Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    18-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hier zijn we dan nog snel op vrijdagavond met ons verslagje van de dag. Ik moet zeggen een vrij rumoerig dagje, wat de klas betreft.
    Deze ochtend begonnen met een les hoofdrekenen: aftrekken tot 10 000. A.d.h.v. verschillende mogelijke oplossingsmethodes probeerden we de kinderen een voor hen doenbare strategie te zoeken en te gebruiken.
    Achteraf mochten ze deze toepassen in hun werkschrift op de aangeduide pagina's.
    In de taalles werkten we rond de klinkers a, o en u in een open lettergreep van oorspronkelijk vreemde woorden. ( voorbeelden hiervan: banaan, konijn, muziek) en een lesje taalschat over mensen en dingen in de winkel.
    De namiddag maakten we tijd voor het partnerwerk van WO en dit ook met correctiesleutel te verbeteren.
    Aangezien er volgende week toch een aantal toetsen op het programma staan, overliepen we de leerstof rekenen en taal en duidden we de te leren zaken aan.
    Het laatste kwartier kregen de leerlingen van mij de tijd om wat te werken aan hun lesactiviteiten van volgende week. Daardoor zullen er al een aantal onder hen hun huistaak rekenen reeds afgewerkt hebben. Ze hadden hiervoor wel mijn toestemming.
    Agenda:
    taak: rekenen: huistaak 8 21/11
    lessen: rekenen: herhaling metend rekenen 21/11
                            herhaling meetkunde        22/11
              taal: taalschat: blz 11,16,22,27,39+ 22/11
                     de meenemertjes
    niet vergeten: lezen, nieuwjaarsbrieven, herfstrestaurant

    Ik ga er van uit dat de kinderen zich goed gaan voorbereiden, maar willen jullie toch een oogje in het zeil houden?
    Als ze dit verspreid studeren, mag dit geen enkel probleem zijn!
    Zou het ook mogelijk zijn om brieven die nog niet binnengebracht zijn ( nieuwjaarsbrieven en brief gegevens ouders) maandag aan uw kind mee te geven?
    Voorts nog een warme oproep om naar het herfstrestaurant van onze school te komen.

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    18-11-2011 om 23:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    17-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nanri
    Goedenavond beste lezer(es),

    Donderdagvoormiddag was geen voormiddag zoals gewoonlijk! We hebben ons tijdens de voormiddag ingezet voor het goede doel. Eerst kwam er een spreker ( Benjamin Steegen, leerkracht secundair Sint - Jozef) het project wat verduidelijken. Zo leerden de kinderen een aantal projecten van vzw Nanri kennen en vooral datgene waar we ons gedurende twee jaar gaan inzetten. Ondersteuning voor een dorpschooltje in Nepal.
    Na de speeltijd trokken we met 4,5 en 6 richting refter om een spelletje bingo te spelen. Voor een klein bedrag konden de kinderen een lot(en) kopen en meespelen met het spel.
    Kleine versnaperingen konden er ook aangekocht worden.
    De winnaar kwam niet uit onze klas, maar een derde plaats hadden we wel. Proficiat Quinten!

    Het namiddagprogramma begon met rekenen. De kinderen kregen hun toets rekenverhalen terug en deze werd nog eens klassikaal gemaakt. De kinderen verbeterden hun fouten in het groen.
    Nog in deze les keken we naar de structuur van de getallen tot 10 00 en schreven we de agenda.
    De laatste blok werd gebruikt voor niveaulezen. Nogmaals  een warme oproep voor een goede opvolging van het niveaulezen ( Het resultaat van de leestesten was niet zo denderend !) Voor de kinderen van niveau 8, 9 en 9+ wordt het boek uitgelezen en de boekbespreking gemaakt. Pas dan mag het boek afgegeven worden!
    Voor alle leerlingen geldt de handtekening van de leesvriend, die toch een aantal keer per week op het blad moet staan.

    Agenda:
    taak: contractwerk 1/12
    lessen: rekenen: herhaling metend rekenen 21/11
    niet vergeten: nieuwjaarsbrieven 21/11, lezen, toetsen tekenen

    Nog een prettige avond gewenst,

    Meester Joeri




















    17-11-2011 om 19:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frisse woensdag
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na een zeer drukke dinsdag ,waar ik de energie niet meer vond  om nog op de blog te schrijven,  ging het er vandaag iets rustiger aan toe.
    We startten deze ochtend met het vervolg van de herhalingsles metend rekenen. De leerlingen die vorige keer in het groepje van juf Martine ( zorgjuf) zaten, werden vandaag opnieuw door haar onder handen genomen.
    De andere leerkrachten van het vierde stonden voor de rest van hun klas.
    Het laatste deel van de voormiddag werkten we eerst de toets van godsdienst af ( Mozes) , nadien vlogen we er in tijdens de WO les.
    De kinderen kregen hun strookjes van de wafels mee. Zij die nog niet alle wafels hebben gekregen, krijgen die morgen of overmorgen.
    Nog in de agenda bevindt er zich een briefje voor de nieuwjaarsbrieven. U duidt gewoon aan hoeveel brieven er moeten besteld worden en de afrekening hiervan gebeurt op de rekening van november.
    Een andere brief gaat dan weer over de persoonlijke gegevens die moeten gecontroleerd worden.  Sommige kinderen kregen dit niet mee! Indien er dingen veranderd zijn ( telefoonnummer, adres, werkgever, ...) , verbetert u of vult aan. Klopt alles dan brengt dochter/zoon dit document ondertekend naar school.
    Tenslotte steekt er ook nog een brief in met een code voor de website van "Bingel". Op deze website kunnen de kinderen extra oefeningen maken rond taal, rekenen, WO, ... Dit is volledig vrijblijvend en wordt dus door de leerkrachten niet opgevolgd. Ik denk wel dat het eens interessant moet zijn om eens bezoekje te brengen op deze site.
    Agenda:
    taak: contractwerk 1/12
    lessen: rekenen: herhaling metend rekenen 17/11
    niet vergeten: wafels, lezen, brieven, briefje nieuwjaarsbrieven 21/11 geld (bingo)

    Mag ik er ook nog even aan herinneren, dat we morgen starten met ons project voor het goede doel. In de voormiddag krijgen de kinderen uitleg over project in India,daarachter spelen we bingo.
    Het zou leuk zijn, als iedereen aan deze bingo deelneemt.
    Afsluiten doen we met foto's van het partnerwerk voor wo.

    Tot morgen,

    Meester Joeri






    16-11-2011 om 17:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen wafels komen halen!
    Goedenavond beste lezer(es),

    We kunnen dat allemaal best gewoon worden denk ik! Zo'n verlengd weekend elke week, maar zoals onze vriend Marco Borsato zong: " De meeste dromen zijn bedrog..." Daarom vliegen we er tot aan de kerstvakantie weer keihard in.
    Te beginnen met de zwemles, daar moesten de kinderen testen afleggen voor juf Dorien.
    Teruggekomen op school, was het een toets voor de meester. ( De toets cijferen)
    Na de middag overliepen we samen de leerstof voor de toets godsdienst van aanstaande woensdag en werkten we in onze taalschrift. Ondertussen werden we door de directeur geroepen om achter onze wafels te komen. Meer dan 240 dozen, dat kan al tellen he! Heel onze klas staat volgeduwd met vanille - en chocoladewafels.
    Morgen worden deze wafels verdeeld en blijft de klas en de klasgang open na de schooluren en dit tot 20 uur.
    Elke leerling(e) heeft een klasnummer en deze zullen op de dozen geschreven staan, zo kan iedereen zijn/haar gerief snel terugvinden.
    Als het niet mogelijk is om ze morgen te komen afhalen, kan u nog altijd 's morgens of woensdagnamiddag achter de wafels komen.
    We vragen wel om ze zo snel mogelijk te komen halen, zo krijgen de " klanten" spoedig hun lekkere wafeltjes.
    Agenda:
    taak: /
    lessen: rekenen: rekenverhalen: blz 27,34,42,46,48 15/11
             godsdienst: Mozes 16/11
    niet vergeten: toets, wafels, lezen, briefje kunstwerk

    Alle kinderen die een bod op hun kunstwerkje hebben gekregen, kregen vandaag een briefje mee met het bedrag dat geboden werd. Na betaling krijgen ze dit mee naar huis.
    Mag ik er ook nog even opwijzen dat de kinderen best een muts meebrengen om na het zwemmen op te zetten. Dit om verkoudheden te vermijden.

    Morgen na school onmiddellijk personeelsvergadering gevolgd door nog een andere vergadering. Het wordt dus moeilijk om morgen iets te posten. ( Maar ga het wel proberen!)




    Nog een prettige avond,

    Meester Joeri

    14-11-2011 om 18:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs