Het provinciebedrijf Westtoer doet beroep op
fietsers en wandelaars voor de nieuwe campagne West-Vlinderen.
Met ingestuurde fotos worden
promotiefilmpjes gemaakt die vanaf 15 mei op de regionale televisiezender Focus
& WTV uitgezonden worden. Met deze nieuwe actie wil Westtoer het fietsen en
wandelen in de kijker plaatsen en het gebruik van de gratis digitale applicatie
extra promoten.
West-Vlaanderen blijft een fiets- en
wandelprovincie bij uitstek. Onder meer de fiets- en wandelnetwerken hebben de
jongste jaren gezorgd voor een groeiende belangstelling.
Ruim vier miljoen fietsers maken jaarlijks
gebruik van onze fietsnetwerken. Tussen 2006 en 2013 zijn bijna 600.000
fietsnetwerkkaarten verkocht. Iedereen fietst en wandelt. Regios, steden en
gemeenten hebben baat bij een sterk recreatief aanbod. Nieuwe en eigentijdse
initiatieven betekenen een nieuwe stimulans om de regios in de kijker te
plaatsen, aldus Franky De Block, gedeputeerde en voorzitter Westtoer.
Fiets- en wandelfotos voor televisiespot
Het provinciebedrijf Westtoer plaatst sedert
2012 het fietsen en wandelen in de kijker met de website en de gratis digitale
applicatie West-Vlinderen. Vorig jaar zijn 20.000 downloads van de applicatie
genoteerd. Met de nieuwe campagne wil Westtoer de naambekendheid van het merk
West-Vlinderen ondersteunen en verhogen.
Fietsers en wandelaars kunnen 12 fotos van
hun favoriete tocht in West-Vlaanderen doorsturen naar de website www.west-vlinderen.be.
De applicatie zet de fotos om in een televisiespot van 30 seconden die wordt
uitgezonden op de regionale televisiezender Focus & WTV.
Vanaf 15 mei zal een jury de beste spots
selecteren die twintig weken lang telkens op donderdag en vrijdag op het scherm
komen. Fietsers en wandelaars maken dus onze campagne. Het is een primeur dat
met de zogenaamde user-generated content een heuse televisiecampagne wordt
gerealiseerd, aldus Luc Abbeloos, directeur marketing bij Westtoer.
West-Vlamingen en toeristen
De televisiespots zullen tevens te zien zijn
op de website West-Vlinderen en op een afzonderlijk kanaal van YouTube. Via
nieuwsbrieven zullen ook toeristen uitgenodigd worden om hun favoriete fiets-
of wandelroute te promoten met een televisiespot.
Graag willen we vooral de West-Vlamingen
uitnodigen om deze campagne te steunen. We nodigen dan ook alle steden en
gemeenten uit om hun inwoners hiervoor te mobiliseren en aldus promotie te
maken voor hun gemeente, stad of regio, aldus Luc Abbeloos.
Band met de kijker
Voor Focus & WTV is de actie van het provinciebedrijf
Westtoer een extra stimulans om de band met de kijker te optimaliseren.
Focus & WTV willen
zich voluit engageren voor dit leuke en innovatieve project.
West-Vlamingen zijn nog te weinig ambassadeur van en voor hun eigen regio. We
willen als regionaal medium een actieve rol spelen in het aanmoedigen van deze
ambassadeursrol en vooral maken dat de West-Vlaming zijn eigen regio al
wandelend of fietsend nog beter leert kennen,
aldus Dirk Vanhegen, Gedelegeerd Bestuurder van Focus & WTV.
|