Dag allemaal. We begonnendedag met rekenen en cijferen.
Bij oefening 2 mogen we verbeteren met de rekenmachine. trrriiiinnnngggg ! De bel ging het is speeltijd. Het is turnen spieroefeningen moeilijk ! Dan is het middag in de rij . Nu gaan we eten. Nu is het les taal over gevaarlijke dieren Daar gaat de bel maar het regent! Dus we mogen binnen blijven leuk! We werken in de wo les nog rond WO II en een aantal leeftijdsgenoten laten ons kennismaken met bezienswaardigheden over heel Belgiƫ.
We zijn begonnen me spellingtoets van heel het thema 2 tientallentalentententoonsteling. Op het menu stond rekenen het ging over structureren. Toen ging de bel triiiiiiiiiiiiiiing. Het is speeltijd.De speeltijd is klaar we beginnen met taal het ging over Hekselina die geen inspiratie had. We moesten een paar brouwsels maken maar op papier schrijven. De bel gaat triiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing! Het is middag. We eten lekker onze boterhammen .We gaan naar buiten en we spelen. We gaan naar de klas, we doen 10min verder en daar na begonnen we met wo het ging over :de stoere Ambiorix en de koningen en oorzaak en gevolg en de Noormannen en Wereldoorlog I en Wereldoorlog II .De bel gaat! We spelen de bel gaat. We gaan naar onze klas en doen verder. De toetsen worden uitgedeeld door de Maries en we schrijven onze agenda en daar na de krant we moesten een artikel kiezen en we moesten daar van een liedje maken en dan onze boekentas maken en we gaan naar huis Groetjes van Matheo en Jemima
We begonnen met controleren van de bloontaak en hoek - en contractwerk.
Daarna namen we ons mapje van bewerkingen. We leerden cijferen tot 10 000 . Na dat we een paar oefeningetjes hadden gemaakt op een blaadje gingen we een paar pg maken in ons werkschrift . Triiiiiiinnngggg!!!!!!!! De bel gaat . Daarna hadden we een kwartiertje voor een onverwachte toets te oefenen voor Godsdienst. Dan hebben we ons ingeleefd en hebben we een liedje beluisterd. yeS De bel gaat . erst onze lekkere broodhammetjes opeten. En dan hebben we een trefbaltoernooi tegen 4c. Victor heeft Rayan uitgespeeld Dus we zijn gewonnen!
Na de speeltijd deden we spelling over ng - nk. We hebben dan ook een aar oefeningen zelfstandig gedaan. Dan in ons bronnenboek hebben we een Quiz gedaan over de koning en zijn familie . We hebben ook over de eerste en de tweede Wereld Oorlog en Hitler geleerd. Daarna hebben we ook een filmpje over de 1 Wereld Oorlog en de 2 de gezien. Trrrrrrrriiiiiiiiiiinnnnggg !!!!!!!
De agenda komt. Onze boekentas komt daarna. En na een leuke dag gaan we naar huis.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Taal: spelling thematoets 2 17/11 WO: bronnenboek blz 61-65 17/11
Doen: Taal: bloontaak 19/11 WO: 2 vragen per onderwerp 17/11 Hoek en contractwerk 23/11
Recept/kookboek; krant
Door het veelvuldig gepraat in de klas, kregen de kinderen een extra taak. Zij moeten van elk onderwerp (Ambiorix, De Noormannen, WOI en WOII) twee mogelijke toetsvragen opstellen en beantwoorden.
We begonnen de dag met onze boekentassen leeg te maken. De meester zet een tof muziekje op. Als het muziekje gedaan is ,dan mogen we beginnen met de 2 toetsen. We begonnen met de toets meetkunde. Na de toets meetkunde begonnen we met de toets taalbeschouwing thema 2. Daarna beginnen we met de les Godsdienst.
Trrriiiiieeeeng!
Een nieuw onderwerp:3 levensadem. We deden allerlei spelletjes. Zoals: Tafelblaasbal en Veren hoog!
Trrriiiiieeeeng!
Na de middagspeeltijd, beginnen we met taal. De meester zet een liedje op van spoken. En nog een versje van Roodkapje. De meester stelt ons dan vraagjes. Daarna klopt iemand....het was een meisje van Sint-Jozef. Ze ging voorlezen. Het ging over Geronimo Stilton.
Trrriiiiieeeeng!
Na de speeltijd, gingen we in onze agenda schrijven. Na de agenda , beginnen we met W.O., het was een quiz. Over de koningen en koninginnen. We keken een filmpje op de laptop van de meester. Daarna veranderden we van plaatsen.
Trrriiiiieeeeng! We maken onze boekentassen klaar en we gaan naar huis.