Mijn beurt om het verslagje te maken. In de voormiddag hebben de kinderen nog keihard gewerkt aan hun verteltas. Er begint stilaan schot in de zaak te komen. Na de middag hadden we even tijd om spelletjes te spelen in de klas. Hoofdactiviteit in de namiddag was carnaval vieren met aangepaste muziek, ondersteunt door een lekkere pannenkoek. Foto's en video kan je terugvinden op de weblog van meester Marcel.
http ://klasvanmeestermarcel.blogspot.be
Ook foto's van het boekencafeetje van vorige woensdag, kan je daar terugvinden.
Prettige vakantie iedereen en tot maandag 23 februari.
In de les rekenen hadden we het over de tijd vooral over de seconden. Bij sport gebruik je bv. seconden: schaken, basketbalwedstrijd, bobslee,... En nog bij veel andere dingen gebruik je seconden. Daarna hadden we crea daar maakten we een carnavalsdecoratie. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!! Daar gaat de bel. Nu kunnen we onze boterhammen opsmullen. Na de grote speeltijd kregen we land in zicht. Dat ging over de geschiedenis van carnaval wat er gebeurd bij carnaval was zelfs een liedje bij. Na onze les van land in zicht hadden we (weeral) rekenen dat ging over verschillende vierhoeken.
We zijn begonnen met de verteltas. Toen Jonah terug kwam gingen we gaan zwemmen. Toen mochten we vijf minuten spelen. Daarna moesten we spelling doen. Na de speeltijd hadden we toets van meten en metend rekenen. Daarna hadden we wo over voeding,schakelaar en omvormer.
Woensdag hadden we een toets van meetkunde. Na de speeltijd hadden we boekencaféetje en kregen nootjes grenadine of water.
Wegens bijscholing ben ik morgenvoormiddag niet aanwezig op school. De kinderen zullen opgevangen worden door juf Karen. Het eerste gedeelte van de voormiddag zullen ze werken aan hun laatste rekentoets meetkunde. Het tweede gedeelte zal als thema "Boekencafeetje" hebben. Elke leerling(e) van het vierde leerjaar zal een " café"gesprek hebben rond het gelezen boek van Roald Dahl. Samen met een leerling(e) uit het vijfde leerjaar bespreken ze de gemaakte bundel en bespreking. Dit alles vergezeld met een natje en een droogje. Klinkt alvast geweldig ... niet!?
Beste lezers We zijn begonnen met de meester te begroeten. stap1 de meester is rond gekomen om te zien of de toetsen getekend waren en de huistaken gemaakt . Stap2 dan zijn we begonnen met de toets cijferen. Stap3 dan zijn we in wereld van God gekomen (vertaling:godsdienst) we leerden over symbolen en tekens Stap 4 We leerden over batterijen en elektrische kringlopen. Stap5 dan zijn we begonnen aan de verteltas.
Hallo hier zijn we weer. We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen ,daarvoor kregen we tijd tot aan de kleine speeltijd. Na de speeltijd deden we taal. De meester begon uit te leggen hoe we een spel voor in de verteltas moesten maken. We moesten een spel maken dat bij het prentenboek hoort. Iedereen koos voor het spel ganzenbord behalve Nanou en Maria. Je kiest een thema , je maakt 16 kaartjes en daar schrijf je iets op bv. sla twee beurten over. Ga naar de gevangenis.