Sorry voor het laattijdig schrijven, maar de spaghettiavond en een daguitstap gisteren hebben ervoor gezorgd dat ik nu pas een verslagje kan schrijven. We waren vrijdagochtend begonnen met het inpakken van onze vaderdaggeschenkje en de les rekenverhalen in het klad te maken. Sommigen hadden ook nog de tijd om huistaak cijferen te verbeteren. Na de speeltijd was het tijd om het te sporten en gingen ze dus bij meester Floris. Er moesten in de namiddag nog wat stoelen, tafels en andere vaatwasmachines verhuisd worden naar de refter. Uiteraard werd er dan beroep gedaan op de mannelijke leerkrachten. Ondertussen werkten onze kids aan hun begrijpend lezen toets. Afsluiten deden we met de spreekbeurt van Mauro VDS die ons vertelde over zijn reis door Denemarken en Zweden. Ook de spreekbeurten van Cathelina en Stella stonden geprogrammeerd, maar deze konden niet doorgaan wegens ziekte en plankenkoorts. Agenda: leren: rekenen: toetsenweekplanning doen: rekenen: toetsenweekplanning toetsen tekenen, zwemmen, briefje vaderdag
Prettige zondag nog allemaal en voor alle papa's een fijne vaderdag gewenst.
Door het tekort aan tijd verschoof de spreekbeurt van Line naar deze ochtend. Line dompelde ons onder in de wereld van de tractoren. Aansluitend begonnen we aan het toetsenprogramma: dictee thema 15, gesloten boektoets van WO en open boektoets van WO. Deze laatste toets werd pas afgenomen na de speeltijd. De resterende tijd in de voormiddag werd opgebruikt om het gemiddelde en oefeningen op het gemiddelde te herhalen. Verder werd er op zoek gegaan naar verschillende patronen. Het namiddagprogramma werd ingekort door een bouwvergadering voor drie, vier en vijf. In dat programma werkten we ons vaderdaggeschenk af, bereidden we de nieuwe begrijpend lezen tekst voor "Mislukte visvangst" en schreven we de agenda. Agenda: leren: Taal: BL: " Mislukte visvangst" voorbereiden 7/06 rekenen: toetsenweekplanning doen: rekenen: ws C blz 15 -17 7/06 toets tekenen, plastic zak, agenda
Graag nog een warme oproep voor kaartjes ter attentie van de collega's die ons eind dit schooljaar voorgoed verlaten. En vergeet niet, mondje dicht hé!
Kort verslagje van een drukke voormiddag. De kinderen begonnen deze ochtend onder de hoede van juf Edel in de creales. Deze les duurde tot aan de speeltijd ( voor sommigen zelfs nog langer...), wat betekende dat ik de kids pas na de speeltijd in de klas mocht verwachten. En dit met een overvol programma. Er moest immers toets afgenomen worden van getallenkennis, les gegeven rond gemiddelde en drie spreekbeurten. U begrijpt dat de planning iets te vol stond. We zijn er in geslaagd om de toets af te nemen en twee spreekbeurten te laten doorgaan. ( Kylian & Thomas) De spreekbeurt van Line komt morgenvroeg onmiddellijk aan bod. Binnen deze activiteiten hebben we nog de tijd genomen om de toetsenweekplanning rekenen te overlopen. Graag een handtekening van één of beide ouder(s) ter bevestiging. Agenda: leren: taal: dictee thema 15 oefb blz 75-81 6/06 spb blz 20 WO: focusthema 5 6/06 doen: rekenen: ws c blz 15 7/06 toetsenweekplanning rekenen
Blijkbaar is er gisteren in de weblogagenda een vergissing ingeslopen. Het dictee is gepland voor morgen en niet voor vandaag. Mijn excuses voor het ongemak.
O ja... Aanstaande vrijdag organiseert onze school ten voordele van de sneeuw - en actieve zeeklassen een spaghetti - avond. Iedereen van harte welkom vanaf 18 uur. Voor de twijfelaars/ voetbalsupporters ... Op groot scherm: België - Servië!
Vanmorgen begonnen met de spreekbeurt van Jobbe. Jobbe had educatief materiaal een kooi met een hamster in. Logischerwijze ging ook zijn spreekbeurt over de hamster ( foto's zie onderaan!). De Kevin is ne krak Na de doortocht van Kevin werd er gewerkt rond woorden beginnend met on- en ont-. Deze les was het laatste gedeelte van thema 15, wat betekent dat we donderdag een dictee doen over de woorden en moeilijkheden van thema 15. De tweede spreekbeurt van de dag, bracht ons naar dromenland. Luna VDB gaf ons een deskundige uitleg over slapen en hoe belangrijk dat voor ons wel is. Aansluitend gingen de rekenverhalen van gisteren voor de bijl. De godsdienstles verplaatste ons deze namiddag naar de kerk, waar de kinderen van juffrouw Veerle een deskundige uitleg kregen over de indeling van de kerk en de verschillende voorwerpen met naam en toenaam werden benoemd. Donderdag volgt de verwerking hiervan en ook dit zal getoetst worden voor het eindrapport!!! Afsluitende spreekbeurt was die van Mauro DC. Hij gaf ons meer inzicht in de wereld van "Drum & bass". De huistaak cijferen tegen vrijdag werd nog verduidelijkt en onze kids kregen ook nog de woordverklaringen van focusthema 5. Agenda: leren: rekenen: getallenkennis kommagetallen tot op 0,001 toets
05/06 WO: focusthema 5 06/06 Taal: dictee thema 15 05/06 doen: rekenen: werkschrift C blz 15
07/06 nieuwsbrief; schort
Morgen zal er in de Crea les gewerkt worden met Chinese inkt, gelieve de schort zeker mee te geven!!!
Vandaag mijn leerlingen niet zo vaak onder mijn hoede gehad. Verschillende oorzaken zorgden hiervoor. Deze morgen begonnen met MDO's waar een aantal leerlingen van de klas besproken werden. Ondertussen kregen de kinderen vervanging van meester Pascal. Meester Pascal kreeg de opdracht om het in elkaar flansen van het vaderdagsgeschenk in goede banen te leiden. ( Wat hij trouwens met glans deed!) Na de speeltijd kregen de kinderen nog een zeer uitgebreide herhaling van de verschillende schalen en het rekenen ermee. ( Voor een aantal onder ons, nog vrij moeilijk!) Het namiddagprogramma werd hoofdzakelijk gevuld met onze gastauteur Patricia De Landtsheer, die het ontstaan en de opbouw van haar boeken uit de doeken deed. De kinderen gaven haar een spervuur aan vragen, die ze allemaal met de glimlach beantwoordde. Langs deze weg, nogmaals hartelijk dank om naar onze school te komen Patricia! Wat het decor van Heikje heks betreft, kan je op één van de foto's het adres van de website terugvinden! Om 15 uur had ik dan nog bespreking en werkten de kinderen zelfstandig aan de rekenverhalen in de werkschrift. Agenda: leren: rekenen: getallenkennis kommagetallen tot op 0,001 toets
05/06 WO: focusthema 5 06/06 doen: rekenen: werkschrift C blz 14
04/06 bundel lezen ( Patricia De Landtsheer) 04/06