Op pag.2 van VnNnews wordt bericht over het samenwerkingsakkoord tussen vlaanderen en vietnam ivm havenontwikkeling, wat het concreet ook moge wezen (meestal is de start niets meer dan een intentieverklaring). Wel heeft de vlaamse delegatie olv Crevits een bezoek gebracht aan het Soai Rap baggerproject (met voor de helft belgische financiering)(saigon), wat na afwerking in 2014 schepen met tonnage tot 70000dwt moet toelaten, met als doel de uitbouw van de Hiep Phuoc haven tot een van de belangrijkste in de zuidelijke Vung Tau regio.
En in Vietweek van een aantal weken terug lees ik ivm verkeer dat nav de beslissing dat vreemdelingen niet langer een motorbike kunnen huren zonder plaatselijk rijbewijs (jaarlijks 4 miljoen toeristen waarvan 30 dodelijke slachtoffers!!)....dat enerzijds veel vreemdelingen de motorbike opwippen zonder enige rijervaring -zelfs in hun eigen land- en dat vreemdelingen zich sowieso niet kunnen aanpassen aan de vietnamese manier van rijden en het vietnamese verkeer, terwijl anderzijds wordt opgeworpen dat op een bevolkingstotaal van 90 miljoen vietnamezen...de dodentol per jaar 10.000 bedraagt! Wie rijdt dus het gevaarlijkst ?