Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Bronnenboek blz 3-11 21/09 Werkkatern blz 1-7 Doen: Rekenen: ws blz 19-20 21/09 WO: Werkkatern blz 8 oef 3 Hoek en contractwerk Brieven
Volgende week donderdag en vrijdag ( voor onze klas vrijdag) komt er een auteur langs in de klas. Om die man te vergoeden voor zijn te leveren inspanningen vragen wij een kleine bijdrage van 2 euro. Gelieve dit ten laatste dinsdag 22 september af te rekenen met de leerkracht ( samen met het strookje!)
OPGELET: Dinsdag is er niet alleen scholenveldloop, maar ook zwemles. ( Dit stond niet vermeld op het zwemdatastrookje!)
We waren begonnen met een toets van rekenen. en dan zijn we in ons rekenschrift gegaan met de meester. Het ging over toepassingen. Dan ging de bel gegaan na de speeltijd moesten we gaan turnen. we hebben leuke dingen gedaan . Na turnen, etenstijd mmmm!!!! Heerlijke boterhammen dan zei de juf ja jullie mogen naar de speelplaats. we zijn gaan spelen triiiiiiiiiieeeeeng de bel is gegaan we gaan naar de klas. We gaan nu taalbeschouwing doen. We moesten goed opletten! Straks hebben we een verjaardag. en nu doen we de toets van taalbeschouwing het is speeltjid . we zjin nog niet klaar triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing de bel gaat.we gaan naar de klas.We zijn met wo bezig en nu zijn we klaar. Tijd voor de agenda. .......... klaar we vieren nu de verjaardag van Marie Van De Vorst ... De bel is gegaan we zijn klaar.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Bronnenboek blz 8-9 werkkatern blz 5-6 17/09 Rekenen: toets getalbegrip tot 1000 ws blz 1-2 en 10-11 17/09 Taal: spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: Bloontaak 18/09 Rekenen: ws blz 14 17/09 Hoek en contractwerk 21/09
De agenda voor vandaag zal morgen ook genoteerd worden.
Vandaag ben ik zeer ontgoocheld en boos geweest. Ondanks de (veelvuldige) verwittigingen waren er vandaag nog leerlingen die hun contractwerk nog niet in orde hadden. Ook huistaken, schriften worden om de haverklap vergeten! Dit kan zo niet verder!! Vanaf donderdag zal er een extra taak vasthangen aan het vergeten of niet maken van huistaak of opdracht! Gelieve de kinderen hier toch op te wijzen!!!
Morgen zal ik niet aanwezig zijn op school omwille van een kleine ingreep bij beide zoons. Donderdag, normaal gezien, terug aanwezig. De leerlingen zullen opgevangen worden door mijn collega's. Bedankt voor het begrip.
We begonnen met elkaar te begroeten. Daarna gingen we van start met wiskunde maar wel helemaal alleen. Want meester Joeri moest weg. Gelukkig was het rustig toen hij weg was. Toen hij terug kwam dachten we joepie wiskunde gedaan maar we moesten doorwerken tot de speeltijd. triieeng. Na de speeltijd begonnen we met een gebedje. Dat Dario ons voorlas. Godsdienst toffe opdracht schuifpuzzel over de natuur. Daarna verbeteren we onze huistaak. Triieeng. Les verwijswoorden.De meester legt oorzaak en gevolg uit. We oefenen met kaartjes. Nu overlopen we ons contractwerk. Wo we oefenen op de eeuwen . Triieeng.Na de speeltijd oefenen we nog even op de eeuwen. We keken ook 3 filmpjes. Uiteindelijk schrijven we onze agenda.
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: WO: BB: 6-7 15/09 Werkkatern: blz 3 Taal: Spelling: weektoets (les 3-4) 18/09 Doen: Taal: oorzaak - gevolg 15/09 Bloontaak Hoek en contractwerk 21/09 brieven
Een aantal bemerkingen: - Het contractwerk is een afspraak tussen de leerling en de leerkracht. De leerlingen maken een engagement en moeten deze dus nakomen. Elke maandag moeten de "moetjes" afgewerkt zijn!! Vandaag toch 8 leerlingen niet in orde! -Gelieve uw kind te wijzen op een goede planning! -Lessen ( zoals WO) moeten voorbereid worden, ook al is er geen toets! Vandaag bij het eeuwen oefenen,vastgesteld dat leerlingen dit onvoldoende oefenen.
Deze ochtend zijn we gestart met rekenen. Eerst hebben we ons x en : toetsje gemaakt. Daarna zijn we begonnen aan onze rekenles. Elke rij moest op het oefenblaadje een ander oefeningetje maken. Dan hebben we nog in ons schrift gewerkt.
Speeltijd .
Na de speeltijd heeft Evi een gebedje voor gelezen. Dan zijn we begonnen aan de les godsdienst. De les ging over verschillende behoeften, we hebben dan ook onze behoeftekaarten opengelegd. En we bespraken de behoefte die we niet begrepen. In ons werkkatern lazen we ook nog een tekstje over verschillende acties tegen het vernielen van de natuur.
Middageten + speeltijd .
Na de speeltijd zijn we meteen begonnen met spelling en die les ging over verenkelen. We hebben in deze les elkaars schriften vaak verbeterd. Vlak voor de speeltijd hebben we onze agenda nog geschreven.
Opnieuw speeltijd .
Na de speeltijd leerden we in de les taal iets nieuws. We maakten kennis met de verwijswoorden. En dat was de laatste les van vrijdag .