Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    15-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Annendaalloop Posterholt - 15/01/2012 - kwart marathon

    Na mijn mindere prestatie in Meeuwen, was ik er vandaag op gebrand om terug de puntjes op de i te zetten. Vorig jaar liep ik voor het eerst deze wedstrijd : mooi vlak parcours, goede organisatie, mooi deelnemersveld.

    Om 11u werden de deelnemers van de halve en kwart marathon op gang geschoten. Op "de halve" ook enkele bekende Belgische gezichten : Chris Schepers en Marc Hiemeleers. Na het startschot gingen 4 sterke Nederlanders ervandoor met o.a. Patrick Delait en Roger Rousseau. Ik zat in het tweede groepje zo'n zeven man sterk waaronder ook Chris Schepers (winnaar van de 15km in As). Voorbij het bordje van de 2km begon het groepje stilaan uit mekaar te vallen. Ik was één van de eerste "slachtoffers". Dat tempo ging me iets te snel. Met tweeën konden we het tempo goed strak houden. Mijn Nederlandse maat bleef mooi in mijn tred lopen (17'32" na 5km). Hij gaf geen krimp. Aan het bordje van de 9km begon het tijd te worden om een eerste versnelling te plaatsen. Veel leverde deze speldenprik niet op. Een tweede versnelling was wel de goede en zo had ik een 20tal meter voorsprong (36'08" op 10km). Deze voorsprong kon ik behouden tot op de meet (38'37") . Mijn tijd was iets trager dan vorig jaar maar ik was daar toch tevreden mee. Ik werd 4de algemeen en in de categorie +40-50 werd ik winnaar. Daarna ging het terug richting Diepenbeek. Net op tijd thuis voor het verjaardagsfeestje van onze "jongste" spruit. Hieperdepiep : Britte wordt 10 jaar

    info : http://www.lopersgroepposterholt.nl/annendaalloop/





    15-01-2012, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    05-01-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerstcorrida Meeuwen-Gruitrode - 27/12/2011 - 12km

    Weer met enige vertraging bij deze nog een verslagje van mijn laatste wedstrijd van het afgelopen jaar.
    Na een drukke werkdag nog snel wat (te laat) gegeten en dan richting Meeuwen getrokken voor de jaarlijkse Kerstcorrida. Allé jaarlijks kunnen we niet meer zeggen aangezien vorig jaar de weersomstandigheden zo slecht waren waardoor de wedstrijd werd afgelast. Einde 2011 waren de weergoden ons beter gezind en konden alle wedstrijden onder massale belangstelling netjes doorgaan.
    Bij aankomst in Meeuwen nog even gekeken naar de speedrun met de elite aan de start. Kersvers Europees kampioen Bekele moest net de duimen leggen voor de snelle eindsprint van Dame Tasama. 
    Iets voorbij de klok van 20u werd de massa op gang geschoten voor de 12km-run. Ik nestelde mij redelijk vooraan en was deze keer (te) snel uit "de startblokken". Er vormden zich een groepje met een man of zes waaronder Jean Tempels en mijn twee trainingsmaten Peter Vossius en Peter Bellen. Tot ronde 4 kon ik redelijk mee maar daarna moest ik lossen. Enkele meters werden al snel tientallen meters. Tijdens de voorlaatste van 6 ronden, moest ik zelfs noodgedwongen mijn tempo laten zakken anders lag mijn avondmaal ergens op straat. Ronde 5 was dan ook beduidend trager (36" trager dan de eerste !). Na 6 ronden liep ik de tent binnen in een tijd van 43'29" (11de plaats en 8ste +35). Met een betere voorbereiding had er misschien wel iets meer ingezeten. Mijn trainingsmaten Peter V. en B. liepen een dijk van een wedstrijd. Goe gedaan mannen !

    info : http://www.avtmeeuwen-gruitrode.be/index.php

    Zo zit 2011 er weer op. Ik kan terugblikken op een regelmatig seizoen met toch een aantal mooie prestaties :  2de +35 in de eindstand Haspengouw Challenge, 10.000m in 35'36", 5000m in 17'11", 15863m op de uurloop, 3de +40 halve marathon Swartbroek (1u20'43"), 1ste +35 Delhaize-run St-Lambrechts-Herk, 1ste +35 Kermisloop Diepenbeek, 2de +40 Halloweenrun De Haan, 2de Kerstrun As ...

    Tot slot wens ik iedereen nog een gezond, gelukkig, blessurevrij en sportief 2012 !!

    05-01-2012, 21:49 geschreven door Lode Raskin  
    18-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerstrun As - 18/12/2011 - 15km

    De Kerstrun in As was vandaag al aan zijn 6de editie toe. Deze namiddag waren er toch wel wat meer deelnemers onder de kerktoren in As in vergelijking met de vorige editie. Logisch aangezien de weersomstandigheden deze keer beduidend beter waren dan de "sneeuwtoestanden" van vorig jaar. Veel van mijn loopvrienden waren enkele kilometers verder aan het werk. Ik Dilsen werd de volgende manche van het LCC afgewerkt. Dochterlief Laurien liep eerst haar kilometertje mee met de kids, kwestie wat ontspanning in te bouwen tijdens deze examenperiode.

    De deelnemers van de 15km werden daarna als eerst op gang geschoten om 14u. Chris Schepers, Jo Schoonbroodt en ikzelf waren het snelst "uit de startblokken". Tijdens de eerste van 6 ronden probeerde ik Chris zolang mogelijk te volgen. Ik had al vrij snel door dat dit tempo mij iets te hoog was. Jo Schoonbroodt (Nederlands kampioen marathon +60 !) volgde iets verderop. Chapeau Jo: petje af voor deze meneer van net boven de 60 ! De volgende ronden werd het verschil met de koploper stelselmatig groter. Tweede deel van de wedstrijd had ik de indruk dat hij toch niet zoveel meer uitliep. De laatste ronde kon ik nog eens goed doortrekken. Een goed teken. De conditie is terug met enkele %'tjes gestegen. Aan de meet kon ik net niet afklokken onder de 55'. 56'03" op 14,99km (volgens Garmin). Tevreden met mijn prestatie aangezien het parcours in As toch niet echt vlak te noemen is. 6 keer licht bergop richting aankomst kruipt toch in de benen. Na de wedstrijd werd er nog gezellig nagepraat in de goed verwarmde feesttent. Bij deze nog even meegeven dat de organisatie ook dit jaar weer dik in orde was.

    info : http://www.kerstrun-as.be/

    18-12-2011, 21:22 geschreven door Lode Raskin  
    15-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Prijstuitreiking Haspengouw Challenge 2011 - St-Truiden - 10/12/2011

    podium masters heren +35 : 1. Chris Wouters 2. Lode Raskin 3. Pascal Van Marcke

     


    15-12-2011, 20:29 geschreven door Lode Raskin  
    04-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LCC Bree - 04/12/11 - 6665m

    Na "de halve" van vorig weekend, heb ik de voorbije week toch wat minder getraind. De motivatie was er niet altijd en de combinatie van werk, gezin en lopen is niet zo evident.

    Deze middag met mijn trouwe supporters richting Boneput in Bree getrokken voor mijn tweede cross van het seizoen. Het parcours lag er heel goed beloopbaar bij en van modder was geen sprake. Mijn start ging compleet de mist in. Ik liet me volledig wegdrummen en aan de eerste helling stond ik bijna stil midden in het pak. Daarna was het een kwestie van terug op te schuiven naar voren. Dat was niet zo makkelijk met het vele draaien en keren rond de tennisterreinen. In ronde twee kreeg ik al wat meer ruimte en dat liep al wat beter. Bergop en bergaf moest ik zoals altijd wat terrein prijs geven. Op de vlakkere stukken kon ik terug wat goedmaken. Tijdens de laatste ronde gingen Luc Hermans en Guido Boghe me nog voorbij. Guido kon ik de laatste 100m nog remonteren. Aan de finish klokte ik af in 24'46" (15de master). Het was in ieder geval een goede training en een 10de plek moest volgens mij wel haalbaar zijn.

    Ronny Driesen stond alweer op het hoogste schavotje na een heel sterke wedstrijd. Filip Detiège werd knap tweede voor een sterk presterende Pascal Van Marcke.

    uitslagen : http://www.acbree.be/ 



    04-12-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    27-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Halve marathon Ell-Swartbroek (Ned.) - 27/11/2011

    Aan deze wedstrijd in Swartbroek heb ik mooie herinneringen. In 2007 liep ik er mijn beste tijd op de halve marathon en vorig jaar won ik de wedstrijd op de 12.5km. Deze morgen dus richting Nederland met in het achterhoofd proberen nog eens onder die 1u20' "te duiken". Bij mijn aankomst in Ell, was het al vrij snel duidelijk. De wind ging serieus tekeer en heel snelle tijden werden moeilijk. Aan de start beduidend meer volk dan vorig jaar. Voorgaande jaren werd de wedstrijd steeds op een zaterdag georganiseerd. Dit jaar werd van dit principe afgeweken en dat had een positieve invloed op het aantal deelnemers (100 meer dan vorig jaar !) Ook enkele bekende Belgen aan de start : Marc Hiemeleers, Thea Van Welt, Dorine Coninx ...

    Na het startschort (7.5, 12.5 en 21km startten samen) ging er een groepje van 6 vandoor. Marc Hiemeleers en ikzelf volgden iets verder (Marc ging voor een tijd rond de 1u19'). Hoeveel lopers van de 21km er in het eerste groepje zaten was een raadsel. Dat werd pas duidelijk aan de meet. Marc en ikzelf liepen een strak tempo. Op de rechte stukken met wind op kop was het beuken tegen de wind. De andere stukken liepen dan weer beter. Het verlies in tijd van de wind tegen konden we niet goedmaken op de andere stukken. Af en toe moest ik Marc enkele meters lossen maar op karakter kwam ik steeds terug. Voorbij kilometer 16 begon mijn kaars stilaan uit te gaan en moest ik Marc laten gaan. De laatste kilometer was nog beuken en aan de finish klokte ik af op 1u20'43". Beoogd doel niet bereikt maar toch redelijk tevreden met deze prestatie. In het algemeen klassement werd ik 6de. Bij de masters +40 eindigde ik 3de na 2 Nederlandse kleppers Ron Wijnen en Patrick Delait. 

    info : http://www.degrenslaupers.nl/





    27-11-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    13-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Priester Daens Vredesloop Aalst - 13/11/2011 - 15km

    Het voorbije lange weekend nog eens genoten van een leuk weekend aan zee. Deze namiddag tijdens de terugweg dan "gestopt" in Aalst voor een stratenloop. In het centrum van Aalst werd er de eerste Priester Daens Vredesloop georganiseerd. Alles stond er zo beetje in het teken van "peace" en de opbrengst ging dan ook naar het goede doel (1€ van de 5€ inschrijvingsgeld ging naar 11-11-11).

    Hoe kon het ook anders : om 15 u gingen 465 deelnemers van start op het Vredeplein. Er was één ronde van 5km uitgestippeld in het centrum van Aalst met veel draaien en keren. De 5, 10 en 15km gingen samen van start. Ik koos voor het "lange werk". Na het startschot ging het bijzonder snel. Logisch met al dat jonge geweld op de 5km. Ik liep niet te snel van stapel en nestelde me ergens in 20ste positie. Na 1 ronde liepen de deelnemers van de 5km al richting aankomst en kwam er wat meer "duidelijkheid" in de wedstrijd. Tijdens de tweede ronde liep ik in 11de stelling. Ik kon goed stand houden en de sfeer zat er ook goed in. Op de Grote Markt werden we "opgejut" door de djembe-spelers. Na ronde 2 liepen een 3-tal atleten van de 10km richting aankomst en zo zat ik blijkbaar in 8ste positie op de 15km (36'04" na 10km). Voor en achter mij was er geen kat te bespeuren. Eigenlijk bijna de hele wedstrijd alleen gelopen aan een strak tempo. Aan de finish kon ik mooi afklokken onder de 55' (54'44"). Goede wedstrijd gelopen en heel content met deze tijd en een 8ste plaats (afstand : 15,1km met Garmin). De atleten voor mij waren allemaal jonger . Mooie afsluiter van een leuk weekend. Hopelijk kunnen we nu de lijn terug wat doortrekken. Misschien dat ik binnen 14dagen nog eens een "poging" ga doen op de halve marathon. In Swartbroek (Ned.) wordt er eind november een mooie wedstrijd georganiseerd. In 2007 liep ik er mijn PR met 1u18'06" en vorig jaar was ik winnaar op de 12km.

    info : http://www.atletieklandvanaalst.be/





    13-11-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    06-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LCC Tongeren - 05/11/2011 - 7010m

    Gisteren werd het Limburgs veldloopseizoen op gang geschoten in Tongeren. Traditioneel is "De Motten" de locatie voor de eerste wedsrijd van dit crosscriterium. Het was gisteren nochtans geen echt "crossweer". De temperaturen klommen tot bijna 20°. De wedstrijden werden dan ook afgewerkt op een droog parcours met veel bochten, veel boomschors en 1 scherpe helling. Sommige waren voor de westrijd nog aan het twijfelen : spikes of niet ? (hè Joeri )

    Mijn start was niet zo slecht maar na enkele honderden meters liet ik me wegdrummen in het zicht van de eerste helling. Daarna was het weer een kwestie van plaatsten goedmaken en proberen op te schuiven naar voren. We liepen vrij veel op de finse piste waardoor de boomschors vast begon te zitten aan de pinnen van mijn spikes. Op den duur kreeg ik pijn aan mijn voeten waardoor ik toch wat terrein prijs gaf. De volgende ronden was het zowat "jo jo". Op de moeilijke stukken verloor ik steeds wat terrein en op het voetbalterrein kon ik terug wat goedmaken. Tweede helft van de wedstrijd moest ik nog enkele plaatsen prijsgeven (zelfs aan 2 Duitsers +55 van FC Köln ). Aan de meet moest ik ook nog het onderspit delven voor een atleet van ADD-Tongeren. Zo werd ik nog maar eens met de neus op de feiten gedrukt : crossen is niet mijn ding. Voor de volledigheid de cijfers : 14de master en 7010m in 27'01".

    De master-wedstrijd werd gewonnen door militair Ronny Driesen, voor plaatselijk atleet Luc Nassen. RCT'er Filip Detiège werd knap derde.

    uitslagen : http://www.addemer.com/





    06-11-2011, 20:09 geschreven door Lode Raskin  
    05-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Halloweenrun De Haan (Vosseslag) 29/10/2011 - 12km

    De voorbije week had ik een weekje verlof en dat hebben we doorgebracht aan onze Belgische kust. Het weekje werd zaterdagavond ingezet met een wedstrijd in De Haan. Daar werd voor de derde keer de Halloweenrun georganiseerd.

    Alles verliep in een gezellige sfeer. De huizen waren versierd en heel wat deelnemers waren verkleed met de nodige Halloweenattributen. Om 19u werd de wedstrijd op gang geschoten (3km: dames en heren, 6km : enkel dames en 12km : enkel heren) Ik ging voor de lange afstand, goed voor 4 rondjes van exact 3km door de straten van Vosseslag. 2 deelnemers namen dadelijk het hazepad : Davy Stieperaere en Dominique Verbeke. Ik liep samen met een senior in 3de stelling. Ik voelde me goed in mijn sas op het vlakke parcours. Halfweg wedstrijd kwam er nog een senior aansluiten bij ons groepje, maar wat later moest hij lossen. De laatste 400m moest ik mijn metgezel laten gaan. In de laatste 100m dook er nog een andere senior op "uit het donker" die me nog voorbij vlamde. Zo werd ik 5de in een tijd van 44'25". Bij de masters +40 werd ik tweede na de winnaar van het voorbije kustcriterium Dominique Verbeke. Achteraf gezien was ik tevreden met mijn wedstrijd. Het zijn deze wedstrijden op straat op een vlak parcours die mij het best liggen.

    Tijdens de prijsuitreiking werd ik nog interviewd en werd ik tot mijn verbazing als 1ste master op het podium geroepen. Toen ik op het hoogste schavotje stond had ik snel door dat er iets niet klopte. Dominique Verbeke was slechts enkele dagen 40 jaar er werd dan ook terecht naar voren geroepen om de eerste trofee in ontvanst te nemen.

    uitslagen : http://www.halloweenrun.be/index.php





    05-11-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    20-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Eindstanden Haspengouw Challenge

    De Runners van Kortessem kunnen terugblikken op een mooi zomerseizoen. In de eindstanden van de Haspengouw Challenge vinden we 3 Runners terug in de top 3 : Inge Jeurissen (3de +35), Peter Vossius (3de senior) en ikzelf (2de +35).

    Alle eindstanden kan je terugvinden op deze link : http://www.haspengouw-challenge.be/html/estand.html

    De prijsuitreiking zal doorgaan op zaterdag 10/12/2011 in St-Truiden.

    Sen. dames :                                                                         
    1. Hilde Kippers: 880 ptn                                                      
    2. Kim Nulens : 863 ptn                                                        
    3. Nathalie Van Oosterwijck :783 ptn                                    

    Dames +35 :                          
    1. Luisa Frisina : 902 ptn
    2. Anja Huygen : 800 ptn
    3. Inge Jeurissen : 792 ptn

    Dames +45 :
    1. Gavina Dettori : 961 ptn
    2. Olga Moonen : 941 ptn
    3. Martine Marchal : 793 ptn

    Sen. heren
    1. Kris Jacobs : 1043 ptn
    2. Ruben Kenis : 1041 ptn
    3. Peter Vossius : 934 ptn

    Heren +35
    1. Chris Wouters : 1140 ptn
    2. Lode Raskin : 1047 ptn
    3. Pascal Van Marcke : 1031 ptn

    Heren +45
    1. Karel Teunkens : 1232 ptn
    2. Marc Hiemeleers : 1179 ptn
    3. Rudy Peeters : 1177 ptn

    Heren +55
    1. Michel Zielinski : 1054 ptn
    2. Luc Henno : 1011 ptn
    3. Benoit Vranckx : 957 ptn


    20-10-2011, 21:41 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De wedstrijdlopers van de Runners van Kortessem in hun nieuwe outfit. Met dank aan onze sponsors : brasserie De Route Wellen, bakkerij Eric Martens Wellen en beveiligingsfirma BSG Security Tongeren en Glons.





    20-10-2011, 21:10 geschreven door Lode Raskin  
    16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerkenloop Kortessem - 16/10/2011 - 15km

    De afsluiter van de Haspengouw Challenge is traditioneel de Kerkenloop in Kortessem. Voor de start van de wedstrijd nog even wat foto's in onze nieuwe clubuitrusting. Onder een stralend herfstzonnetje werden meer dan 200 atleten op gang geschoten voor 15 pittige kilometers langs de verschillende kerkdorpen van Kortessem.

    Ik was redelijk snel gestart en de benen voelden goed aan vandaag. De eerste helft van de wedstrijd was de zwaarste met enkele hellingen. In het gezelschap van mijn trainingsmaat Peter Vossius liepen we een strak tempo. De vele aanmoedigingen (en bevoorrading) van onze trouwe supporters deden deugd. Na zowat 11km moesten mijn 2 metgezellen (Peter en Karel Teunkens, terug uit blessure) lossen. Ik had gehoopt om de laatste kilometers nog eens goed door te trekken op straat maar blijkbaar was het parcours wat aangepast. We moesten nog een stuk door weiden en verharde paden lopen : niet echt mijn ding. De laatste kilometer kwam ik nog dichtbij mijn voorganger Dimitri Sleurs. Aan de kerk in Kortessem kon ik afklokken in 56'16" (4de +35). Tevreden met deze tijd en vooral het goede gevoel tijdens de wedstrijd. Ik kan terugblikken op een regelmatig zomerseizoen met een mooie 2de plaats in de eindstand van de Haspengouw Challenge.

    De wedstrijd werd gewonnen door Punk-runner Jelle Bertels. Pascal Van Marcke eindigde mooi 2de en werd dan ook verdiend 1ste master.

    uitslagen : http://www.zeskerkenloop.be/





    16-10-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Stedenloop Hasselt - Genk - 01/10/2011 - 15km

    Deze namiddag stond de 27ste editie van de Stedenloop op het programma. Elk jaar wordt er gelopen van de ene brandweerkazerne naar de andere (de laatste jaren blijkbaar steeds van Hasselt naar Genk). De organisatie was ook dit jaar weer dik in orde. Burgemeester Hilde Claes deed nog een woordje net voor de start en dan was de meute van 241 deelnemers vertrokken richting Genk.

    De zon scheen "volle bak" en de temperaturen stegen naar 27°. Veel te warm voor mij, maar ja we zouden wel zien waar het schip zou stranden. De eerste 5km ging aan een stevig tempo en dan richting natuurreservaat De Maten (na 7km) begon de miserie. Mijn kilometertijden gingen dan richting 4' en het "liep" van geen kanten meer. Goeie vriend Jean Tempels kwam me voorbij in "De Maten" en er was nog volk op komst. Ik probeerde er nog het beste van te maken maar het kalf was al lang verdronken. De laatste 2km bergop kon ik mijn achtervolgers nog afhouden (van colère ) om dan aan de brandweerkazerne in Genk te finishen in een ontgoochelende tijd : 58'41" (11de alg. en 5de +40). Tja, veel te warm (voor mij toch) en gisterenavond nog een huwelijksfeest gehad. Hopelijk volgende keer beter.

    Jelle Bertels vertrok als een speer en kon zijn koppositie vasthouden tot aan de finish. Trainingsmaten Cedric Hauben en Frank Bollen vervolledigden het podium.

    uitslagen : http://www.joggings.be/

    01-10-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    25-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vlaamse en prov. kampioenschappen masters in Zwevegem - 24/09/2011 - 5000m en 1500m

    Het voorbije weekend heb ik ons verblijf aan de Belgische kust gecombineerd met de kampioenschappen voor masters in Zwevegem. Vrijdagavond nog riching De Haan voor de prijsuitreiking van het loopcriterium van de Kust 2011. Als 13de algemeen (slechts 3 deelnames) mocht ik nog een prijzenpakket mee naar huis nemen. 

    Zaterdagmorgen dan om 10u25 stond de 5000m al op het programma in Zwevegem. Niet echt ideaal zo vroeg op de dag. Ik loop liever later op de dag. Meestal zijn de resultaten dan ook beter. 18 masters +35,+40 en +45 aan de startlijn voor 12 en een halve ronden. Ik hoopte nog eens onder die 17' te "duiken". Het wedstrijdverloop was niet echt ideaal met veel tempowisselingen waardoor ik regelmatig baan 2 moest opzoeken. Ik eindigde de wedstrijd in 17'11"58. Doel niet bereikt en dan ook wel wat teleurgesteld. Pittig detail : volgens mij is het de eerste wedstrijd in mijn "loopcarrière" dat ik als allerlaatste ben aangekomen. 18 vertrekkers (3 opgegeven) : 15de gefinisht (7de +40 en 2de Limburger +40). Op de Vlaams kampioenschappen is dat geen schande zeker ?

    Aangezien we toch aanwezig waren in het verre Zwevegem, had ik 2 inschrijvingskaartjes ingevuld (5000m en 1500m). In de late namiddag stond dan mijn eerste 1500m wedstrijd op het menu. Ik had niks te verliezen en stond dan ook vrij ontspannen aan de startstreep. Na het startschot probeerde ik het deelnemersveld zo lang mogelijk te volgen (was volgens mij de beste en enige tactiek ). De eerste 700m kon ik mijn wagonnetje aanhaken. Daarna moest ik lossen en op het einde kon ik toch nog 1 master voorbijsteken. 4'45"13 was het verdict aan de aankomst. Met een gemiddelde van 3'10"/km konden we toch mee leven. Ik werd 5de master +40 en mijn eerste Limburgse titel op de 1500m was een feit

    uitslagen :  http://www.azw.be/





    25-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Top 15 heren loopcriterium van de kust 2011 (prijsuitreiking 23/09/2011 in De Haan)





    25-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    18-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Limburgs kampioenschap 10.000m - Tessenderlo - 14/09/2011

    Weer met enige vertraging nog een verslagje van de midweekwedstrijd in Tessenderlo. Bij aankomst in Looi was er heel wat belangstelling voor deze meeting. Met deelnemers uit de provincies A'pen, Brabant en Limburg was het programma meteen goed gevuld. Logisch dat het tijdschema niet kon gerespecteerd worden.

    De deelnemers van de 10.000m werden pas rond 21u30 de piste opgeroepen (i.p.v. 21u) om aan hun wedstrijd te beginnen. Deze wedstrijd geldde dan ook als Limburgs kampioenschap. Met 38 deelnemers was deze wedstrijd dan ook goed bezet. Het startschot ging af en al na 25m klonk een regen van schoten. Het was niet meteen voor iedereen duidelijk : dit was dus een "valse" start. Nog nooit meegemaakt tijdens een 10.000m. Blijkbaar was er een probleem met de tijdsregistratie. Iedereen terug naar de startstreep en het was wachten op het "volgende schot". Kabels werden af en aan gesleept en uiteindelijk ging dan toch het juiste startschot af en weg was de bende. Al vrij snel zat ik in een goed ritme samen met onze vrienden Walter Van Opstal en Marc Hiemeleers. Met allemaal rondjes van rond de 1'25" liepen we mooi op schema voor een tijd onder de 36'. Walter knapte het meeste werk op van ons drie : bedankt Walter ! Voor mij ging het soms iets te snel om te kunnen overnemen. Ik ben toch kunnen blijven aanklampen tot de laatste 200m. Aan de finish zag ik de klok doortikken naar 35'36". 5" boven mijn PR maar wel heel tevreden om nog eens een goede tijd te kunnen lopen. Ik werd 4de master +40 na Van Marcke (34'05"), Van Houten (34'29") en Van Opstal (35'31").

    De wedstrijd werd gewonnen door Diaz Rodriguez Alexander in een knappe 30'38". De Limburgse titel bij de senioren ging naar Looise atleet Steven Vermeiren (34'06") voor mijn clubmaat Kris Jacobs (34'17").

    uitslagen : http://www.looise-av.be/

    18-09-2011, 20:23 geschreven door Lode Raskin  
    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fruitloop St-Truiden - 11/09/2011 - 15km

    Jawel : 11/09. 10 jaar geleden stond de hele wereld in rep en roer met al wat er in de V.S. gebeurde. In het zuiden van onze provincie ging vannamiddag de 32ste Fruitloop door. Op de piste in Nieuw-St-Truiden veel bekende gezichten voor de voorlaatste manche van deze Haspengouw Challenge. Om 16u werd het officiële startschot gegeven voor 15 kilometer door het mooie haspengouw.
     
    De hele bende maakte één rondje vol op de piste om daarna de straat op te gaan. Ik was van plan om niet te snel te starten en dan zouden we wel zien waar we uitkwamen. Zo zat ik vrij snel in een omvangrijke groep met o.a. Zielinski, Henno, Vossius, Croes ... Het tempo lag niet zo hoog en ik kon vrij ontspannen lopen. Het verschil met de voorgangers wat te groot om de sprong te wagen. Na 2 ronden (10km) moest ik even lossen maar op karakter kon ik het gaatje terug dichtlopen. Ondertussen was de groep ook al serieus uit mekaar gevallen. De laatste 3km nog wat doorgetrokken en op de piste finishte ik in 55'10" (14,61km met Garmin). Het vormpeil gaat er precies terug een beetje op vooruit. Behoorlijke tegenstand bij de masters +35 waar ik als 6de mijn prijs mocht gaan uitkiezen

    Ruben Kenis trok de goede vorm van vorige week nog eens door en won voor een sterke Filip Detiège. ADD-er Mark Jorissen vervolledigde de top 3.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    11-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    04-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hazodi-run en Brouwerijloop Alken - 03 en 04/09/11 - 5 en 10km

    Het niveau is momenteel beduidend minder. In plaats van hier gisteren te trainen, heb ik in laatste intstantie besloten om de 5km mee te "lopen" in Kiewit. Niks spectaculair. 5km gelopen in tropische temperaturen (30°). Voor de volledigheid de cijfers : 18'25", 5de algemeen, 2de +35.

    Deze namiddag dan richting Alken voor de 10de manche van de Haspengouw Challenge. De temperaturen waren toch al wat beter dan gisteren. Met een overaanbod aan wedstrijden dit weekend (Kiewit, Heusden-Zolder, Alken, Linkhout ...) stonden er toch wat minder deelnemers aan de start dan vorig jaar. We kregen 2 ronden voorgeschoteld op een golvend parcours. De eerste 5km gingen vrij goed en ik kwam door na 1 ronde  in 17'49". Na 6 à 7 km begon het verval en ik kreeg ook last van de warmte. Ik moest bijgevolg wat terrein prijs geven. De laatste km kon ik nog een 3'30" uit de mouw schudden. Aan de meet klokte ik af in een tijd van 36'52" (9,97km met Garmin). Meer dan een minuut trager dan vorig jaar. Bij de masters +35 mocht ik als derde toch nog een envelopje in ontvangst nemen. Hopelijk kunnen we de volgende weken het niveau terug wat opkrikken, als we tenminste voldoende tijd vinden om te trainen. We shall see

    De Brouwerijloop werd gewonnen door ADD-clubmaat Ruben Kenis, voor een alweer sterke Pascal Van Marcke. Chris Wouters won zaterdag nog in Heusden-Zolder en werd nu knap derde.

    uitslagen : http://www.hazodi-run.be/ en http://www.haspengouw-challenge.be/





    04-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ereprijs Freddy Feytons, Gotem - 28/08/11 - 10km

    Yes, here we are. Na twee weken deugdoende vakantie, ben ik deze week terug gaan werken. Dus : druk, druk en nog geen tijd gevonden om hier iets op mijn blog neer te "pennen". Tijdens mijn verlof heb ik geprobeerd mijn conditie wat te onderhouden maar er zijn toch enkele kilo'tjes bijgekomen.

    Dus zonder al te hoge verwachtingen stond ik voorbije zondag aan de start van de wedstrijd in Gotem. Op het binnenplein van het mooie Fonteinhof was het gezellig druk. Ook weer een stevige bezetting aan de start met enkele toppers als Vital Gahungu en Stefan Van Den Broek. Na het startschot maakten we kleine lus van ongeveer 1km en daarna moesten er drie ronden afgelegd worden van 3km met telkens een nijdige helling. Het wedstrijdverloop wordt stilaan traditie. Al vrij snel zat ik in een groepje met mijn vaste trainingsmaten Peter Vossius en Marc Schoels. Ik kon het tempo redelijk aan maar op de klim tijdens de laatste ronde moest ik toch enkele meters prijsgeven. De "vakantiekilo's" eisten hun tol . Na 10km (Garmin 9.82km) kwam ik over de meet in een heel matige 37'07" (20ste algemeen en 4de +35). De volgende weken proberen terug het normale ritme te hernemen en hopelijk kunnen we er dan nog wat vanaf "pitsen" .

    De wedstrijd werd gewonnen door de "zwarte parel" Gahungu in een snelle 30'35" voor Van Den Broek en Punk-runner Tim Stessens.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    01-09-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kermisloop Kozen - 15/08/2011 - 11km

    Gisterenavond waren we al toe aan de 8ste manche van de Haspengouw Challenge : de "Grote Prijs Roger Luykx". Bij aankomst in Kozen was het al behoorlijk druk. Aan het frietkraam stond men al aan te schuiven tot aan de overkant van de straat. Dit jaar was het parcours een beetje aangepast (verlengd) in vergelijking met vorig jaar en moesten er 5 ronden worden afgelegd op toch wel een pittig parcours. Aan de start veel volk en zoals altijd veel bekenden. Met een grote delegatie van het team van "Rikske Punk" en enkele goede Waalse lopers was de wedstrijd heel sterk bezet.

    Na het startschot liep ik rond een 20ste plaats met in mijn buurt mijn vaste trainingsmaten Marc Schoels en Peter Vossius. Ondanks mijn verkoudheid (gisteren "klets" opgedaan ) kon ik goed mee en kon ik regelmatig het tempo bepalen. Voorbij halfweg wedstrijd probeerde ik mee te gaan met Marc Hiemeleers en Michel Zielinski, maar dat tempo lag me net iets te hoog. In de voorlaatste ronde kreeg ik even een dipje en moest ik mij even laten terugzakken. In de laatste ronde probeerde ik nog eens goed door te trekken maar mijn trainingsmaten gaven niet veel toe. Tijdens de laatste 200m haalde Marc Schoels nog eens uit met zijn verschroeiende eindsprint en werd knap 4de master +45. Ik werd 21ste algemeen en 6de +35 in een tijd van 43'35" (afstand 11,83km met Garmin). Ik was tevreden met het resultaat maar dat had toch veel moeite gekost. Nu een dag later is mijn verkoudheid er niet op gebeterd. Ik voel me zo ellendig als een "vod" en ik zal het dan ook de volgende dagen iets rustiger aandoen.

    De algemene top drie werd gevormd door het gele legioen van het Punk Runningteam : Tim Stessens, Geert Maes en Ruben Kenis.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    16-08-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs