Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: toets cijferen 19/05 Doen: / Brief spreekbeurt laten handtekenen 18/05 Datum spreekbeurt
De onderwerpen en de data voor de spreekbeurten zijn medegedeeld. Alle kinderen hebben een drietal weken de tijd om dit in orde te brengen. Gelieve de instructies op de brief te respecteren.
Aan iedereen een prettig verlengd weekend gewenst.
Hallo allemaal ,wat een drukke dag was het vandaag. We leerden in godsdienst het verhaal van Xanip in d toekomst en het verleden. Speeltijd joepie Daarna deden WO open en gesloten boektoets. We deden drie opdrachten en de bel ging Dus we deden na de middag verder. we deden verder rekenen rekenen rekenen. We waren klaar en tttttrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnngggggg En daarna taal we werkten in een duo we leesden . En de opdrachten in onze schrift
Morgen krijgen de leerlingen de datum waarop ze hun spreekbeurt moeten doen en over welk onderwerp. Voorts wordt er ook een brief meegegeven, waarin alle informatie om een goede spreekbeurt (stappenplan) in genoteerd staat. Graag extra inspanning voor de toets hoofdrekenen. Sommige leerlingen denken al dat het vakantie is!!!
we begonnen met onze boekentas leeg te maken. Dan hebben we onze toets van rekenen verbeterd.
Voor de speeltijd hebben we de verjaardag van Seppe gevierd. Er waren chips en oasis en rode vruchten sap.
Na de speeltijd. hebben we de toets van spelling gedaan. Daarna moesten we per twee lezen.
Dan moesten we gaan eten. Na de middagspeeltijd hadden we turnen. We moesten tijdens de turnles lopen en trefbal en een tikspel doen. Na de speeltijd moesten we de agenda schrijven. Daarna moesten we dingen doen met onze handen en voeten. Dan naar huis.
Leren: Rekenen: Toets hoofdrekenen 13/05 WO: Focusthema 5 open - en geslotenboektoets 12/05
Doen: Rekenen: afwerken in ws B : blz 75 ws C : blz 1-4 12/05
Toetsen tekenen; brieven.
De leerlingen kregen vandaag twee toetsen terug. De toets van toepassingen hebben we tijdens de rekenles volledig opnieuw gemaakt. De leerlingen die minder dan 7 op 10 haalden moeten ( de andere leerlingen mogen) deze toepassingstoets hernemen. Uiteraard zullen er andere getallen gebruikt worden, maar de oplossingstechnieken blijven dezelfde. Datum volgt snel!
We kwamen binnen in de klas. De meester schreef op het bord wat we die dag moesten doen. Groep 1 moest zich gaan omkleden voor de generale repetitie van het schoolfeest. Groep 2 en 3 kregen de tijd om hun rekenoefeningen af te maken. Dan moest groep 2 hun omkleden om te dansen.
Toen moesten we eten. Dan kregen we de tijd om te spelen. Tijdens de speeltijd riepen de juffen de jongens en meisjes bij elkaar om te dansen. Groep 1 en 2 mochten kijken. Na alle optredens van groep 3 kreeg iedereen de tijd om aan Moederdag te werken.
Sommige leerlingen de tijd om aan rekenen te werken.
Dat was heel tof. Na al dat dansen en werken moesten we naar huis.