Een geluk dat op een blog berichten niet mondeling overbrengen is, maar geschreven. Ben behoorlijk hees, na de eerste schooldag. Heeft niets te maken met stoute kinderen, maar alles met twee maanden niet gesproken te hebben. Toch niet constant. ! De leerlingen hebben vandaag een pak informatie te verwerken gekregen. Vooral praktisch, maar ook voor een goede samenwerking binnen de klas en de school. Ga proberen om dagelijks de agenda op deze blog te plaatsen, zodanig dat jullie ouders nog eens een extra controle hebben.
Agenda: Boeken en schriften kaften (ten laatste 4/09) voorbladen vastkleven in de bestekmapjes ( op de doorzichtige flap !) (ten laatste 4/09) infobrochure (laatste blad)+ charter kinderen ondertekenen + brief benodigdheden, zonnestraalabonnement... 4/09 mappen derde leerjaar. Hand uitknippen + foto Vanaf maandag 7 september mogelijkheid tot warme maaltijden.
Tot slot nog enkele sfeerbeelden van vandaag. Leerlingen schrijven de eerste maal de agenda! Tot morgen. Meester Joeri
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen