Lode Raskin
Welkom op de blog van Lode Raskin

Wedstrijdplanning

Foto
Mijn favorieten
  • Joggings
  • Runners Kortessem
  • Kortessem Atletiek
  • PC Limburg Atletiek
  • Sport
  • Credimo
  • Het Laatste Nieuws
  • Het Nieuwsblad
  • Eric Maes
  • Google
    Foto
    Foto
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Zoeken met Google


    Archief per maand
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    06-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LCC Tongeren - 05/11/2011 - 7010m

    Gisteren werd het Limburgs veldloopseizoen op gang geschoten in Tongeren. Traditioneel is "De Motten" de locatie voor de eerste wedsrijd van dit crosscriterium. Het was gisteren nochtans geen echt "crossweer". De temperaturen klommen tot bijna 20°. De wedstrijden werden dan ook afgewerkt op een droog parcours met veel bochten, veel boomschors en 1 scherpe helling. Sommige waren voor de westrijd nog aan het twijfelen : spikes of niet ? (hè Joeri )

    Mijn start was niet zo slecht maar na enkele honderden meters liet ik me wegdrummen in het zicht van de eerste helling. Daarna was het weer een kwestie van plaatsten goedmaken en proberen op te schuiven naar voren. We liepen vrij veel op de finse piste waardoor de boomschors vast begon te zitten aan de pinnen van mijn spikes. Op den duur kreeg ik pijn aan mijn voeten waardoor ik toch wat terrein prijs gaf. De volgende ronden was het zowat "jo jo". Op de moeilijke stukken verloor ik steeds wat terrein en op het voetbalterrein kon ik terug wat goedmaken. Tweede helft van de wedstrijd moest ik nog enkele plaatsen prijsgeven (zelfs aan 2 Duitsers +55 van FC Köln ). Aan de meet moest ik ook nog het onderspit delven voor een atleet van ADD-Tongeren. Zo werd ik nog maar eens met de neus op de feiten gedrukt : crossen is niet mijn ding. Voor de volledigheid de cijfers : 14de master en 7010m in 27'01".

    De master-wedstrijd werd gewonnen door militair Ronny Driesen, voor plaatselijk atleet Luc Nassen. RCT'er Filip Detiège werd knap derde.

    uitslagen : http://www.addemer.com/





    06-11-2011, 20:09 geschreven door Lode Raskin  
    05-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Halloweenrun De Haan (Vosseslag) 29/10/2011 - 12km

    De voorbije week had ik een weekje verlof en dat hebben we doorgebracht aan onze Belgische kust. Het weekje werd zaterdagavond ingezet met een wedstrijd in De Haan. Daar werd voor de derde keer de Halloweenrun georganiseerd.

    Alles verliep in een gezellige sfeer. De huizen waren versierd en heel wat deelnemers waren verkleed met de nodige Halloweenattributen. Om 19u werd de wedstrijd op gang geschoten (3km: dames en heren, 6km : enkel dames en 12km : enkel heren) Ik ging voor de lange afstand, goed voor 4 rondjes van exact 3km door de straten van Vosseslag. 2 deelnemers namen dadelijk het hazepad : Davy Stieperaere en Dominique Verbeke. Ik liep samen met een senior in 3de stelling. Ik voelde me goed in mijn sas op het vlakke parcours. Halfweg wedstrijd kwam er nog een senior aansluiten bij ons groepje, maar wat later moest hij lossen. De laatste 400m moest ik mijn metgezel laten gaan. In de laatste 100m dook er nog een andere senior op "uit het donker" die me nog voorbij vlamde. Zo werd ik 5de in een tijd van 44'25". Bij de masters +40 werd ik tweede na de winnaar van het voorbije kustcriterium Dominique Verbeke. Achteraf gezien was ik tevreden met mijn wedstrijd. Het zijn deze wedstrijden op straat op een vlak parcours die mij het best liggen.

    Tijdens de prijsuitreiking werd ik nog interviewd en werd ik tot mijn verbazing als 1ste master op het podium geroepen. Toen ik op het hoogste schavotje stond had ik snel door dat er iets niet klopte. Dominique Verbeke was slechts enkele dagen 40 jaar er werd dan ook terecht naar voren geroepen om de eerste trofee in ontvanst te nemen.

    uitslagen : http://www.halloweenrun.be/index.php





    05-11-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    20-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Eindstanden Haspengouw Challenge

    De Runners van Kortessem kunnen terugblikken op een mooi zomerseizoen. In de eindstanden van de Haspengouw Challenge vinden we 3 Runners terug in de top 3 : Inge Jeurissen (3de +35), Peter Vossius (3de senior) en ikzelf (2de +35).

    Alle eindstanden kan je terugvinden op deze link : http://www.haspengouw-challenge.be/html/estand.html

    De prijsuitreiking zal doorgaan op zaterdag 10/12/2011 in St-Truiden.

    Sen. dames :                                                                         
    1. Hilde Kippers: 880 ptn                                                      
    2. Kim Nulens : 863 ptn                                                        
    3. Nathalie Van Oosterwijck :783 ptn                                    

    Dames +35 :                          
    1. Luisa Frisina : 902 ptn
    2. Anja Huygen : 800 ptn
    3. Inge Jeurissen : 792 ptn

    Dames +45 :
    1. Gavina Dettori : 961 ptn
    2. Olga Moonen : 941 ptn
    3. Martine Marchal : 793 ptn

    Sen. heren
    1. Kris Jacobs : 1043 ptn
    2. Ruben Kenis : 1041 ptn
    3. Peter Vossius : 934 ptn

    Heren +35
    1. Chris Wouters : 1140 ptn
    2. Lode Raskin : 1047 ptn
    3. Pascal Van Marcke : 1031 ptn

    Heren +45
    1. Karel Teunkens : 1232 ptn
    2. Marc Hiemeleers : 1179 ptn
    3. Rudy Peeters : 1177 ptn

    Heren +55
    1. Michel Zielinski : 1054 ptn
    2. Luc Henno : 1011 ptn
    3. Benoit Vranckx : 957 ptn


    20-10-2011, 21:41 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    De wedstrijdlopers van de Runners van Kortessem in hun nieuwe outfit. Met dank aan onze sponsors : brasserie De Route Wellen, bakkerij Eric Martens Wellen en beveiligingsfirma BSG Security Tongeren en Glons.





    20-10-2011, 21:10 geschreven door Lode Raskin  
    16-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kerkenloop Kortessem - 16/10/2011 - 15km

    De afsluiter van de Haspengouw Challenge is traditioneel de Kerkenloop in Kortessem. Voor de start van de wedstrijd nog even wat foto's in onze nieuwe clubuitrusting. Onder een stralend herfstzonnetje werden meer dan 200 atleten op gang geschoten voor 15 pittige kilometers langs de verschillende kerkdorpen van Kortessem.

    Ik was redelijk snel gestart en de benen voelden goed aan vandaag. De eerste helft van de wedstrijd was de zwaarste met enkele hellingen. In het gezelschap van mijn trainingsmaat Peter Vossius liepen we een strak tempo. De vele aanmoedigingen (en bevoorrading) van onze trouwe supporters deden deugd. Na zowat 11km moesten mijn 2 metgezellen (Peter en Karel Teunkens, terug uit blessure) lossen. Ik had gehoopt om de laatste kilometers nog eens goed door te trekken op straat maar blijkbaar was het parcours wat aangepast. We moesten nog een stuk door weiden en verharde paden lopen : niet echt mijn ding. De laatste kilometer kwam ik nog dichtbij mijn voorganger Dimitri Sleurs. Aan de kerk in Kortessem kon ik afklokken in 56'16" (4de +35). Tevreden met deze tijd en vooral het goede gevoel tijdens de wedstrijd. Ik kan terugblikken op een regelmatig zomerseizoen met een mooie 2de plaats in de eindstand van de Haspengouw Challenge.

    De wedstrijd werd gewonnen door Punk-runner Jelle Bertels. Pascal Van Marcke eindigde mooi 2de en werd dan ook verdiend 1ste master.

    uitslagen : http://www.zeskerkenloop.be/





    16-10-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Stedenloop Hasselt - Genk - 01/10/2011 - 15km

    Deze namiddag stond de 27ste editie van de Stedenloop op het programma. Elk jaar wordt er gelopen van de ene brandweerkazerne naar de andere (de laatste jaren blijkbaar steeds van Hasselt naar Genk). De organisatie was ook dit jaar weer dik in orde. Burgemeester Hilde Claes deed nog een woordje net voor de start en dan was de meute van 241 deelnemers vertrokken richting Genk.

    De zon scheen "volle bak" en de temperaturen stegen naar 27°. Veel te warm voor mij, maar ja we zouden wel zien waar het schip zou stranden. De eerste 5km ging aan een stevig tempo en dan richting natuurreservaat De Maten (na 7km) begon de miserie. Mijn kilometertijden gingen dan richting 4' en het "liep" van geen kanten meer. Goeie vriend Jean Tempels kwam me voorbij in "De Maten" en er was nog volk op komst. Ik probeerde er nog het beste van te maken maar het kalf was al lang verdronken. De laatste 2km bergop kon ik mijn achtervolgers nog afhouden (van colère ) om dan aan de brandweerkazerne in Genk te finishen in een ontgoochelende tijd : 58'41" (11de alg. en 5de +40). Tja, veel te warm (voor mij toch) en gisterenavond nog een huwelijksfeest gehad. Hopelijk volgende keer beter.

    Jelle Bertels vertrok als een speer en kon zijn koppositie vasthouden tot aan de finish. Trainingsmaten Cedric Hauben en Frank Bollen vervolledigden het podium.

    uitslagen : http://www.joggings.be/

    01-10-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    25-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vlaamse en prov. kampioenschappen masters in Zwevegem - 24/09/2011 - 5000m en 1500m

    Het voorbije weekend heb ik ons verblijf aan de Belgische kust gecombineerd met de kampioenschappen voor masters in Zwevegem. Vrijdagavond nog riching De Haan voor de prijsuitreiking van het loopcriterium van de Kust 2011. Als 13de algemeen (slechts 3 deelnames) mocht ik nog een prijzenpakket mee naar huis nemen. 

    Zaterdagmorgen dan om 10u25 stond de 5000m al op het programma in Zwevegem. Niet echt ideaal zo vroeg op de dag. Ik loop liever later op de dag. Meestal zijn de resultaten dan ook beter. 18 masters +35,+40 en +45 aan de startlijn voor 12 en een halve ronden. Ik hoopte nog eens onder die 17' te "duiken". Het wedstrijdverloop was niet echt ideaal met veel tempowisselingen waardoor ik regelmatig baan 2 moest opzoeken. Ik eindigde de wedstrijd in 17'11"58. Doel niet bereikt en dan ook wel wat teleurgesteld. Pittig detail : volgens mij is het de eerste wedstrijd in mijn "loopcarrière" dat ik als allerlaatste ben aangekomen. 18 vertrekkers (3 opgegeven) : 15de gefinisht (7de +40 en 2de Limburger +40). Op de Vlaams kampioenschappen is dat geen schande zeker ?

    Aangezien we toch aanwezig waren in het verre Zwevegem, had ik 2 inschrijvingskaartjes ingevuld (5000m en 1500m). In de late namiddag stond dan mijn eerste 1500m wedstrijd op het menu. Ik had niks te verliezen en stond dan ook vrij ontspannen aan de startstreep. Na het startschot probeerde ik het deelnemersveld zo lang mogelijk te volgen (was volgens mij de beste en enige tactiek ). De eerste 700m kon ik mijn wagonnetje aanhaken. Daarna moest ik lossen en op het einde kon ik toch nog 1 master voorbijsteken. 4'45"13 was het verdict aan de aankomst. Met een gemiddelde van 3'10"/km konden we toch mee leven. Ik werd 5de master +40 en mijn eerste Limburgse titel op de 1500m was een feit

    uitslagen :  http://www.azw.be/





    25-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Top 15 heren loopcriterium van de kust 2011 (prijsuitreiking 23/09/2011 in De Haan)





    25-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    18-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Limburgs kampioenschap 10.000m - Tessenderlo - 14/09/2011

    Weer met enige vertraging nog een verslagje van de midweekwedstrijd in Tessenderlo. Bij aankomst in Looi was er heel wat belangstelling voor deze meeting. Met deelnemers uit de provincies A'pen, Brabant en Limburg was het programma meteen goed gevuld. Logisch dat het tijdschema niet kon gerespecteerd worden.

    De deelnemers van de 10.000m werden pas rond 21u30 de piste opgeroepen (i.p.v. 21u) om aan hun wedstrijd te beginnen. Deze wedstrijd geldde dan ook als Limburgs kampioenschap. Met 38 deelnemers was deze wedstrijd dan ook goed bezet. Het startschot ging af en al na 25m klonk een regen van schoten. Het was niet meteen voor iedereen duidelijk : dit was dus een "valse" start. Nog nooit meegemaakt tijdens een 10.000m. Blijkbaar was er een probleem met de tijdsregistratie. Iedereen terug naar de startstreep en het was wachten op het "volgende schot". Kabels werden af en aan gesleept en uiteindelijk ging dan toch het juiste startschot af en weg was de bende. Al vrij snel zat ik in een goed ritme samen met onze vrienden Walter Van Opstal en Marc Hiemeleers. Met allemaal rondjes van rond de 1'25" liepen we mooi op schema voor een tijd onder de 36'. Walter knapte het meeste werk op van ons drie : bedankt Walter ! Voor mij ging het soms iets te snel om te kunnen overnemen. Ik ben toch kunnen blijven aanklampen tot de laatste 200m. Aan de finish zag ik de klok doortikken naar 35'36". 5" boven mijn PR maar wel heel tevreden om nog eens een goede tijd te kunnen lopen. Ik werd 4de master +40 na Van Marcke (34'05"), Van Houten (34'29") en Van Opstal (35'31").

    De wedstrijd werd gewonnen door Diaz Rodriguez Alexander in een knappe 30'38". De Limburgse titel bij de senioren ging naar Looise atleet Steven Vermeiren (34'06") voor mijn clubmaat Kris Jacobs (34'17").

    uitslagen : http://www.looise-av.be/

    18-09-2011, 20:23 geschreven door Lode Raskin  
    11-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Fruitloop St-Truiden - 11/09/2011 - 15km

    Jawel : 11/09. 10 jaar geleden stond de hele wereld in rep en roer met al wat er in de V.S. gebeurde. In het zuiden van onze provincie ging vannamiddag de 32ste Fruitloop door. Op de piste in Nieuw-St-Truiden veel bekende gezichten voor de voorlaatste manche van deze Haspengouw Challenge. Om 16u werd het officiële startschot gegeven voor 15 kilometer door het mooie haspengouw.
     
    De hele bende maakte één rondje vol op de piste om daarna de straat op te gaan. Ik was van plan om niet te snel te starten en dan zouden we wel zien waar we uitkwamen. Zo zat ik vrij snel in een omvangrijke groep met o.a. Zielinski, Henno, Vossius, Croes ... Het tempo lag niet zo hoog en ik kon vrij ontspannen lopen. Het verschil met de voorgangers wat te groot om de sprong te wagen. Na 2 ronden (10km) moest ik even lossen maar op karakter kon ik het gaatje terug dichtlopen. Ondertussen was de groep ook al serieus uit mekaar gevallen. De laatste 3km nog wat doorgetrokken en op de piste finishte ik in 55'10" (14,61km met Garmin). Het vormpeil gaat er precies terug een beetje op vooruit. Behoorlijke tegenstand bij de masters +35 waar ik als 6de mijn prijs mocht gaan uitkiezen

    Ruben Kenis trok de goede vorm van vorige week nog eens door en won voor een sterke Filip Detiège. ADD-er Mark Jorissen vervolledigde de top 3.

    info : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    11-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    04-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hazodi-run en Brouwerijloop Alken - 03 en 04/09/11 - 5 en 10km

    Het niveau is momenteel beduidend minder. In plaats van hier gisteren te trainen, heb ik in laatste intstantie besloten om de 5km mee te "lopen" in Kiewit. Niks spectaculair. 5km gelopen in tropische temperaturen (30°). Voor de volledigheid de cijfers : 18'25", 5de algemeen, 2de +35.

    Deze namiddag dan richting Alken voor de 10de manche van de Haspengouw Challenge. De temperaturen waren toch al wat beter dan gisteren. Met een overaanbod aan wedstrijden dit weekend (Kiewit, Heusden-Zolder, Alken, Linkhout ...) stonden er toch wat minder deelnemers aan de start dan vorig jaar. We kregen 2 ronden voorgeschoteld op een golvend parcours. De eerste 5km gingen vrij goed en ik kwam door na 1 ronde  in 17'49". Na 6 à 7 km begon het verval en ik kreeg ook last van de warmte. Ik moest bijgevolg wat terrein prijs geven. De laatste km kon ik nog een 3'30" uit de mouw schudden. Aan de meet klokte ik af in een tijd van 36'52" (9,97km met Garmin). Meer dan een minuut trager dan vorig jaar. Bij de masters +35 mocht ik als derde toch nog een envelopje in ontvangst nemen. Hopelijk kunnen we de volgende weken het niveau terug wat opkrikken, als we tenminste voldoende tijd vinden om te trainen. We shall see

    De Brouwerijloop werd gewonnen door ADD-clubmaat Ruben Kenis, voor een alweer sterke Pascal Van Marcke. Chris Wouters won zaterdag nog in Heusden-Zolder en werd nu knap derde.

    uitslagen : http://www.hazodi-run.be/ en http://www.haspengouw-challenge.be/





    04-09-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    01-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Ereprijs Freddy Feytons, Gotem - 28/08/11 - 10km

    Yes, here we are. Na twee weken deugdoende vakantie, ben ik deze week terug gaan werken. Dus : druk, druk en nog geen tijd gevonden om hier iets op mijn blog neer te "pennen". Tijdens mijn verlof heb ik geprobeerd mijn conditie wat te onderhouden maar er zijn toch enkele kilo'tjes bijgekomen.

    Dus zonder al te hoge verwachtingen stond ik voorbije zondag aan de start van de wedstrijd in Gotem. Op het binnenplein van het mooie Fonteinhof was het gezellig druk. Ook weer een stevige bezetting aan de start met enkele toppers als Vital Gahungu en Stefan Van Den Broek. Na het startschot maakten we kleine lus van ongeveer 1km en daarna moesten er drie ronden afgelegd worden van 3km met telkens een nijdige helling. Het wedstrijdverloop wordt stilaan traditie. Al vrij snel zat ik in een groepje met mijn vaste trainingsmaten Peter Vossius en Marc Schoels. Ik kon het tempo redelijk aan maar op de klim tijdens de laatste ronde moest ik toch enkele meters prijsgeven. De "vakantiekilo's" eisten hun tol . Na 10km (Garmin 9.82km) kwam ik over de meet in een heel matige 37'07" (20ste algemeen en 4de +35). De volgende weken proberen terug het normale ritme te hernemen en hopelijk kunnen we er dan nog wat vanaf "pitsen" .

    De wedstrijd werd gewonnen door de "zwarte parel" Gahungu in een snelle 30'35" voor Van Den Broek en Punk-runner Tim Stessens.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    01-09-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    16-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Kermisloop Kozen - 15/08/2011 - 11km

    Gisterenavond waren we al toe aan de 8ste manche van de Haspengouw Challenge : de "Grote Prijs Roger Luykx". Bij aankomst in Kozen was het al behoorlijk druk. Aan het frietkraam stond men al aan te schuiven tot aan de overkant van de straat. Dit jaar was het parcours een beetje aangepast (verlengd) in vergelijking met vorig jaar en moesten er 5 ronden worden afgelegd op toch wel een pittig parcours. Aan de start veel volk en zoals altijd veel bekenden. Met een grote delegatie van het team van "Rikske Punk" en enkele goede Waalse lopers was de wedstrijd heel sterk bezet.

    Na het startschot liep ik rond een 20ste plaats met in mijn buurt mijn vaste trainingsmaten Marc Schoels en Peter Vossius. Ondanks mijn verkoudheid (gisteren "klets" opgedaan ) kon ik goed mee en kon ik regelmatig het tempo bepalen. Voorbij halfweg wedstrijd probeerde ik mee te gaan met Marc Hiemeleers en Michel Zielinski, maar dat tempo lag me net iets te hoog. In de voorlaatste ronde kreeg ik even een dipje en moest ik mij even laten terugzakken. In de laatste ronde probeerde ik nog eens goed door te trekken maar mijn trainingsmaten gaven niet veel toe. Tijdens de laatste 200m haalde Marc Schoels nog eens uit met zijn verschroeiende eindsprint en werd knap 4de master +45. Ik werd 21ste algemeen en 6de +35 in een tijd van 43'35" (afstand 11,83km met Garmin). Ik was tevreden met het resultaat maar dat had toch veel moeite gekost. Nu een dag later is mijn verkoudheid er niet op gebeterd. Ik voel me zo ellendig als een "vod" en ik zal het dan ook de volgende dagen iets rustiger aandoen.

    De algemene top drie werd gevormd door het gele legioen van het Punk Runningteam : Tim Stessens, Geert Maes en Ruben Kenis.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/index.html





    16-08-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    07-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Limburg kampioenschap uurloop St-Truiden - 06/08/2011

    Gisterenavond stond mijn eerste piste-wedstrijd van het jaar op de planning. Ik ben geen echte "piste-man" maar voor het langere werk op de piste trekken we de wedstrijdsloffen wel aan. De uurloop stond dit jaar op een vrij laat uur geprogrammeerd : 21u ! Anders was er natuurlijk geen Trudonacht .

    25 heren stonden klaar om hun rondjes af te malen. Ik had als doel vooropgesteld om de 16.000m te halen (3'45"/km of 1'30" per ronde). Na het startschot zette ik me in het gezelschap van mijn leeftijdsgenoot Walter Van Opstal. Met ronden van 1'30" of minder zat ik mooi op schema. Net voor halfweg wedstrijd kreeg Walter een dipje en wat later stapte hij uit de wedstrijd. Vanaf dan kwam ik alleen te "zitten" en was het elke ronde beuken. Na 40' wedstrijd kregen we een fikse regenbui te verwerken waardoor mijn tempo naar beneden ging. Bovendien had de wind vrij spel op de vlakke piste. De laatste 10' kwamen Kris Jacobs en Karel Teunkens in mijn gezelschap. Ze hadden me 1 ronde gedubbeld maar ik had nog voldoende punch in de benen om mijn wagonnetje aan te haken. Daardoor kon ik terug mooi 4 ronden lopen van 1'30". Bij het eindschot stond ik ongeveer 100m voor de startstreep. Goed voor 15863m en net die 16km dus niet gehaald. Beetje ontgoocheld achteraf maar de omstandigheden waren ook niet ideaal. Bij de masters +40 eindigde ik 2de na een superieure Pascal Van Marcke (16918m).

    Clubmaat Kris Jacobs werd Limburgs kampioen bij de senioren met 16286m.

    uitslagen :  http://www.atletiekclub-tact.be/

    artikel verschenen in het Nieuwsblad op vrijdag 05/08/11 : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=4J3DM1RN





    07-08-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    31-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    10 mijl van Wenduine - 29/07/2011

    Het voorbije weekend de derde wedstrijd op rij gelopen aan onze Belgische kust. Vrijdagavond vrij laat aangekomen in Wenduine en dan snel richting inschrijvingstafel waar het heel druk was. De benen nog vlug wat "losgegooid" en dan om 20u vertrokken een 300-tal atleten voor de 10 mijl. 10' later vertrokken de deelnemers van de 6 mijl.

    Na het startschot ging het dadelijk richting strand waar ik ongeveer in 15de positie liep. Dan was het een kwestie van de hardere zandstroken uit te kiezen en tempo te lopen. Een 6-tal kilometer liepen we op het strand en ik kon toch al enkele lopers bijbenen. Daarna ging het via de duinen de weg op richting De Haan. Halfweg wedstrijd kwam ik mooi door net onder het half uur. In het centrum van De Haan werden we luid aangemoedigd door het talrijke publiek en de fanfare blies er duchtig op los. Daarna ging het richting bos. In het bos was het draaien en keren en de deelnemers van de 6 mijl kwamen daar ook op het parcours. Het tempo ging hierdoor wat omlaag aangezien het slalommen was tussen de deelnemers van de 6 mijl . Daarna nog een strookje op de weg en in de duinen en dan ging het richting aankomst. Aan de meet gaf mijn Garmin maar 15,3km aan. Ik dacht dat we nog een rondje moesten lopen in Wenduine maar dat was dus duidelijk niet het geval. Achteraf was ik wel tevreden met mijn wedstrijd alhoewel ik het tweede deel niet meer echt voluit ben doorgegaan. Resultaat : 11de op 287 deelnemers (58'54"). Alvast een goede voorbereiding voor het LK uurloop van aanstaande zaterdag in St-Truiden.

    uitslagen en foto's : http://www.sportdienstdehaan.be/ 





    31-07-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    26-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Strandloop Zeebrugge - 21/07/11 - 10km

    Tweede wedstrijd op een week tijd aan onze Belgische kust. Deze keer stond de strandloop in Zeebrugge op het programma. Op onze nationale feestdag stonden 160 deelnemers aan de start op het strand van Zeebrugge. De start werd gegeven vlakbij het festivalterrein waar Bon Jovi voorbije zondag het beste van zichzelf gaf. Deze keer was het een echte strandloop en kwamen er geen duinen aan te pas. Toch nog behoorlijk zwaar rekening houdende met de ondergrond en de wind die in een bepaalde richting toch altijd in het nadeel blaast.

    Na het startschot liep ik in 5de stelling samen met een jongere atleet. De benen voelden nog eens goed aan en het tempo lag meteen hoog. Na 2,5km kwamen we aan het keerpunt met de Belgische vlag en daarna was het weer beuken tegen de wind in richting Zeebrugge. Na 5km liep ik nog mooi in 4de-5de stelling. Dan ging het terug richting Blankenberge om nog eens te keren aan de Belgische driekleur. De laatste km kreeg ik het moeilijk en moest ik nog twee atleten laten passeren. Een 7de plaats was mooi en het gevoel tijdens de wedstrijd was goed. 39'54" op 10.1km in deze omstandigheden was niet slecht. Een vergelijking maken met tijden op de weg is onbegonnen werk. De winnaar John Kluskens liep de afstand in 37'32". Hem zijn we vorig jaar ook al eens tegengekomen tijdens het BK 10.000m op de piste in Naimette. Hij behaalde toen brons bij de masters +40 (34'38")

    uitslagen : http://www.brugge.be/internet/nl/cultuur_sport_jeugd/Sport/Activiteiten/strandanimatie_zeebrugge.htm

    26-07-2011, 16:38 geschreven door Lode Raskin  
    19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Strand- en duinenloop Blankenberge - 16/07/2011 - 8km

    Het voorbije weekend heb ik deelgenomen aan een wedstrijd in Blankenberge. Aangezien we recent een "tweede stek" hebben aan de Belgische kust ga ik regelmatig daar eens een wedstrijdje "meepikken".

    Zaterdagnamiddag dan richting het Noordzeebad waar de inschrijvingen en kleedkamers waren gelokaliseerd. Het goot pijpen stelen, maar toch verschenen er 167 deelnemers aan de start in de buurt van de pier. Deze keer geen bekenden aan de start. Dat was ook een beetje wennen. Mij toch maar ergens op de eerste rijen gezet aan de startstreep. Na het startschot liepen we eerst 100m op de dijk om dan dadelijk de duinen in te "duiken". Dat was zware kost Overal plassen water aangezien het al de ganse dag regende. Ik liep in 10de positie. Bij de overgang van de duinen naar het strand moest er een zware trappenpartij overwonnen worden. Iedereen stond daar alshetware "stil". Dan door het mulle zand op zoek naar de beste (hardere) zandstroken op het strand. Nu kon ik terug wat doortrekken en kwam zo in de buurt van plaats 8. We liepen eerst riching Zeebrugge om dan te keren aan een vlag en terug richting Blankenberge te lopen. Na het keerpunt ging het terug richting de zware duinenzone. Ik kwam dichtbij mijn voorgangers voor plaats 7 en 8, maar in de duinen moest ik terug wat terrein prijsgeven. Op de zeedijk finishte ik als negende in een tijd van 31'56". De tijd op zo'n parcours is bijzaak. Na de aankomst ging het dadelijk riching zwembad, aangezien de regen er met bakken bleef uitvallen. Mijn trouwe supportersclan was ondertussen ook al doornat geworden (tijdens de wedstrijd wel even een taverne opgezocht voor "ne warme choco" ). Tevreden met mijn prestatie op toch een zwaar parcours reden we (door de gietende regen)terug naar Oostende.

    uitslagen : http://sport.blankenberge.be/Sport/Nederlands/Home/page.aspx/665





    19-07-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    08-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Nieuwerkerken - 04/07/11 - 10km

    Eindelijk wat tijd gevonden om mijn blog wat te "updaten". De wedstrijd in Nieuwerkerken ligt al enkele dagen achter de rug. Maandagavond was het weer gezellig druk onder de kerktoren in Nieuwerkerken. De terrasjes zaten goed vol en de foorkramers deden gouden zaken.

    Voor de 7de manche van de Haspengouw Challenge waren weer heel wat atleten opgedaagd. Stevige bezetting trouwens met weer een hele afvaardiging van de atleten van "Rikske punk". Iets over half negen werd de meute op gang geschoten voor 5 rondjes "rond de kerktoren". Op papier 10km maar volgens de GPS was het 11km. Is dat nu zo moeilijk om een wedstrijd van exact 10km uit te meten ?! Soit, op een kilometertje meer of minder zullen we maar niet grommelen zeker De "gele mannen" met Kenis, Bertels, Maes ... namen het commando in handen. Ik liep zowat in 15de positie in een groepje met een man of vier. De benen voelden vandaag nog eens goed aan en ik kon het hoge tempo goed aan. Het late aanvangsuur en het relatief vlakke parcours speelden dan weer in mijn kaarten. Tijdens de vierde ronde kwakte ik dan met mijn elleboog tegen een boom die midden het parcours stond. De boom wou van geen wijken weten De pijn tijdens de wedstrijd viel nog mee. In het heetst van de strijd voel je geen pijn zeker ?! De laatste ronde was het nog even doorbijten tot de finish. Met 40'23" op 11km was ik dik tevreden. Terug een degelijke wedstrijd na mijn mindere prestatie in Bilzen. 4de plaats +35 was dan ook het hoogst haalbare achter kleppers als Stulens, Van Marcke en Wouters. Aan de finish eindelijk de kans gevonden om mijn elleboog te bekijken : dik, blauw, bloed ... Nog even de ziekenwagen van het Rode Kruis in gekropen voor de eerste zorgen. De mannen van het Rode Kruis leverden voortreffelijk werk. Thx.

    De wedstrijd werd gewonnen door ADD-clubmaat Ruben Kenis. Jelle Bertels klokte 36'47" en werd tweede. Master +35 Beny Stulens toonde zijn uitstekende vorm en werd knap derde.

    uitslagen : http://www.haspengouw-challenge.be/



    08-07-2011, 21:26 geschreven door Lode Raskin  
    26-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Bilzen Run - 26/06/2011 - 10km

    De Bilzen Run is één van de grotere wedstrijden in Limburg naast Dwars door Hasselt en de Tungri-Run. Net zoals vorig jaar had ik me ingeschreven voor de 10km alhoewel Bilzen niet mijn favoriete wedstrijd is. Het zware parcours en de warmte spelen me meestal parten. Dat was vandaag weer het geval. Daarbij kwam nog dat we gisteren aan de feesttafel zaten om het gouden jubileum van mijn schoonouders te vieren. Het lekkere eten en de goede wijn gingen vlot binnen en dat heb ik toch wat moeten bekopen tijdens de wedstrijd.

    Aan de start een heel stevige bezetting in vergelijking met vorig jaar. Na het startschot ging het dadelijk de Brugstraat omhoog om dan richting Alden Biesen te lopen. Ik "zette" mij in een groepje met een man of 4 waaronder onze vriend Walter Van Opstal. Walter kon ik volgen tot Alden Biesen maar daarna moest ik hem laten gaan. Ik vond nooit echt mijn draai op het golvend parcours en de rest van de wedstrijd probeerde ik de "schade" nog te beperken. Ik finishte in een heel matige tijd : 38'24" (9de +35) Kortom, een wedstrijd om snel te vergeten. Na de wedstrijd mij aan het stadhuis nog op de massagetafel gelegd. De medewerkers van de CM leverde puik werk af. De knie nog eens onder handen laten nemen.

    De 10km werd gewonnen door clubmaat Ruben Kenis. Vincent Nardozza legde beslag op de tweede plaats net voor Philip Cortvriendt.
    Koen Neven won met sprekend gemak "de halve". Zijn "Punkmaats" Jelle Bertels en Tim Stessens vervolledigden het podium.

    uitslagen : http://www.bilzenrun.be/



    26-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    19-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Kermisloop Diepenbeek - 18/06/2011 - 10km

    De verplaatsing gisteren was nog korter dan vorige week naar Munsterbilzen. Logisch aangezien er een "thuismatch" op de kalender stond. Bij aankomst op de Varkensmarkt was er toch wat minder belangstelling dan de voorgaande jaren, had ik de indruk. De weergoden zaten daar volgens mij voor iets tussen.

    Eerst nog wat gesupporterd voor de deelnemers van de 5km. ADD-clubmaat Kris Jacobs boekte een knappe overwinning. Trainingsmaat Marc Schoels werd verdiend tweede en mocht logischerwijze op het hoogste schavotje plaatsnemen bij de masters +45.
    Om 19u45 werd de hele meute van de 10km op gang geschoten voor 4 rondjes door het centrum van Diepenbeek. Het parcours was weeral eens gewijzigd aangezien er werken aan de gang zijn op bepaalde plaatsen in het centrum. Thuisloper Jeroen Hendrikx en Sven Nijs namen al snel het commando en zij maakten er met hun twee een spannende wedstrijd van. Achter deze twee snelle mannen vormde zich een groepje met Marc Bijloos, mijn trainingsmaat Peter Vossius en ikzelf. Marc nam in de tweede ronde wat voorsprong en hem zagen we enkel nog aan de aankomst terug. Peter en ik liepen zij aan zij (zoals op training) de rest van de westrijd uit. De laatste rechte lijn had Peter iets snellere benen dan mij en hij werd dan ook verdiend vierde (3de senior). Ik was content dat ik bij de masters +35 op het hoogste schavotje mocht plaatsnemen (9.75km in 35'40" -  rondetijden : 8'31/9'00/9'09/8'58). Voor eigen volk is dat altijd mooi meegenomen. Daarna ging het richting kermis waar de calorieën terug werden aangevuld met een lekkere kermisfriet.  

    Jeroen Hendrikx won zijn thuiswedstrijd door in de spurt Sven Nijs te verslaan. +45-er Marc Bijloos liep naar een knappe derde plek.

    info : http://www.diepenbeek.nu/ en http://www.diepenbeek.be/







    19-06-2011, 00:00 geschreven door Lode Raskin  
    Mijn favorieten
  • Daniel Drion
  • Gemsjoggers Diepenbeek
  • Kurt Claesen
  • buienradar
  • Marc Lenaerts
  • facebook
  • Team Paluko
  • Kurt Schaillee
  • ATLA
  • Berekening tussentijden
    Mijn favorieten
  • Chris Wouters
  • Tom Partoens
  • Running Road
  • Christophe Roosen
  • Atletiekinfo
  • Vlaams atletiekliga
  • ADD
  • Mark Nelissen
  • Het Belang van Limburg
  • Team Punk Running
    Mijn favorieten
  • Haspengouw Challenge
  • Time 2 Run
  • Frans Pasmans
  • Fillee Ronny
  • C&C running team
  • Rudi Stienen
  • Loopcriterium kust
  • ADD Genk
  • Joeri De Coninck
  • foto's Gilbert Simal
    Mijn favorieten
  • Jeroen Hendrikx
  • Karen Van Proeyen
  • Mario Smolders
  • Jong en Fit Diepenbeek
  • Running Road
  • Steven van Dingenen
  • GS Running Team
  • Joggings Vlaanderen
  • Victors Cup
  • Persoonlijke records :

    1500m : 4'45"13 (piste Zwevegem 24/09/11)

    5 km : 16'59"20 (piste Alken 31/07/10)

    10 km : 35'31"58 (piste Lanaken 28/08/10)

    uurloop : 16.000m (piste Heusden-Zolder 21/07/10)

    10 mijl : 59'42" (Glabbeek 13/07/08)

    20km van Brussel : 1u15'07" (28/05/07)

    halve marathon : 1u18'06" (Swartbroek  24/11/07)

    marathon : 3u04'04" (Rotterdam 10/04/05)
    Foto
    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs