Vandaag een dagverslagje dat heel kort zal zijn. Deze ochtend zijn we begonnen met wiskunde en we zijn de voormiddag geëindigd met wiskunde. Eerst de signaleringstoets van rekenen, gevolgd door de niveautest van rekenen. Na de middag hebben de leerlingen extra mogen genieten van het mooie weer en tot slot hebben ze geturnd.
Agenda voor 25 september 2009: Taak: interview grootouders 28/09 Lessen: W.O. toets van alle vragen 28/09 Godsdienst: toets symbolen blz 2-4-5 29/09 Niet vergeten: zwemmen
Er staat dit weekend niet veel op het programma, dus geniet allemaal maar lekker van het laatste zonnetje... Maar toch W.O. grondig studeren.
Vandaag was het scholenveldloopdag. Alle dagen van de week is het al schitterend weer geweest, deze voormiddag regen. Niets aan te doen, een atleet kan veel verdragen. De sportievelingen werden verondersteld toertjes rond het kasteel te lopen en dit gedurende 25 minuten ( inderdaad 25 minuten !) Ik vind het dan ook zeer prettig om te kunnen melden dat alle leerlingen hebben volgehouden, waarvoor een dikke proficiat!!! Na het lopen mochten we ons nog uitleven op dansmuziek. Bedankt sportraad Ternat! Bedankt ook aan de mama van Lucas om als fotograaf van dienst op te treden.
Na de middag zijn we begonnen aan de toetsen van wiskunde. Niet de toetsen die op het rapport komen, maar diegene om te kijken hoe het met het niveau van zoon of dochterlief gesteld is.
Agenda:
Taak: taal: woordpakket 4 25/09 Rekenen: contractwerk blok 1 25/09 W.O.: interview grootouders 28/09 lessen: rekenen: blok 1 toets 25/09 W.O.: de school van toen 28/09 Godsdienst: symbolen zie kruisjes 29/09 niet vergeten: sportschoenen, agenda en toetsen laten tekenen
Zo nu nog uiteraard foto's van de scholenveldloop en voor mij nog een personeelsvergadering bovenop; Sportieve groeten Meester Joeri
Deze ochtend ,na het schooltassenritueel, zijn we begonnen met afwerken van les 10 en is verder gewerkt aan de contractwerken. Sommige leerlingen hebben hun contractwerk al volledig af, zij hebben vandaag een correctiesleutel gekregen. De bedoeling hiervan is dat ze hun contractwerk verbeteren en daarna de correctiesleutel aan mij terugbezorgen. Na het dictee van woordpakket 3 en een klein stukje van woordpakket 4 zijn we begonnen aan de praktijkles. Samen met het andere vierde hebben juf Veerle en ikzelf het fenomeen ' hefbomen' uitgelegd aan onze kids. De beste manier volgens ons was de leerlingen dit proefondervindelijk laten ervaren. Een aantal leerlingen hebben gefungeerd als konijnproevers (proefkonijnen dus!). Geweldig om de kinderen hun gezicht te zien bij het ontdekken van bepaalde wetenschappelijke feiten. Lang leve de wetenschap. Onze voormiddag was eigenlijk veel te snel gedaan, morgen wordt er in de klas nog even verder gewerkt hierrond. Agenda voor 23/09 Taak: Taal: woordpakket 4 schrijven 25/09 Rekenen: contractwerk blok 1 25/09 W.O.: interview grootouders 28/09 Lessen: Rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09
Niet vergeten: scholenveldloop, toetsen tekenen
Voor de scholenveldloop: Deze gaat door op donderdagvoormiddag. Om 9.15 gaan de leerlingen van onze klas van start. De leerlingen moeten rond het kasteel en de vijver rondjes lopen gedurende 25 minuten. Per ronde krijgen de leerlingen een stempel, diegene met de meeste stempels zijn de winnaars. Het komt er dus voor hen vooral op aan om te doseren en hun koers goed in te delen. Eens wandelen tijdens de koers kan dus geen kwaad. Hou alleszins ook het weer een beetje in het oog... bij slecht weer moeten ze aangepaste kledij meehebben. Vergeet ook niet het extra paar schoenen, zodat onze klas achteraf geen modderbad wordt.
Sportieve groeten, Meester Joeri
Als afsluiter nog enkele foto's van de experimenten van deze voormiddag
Tweede poging! Mijn verslagje van vandaag was zo goed als af... tot ik een verkeerde knop indrukte en alles was weg. Dus we kunnen opnieuw beginnen. De moderne technologie he of ligt het aan de gebruiker! Ik laat het tussen de twee.
Op deze zonnige herfstdag zijn we begonnen met het opplakken van de verschillende sacramenten, gevolgd door een kleine onderdompeling in de Bijbel. ( O.T en N.T.) De komende lessen gaan we het hebben over het personage Mozes en zijn avonturen. Voor de speeltijd begonnen aan de toets begrijpend lezen. Dat bleek serieus zwoegen te zijn voor de kids. Kloklezen stond vervolgens op het schema. Van analoog naar digitaal en omgekeerd, tijdsduur berekenen, ... alles was aanwezig. Indien mogelijk, de leerlingen regelmatig het uur laten aflezen (zowel digitaal als analoog). Het leek bij sommigen zeer verstopt in de hersenpan. Als jullie thuis spreken over de Bliksemstraat te Onweer, dan zal dat hoogwaarschijnlijk bij jullie kinderen een belletje doen rinkelen. Tijdens de taalles hebben we ons beziggehouden met straatnamen op te lijsten. Vervolgens stond de topper van de namiddag op het programma: verder kijken naar ' De witte van Zichem'. Ongelooflijk hoe enorm dit verhaal bij de leerlingen aanspreekt, straks moeten we zo nog terug les beginnen geven
Gisteren stond er in de leerlingen hun agenda verkeerdelijk toets rekenen tegen 28/09. De toets zal plaatsvinden nu vrijdag 25/09.
Zo daarmee zit het dagverslagje voor vandaag er weer op, hopelijk misdoe ik nu niets en staat er alles deftig op. Groetjes Meester Joeri Als afsluiter een foto van die guitige witte... ik ken er in de klas ook een paar
Deze morgen begonnen met het herverdelen van de klastaken, gevolgd door nog een korte opfrissing en verduidelijking van wat er allemaal voor W.O. moet gebeuren. Het controledictee voor het leerlingvolgsysteem verder afgewerkt en nadien toets meetkunde + toets zegswijzen. Hiermee was er al een groot deel van de voormiddag voorbij. Na de speeltijd hebben we het godsdienstthema 'Symbolen' herleid tot een minimum. ( Morgen nog enkel de prentjes en stukjes tekst op het blad kleven) Om 13uur stond dan eindelijk de wiskundeles op het programma. Les 10 werd verder opgelost. Na agenda en verzameling van het oud schoolmateriaal stond de "Witte" op het programma. Ideaal om de omstandigheden 100 jaar geleden te laten tonen. De kinderen van beide vierdes waren dan ook zeer geïnteresseerd. Agenda: Taak: Godsdienst: knippen prentjes en stukjes tekst 22/09 Rekenen: contractwerk blok 1 25/09 W.O.: Interview grootouders 28/09 Vraagjes beantwoorden blz 4/5 22/09 Lessen: Rekenen: blok 1 signaleringstoets 25/09 Taal: Tekst 'Verhuisd' voorbereiden 22/09 Woordpakket 3 dictee 23/09
Voor de toets wiskunde is het aangewezen dat uw kind zeer grondig zijn/haar contractwerk inoefend. Is het ook mogelijk om op hun contractwerk ook een handtekening van 1 van beide ouders te plaatsen?
Als afsluiter foto's van de voorwerpen die door jullie werden meegebracht. Bedankt allemaal!