Deze ochtend begonnen met het testen van het water in het zwembad van Ternat, gevolgd door de toets hoofdrekenen en toen was het al middag. Na de middag hebben we eerst de toetsen uitgedeeld en de toets van rekenverhalen nogmaals gemaakt. Wegens het niet zo denderend presteren hebben de kinderen gevraagd voor een herkansing. Die krijgen ze op maandag 14 februari. Er zal wel een gemiddelde gemaakt worden van beide toetsen. Dan zijn we eindelijk begonnen aan het verder werken van ons wo thema 'Machtig, krachtig'. Nadien zijn er nog een aantal woordpakketten aangevuld en hebben we de agenda geschreven. De agenda staat reeds geschreven voor twee dagen. Dat komt omdat ik morgen op bijscholing ben . Morgen zal er dus ook geen weblog zijn. Agenda: taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02 Rekenen: contractwerk 15/02 lessen: rekenen: metend rekenen deel 1 ( inhoud+uur) 11/02 godsdienst: Jona 11/02 taal: woordpakket 9-10 11/02 niet vergeten: toetsen, leesmapje
Voor vrijdag: taak: WO: gebruik v/d batterij werkkatern blz 9-10 14/02 Rekenen: contractwerk 15/02 taal: woordpakket 11 14/02 lessen: rekenen: metend rekenen deel 2 ( gewicht+lengte) 14/02 taal: tt en vt blz 79 14/02 niet vergeten: leesmapje
Een zeer kort verslagje vandaag. Twee toetsen en een taalles stonden op het menu van woensdagvoormiddag. De kinderen hebben hard gewerkt aan hun toets(en), maar het kostte veel tijd! Daarom heb ik enkel nog een spelweglesje kunnen geven en de voormiddag zat er al op. Agenda: taak: rekenen: verbeteren en aanvullen van blz 23-24 10/02 contractwerk 15/02 taal: dictee verbeteren 10/02 lessen: rekenen: bewerkingen: hoofdrekenen 10/02 godsdienst: Jona 11/02 taal: woordpakket 9/10 11/02 niet vergeten: zwemmen, leesmapje
Vanmorgen er onmiddellijk stevig ingevlogen. De kinderen hadden twee rekentoetsen vandaag. Eéntje over rekenverhalen ( moeilijk voor velen onder ons) en ééntje over getallenkennis. Pas na elf uur konden de andere lessen starten, zoals daar zijn taal ( waar we homoniemen, taalgebruik en taalbeschouwing hebben doorworsteld) en godsdienst ( het verdere verloop van Jona) . We hebben ook ons WO mapje leeggemaakt en alles netjes in de grote WO map gestoken. Afsluiten deden we met het voorlezen van een verhaal. Agenda: taak: rekenen: afwerken of verbeteren blz 23-24 10/02 taal: dictee verbeteren 10/02 rekenen: contractwerk 15/02 lessen: taal: homoniemen blz 74 09/02 woordpakket 9-10 11/02 rekenen: cijferen 09/02 Godsdienst: Jona 11/02 niet vergeten: briefje paasboek, leesmapje.
U merkt dat de toetsenintenstiteit de hoogte in gaat, is uiteraard nodig om van alles punten te hebben voor het rapport. Wat de toets godsdienst betreft, moeten de leerlingen het verhaal van Jona zeer goed kennen. Het blaadje dat we samen hebben ingevuld en hun lesboek kunnen daarbij helpen.
Deze ochtend gestart met het naar voor brengen van de verschillende sprookjes. 3x Roodkapje, Sneeuwwitje, De nachtegaal en 2x Hans en Grietje namen een volledig blok aan tijd in. Het tweede gedeelte van de voormiddag bestond uit twee toetsen ( dictee hoofdletters en toets getallenkennis) en afwerken van de herhalingsles metend rekenen. Niet alle leerlingen hebben blz 23 en 24 reeds af, daarom moeten zij dit afwerken tegen donderdag 10 februari. ( Heb alle gemaakte oefeningen overlopen en een kruisje geplaatst waar ze fouten zijn. Ze moeten dat dan verbeteren!) In de namiddag zijn we begonnen aan het verhaal van Jona ( toets hierover op vrijdag 11 februari!), maar dit is nog niet volledig afgewerkt. De laatste blok stond dan weer in het teken van het niveaulezen, zoals elke maandag. Agenda: taak: rekenen: blz 32-24 afwerken en verbeteren 10/02 contractwerk 15/02 taal: dictee verbeteren 10/02 lessen: rekenen: getallenkennis 8/02 Taal: woordpakket 9/10 11/02 niet vergeten: toetsen, leesmapje, uur oudercontact!
Tot morgen, groetjes meester Joeri.
Hieronder nog een aantal foto's van tijdens het sprookjes vertellen!