Hopelijk bent u vandaag gespaard gebleven van de onvermijdelijke grappen en grollen die er op 1 april verspreid worden. Zo niet, waarschijnlijk goed gelachen dan ! Ook onze school kon niet weerstaan aan deze jaarlijks wederkerende foppertjesdag. De aprilvissen vlogen in het rond, maar al bij al bleef alles vrij rustig. Onze rekenles bestond vandaag uit het rubriceren van driehoeken en deze oplijsten. Er werd geklasseerd volgens de zijden en de hoeken met de gekende benamingen tot gevolg. De turnles was voor onze kids een inoefenmoment voor het schoolfeest, dat toch met rasse schreden onze richting toesnelt. Na de middag hadden de leerlingen toets verkeer bij juffrouw Veerle, terwijl de leerlingen van juffrouw Veerle computerles kregen. Een niet onbelangrijk detail in het verslag dat ik nog vergeten ben, is onze verkoop. Ook vandaag hebben we tijdens de speeltijd nog verkocht en zelfs de middelbare school heeft van ons nog gekocht. Dikke proficiat aan iedereen voor de inzet! De laatste blok van de namiddag hebben we gespendeerd aan allerlei administratie zoals toetsen teruggeven, brieven i.v.m schoolfeest, afspraken omtrent volgende week... Wat betekende dat de poppenkast, weer niet aanbod kwam en het knutselen al helemaal niet. Agenda: taak: rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 cijferen: x,:,+ en- tot op 0,1 05/04 niet vergeten: leesmapje, toetsen, brief,
Deze ochtend al het lekkers gestockeerd in het zaaltje en snel vertrokken naar de zwemkom. De kinderen mochten vandaag voor een brevet zwemmen en sommigen deden dat met verve. Nadien was het tijd om te verkopen en te eten voor het goede doel. De rekenles stond in teken van de gewichten, we leerden namelijk een nieuw item ' Ton'. De godsdienstles ging verder over het lijden van Jezus voor Zijn dood en een korte herhaling van de verschillende koningen sloot het gedeelte voor de speeltijd af. Na de tweede fase van verkopen en eten, was het tijd voor agenda schrijven en poppenkast. Wegens tijdsgebrek is er nog maar 1 groepje gepasseerd. Agenda: taak: taal: woordpakket 15 1/04 Godsdienst: Goede Vrijdag 04/04 rekenen: driehoeken uitknippen 01/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 cijferen x,:,+ en - tot op 0,1 05/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 Niet vergeten:eierschalen ( 1/04), leesmapje,agenda
De leerlingen hebben een heleboel oefeningen hoofdrekenen en cijferen meegekregen. Deze oefeningen moeten niet allemaal gemaakt worden, het is gewoon om voldoende oefeningen te hebben om in te oefenen. Opgelet, de voorkant is steeds iets "gemakkelijker" dan de achterkant.
Bedankt voor alle gulle giften en bereidingen. Er zit heel wat talent onder jullie
Wegens technische storingen van www.bloggen.be was het voor mij onmogelijk om gisterenavond een blog te schrijven. Mijn excuses hiervoor, maar overmacht is ook een macht he !
Deze ochtend begonnen met de les 3 voor rekenen. Kenners onder ons weten ondertussen al dat dit cijferen is. Vandaag gingen we optellen en aftrekken tot op 0,01 nauwkeurig. ( Dus twee cijfers na de komma) Op het eerste gezicht leek dat bij iedereen goed tot vrij goed te gaan. Na de rekenles kregen de leerlingen het geplande dictee van woordpakket 14. Doordat ons schriftje bijna vol geraakt is, maken we nu onze dictees op een half lijntjesblad. In de spellingsles stonden de kameelwoorden centraal, dat zijn woorden die niet van toepassing zijn voor de robot. ( Ook weeral iets voor de kenners) Aangezien deze les redelijk uitgelopen was en er te weinig tijd overbleef voor de WO les, mochten de kinderen extra oefenen voor hun poppenkastspel. Agenda: Taak: godsdienst: lezen verhaal Palmzondag en Witte Donderdag 31/03 rekenen: blz 57 afwerken 31/03 taal: woordpakket 15 1/04 lessen: rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 niet vergeten: ZWEMMEN, CAKE, eierschalen ( 1/04), leesmapje
Beste mensen, Morgen is het onze beurt om te verkopen voor het goede doel. Aangezien dit meestal verkocht wordt tijdens de eerste speeltijd en wij onmiddellijk het eerste uur gaan zwemmen, zou ik vriendelijk willen vragen om tijdig op school te zijn... Zodat we alles op een correcte manier kunnen wegzetten op de plaats waar er verkocht zal worden. Daarom had ik met de kinderen afgesproken om ten laatste 08.45 aanwezig te zijn op school. Alvast bedankt voor de goede opvolging hiervan.
Aan de ouders van Sien, Sien heeft mij verzekerd dat de poppenkast morgen aanwezig zal zijn, daarom langs deze weg nog een kleine herinnering. Ook voor jullie alvast bedankt.
De ochtend goed begonnen, want heel wat leerlingen ( bijna allemaal) hadden hun bestelling van de foto's mee. Eens de administratie hierrond was afgewerkt, startten we met breuken. Hoe zit het eigenlijk met breuken waar de teller gelijk zijn? Welke breuken zijn dan kleiner, groter of gelijk aan? En breuken met gelijke noemer? Hoe zitten daar de waardeverhoudingen?? ... Dat waren en zijn een aantal vragen waar we tijdens de les op geantwoord hebben. De leerlingen krijgen hierover ook een huistaak, want makkelijk leek het niet voor iedereen. Deze les bracht ons al diep in de voormiddag, zodat het meer dan tijd was om over de krant te beginnen. Hier kon ik al minder enthousiast zijn, want een groot aantal leerlingen had geen krant mee. Tijdens deze les stonden we stil bij de verschillende rubrieken in een krant, de soorten kranten die er bestaan, ... Na de middag was het éénmalig onmiddellijk niveaulezen. Dat bracht ons snel tot aan de speeltijd, waarna we eindelijk de toets van godsdienst konden afnemen. Het slotakkoord van de namiddag bestond nog uit het schrijven van de agenda en verder werken aan de poppenkastopdracht. Agenda: taak: rekenen : huistaak 18 29/03 lessen: rekenen: breuken 29/03 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 Taal: woordpakket 14 30/03 niet vergeten: eierschalen (31/03), cake, leesmapje
Donderdag is het vierde leerjaar aan de beurt om de " cakes voor het goede doel" te sponsoren!