Na het herlezen van de zelfportretten leek het mij noodzakelijk om een voorbeeld te typen, waar de leerlingen zich kunnen op baseren. De leerlingen hebben dit allemaal mee naar huis gekregen. Moest er toch toevallig eentje verloren zijn gegaan in een hongerige schooltas, dan vind je hier nog een exemplaar online. Vastgekoppeld aan dit bericht. Probeer er alstublief op toe te zien, dat de leerlingen hun zelfportret verhalend maken. Bedankt,
Vandaag is het zover. Heb het blog adres in de agenda laten schrijven, dus nu is er" no way back!" Hoop dat jullie het initiatief positief ervaren en benaderen. Heb er toch alleszins een zeer goed gevoel bij. Vooreerst een klein dagverslagje. Na de geweldige inoefening van boekentassen stapelen gisteren, was het deze morgen de officiële start op de tonen van een liedje. De leerlingen hadden tijdens het liedje de tijd om al het schoolmateriaal op de juiste plaats te deponeren. Ze zijn met glans geslaagd! (Spijtig genoeg geen foto van getrokken... zal dat de komende dagen wel eens fotograferen!) Rekenen, taal en godsdienst in de voormiddag. Over de taalles wil ik toch nog even iets kwijt. De bedoeling van de schrijfopdracht is dat de leerlingen een zelfportret verhalend beschrijven. Belangrijke aspecten die aan bod moesten komen zijn door ons klassikaal genoteerd. Zou het mogelijk zijn dat jullie 'ouders' het kladschrift controleren van zoon of dochterlief? Even kijken of ze wel verhalend genoeg hebben gewerkt? ( eventueel wijzen op spellingsfouten... ) Na de middag speeltijd ( die trouwens zeer dansbaar was...) hebben we spelling verder aangevuld en de agenda genoteerd. Agenda van vandaag: Taak: rekenen: werkschrift blz 2 -3 oef 2 en 5 taal: kladschrift zelfportret mapjes in orde schriften, boeken gekaft. laatste blad info- brochure, charter, briefje benodigdheden turnzak Allemaal tegen morgen !!!
Het laatste halfuurtje van de dag, hadden we zangstonde bij juffrouw Veerle. Hieronder enkele sfeerbeelden.
Tot slot wil ik even laten weten, dat we steeds gaan zwemmen op maandag ( data worden nog doorgespeeld) en dit om de 14 dagen. Aangezien juffrouw Dorien deze week al meetelde om te zwemmen, is onze eerste zwemles pas voorzien op 14 september. Voorlopig oefenen we dan maar als een vis op het droge. Morgen is het vrijdag en kan ik niet beloven dat er 's avonds al een verslagje gaat opstaan. In de loop van het weekend, mag je dat zeker wel verwachten.
Nog een speciale vermelding voor Jordy! Bedankt voor de scheurkalender!!
Wat een dag! Wat een dag! Om de beperkte ruimte tussen de banken een beetje te beperken heb ik besloten om de leerlingen hun schooltas op een rek te plaatsen. Ze moeten dus al het materiaal (lesboeken, werkschriften, mappen, schrijfgerief, agenda, brooddoos, tien uurtje, vier uurtje, ...) uit de schooltas halen en in hun bank of broodmand deponeren. Als de lesdag erop zit steken ze alleen datgene wat ze nodig hebben om thuis te werken en te leren terug in hun tas. Het achterliggende doel lijkt me logisch te zijn, ... respect voor de rug en orde ( poging tot ...) in de schooltas en de bank. Ben benieuwd naar het resultaat! Er moest ook nog een aantal mappen in orde gezet worden ( taal, wiskunde en W.O) en een volledige cursus meetkunde uitgedeeld. Na de speeltijd van 10uur hebben we dan samen met het andere vierde leerjaar de school volledig verkend. (Alle klassen bezocht, afspraken op de speelplaats overlopen, ... ) Allemaal zeer leuke activiteiten, maar niet bevorderlijk voor het lesgeven. Morgen zal het er serieus invliegen zijn. Het wordt misschien ook weleens tijd dat ik het weblogadres kenbaar maak aan jullie ouders, want anders heeft het ook niet veel zin dat er een weblog van het vierde leerjaar bestaat.
Agenda van vandaag: Rekenen: afwerken oefeningen zie blaadje Taal: stond ingeschreven, maar leerlingen moeten dit niet doen... (niet voldoende tijd gehad om uit te leggen!) boeken, schriften,... kaften 4/09 mapjes in orde zetten 4/09 laatste blad info - brochure, charter, briefje 4/09 turnzak meebrengen 4/09
Geen foto vandaag, maar een kleine indruk van hoe het vandaag geweest is ! Tot morgen, Meester Joeri
Een geluk dat op een blog berichten niet mondeling overbrengen is, maar geschreven. Ben behoorlijk hees, na de eerste schooldag. Heeft niets te maken met stoute kinderen, maar alles met twee maanden niet gesproken te hebben. Toch niet constant. ! De leerlingen hebben vandaag een pak informatie te verwerken gekregen. Vooral praktisch, maar ook voor een goede samenwerking binnen de klas en de school. Ga proberen om dagelijks de agenda op deze blog te plaatsen, zodanig dat jullie ouders nog eens een extra controle hebben.
Agenda: Boeken en schriften kaften (ten laatste 4/09) voorbladen vastkleven in de bestekmapjes ( op de doorzichtige flap !) (ten laatste 4/09) infobrochure (laatste blad)+ charter kinderen ondertekenen + brief benodigdheden, zonnestraalabonnement... 4/09 mappen derde leerjaar. Hand uitknippen + foto Vanaf maandag 7 september mogelijkheid tot warme maaltijden.
Tot slot nog enkele sfeerbeelden van vandaag. Leerlingen schrijven de eerste maal de agenda! Tot morgen. Meester Joeri
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen