dag 4 : volksdansen, wasvrouwen en andere houtbewerkers
Goedenavond beste lezer(es),
Zeer kort verslagje omdat er vandaag niet veel les gegeven geweest is. De rede hiervoor is simpel... De kinderen hebben de hele voormiddag gesport ( eerst gezwommen en dan gevolksdanst) en in de namiddag hadden ze de eerste blok ICT. Hier mochten ze een krant in elkaar flansen. Resultaten te bekijken in het WO mapje. De laatste blok voor het naar huis gaan, was er één over wasvrouwen en houtbewerkers ( opfrissing van onze uitstap naar het MOT). Agenda: taak: knip en plakwerk 28/01 lessen: spreekwoorden ' bakker' 31/01 niet vergeten: de school van toen morgen
Iedereen van harte welkom om 15 uur op onze school!
Deze ochtend begonnen met het hernemen van de rekenles van gisteren. De les metend rekenen vond gisteren na onze uitstap naar Alsemberg plaats en dat was eigenlijk verre van ideaal. Na een korte maar krachtige herhaling met een serieus aantal inoefeningen was er zelfs nog tijd om ook het lesje meetkunde te vervolledigen. Achter de speeltijd gingen we normaal een aantal filmpjes omtrent de hoefsmid bekijken, maar het internet besliste hier anders over. Het internet op school was uitgevallen, waardoor we de les hebben gegeven zonder filmpjes ( Spijtig!) Afsluiter was het verderwerken aan de artikels voor de ict les van morgen. Agenda: taak: 3 artikels voor de krant 27/01 rekenen: huistaak 12 27/01 lessen: spreekwoorden rond bakker 31/01 niet vergeten: zwemmen!!
De spreekwoorden vindt u terug in het WO mapje>>> (het laatste blaadje van de bundel " De bakker")
We zijn vertrokken! Voor de speeltijd hadden we nog gewoon onze rekenles week 12 les 3 cijferen. De kinderen hadden ondertussen opnieuw in duo de hoofdrekenoefeningen van vorige vrijdag besproken. Na de speeltijd konden we dan eindelijk van start gegaan. Zoals eerder al aangegeven, stond bij ons " oude beroepen" centraal. Eerste beroep: de bakker. De kinderen kregen een 35 tal minuten durend filmpje waarin de geschiedenis van het brood en de bakker schitterend werd uitgebeeld. We hadden hierover een korte bespreking en daar was de middag al. Nadien gingen we op ons elan verder en we bekeken het beroep bakker en het brood maken met argusogen. Voor we het wisten was het al bijna tijd voor naar huis te gaan. Nog één van de activiteiten tijdens de week, is het aanleren van oude klassiekers. Ons eerste liedje ' Het loze vissertje'. En daarmee hebben we de rest van de tijd nog gevuld. Fotoreportage alleen maar van de jarige vandaag... Morgen zal dat ruimschoots goed gemaakt worden. Nog enkele mededelingen: Morgen komen de kinderen dus gewoon naar school, met hun schooltas en een (rug)zakje waar hun lunchpakket en drankje inzit. We zijn ook op tijd terug, dus geen speciale afspraken deze keer. Hou natuurlijk wel rekening met het weer en zorg voor aangepaste kledij. Agenda: taak: project : de bakker 25/01 lessen: / niet vergeten: morgen uitstap, toetsen