KL is natuurlijk totaal anders dan saigon...het is 'n stad - naar het model van singapore - met klemtoon op business&finance gesymboliseerd door die machtige meer dan 450m (denk ik toch) hoge twin-petronas towers...met hun afwisseling van ronding en hoeken een lust voor het oog...gisteren dus al daar ! las in guesthouse over pas geopende KLcitywalk, in feite de eerste (weliswaar 500m lange) dure verkeersvrije shoppingstreet (aan de jalan ramlee), zoals wij - in kleinere vorm - die wel meer kennen....ging er naar op zoek, was niet onder de indruk, maar zij pakken wel uit met de goldentriangle rond bukit bintang (in navolging van de golden mile in singapore) een walhalla van boutiques en shopping malls (de pavilion - gebouwd met quatarees geld - is wel een uitschieter in weelde).....en dan de nieuwigheid uitgerekend in die buurt een netwerk van hypermoderne kraaknette bovengrondse brede overdekte luchtige walkways in staal en glas om de voetganger uit het verkeer te houden....en het verkeer in tegenstelling tot saigon is autoverkeer, met een zeer klein minderheidje aan motorbikes...en loopt het verkeer op bepaalde plaatsen verrassend vlot (rond petronas towers o.m.)..op mijn weg van bukit bintang naar chinatown (waar ik verblijf) in de jalan pudu stond het verkeer stil.....en precies in de jalan pudu rijst een splinternieuw pudu sentral op, de overdekte busterminal met wachtzalen, winkeltjes, infobalies en....een twintigtal ingenieus uitgekiende en genummerde (bv P12) a.h.w. 'dug-outs' die de klantenstroom naar beneden naar de bus-platforms moet leiden ('n pluim voor de ingenieurs!!)