Bij dit schrijven zijn er waarschijnlijk al een aantal onder jullie op weg of onderweg richting vakantiebestemming... En terecht natuurlijk! Ik wil langs deze weg iedereen nogmaals bedanken voor de fijne samenwerking dit schooljaar en aan de leerlingen veel succes toewensen voor de toekomst. Geniet van de vakantie!
Vandaag hebben de kinderen hun rapport vier, jaarrapport en turnrapport gekregen. Alle punten zijn verdiend, alle taken zijn gemaakt... Er valt niets meer aan de resultaten te veranderen. Als ik even terugblik op deze laatste rapportperiode overvalt mij een lichte teleurstelling. Teleurstelling omdat men steeds in schoonheid wil eindigen en als dat niet lukt dan ben je ontgoocheld. ( klasgemiddelde opnieuw naar beneden) Anderzijds kan je van een wagen die maximum 120 km per uur rijdt, verwachten dat die 140 km per uur zal rijden? Ik denk het niet. Ik ga er vanuit dat iedere leerling(e) zich ten volle heeft ingezet en leg mij bij de situatie dan ook neer. Deze (zure) oprisping betekent niet dat ik op de meeste leerlingen van de klas niet fier ben. Natuurlijk is de meester fier, als zijn poulains een jaartje hoger mogen gaan! Ongetwijfeld!!! Een mens zou bijna vergeten, wat we nog in de voormiddag hebben gedaan! We hebben een zeer lange zangstonde gehad ter inoefening van de liedjes voor de afscheidsviering. Verder haalden we alles uit onze bank. Enkel de toetsenmap, zangmapje en onze spons mocht nog in de bank blijven. Morgen mogen de leerlingen spelletjes meebrengen naar de klas. Er zijn morgen geen warme maaltijden meer!!!
Door het nog moeten verbeteren van een aantal toetsen had ik gisteren niet meer de tijd om het verslagje te schrijven. Mijn excuses hiervoor! Vandaag had ik eerst een overgangsgesprek, waardoor de kinderen zelfstandig opdrachten in taal en spellingsboek moesten oplossen. Eens terug begonnen we aan de laatste toets van het schooljaar, de toets godsdienst. De speeltijden duurden vandaag ook iets langer, wegens verjaardagen en dergelijke. Wat mij voldoende tijd gaf om de toetsen van godsdienst te verbeteren en zo ook deze toets te kunnen meegeven naar huis vandaag. De kinderen mochten de klasopstelling ook veranderen. Ze zitten nu in eilandjes ( vier banken bij elkaar) en mogen bij hun vriend(en) en vriendin(nen) zitten. U begrijpt dat stilte een loos begrip geworden in de klas. Er werden ook al een aantal lesboeken, mappen opgehaald en opnieuw een deel naar huis meegenomen. Agenda: leren: / doen: toetsenmap meebrengen spons Kaartje voor juf Martine verder afwerken.