Op de broekjes van het Gentse voetbalelftal AA Gent prijkt vanaf het nieuwe seizoen het nieuwe promotionele logo van de Stad Gent, 'gent: zoveel stad'. Daarnaast zal een 51-m lange boarding langs het voetbalveld in het Ottenstadion voorzien worden van dit nieuwe marketinglogo.

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Het promotionele logo werd begin dit jaar ontworpen in het kader van het stadsmarketingplan. Dit plan moet Gent helpen het gewenste imago te versterken en over te brengen om zo bewoners, bezoekers, bedrijven en investeerders aan te trekken. gent: zoveel stad staat voor de authenticiteit en gelaagdheid van Gent.
Nu dit logo werd doorvertaald naar een compleet huisstijlhandboek en applicatierichtlijnen, wil de Stad Gent het ook effectief inzetten voor nationale en internationale promotie. De samenwerking met AA Gent is hiertoe een eerste actie. Concreet zal het logo vanaf volgend seizoen op alle broekjes van de eerste ploeg staan. Daarnaast wordt een 51-m lange boarding van het gent: zoveel stad-logo voorzien. Het gaat om een roterend bord dat om de 15 seconden draait op 3 meter van het speelveld.
Dat AA Gent een merk is dat momenteel goed in de markt ligt, hoeft geen betoog. De nationale en internationale media-aandacht die daaruit voortvloeit, is uiteraard een schitterende opportuniteit om ook Gent voor het voetlicht te plaatsen. Daarnaast is de club uiteraard ook onlosmakelijk met de stad verbonden en is er sinds jaar en dag een goede samenwerking tussen de Stad Gent en de voetbalclub. Deze samenwerking wordt nu ook nog eens extra in de verf gezet door de promotie-overeenkomst.
|