Hoofdartikel vietweek grijpt zo naar de keel: onder de bizarre titel "the grass is redder on the other side" wordt duidelijk dat het niet vanzelfsprekend is de straat heelhuids over te steken...op twee jaar tijd vonden190 voetgangers de dood bij het oversteken van de straat, toeristen net als locals ! Een zebrapad heeft niet in het minst betekenis, en zelfs na het geslaagd oversteken blijft de onveiligheid, want ook op trottoirs (die overigens ook dienen als parkeerzone en....verkoopzone voor eetstalletjes) kunnen motorbikes , zelfs met vrij hoge snelheid, opduiken. Trouwens, als een trottoir volgestouwd staat met geparkeerde motorbikes, ziet de voetganger zich zelfs verplicht....op straat te lopen....met onveilige gevolgen vandien. Als voetgangers groen licht hebben, kunnen motorbikes verrassend je zowel van links als rechts de pas afsnijden. De macht van het aantal (miljoenen motorbikes) wint het van een reglementering die niet uitvoerbaar blijkt. Stemmen gaan op om verkeersremmers te installeren die de snelheid drukken, strengere straffen voor overtreders (maar politie weet nu al niet waar eerst kijken) en het bouwen van voetgangersbruggen. Het artikel heeft mij in elk geval, alhoewel je nooit alles in de hand hebt, aangezet om nog voorzichtiger...de straat over te steken