Wat een dag! Wat een dag! Om de beperkte ruimte tussen de banken een beetje te beperken heb ik besloten om de leerlingen hun schooltas op een rek te plaatsen. Ze moeten dus al het materiaal (lesboeken, werkschriften, mappen, schrijfgerief, agenda, brooddoos, tien uurtje, vier uurtje, ...) uit de schooltas halen en in hun bank of broodmand deponeren. Als de lesdag erop zit steken ze alleen datgene wat ze nodig hebben om thuis te werken en te leren terug in hun tas. Het achterliggende doel lijkt me logisch te zijn, ... respect voor de rug en orde ( poging tot ...) in de schooltas en de bank. Ben benieuwd naar het resultaat! Er moest ook nog een aantal mappen in orde gezet worden ( taal, wiskunde en W.O) en een volledige cursus meetkunde uitgedeeld. Na de speeltijd van 10uur hebben we dan samen met het andere vierde leerjaar de school volledig verkend. (Alle klassen bezocht, afspraken op de speelplaats overlopen, ... ) Allemaal zeer leuke activiteiten, maar niet bevorderlijk voor het lesgeven. Morgen zal het er serieus invliegen zijn. Het wordt misschien ook weleens tijd dat ik het weblogadres kenbaar maak aan jullie ouders, want anders heeft het ook niet veel zin dat er een weblog van het vierde leerjaar bestaat.
Agenda van vandaag: Rekenen: afwerken oefeningen zie blaadje Taal: stond ingeschreven, maar leerlingen moeten dit niet doen... (niet voldoende tijd gehad om uit te leggen!) boeken, schriften,... kaften 4/09 mapjes in orde zetten 4/09 laatste blad info - brochure, charter, briefje 4/09 turnzak meebrengen 4/09
Geen foto vandaag, maar een kleine indruk van hoe het vandaag geweest is ! Tot morgen, Meester Joeri
Een geluk dat op een blog berichten niet mondeling overbrengen is, maar geschreven. Ben behoorlijk hees, na de eerste schooldag. Heeft niets te maken met stoute kinderen, maar alles met twee maanden niet gesproken te hebben. Toch niet constant. ! De leerlingen hebben vandaag een pak informatie te verwerken gekregen. Vooral praktisch, maar ook voor een goede samenwerking binnen de klas en de school. Ga proberen om dagelijks de agenda op deze blog te plaatsen, zodanig dat jullie ouders nog eens een extra controle hebben.
Agenda: Boeken en schriften kaften (ten laatste 4/09) voorbladen vastkleven in de bestekmapjes ( op de doorzichtige flap !) (ten laatste 4/09) infobrochure (laatste blad)+ charter kinderen ondertekenen + brief benodigdheden, zonnestraalabonnement... 4/09 mappen derde leerjaar. Hand uitknippen + foto Vanaf maandag 7 september mogelijkheid tot warme maaltijden.
Tot slot nog enkele sfeerbeelden van vandaag. Leerlingen schrijven de eerste maal de agenda! Tot morgen. Meester Joeri
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen
Begonnen vandaag met rekenverhalen met als onderwerp " Winst - verlies". We zochten samen naar de gegevens, de bewerking... We schreven zelfs een goede antwoordzin. Het enige dat de kids nog moesten doen is uitrekenen en de uitkomst in de antwoordzin schrijven. Nadien controleerden ze met de correctiesleutel hun antwoorden en verbeterden indien nodig. Voor taal werkten we de spellingsles van gisteren af. Hier kwam veel schrijfwerk aan te pas met oefeningen op -lijk, -elijke en - elijk. Na de middag kwamen er heel wat monsters in onze klas. Allé gelukkig voor ons, enkel een tekening van hen. De kinderen presenteerden hun monsters aan de klas. Niet alle kinderen kwamen aan bod, deze leerlingen mogen maandag hun wezen voorstellen. Het laatste uur waren de kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: leren: taal: thema 3 dictee 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 WO: focusthema 4 ' Machtig krachtig' bb blz 44-46 03/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen