Dag allemaal. Hieronder de agenda van vandaag. Leren: Taal: onderwerp en persoonsvorm 30/09 ws blz 6-9 en blz 20-23 WO: Focusthema 1 Open en gesloten boek toets 28/09 Doen: Taal: Bloontaak 28/09 Hoek en contractwerk 28/09 Brief auteur; toets laten tekenen.
Voor de toets wo hebben de kinderen in hun woordenlijst en in de werkkatern nog woorden aangeduid die ze zeker moeten kennen. Voorts hebben ze een brief meegekregen met daarop twee titels van Mario Demesmaeker en de prijs van de boeken. Onze leerlingen hebben de mogelijkheid om aan een goedkoper tarief en een snelle levering deze boeken te bestellen. Nogmaals geen verplichting, maar ik vermoed dat de leerlingen jullie "lichtjes" onder druk zullen zetten. Je moet de boeken ook niet in duo kopen, je kan ze ook apart kopen. Graag tegen maandag de bestelling + het geld aan mij bezorgen.
Dag allemaal. We begonnen vandaag met een toets van hoofdrekenen: optellen en aftrekken tot 1000. Na de toets mochten we ons even bezig houden tot de andere klaar waren met hun toets. Daarna beginnen we met WO. De les ging over een mening en een feit. Toen ging de bel triiiing Na de speeltijd gingen we turnen. De turnles ging over spreidsprong ,koprol en handenstand. Na de turnles was het middag. Na de middagspeeltijd kregen we rekenles. De rekenles ging over lengte en snelheid. Na de rekenles is het spellingsles. De spellingsles ging over uw, elen,eren en enen woorden. Als we bijna klaar waren ging de bel trriiiiiing Na de speeltijd begonnen we terug met de spellingsles. Na de spellingsles schreven we onze agenda. Daarna gingen we onze WO nog afwerken. Na het afwerken van WO maakten we onze boekentas. Na dat we onze boekentas hadden gemaakt las de meester voor uit een boek. Vriendelijke groetjes Jonas en Wiebe
Vanochtend zijn we eerst gaan zwemmen . En op het einde kunnen we nog een beetje spelen . Na het zwemmen hadden we nog een toets over rekenen. Toen hadden we middag speeltijd. We gaan de klas terug binnen en begonnen met rekenen . Nu begint er een andere les WO. Nu hebben we nog eens speeltijd. Nu gaan we terug met WO beginnen. WO gedaan nu gaan we onze agenda schrijven. En om onze dag af te maken leest de meester nog uit het verhaal gehakt van Mario De Mesmaker.
Hallo, welkom in het vierde leerjaar. Nadat we de schooltassen leegmaken, controleert de meester of we al onze werkjes hebben gemaakt. Hij geeft ons ook uitleg bij het nieuwe contractwerk. De rekenles gaat dan weer over vermenigvuldigen en delen tot 1000. Tijdens de godsdienstles puzzelen we het scheppingsverhaal in mekaar. In de taalles krijgen we een dictee om te kijken hoe goed onze spelling al is. En een luistertoets!!! Schilderen in de creales is het laatste wat we doen op deze maandag. Dag allemaal, vonden jullie het leuk? Zeg het dan!!!
De dag begon met een spellingtoets. De meester gaf uitleg over de toets. De meester tekende over stambreuken op bord. Er was ook wel een kleine toets. Meester Joeri deelde een blaadje uit. We moesten ook eens in ons kompasje lezen. En toen mochten we gaan spelen. Juf Stefanie kwam mee in de klas begeleiden tijdens de breukenles. We hebben godsdienst gedaan. De meester heeft uitleg gegeven over onze huistaak. Meester Joeri was terug boos. We moesten ook godsdienst verbeteren. Iedereen zei: Toch geen taal!!! Maar het was leuk. Het was eigenlijk een spel spelen. We moesten ook nog onze agenda schrijven.