Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    02-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bokkerijdersrun Wellen - 02/06/2013 - 10km

    De Bokkerijdersrun was vandaag aan haar eerste editie toe. Het weer was (eindelijk) mooi, de organisatie was top, de sfeer was goed ... kortom alles was dik in orde. Eén minpuntje : ikzelf voelde me niet kiplekker. Maar ja, wat kan je ook verwachten na een zware wedstrijd amper 14uur geleden, korte en slechte nachtrust (de adrelanine, hè ...). Soit, ik probeerde er het beste van te maken.

    Na het startschot probeerde ik zoals gewoonlijk mee te gaan met de mannen die normaal in mijn buurt lopen. Na zowat 4 kilometer begon mijn bobijntje stilaan leeg te lopen. De wedstrijd van gisterenavond eiste zijn tol en ik moest heel wat plaatsen prijsgeven. Veel aandringen had geen nut aangezien de benen niet meer mee wilden op het golvend parcours. Soit, een wedstrijd om snel te vergeten want mijn pijlen had ik in Lommel allemaal verschoten (9,8km volgens Garmin in 37'54") Daarna nog wat uitgelopen met Peter Maris en Patrick Vandebosch.

    Voila, deze week proberen goed te trainen en te recupereren en ons klaarstomen voor de Delhaize-run van aanstaande zondag. Dat wordt ook een zware dobber, zeker als ik de temperaturen op teletekst mag geloven

    info : http://www.bokkerijdersrun.be/index.html en http://www.haspengouw-challenge.be/





    02-06-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Limburgs kampioenschap 10.000m piste - Lommel - 01/06/2013

    Gisteren samen met topper Pascal Van Marcke naar Lommel getrokken voor het LK. Ik had er wel zin in en het was voor mij de laatste kans om nog eens een podium te halen in de categorie masters +40. Ik loop wel graag s'avonds, maar deze wedstrijd stond wel heel laat geprogrammeerd : 22u30 Vooraleer iedereen en alles in orde was (borstnummers, jury ...) was het ondertussen al 23u. En jawel, we waren vertrokken voor 25 rondjes op de mooie piste aan de Gestelsedijk. Pascal VM en Kris Jacobs namen dadelijk het commando in handen. Ik zette me in derde stelling en kon de hele wedstrijd een goed tempo aanhouden. 2de helft van de wedstrijd was iets minder en moest ik een plaatsje prijsgeven aan Erik Gerits. Bij de 40-plussers had ik ondertussen een ruime voorsprong opgebouwd op de nummer 2. Na 25 ronden en een éénzame solo kon ik afklokken in 36'44". Enkele seconden sneller dan een jaar geleden op de piste van Lanaken. Met deze tijd en Limburgs kampioen bij de masters +40 was ik wel tevreden. Na wat loslopen en de podiumhulde keerden we tevreden huiswaarts. Pascal verpulverde zijn PR (33'54") en werd primus bij de masters +45. Bij thuiskomst nog een verkwikkende douche en om 2u15 lag ik in bed.

    info : http://www.dalo.be/

    01-06-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    21-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Lentejogging Zonhoven - 18/05/2013 - 12km

    De voorbije week redelijk druk gehad op het werk (niet veel getraind) en verkouden geweest : niet de ideale voorbereiding voor een wedstrijd.
    Zaterdag dan richting De Basvelden voor de jaarlijkse Lentejogging. Redelijk snel gestart en ik zat in het begin van de wedstrijd in de buurt van trainingsmaat Peter Bellen en Chris Moreau. Na enkele kilometers toch de rol wat moeten lossen. Bij het ingaan van de tweede ronde kwam Steven Van Dingenen bij me. Hier mijn wagonnetje aangehaakt . Na zowat 8km kregen we het gezelschap van eerste vrouw Hilde Kippers met haas Jeroen Hendrikx (Jeroen kwam wat loslopen voor zijn 1500m van de dag erna in Lokeren). Zo vormden we een groepje met 5. Bij het opdraaien van het grasveld versnelde ik maar iedereen kwam al snel terug aansluiten. Daarna begon Steven wat te versnellen en moest ik lossen. Bij het opdraaien van de piste probeerde ik hem nog te remonteren maar het kalf was al verdronken . Ik finishte in 45'13" en werd 6de +35.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/

    Banneuxrun Hasselt - 19/05/2013 - 5km

    De dag erna dan richting Banneuxwijk voor de 3de editie van de Banneuxrun. Spijtig genoeg niet veel belangstelling waarschijnlijk door het overaanbod aan wedstrijden, communiefeesten ... Ik heb de 5km gelopen maar het draaide van geen kanten. In het begin proberen mee te gaan met Kevin Vanbrabant maar na enkele kilometers zat ik heel alleen. Ik kwam nooit in mijn ritme en had ook wat last van de eerste warmte. Soit, 5km gelopen in een bedroevende 18'34" (parcours wel deels in bos, grasveld, draaien en keren ...) Ik mocht daarna wel mee op het podium om als tweede de prijzen in ontvangst te nemen. Vrouwke was heel blij met de bloemekes

    info : http://www.banneuxwijk.be/banneuxrun



    21-05-2013, 21:44 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Keignaertloop Zandvoorde - 10/05/2013- 9km

    Hoog tijd om mijn blog nog eens te updaten. Heb wat achterstand opgelopen : druk, druk ...
    Tijdens het Hemelvaartweekend nog eens een wedstrijdje gelopen van het Oostends loopcriterium in Zandvoorde. Wedstrijd van 9 kilometer (3 ronden) met vrij veel deelnemers : 332. Parcours was uitgestippeld in de buurt van de skeerlerpiste in Zandvoorde : deels op een wijk met wat draaien en keren en een gedeelte op gras. Vrij strak tempo gelopen gedurende de hele wedstrijd maar de laatste ronde toch enkele plaatsten moeten inleveren : 9km in 32'53" (12de +35-45)

    info : http://www.loopcriterium.be/

    21-05-2013, 21:21 geschreven door Lode Raskin  
    05-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Genk Loopt - 05/05/2013 - 5km badjassenloop

    Deze namiddag stond de eerste editie van Genk Loopt op het programma. Stad Genk en Ziekenhuis Oost-Limburg zorgden voor een prima organisatie. Het was gezellig druk op het stadsplein en de terrasjes zaten goed vol. Het deed een beetje denken aan "Dwars door Hasselt". Ik had me ingeschreven voor de Lambrechts-badjassenloop : kwestie van wat afwisseling in het trainingsschema te brengen

    Een 200 atleten met badjas stonden klaar voor een rondje dwars door Genk We waren nog niet vertrokken en mijn badjas was al wat zwaarder door het overtollige zweet met een brandende zon op je hoofd. Het startschot klonk door de binnenstad en weg waren ze ... De eerste kilometer nam ik wat voorsprong op de hele badjassen-meute. Na zowat een kilometer draaiden we rechtsop en ging het pittig bergop. Halfweg wedstrijd kreeg ik het gezelschap van een andere loper. In het Molenvijverpark kreeg ik het toch wat moeilijker (of was het de badjas die me parten speelde ) en moest ik wat meters prijsgeven op de koploper. In het centrum werden we luid aangemoedigd door het talrijk opgekomen publiek. Ik finishte als tweede na een Brit. Daarna ging het richting podium voor de huldiging door burgemeester Wim Dries en de CEO van Lambrechts sanitair en zijn kids. Om voldoende trainingskilometers in de benen te hebben, liep ik daarna nog mee met de winnares van de 10km Luisa Frisina en onze sympathieke bakker Marc Lenaerts.

    De overwinning op de 5km "zonder badjas" ging naar Andy Leliaert voor Piet Crommen. Philippe Sturbois nam de 10-km wedstrijd voor zijn rekening. "Onze" runner Chris Wouters maakte zijn weekend compleet met de zoveelste podiumplek.

    info : http://www.genk.be/Vrije_Tijd/Sport/Genk_loopt





    05-05-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Tungri Run - 01/05/2013 - 10km

    Met meer dan 2600 waren ze : de deelnemers aan de Tungri Run verspreid over verschillende afstanden. Tel daarbij nog een pak toeschouwers en een lekker lentezonnetje : voldoende ingrediënten om er een leuke 1 mei-namiddag van te maken in Tongeren.

    Met een kleine vertraging werd om 16u30 het grote deelnemersveld (502) van de 10km op gang geschoten voor 2 rondjes door de oudste stad van België. Ik nam een redelijk vlotte start en kon een 4-tal kilometer in het zog blijven van mijn trainingsmaat Peter Bellen. Bij de eerste doorkomst op de piste zag ik de chrono doortikken naar 16'51" : degelijke eerste ronde. Tijdens de tweede ronde moest ik toch wat gas terugnemen. Ik probeerde in de binnenstad nog even aan te pikken bij Koen Neven maar dat ging me duidelijk veel te snel. In de buurt van de Grote Markt kreeg ik het gezelschap van Steven Van Dingenen. In Linter moest ik de laatste kilometer nog passen op een versnelling van hem. Nu besloot ik zijn tempo zolang mogelijk te volgen. Bij het opdraaien van de atletiekpiste plaatste ik een versnelling en zag dat Steven niet kon aanpikken. Ik kon dit volhouden tot aan de meet en finishte in 35'33" (Garmin-afstand : 9,55km en 12de master +35).

    Eddy Vandeputte won de wedstrijd met ruime voorsprong op Philip Poilvache. Pascal Van Marcke bevestigde met een mooie 3de plek en 1ste master +45.

    info : http://www.tungrirun.be/



    01-05-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    30-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De wedstrijdlopers van de Runners van Kortessem ontvingen gisteren hun nieuw trainingspak. Met dank aan de sponsors : SQM Sports Quality Time Measuring, beveiligingen BSG Security, taverne De Route, bakkerij Eric Martens en JORIBO.





    30-04-2013, 19:41 geschreven door Lode Raskin  
    21-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Linter Loopt - 20/04/2013 - 12km

    Gisteren waren we al toe aan de 3de wedstrijd van de Haspengouw Challenge. De KSJ van Linter zorgde ervoor dat iedereen het naar zijn zin had. De 6 en 12km wedstrijden gingen samen van start om 14u30.

    Na het startschot liep ik zoals in Borgloon al vrij snel in het gezelschap van dezelfde bekende namen : trainingsmaat en jarige Peter Bellen en Guido Boghe. Ik probeerde dit tempo zolang mogelijk te volgen wat behoorlijk lukte. Naarmate de wedstrijd vorderde moest ik deze twee laten gaan. Net zoals vorige week kwam ik bij David Drion. Ik probeerde hier aan te klampen maar ik zat al redelijk à bloc. Na zowat 10km wedstrijd voelde ik nog wat volk opdagen uit de achtergrond. Erik Surkijn en wat later zijn clubmaat Steven Van Dingenen kwamen aansluiten. Met enkele tempoversnellingen probeerde ik terug alleen weg te geraken. Er zat deze keer "te weinig snee" op zodat we met 3 de laatste km ingingen. Steven versnelde dan en ik moest enkele meters prijs geven. Ik kreeg het gat niet meer dicht gelopen en finishde als 6de master +35 (12,1km in 45'25").
     
    Pascal Van Marcke trok de lijn van vorige week nog eens door en won verdiend na een mooie strijd met Peter De Vocht. Chris Wouters vervolligde het algemene podium en werd mooi eerste master +35.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/



    21-04-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    14-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Paasrun Boxbergheide-Genk - 13/04/2013 - 5,3km

    Dit weekend de korte verplaatsing gemaakt naar Boxbergheide voor de 2de editie van de Paasrun. Dat Pasen al enkele weken is gepasseerd, daar was niemand rouwig om, denk ik. Geert Reyskens en zijn team hadden alles uit de kast gehaald om er een mooie organisatie van te maken. Jawel, alles was piccobello in orde : atleten en toeschouwers kwamen niks te kort. Voor het SQM-team onder leiding van Joeri De Coninck was het alshetware een vuurdoop. Het tijdsregistratie-systeem liep perfect en de uitslagen en tijden gingen alshetware meteen online. Chapeau allemaal !

    Het sportieve gedeelte dan. Ik koos voor de 5km-wedstrijd op een pittig parcours met heel wat klimmen en de wind kregen we er "gratis" bovenop. David Drion nam een blitzstart maar werd tijdens de tweede ronde bijgebeend door het kopduo Schoels en Vanreyten. Wat later kon ik Drion ook bijbenen. Op de nijdige klimmetjes probeerde ik David er af te schudden maar zonder veel succes. Het laatste stukje bergop aan het zwembadje van Boxberghei moest ik toch wat meters prijsgeven. Daarna ging het bergaf richting finish. De splinternieuwe tijdsklok tikte door naar 19'11" op 5,3km volgens de Garmin (4de plek alg.) Van scherpe tijden was er geen sprake op dit nijdig parcours Marc Schoels won de wedstrijd met een kleine voorsprong op Michiel Vanreyten.

    Daarna nog wat losgelopen en gesupporterd voor de deelnemers van de 10,6km. Pascal Van Marcke trok de lijn van vorige week door en zag dit bekroond met een mooie overwinning. Chris Wouters toonde nog maar eens dat hij makkelijk 2 à 3 wedstrijden op rij goed kan verteren. Hij werd knap 2de. Trainingsmaat Peter Vossius vocht tot de laatste meters voor een podiumplek maar moest uiteindelijk toch de duimen leggen voor een sterke Steven Opsteijn. Na de wedstrijden werd er tussen pot en pint nog gezellig nagekaart. De top 3 van elke westrijd werd ondertussen gehuldigd door burgemeester Wim Dries en zijn gevolg .

    uitslagen : http://www.sqmtime.be/Home.html
     


    14-04-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    08-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Loonse jogging - 07/04/2013 - 10km

    Gisteren stond de 26ste Loonse jogging op de planning en tevens 2de wedstrijd van het Haspengouw Challenge criterium. Het lekker lentezonnetje deed deugd na de winter die maar bleef duren. Wel nog frisjes maar ideaal loopweertje, als je het mij vraagt. Om 16u werd het startschot gegeven voor 4 rondjes door het golvend landschap van "Loan". Spijtig genoeg nog geen enkele bloesem te bespeuren onderweg. Ik had ook niet anders verwacht.

    De wedstrijd zelf dan. Een groepje met een man of 15 nam na het startschot al snel wat afstand. Ik zette me wijselijk in het gezelschap van 2 trouwe bekenden : Steven Van Dingenen en trainingsmaat Peter Bellen. Er werd een mooi en strak tempo gelopen maar op het stukje veldweg en het gedeelte bergaf moest ik Peter steeds enkele meters laten gaan. Naarmate de westrijd vorderde konden we David Drion bijbenen. Met 3 man de laatste ronde in. Ik dacht als ik hier moet wachten tot de laatste rechte lijn ben ik zeker verloren aangezien ik geen snelle sprinter ben à la "Cavendish" . Bij het ingaan van de laatste ronde dan maar een "bommetje gegooid". Steven moest passen op mijn versnelling en ik had de indruk dat Peter en David ook even raar opkeken. Daarna ging het terug wat jojo. Op het stuk bergaf moest ik Peter en David toch definitief lossen. Het laatste stukje "vals plat" probeerde ik nog iets te forceren maar mijn buskruit was blijkbaar op. Zo eindigde ik de wedstrijd als 18de algemeen en 6de +35 in een tijd van 37'59". (afstand Garmin 10,23km)

    Michiel Vanholst demonstreerde weer een sterk staaltje en won de wedstrijd verdiend (34'34"). Pascal Van Marcke toonde nog maar eens dat hij als master op superieure hoogte bezig is en werd tweede algemeen en uiteraard eerste +45. Senior Pieter Biets vervolledigde de top 3.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/



    08-04-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    03-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Loopwedstrijd Oostende - 30/03/2013 - 10,5km

    Het voorbije Paasweekend nog eens een wedstrijdje aan de kust gelopen. De Wijkloop Hazegras maakt deel uit van het Oostends loopcriterium.
    De start werd gegeven op het Ernest Feysplein vlakbij het centrum. Daarna ging het richting het Maria Hendrikapark waar een mooi rondje was uitgestippeld rond de vijvers met wat draaien en keren, gras, bospaden, trappenpartij ... De deelnemers van de 10,5km moesten 3 rondjes afleggen. De dames en heren +65 kregen 2 rondjes voorgeschoteld (totaal 265 deelnemers)

    Na het startschot nam de winnaar van de voorgaande jaren Davy Stieperaere dadelijk de koppositie en gaf die niet meer af. Hij won de wedstrijd met ruime voorsprong. Bij het ingaan van het park liep ik in zowat 8ste positie. Aan de vijvers keek ik achter me en zag dat er een grote groep van een man of 15 achter me zat. Onmiddellijk naar voren opschuiven zat er niet in. Ik "zette" me in de grote groep en alles werd op een lint getrokken. Naarmate de wedstrijd vorderde viel deze groep meer en meer uit mekaar. Ronde 2 was een stuk trager dan de eerste ronde. Het tempo van de eerste ronde zou ik in principe 3 ronden moeten kunnen aanhouden maar dat zat er niet in. De laatste ronde kon ik nog enkele lopers remonteren en op de trappenpartij was het nog ff doorbijten. Ik eindigde de wedstrijd als 18de algemeen en 6de +35. 37'46"op 10.500m "op papier". De afstand was in werkelijkheid toch iets minder. Het gevoel tijdens de laatste ronde was redelijk goed. Hopelijk kunnen we dat de volgende weken doortrekken.

    info : http://www.loopcriterium.be/




    03-04-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vijverrun Bolderberg - 17/03/2013 - 12km

    Gisteren werd de Haspengouw Challenge editie 2013 op gang geschoten in Bolderberg. Heel wat volk daar aan de "Witte Zaal" voor de verschillende wedstrijden : 5, 12 en 33km. De 12km telde mee als eerste wedstrijd van deze Challenge.

    Tijdens de opwarming voelde de benen al niet goed aan. Dat was al een "veeg" teken voor al hetgeen wat moest komen. In het begin van de wedstrijd zat ik nog redelijk "op mijn plaats" met in mijn buurt Peter Bellen, Chris Schepers, Steven Van Dingenen, Tom Parthoens ... Na enkele km's begon de groep wat uit mekaar te vallen. Ik bleef wat "hangen" in de buurt van Steven Van Dingenen. De bospaden met hier en daar wat modderstroken waren niet mijn "ding" en ik moest meer terrein prijs geven Halfweg wedstrijd moest ik ADD-maten Kris Geets en Herman Verachtert ook laten passeren. Ik bleef hangen op een goede 100m. Het verschil werd niet echt groter maar de kloof dichten zat er ook niet in. Te weinig punch in de benen om veel weerwerk te bieden. Aan de finishboog zag ik de klok doortikken naar 45'18" (10de master +35). Teleurstellend omdat ik weet dat er toch wat meer in zit maar niet op zo'n bosparcours. Ik kijk uit naar de echte stratenlopen die me beter liggen.

    De wedstrijd werd gewonnen door ACA-er Wouter Ruymen voor een sterke en eerste master Pascal Van Marcke. Michiel Vanholst vervolledigde het algemene podium.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html



    18-03-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    10-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Flitsrun Averbode - 10/03/13 - 8km

    Deze voormiddag samen met trainer/fotograaf Gilbert Simal en Jimmy Godin naar Averbode getrokken voor de mooie en goed georganiseerde Flitsrun. Heel wat bekenden daar aan de start met een mooie afvaardiging van "onze" Runners van Kortessem.

    Om 10u30 werd het startschot gegeven voor de 8 en 12km. Chris Wouters en Peter Vossius waren dadelijk voorin te vinden. Ik liep iets verder op met in mijn buurt trainingsmaat Peter Bellen, Steven van Dingenen en Ronny Fillée. Zij liepen allemaal de 12km. Ik koos voor één rondje minder . Heel de wedstrijd zat ik in de buurt van Steven en Ronny. Ronny haspelde gisteren nog een training af van 20km. Goed bezig mannen ! Ik voelde tijdens de tweede ronde dat het terug iets beter gaat, maar nog niet het niveau van een jaar geleden. Vorig jaar liep ik 29'22" en vandaag kwam ik uit op 30'01" (11de algemeen en 4de master +40). Toch nog een behoorlijk verschil, maar we zijn ondertussen wel een jaartje ouder Soit, volgende week beginnen we terug aan het Haspengouw"circus". Eens kijken wat we nog waard zijn tijdens mijn laatste jaar bij de +35'ers. Tot volgende week  

    Chris Wouters won overtuigend de 12km in 42'19". Peter Bellen werd knap 3de +40 in 45'18". Peter Vossius toonde zijn uistekende vorm op de 8km en werd heel mooi 3de algemeen (2de senior) !

    info : http://www.joggingdemarsin.vermaelenprojects.net/flitsrun.html



    10-03-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Oostende-Brugge Ten Miles - 03/03/2013

    Gisteren voor de eerste keer deelgenomen aan deze tien mijl tussen Oostende en Brugge. Vanaf 9u werden de deelnemers vervoerd met lijnbussen richting de start in Oostende. Het is een mooie en vlakke wedstrijd langs de vaart richting Brugge. Het was wel frisjes en er stond een lichte tegenwind.

    Om 11u werd het startschot gegeven op de Oudenburgsesteenweg voor bijna 700 deelnemers met een heel sterke bezetting. Ook enkele bekenden aan de start : Chris Wouters en een ATLA-team met o.a. Frank Bollen en Ruben Max. Mijn doel was om kilometers van rond de 3'45"/km te lopen en zo te finishen rond het uur. Halfweg wedstrijd kwam ik door in 30'15". Redelijk goed op schema om een behoorlijke tijd neer te zetten. Daarna ging het minder soepel en verloor ik wat terrein. Onvoldoende kilometers in de benen om op deze afstand een degelijke tijd neer te zetten. Combinatie van werk, gezin en lopen is niet altijd gemakkelijk. Kortom, ik finishte in een tijd van 62'48" (91ste plaats alg ). Toch wel ontgoochelend. Op training draait het momenteel ook niet altijd zoals ik het zou willen. Soit, het was in ieder geval een goede training voor de wedstrijden die de komende weken volgen. Hopelijk gaat de conditie dan terug wat in stijgende lijn zoals de temperaturen deze week

    info :  http://www.oostendebruggetenmiles.be/

    04-03-2013, 21:20 geschreven door Lode Raskin  
    10-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Louis Persoons Memorial, Genk - 10/02/2013 - 12,2km

    Vandaag richting Kattevennen voor de LPM. Mooie wedstrijd in de bossen van Kattevennen en uitstekend georganiseerd door Joeri De Coninck en zijn heel team. Knap gedaan, allemaal !!

    Eerst wat losgelopen met mijn trainingsmaten Peter Vossius en Peter Bellen. Om 14u werd dan het startschot gegeven voor de 6 en 12km. Ik zette me in een groepje met mijn twee trainingsmaten en Tom Parthoens. Een vijftal km kon ik redelijk mee, maar dan moest ik enkele meters prijs geven. Het verschil in de tweede ronde werd gelijdelijk aan wat groter. Marc Hiemeleers kwam me nog voorbij tijdens de tweede ronde. Ik verloor wat (teveel) terrein. Bij het opdraainen van het grasveld de laatste 500m kreeg ik een serieuze pijnscheut in mijn lies. Ik moest mijn tempo noodgedwongen laten zakken (bijna wandelen) aangezien de pijn bleef aanhouden. Gelukkig was de finish niet ver af en kon ik afklokken in 48'10" op 12,22km (9de alg). Daarna nog wat losgelopen maar de pijn in de liesstreek ging niet weg. Afwachten hoe het de volgende dagen evolueert.

    info : http://www.lpm-marathon.be/



    10-02-2013, 20:39 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Overmuntheloop Urmond - 03/02/13 - 10,3km

    We hebben het wedstrijdritme weer hernomen na een maandje van relatieve rust. Het voorbije weekend samen met Marc Lenaerts en Gilbert Simal naar het Nederlandse Urmond getrokken voor de Overmuntheloop. Het is daar altijd een gezellige bedoening. Het was wel koud en er stond een gure wind.

    Na het startschot nam een groepje met een man of 10 het heft in handen. Ik probeerde aan te klampen maar heb me de eerste kilometer wat opgeblazen. Daarna kwam ik alleen te zitten en was het beuken tegen de ijzig koude wind. Ik kwam nooit echt in mijn ritme en halfweg wedstrijd kreeg ik het gezelschap van een achtervolgend groepje met een man of 6. Alhoewel : 2 van de 6 waren vrouwen . Ik probeerde nog mee te gaan maar ook dat lukte niet. Het "liep" van geen kanten. Ik was blij dat ik richting finish kon lopen. 40'14" op 10,4km, zegt genoeg. 2' trager dan 2 jaar geleden. Wedstrijd om heel snel te vergeten. De voorbereiding was ook niet echt ideaal : heel druk op het werk, verkouden, te weinig getraind ... Hopelijk is er snel beterschap.

    info : http://www.overmuntheloop.nl/

    10-02-2013, 18:06 geschreven door Lode Raskin  
    03-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Allerbeste wensen voor een gezond, sportief en gelukkig 2013 !! 



    03-01-2013, 20:55 geschreven door Lode Raskin  
    02-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerstcorrida Meeuwen - 27/12/2012 - 12km

    Het is ondertussen al een weekje geleden dat ik mijn laatste wedstrijd van 2012 heb gelopen : de traditionele corrida in Meeuwen-Gruitrode. De weersomstandigheden waren niet zo goed : redelijk wat regen. Geen weer om een hond door te jagen De publieke belangstelling was volgens mij dan ook wat minder dan de voorgaande jaren. Qua deelnemersaantal zat het dan wel weer goed. Om 20u10 werd de 12km-Ploegsteert run op gang geschoten. Redelijk sterk bezette wedstrijd met toch wel wat kwaliteit aan de start .

    Ik startte in zowat 15de positie met in mijn buurt Chris Moreau. Mijn trainingsmakkers Peter Bellen en Peter Vossius liepen al snel een tiental meter voor me uit. Hen heb ik enkel nog in de aankomsttent teruggezien . Een 3-tal ronden kon ik in de tred blijven van Chris Moreau. Daarna moest ik hem laten gaan en mijn eigen tempo opzoeken. De rest van de wedstrijd kon ik redelijk goed standhouden. Ik kon mijn plaats behouden. Na 44'08" kwam ik over de streep als 17de algemeen (10de master). Meer zit er (voorlopig) ook niet in. Zo zit 2012 erop. Hopelijk kunnen we in 2013 nog wat progressie maken en blijven genieten van deze mooie sport.

    info :   http://www.avtmeeuwen-gruitrode.be/kerstcorrida1.php



    02-01-2013, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    17-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerstrun As - 16/12/2012 - 10km

    Gisterennamiddag naar As getrokken voor de "jaarlijkse" Kerstrun. Alhoewel jaarlijks : in 2009 werd deze run door de barre weersomstandigheden al eens afgelast. Gisteren viel dat nog mee : enkel wat wind en af en toe een klets regen . Dit jaar ook beduidend meer en sterkere deelnemers aan de startstreep. De betere weersomstandigheden en het feit dat er geen Limburgse veldloop op de kalender stond geprogrammeerd, zullen daar wel voor iets tussen zitten.

    Ik koos dit jaar voor de 10km ofwel 4 rondjes "rond de kerktoren" van As. Een drietal atleten waaronder thuisloper Philippe Sturbois namen al snel afstand van de rest van het deelnemerspak. Achter dit drietal vormde zich een groepje met een man of 8 met o.a. Chris Moreau, Jochen Valkeneers, mijn twee trainingsmaten Peter Vossius, Peter Bellen en ikzelf. Peter Vossius knapte het meeste werk op en bepaalde vooral het strakke tempo. Na twee ronden kwamen we door in 18' (5km). Ik moest dan de rol wat lossen en alles begon stilaan uit mekaar te vallen. Het tweede deel van de wedstrijd verloor ik (teveel) terrein. Mijn wagonnetje aanhaken bij Jochen Valkeneers lukte ook niet meer. Ik eindigde de wedstrijd als 10de in een tijd van 37'28" (afstand : 10,1km). Op naar de laatste wedstrijd van 2012 : de Kerstcorrida in Meeuwen.

    Na de wedstrijd werd er nog gezellig nagepraat in de feesttent met een lekker stukje taart van "onze" sportieve bakker Marc Lenaerts . De runners van Kortessem presteerden weer sterk met enkele podiumplaatsen en vele mooie top-10 plaatsen. Tot slot onze trainer, fotograaf, coach ... Gilbert Simal nog bedanken voor de support en de mooie fotoreportage !

    info : http://www.kerstrun-as.be/



    17-12-2012, 21:56 geschreven door Lode Raskin  
    09-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Leuteloop Maasmechelen - 09/12/2012 - 10km

    Gisterenavond de prijsuitreiking van de 20ste editie van de Haspengouw Challenge bijgewoond. Het werd een gezellige avond waarbij ik als 7de mijn prijs mocht in ontvangst nemen in de categorie masters +35. Door enkele blessures is het een seizoen geweest met "ups and downs". Op naar de volgende editie

    Toen ik deze morgen wakker werd, lag er een dun laagje sneeuw. De temperatuur lag net boven het nulpunt en het begon nog te regenen ook. Niet echt de ideale omstandigheden om een stratenloop af te werken maar ik had wel zin om er nog eens in te vliegen op een 10km. Bij aankomst in het gezellige dorpje Leut was de belangstelling eerder mager. Logisch met deze winterse omstandigheden. Om 10u40 werd het startschot gegeven voor 2 mooie ronden deels over de Maasdijk, via het dorpje Vucht terug naar Leut. De Nederlandse topper Roger Smeets nam al snel de leiding en hem zagen we enkel nog terug aan de aankomst. Ik "zette" me in het spoor van Michiel Vanreyten. Naarmate de wedstrijd vorderde nam hij zo'n 200m voorsprong. Tijdens de tweede ronde stopte hij op de Maasdijk en greep naar zijn been. Later zou hij wegens een blessure uit de wedstrijd stappen. Zo kwam ik in 2de positie terecht en ik kon het strakke tempo goed aanhouden. De ijzig koude wind, de sneeuw en regen maakten er een lastige wedstrijd van. Na 8km kreeg ik het gezelschap van Steven Opsteijn. De laatste km richting Leut nog enkele versnellingen geplaatst, maar hij bleef in mijn spoor. In de spurt moest ik het onderspit delven en moest ik vrede nemen met een 3de plaats (36'39"). Toch tevreden met mijn wedstrijd en vooral het gevoel tijdens de wedstrijd. Ik heb de indruk dat het terug wat crescendo gaat .

    Volgende zondag naar As voor de "jaarlijkse" Kerstrun, als de weersomstandigheden ons tenminste gunstig gezind zijn

    info : http://atla.be/

    09-12-2012, 20:25 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs