21
    3. Van Marcke Pascal (ACA) : 16'21"35
    4. Raskin Lode (ADD) : 17'04"99

    alle uitslagen : http://atla.be/


    30-08-2009, 15:34 geschreven door Lode Raskin  
    15-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste duo !
    Duo-duathlon Tongeren - 15/08/2009 - 3.6km lopen/24km fietsen/3.6km lopen

    Reeds enige tijd geleden had ik afsgeproken met de vriend van een collega van Miet om deel te nemen aan een duo-duathlon. Valentino Roncada is een gedreven wielrenner die veel voor zijn sport doet. Hij is vooral sterk op het langere en klimwerk. Hij zag deze wedstrijd wel zitten.

    Samen met het hele gezin trokken we deze namiddag naar "De Motten" in Tongeren waar de start gegeven werd voor deze wedstrijd. Om 16u weerklonk het startschot voor het eerste loopgedeelte. We moesten 2 ronden afleggen van telkens 1.8km op een bochtig parcours rond het atletiekstadion. Het ging er op de piste al dadelijk stevig aan toe. Sterk deelnemersveld blijkbaar. Ik liep rond de 10de positie. Op dat moment liep ik als eerste van de deelnemende duo's . Na 12'45" kwam ik in de wisselzone en kon ik mijn borstnummer doorgeven aan Valentino. Ondertussen was een deel van mijn supportersclan terecht gekomen op de EHBO-post. Laurien was namelijk gestoken door een vervelende wesp op haar neus.  De renners dienden 3 ronden van telkens 8km af te leggen. 2 renners hadden al wat voorsprong na 1 ronde. Valentino zat goed mee in de achtervolgende groep van ongeveer 20 renners. In de laatste ronde probeerde hij nog op een licht hellend stuk los te geraken uit deze omvangrijke groep, maar de anderen kwamen terug. Bij het binnenkomen van de wisselzone had Valentino samen met enkele andere renners een kleine voorsprong op de rest van deze groep. Hij reed een uitstekende wedstrijd. Ik kon als vijfde (eerste bij de duo's) het tweede loopgedeelte aanvatten. Tijdens de laatste km kwam er nog een loper over me. In de laatste (te) korte rechte lijn probeerde ik hem nog terug te pakken, maar spijtig genoeg moest ik op de streep hem laten voorgaan. Bij de duo's eindigden we op de eerste plaats.

    Tijdens de prijsuitreiking werd tot onze verbazing het eerste en tweede duo niet afgeroepen. Er was blijkbaar iets mis met de opmaak van de uitslag. Even later werd de uitslag gecorrigeerd. Toen bijna iedereen naar huis was konden Valentino en ik alsnog op het hoogste schavotje plaastnemen.
    Het was een leuke ervaring om als "team" deel te nemen aan een duathlon. Zeker voor herlhaling vatbaar.

    Totaal : 134 deelnemers (waarvan 18 duo's)

    Podium duo's :
    1. Raskin/Roncada : 1u06'54"
    2. Daenen/Swerts : 1u08'17"
    3. Cuypers/Vaesen : 1u08'26"

    uitslagen en info : http://www.zltc.be/





    15-08-2009, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs