De laatste van de week ... Nog één weekje en uw schatjes en ik kunnen uitrusten van het harde labeur! Deze ochtend zoals elke morgen deze week gestart met ons populaire dansje. Dan was het tijd voor rekenen, blok 8 les 7 werd aangepakt, deels zelfstandig deels klassikaal. In de godsdienstles stond de Goede Week centraal. We hebben het verhaal van de Goede Week verteld tot aan Witte Donderdag. De kinderen vonden dit zeer boeiend. Dan was het tijd om in groepjes te gaan zitten en een affiche te maken rond de "pionier" die zij hadden opgezocht tijdens de ICT les van woensdag. Ondertussen was ons buikje al gevuld met een lekker stukje cake voor de verjaardag van Emma. Bedankt mama van Emma en Emma zelf natuurlijk! De namiddag werd gevuld met turnen en verder werken aan de affiche. Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 8 30/03 lessen: lezen in bundel project niet vergeten: leescontract, zwemmen, toetsen.
Ben vandaag de agenda vergeten te controleren, mijn excuses. Zo rest mij jullie nog een goed weekend te wensen en geniet nog van de foto's hieronder. Groetjes meester Joeri
Vandaag een zeer kort verslagje want heb zo dadelijk personeelsvergadering. Deze ochtend na het dansje begonnen met afwerken van les 7 van blok 8, gevolgd door de luistertoets. Na de speeltijd hebben we woordpakket 16 aangepakt en verder gewerkt rond de luchtballon. In de namiddag hebben we een tijdslijn opgebouwd met pioniers uit de luchtvaart. Morgen gaan we hiermee verder. Agenda: taak: rekenen; contractwerk blok 8 identiteitskaart uitknippen lessen:Lezen in de bundel project
niet vergeten: leescontract, agenda, toetsen, broodje: A,K,H drankje C,F,S, Fr, W
Dag 3 van het project: : Pioniers van de luchtvaart ICT
Goedenamiddag beste lezer(es), Hier zijn we dan met een kort verslagje van de woensdagvoormiddag. Zoals gewoonlijk begonnen met onze gebruikelijke ochtendgymnastiek. Vandaar ging het verder naar het vroegere lokaal van juffrouw Greet, waar de kinderen een opzoekingsopdracht op internet te verwerken kregen. De leerlingen werden in groepjes verdeeld en kregen elk één of meerdere personen als opzoekingswerk. Ze moesten van deze personen een identiteitskaart maken. Afsluiter van deze les was een leuk helicopterspelletje waar de kinderen zover mogelijk moesten geraken. Na de speeltijd zijn we in ons werkschrift van rekenen gevlogen, de kinderen grotendeels zelfstandig want de administratie van de foto's slorpte weer wat tijd op. Langs deze weg toch nog een warme oproep om de foto's tegen morgen toch in orde te brengen. Opnieuw een poging ondernomen om de luistertoets af te nemen, maar weer geen tijd genoeg. Morgen zonder fout. Agenda: taak: rekenen contractwerk blok 8 30/03 taal: opschrijven van een vraag voor piloot 25/03 lessen: / niet vergeten: leescontract, foto's, briefje schoolfeest, brief uitstap In de loop van volgende week gaan we nog een rekentoets doen over blok 8 , zodat we na de paasvakantie met een nieuw thema kunnen beginnen. Volgende week komt er een piloot praten over zijn beroep, daarom geven we vandaag als taak om een goede vraag ( mogen er ook twee zijn) te noteren voor het bezoek van de piloot. In de kladschrift of een kladblaadje is goed. Zo de week is weeral halfweg. Tot morgen, Groetjes meester Joeri
Goedenavond beste lezer(es), Hier zijn we dan met ons dagelijks verslagje. Deze ochtend al dansend begonnen (geen foto's hiervan vandaag!) en na een half uur van administratieve taken ( foto's, warme maaltijden, ...) konden we aan de rekenles beginnen. Die was voor de leerlingen heel leuk, want ze mochten elkaar meten. ( Bij de foto's onderaan vind je momentopnames van tijdens de les). Door de administratieve vertraging ging de bel van de voormiddagspeeltijd zeer snel. Na de speeltijd nog een kleine beetje verder gedaan aan rekenen, maar dan toch twee taaltoetsen als activiteit. De eerste was de taalgebruiktoets over letterlijk en figuurlijk taalgebruik, de andere was het woordpakketdictee. Eens de klok 13 uur geslagen had, kwam ons project weer op de voorgrond. Centraal deze namiddag stond de luchtballon. Het liedje van de dag was trouwens 'Luchtballon' van ene Frans Bauer. De kinderen kregen als opdracht het maken van een heteluchtballon. Als hun ballon goed gemaakt was, ging deze de lucht in bij het inbrengen van hete lucht. Dit was niet zo'n eenvoudige opdracht, want het was een precisiewerkje. Gelukkig mochten ze er met twee aan werken. Agenda: Taak: / Lessen: / Niet vergeten: leescontract, briefje schoolfeest, foto's
Zo eens een dagje om te recupereren (voor de kinderen toch). Morgen vliegen we er terug in . Groetjes Meester Joeri PS Foto's onder het verslagje!!
Hoe groot ben jij? Ik schat.... Ik meet...
Noouuuww wat een harstikke leukke zanger!
Recht knippen, mannekes! Niet poseren!
Geconcentreerd zijn is nodig zoals je ziet! Helemaal in trance!!! Joepie gelukt!! Hij gaat naar omhoog.
Dag 1 van het project: Een mens heeft altijd willen vliegen!
Goedenavond beste lezer(es), U bent waarschijnlijk al vol spanning aan het wachten op de avonturen van uw rakkertje.Zoals u wel al wist, startte vandaag ons project " Hoog in de lucht". Wij gaan ons de komende dagen concentreren op de luchtvaart. Elke ochtend wordt de dag geopend met een openingsdans. Deze dans zal elke dag van het project herhaald worden. In de voormiddag staan de gewone lessen zoals rekenen, taal en godsdienst op het programma. De namiddag is gereserveerd voor activiteiten rond ons project. Dus deze ochtend tot aan de speeltijd gewerkt in ons rekenschrift, nadien stonden er twee toetsen op. De eerste was taalgebruik, de tweede was begrijpend lezen. Voor godsdienst hebben de kinderen een stukje gelezen over Palmzondag. Na de middag gingen we van start. Eerste activiteit was het beluisteren van een aantal liedjes en de leerlingen moesten op zoek gaan naar de link tussen allen. Eén van de liedjes werd het themalied voor vandaag: Jippie Yahee van Gert en Samson. Dit hebben we ook een aantal keer gezongen. Ondertussen had ik op het bord een aantal prenten gehangen en a.d.h.v. deze prenten moesten de kinderen een verhaal opbouwen. Na het voorstellen van hun verhaal, kwam het verhaal van Icarus hen ter hore. Als afsluiter kregen de kinderen een stappenplan om een papieren vliegtuigje te vouwen, waarmee ze in de klas eens mochten gooien. Agenda: Taak: / Lessen: taal: woordpakket 15 dictee 23/03 taal: blz 7-8 23/03 niet vergeten: leescontract, foto's, briefje schoolfeest, informatieve boeken?? De lessen voor morgen waren al eerder gekend. Zou het mogelijk zijn om de administratie van de foto's zo snel mogelijk in orde te brengen? Uw kind heeft ook een briefje mee waarop het uur en de datum van het optreden staat, waaraan uw kind deelneemt. Past het uur of dag niet, laat het dan zo snel mogelijk weten dan proberen de leerkrachten LO dit te veranderen. Graag nog een warme oproep naar informatieve boeken. ( Vandaag slechts 1 leerling!!) Als afsluiter staan er al een aantal foto's op van vandaag met bijhorende informatie. Tot morgen, Meester Joeri
Klaarmaken voor de openingsdans! Onze voordanseressen! Vliegen! Vliegen!
Een dansje rond de tafel!!
De vragen waar ik een antwoord moest op vinden !!!
We zingen bijna uit volle borst! Laat ons eens een verhaal verzinnen!
Van het verhaal een stripverhaal maken , vraagt toch wat knip en plakwerk.