
Royals, het Belgisch maandblad over koninklijke families in binnenland en buitenland, bestaat in januari 2009 tien jaar. Naar aanleiding van deze verjaardag krijgt Royals een nieuw logo en lay-out. Het blad wordt er aantrekkelijker en nog koninklijker door. De nieuwe Royals ligt eind december in de krantenwinkel. xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Royals werd in 1999 opgericht door Guy Van Oost. Als stichter-uitgever wist hij het magazine met succes te positioneren. Als gespecialiseerd medium over het reilen en zeilen van de Europese vorstenhuizen is Royals intussen uitgegroeid tot een internationaal gewaardeerd koninklijk maandblad. Het blad heeft een Nederlandstalige en Franstalige editie en wordt niet alleen in België, Nederland en Frankrijk verkocht maar ook in Canada, Zwitserland, Monaco, Italië... Met de komst van een jonge generatie prinsen en prinsessen is de interesse in royalty in vele landen opnieuw flink toegenomen.
Sinds 2004 is Royals in handen van Roularta. Mr Rik blikt tevreden terug: Sinds de acquisitie is de abonnementenportefeuille in binnen- en buitenland gestaag gegroeid, net zoals het totale lezersbereik, dat momenteel rond de 200.000 lezers zit, voor België alleen. Ondanks de vaak wat negatieve berichtgeving over ons koningshuis blijft de royaltyverslaggeving voor heel wat Belgen populair. Hoofdredacteur Kristine De Vriese omschrijft het als volgt: Mensen houden van onze koninklijke familie en lezen er graag over omdat ze dan even kunnen dromen en de realiteit ontvluchten. Vooral in moeilijke economische tijden.
Naar aanleiding van de tiende verjaardag heeft Royals een compleet nieuwe, koninklijke look gekregen. Het vernieuwde magazine oogt modern, dynamisch en trendy. Meer dan ooit wil Royals het voortouw nemen in zijn niche. Sprekende fotos, sterke achtergrondreportages, boeiende inside-informatie en leuke eyecatchers maken het geheel tot een in het oog springend glossy maandblad, dat de lezer een unieke kijk gunt in het leven aan de vorstenhoven. Stijlvol, luxueus, klassiek en eigentijds zijn de sleutelwoorden van deze nieuwe formule.

Het eerste vernieuwde nummer van het jubileumjaar is te koop vanaf 19 december (Royals Franstalige editie) of vanaf 24 december (Royals Nederlandstalige editie).
Alle info op www.royals.be
|