Met grote spijt in het hart moet ik u aankondigen dat mijn fototoestel definitief de geest gegeven. Daarom zal ik jullie voor sfeerfoto's van " So you think you can dance" doorverwijzen naar mijn collega van het vierde. Sorry, sorry, sorry.
Geniet alleszins van de paasvakantie en tot op 26 april.
Hier volgt het verslag van een prachtige dag. Vanmorgen begonnen met het maken van de voorspelde toetsen. Daarna werden de kinderen in groepen verdeeld. Een groep die zich verder bezig hield met het oplossen van de groepsopdrachten van WO en een groep die cijferend x tot op 0,01 oefenden. Nog in de voormiddag hadden we verder gewerkt aan onze knutselopdracht. Na de middag hebben we ons werkje verder ingeverfd en dan was het moment daar!!! De fuif! Iedereen was heel enthousiast en heeft zich heel goed geamuseerd! Morgen hoeven de kinderen geen schooltas meer naar school te brengen enkel agenda, dit leer ik mapje, toetsenmap en een mapje om knutselwerkje mee te nemen, moeten aanwezig zijn op school. Er zijn morgen ook hot - dogs voorzien, dus geen warme maaltijden. Kinderen die geen hot - dogs eten, brengen boterhammen mee.
Een verslagje live vanuit de klas vandaag. De kinderen zijn aan groepswerk bezig, wat mij de tijd geeft om al tijdig de weblog in te vullen. Deze ochtend zijn we begonnen met een korte herhaling gelijkwaardige breuken, om over te gaan naar gelijknamige breuken met elkaar op te tellen. Als dit alles uitgelegd en gemaakt was, stond de speeltijd al voor de deur. Na de speeltijd zijn we onmiddellijk begonnen aan het groepswerk. De kinderen zijn verdeeld in vier groepen en moeten steeds een kwartier rond een bepaald onderwerp werken. Ze hebben binnen hun groep ( ze zijn met 5 of 6) ook allemaal een aparte taak gekregen. ( materiaalmeester, organisator, ...) . De eerste keer dat we op deze manier te werk gaan, ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Agenda: taak: rekenen: herhaling breuken 07/04 lessen: rekenen: breuken ordenen zie blz 55-56 07/04 Godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: leesmapje, feestje
Deze ochtend onmiddellijk begonnen met het afnemen van de cijfertoets. Die nam eigenlijk veel meer tijd in beslag dan gedacht, waardoor de hele programmatie in het honderd liep. Het was ver middag eer al het rekenwerk, dat we moesten doen afgewerkt was. Na de middag stond dan de laatste keer voor de toets godsdienst op het programma, waar alles nog eens herhaald werd en aangeduid wat er geleerd moest worden. Dat bracht ons al tot de eindblok, het maken van ons paasknutselwerkje. Agenda: taak: rekenen:herhaling breuken 07/04 lessen: rekenen: breuken ordenen 07/04 godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: leesmapje
Sorry, voor het korte verslagje... maar we hebben personeelsvergadering!
Deze ochtend begonnen met het maken van de hoofdrekentoets, daarna hebben we een aantal rekenverhalen samen opgelost. Godsdienstles verschoof naar de voormiddag, zodat we in de namiddag voldoende tijd hadden om poppenkast te spelen. Tijdens de les werd het lijdensverhaal van Jezus besproken en werden ook afspraken gemaakt i.v.m. de toets voor komende donderdag. Na de middag brachten onze kids het nodige spektakel met leuke poppen en poppenkastverhalen. Deze optredens brachten ons al ver in de namiddag en zoals elke maandag sloten we af met niveaulezen. Agenda: taak: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 lessen: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: toetsen, leesmapje, rekening, briefje schoolfeest, hot-dog
Nog enkele mededelingen: Na de toets van cijferen volgt er nog een toets breuken ( op donderdag) en zoals al eerder vermeld een toets godsdienst. Morgen krijgen de kinderen een samenvatting mee over de informatie omtrent de Goede Week ( echt niet moeilijk om te studeren!). Wat de toets breuken betreft, staan breuken morgen en overmorgen centraal in de rekenles... Op die manier worden ze ook herhaald natuurlijk.
Dochter/zoonlief zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn, dat we donderdagnamiddag een klein feestje houden in de klas. Een feestje om onze wafelverkoopwinst te vieren en om het einde van de tweede trimester te vieren. Ik heb de kinderen wel aangeraden om met elkaar af te spreken, wat ze gaan meebrengen. Liefst niet teveel, dat we met geen zieke kinderen eindigen. Ben benieuwd naar het resultaat!
Als afsluiter de foto's van de verschillende poppenkastgroepjes!