In de les w o begonnen we in ons nieuw schriftje te plakken en tekenen. We moesten een windroos tekenen; en alle openbare gebouwen/plaatsen en nutsvoorzieningen opplakken. Bij meetkunde moesten we evenwijdige;snijdende en loodrecht snijdende lijnen overtrekken met kleurtjes. Bij onze godsdienstles leerden we dat alle kinderen vroeger in de biechtstoel moesten zitten bij meneer Pastoor. Morgen mogen we gezelschapsspelletjes meebrengen .
Dag allemaal, Vandaag zijn we gestart met wiskunde dat over metend en metend rekenen dat ging over gewichten. We mochten een doos lasagne rollen vasthouden en spireli,nootjes en nog veel meer! Dan moesten we schatten hoeveel kg of g en dan op de weegschaal om te zien of we een goeie schatting hadden dat was het voor wiskunde. Bij .w.o. moesten we opschrijven van de wandeling van vrijdag 17/10/2014 maar in het begin zat Wout zonder balpen gelukkig wou Noran Wout een balpen geven maar spijtig zullen we het verhaaltje hierbij sluiten..
Als eerste kregen we wiskunde. We herhaalden de verschillende bewerkingen tijdens het hoofdrekenen. Aansluitend maakten we onze toets meten en metend rekenen. Na de speeltijd was taal aan de beurt. Wist je dat infinitieven werkwoorden zijn waarmee nog niets gebeurd is? Dat leerden we tijdens deze les. In de namiddag kregen we godsdienstles. We beluisterden de verhalen van Kaïn en Abel en van Jakob. Steeds werd het duidelijk dat God ons zeer vergevingsgezind is. Tijdens de WO les herhaalden we onze leerwandeling. We tekenden deze wandeling eerst op de kaart, nadien gingen we de groepsopdrachten verbeteren en aanvullen. JONAS ELIEN
Aler eerste kregen we wiskunde we deden maal en deel met hoofd rekenen. Met rest. nadin toets van metent en metent rekenen Na de speeltijd hebben we taal gedaan we moesten een kranten artikel schrijven dan hadden we goddienst na de speel tijt
Wij gaan vertellen over de maandag. Gisteren hebben we een krantenartikel geschreven . Tijdens de rekenles maakten we de toets meetkunde en gingen we de cijferoefeningen in de schrift verder aanvullen. Na de middag was het turnles en oefenden we trefbal. De wedstrijd eindigde op een gelijkspel. Tenslotte gingen we onze spreekoefening voor de tientallentalentententoonstelling ( TTT) schriftelijk voorbereiden. We moeten zelfs een schets maken van ons optreden!. En daarna naar huis.
Wat het oudercontact betreft, moeten er nog een aantal briefjes binnenlopen. Normaal gezien wordt morgen het tijdstip doorgegeven. Het krantenartikel hebben de leerlingen in hun kladschrift geschreven en moeten ze netjes in hun werkschrift schrijven. Graag een oogje in het zeil houden, qua zinsconstructie, inhoud, spelling, ... Na de herfstvakantie gaan de kinderen als spreekoefening hun talent komen voorstellen aan de klas. Ook hier zijn ze vandaag begonnen aan de kladversie. Als het mogelijk is ook hier wat mee begeleiden.
We begonnen met getallenkennis. We hebben spelling gedaan over de hoofdletter. En dan deden we de toets van cijferen . TRRRRING daar gaat de bel. Toen gingen we gaan eten. Na de speeltijd gingen we op leeruitstap door Ternat. Juf Veerle vertelde ons over het kasteel. Het kasteel is 800 jaar oud. We wandelen door de verschillende gebieden van Ternat. Op de markt zagen we de kermis!