Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    08-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het weekend is begonnen.
    Beste lezer(es),

    Hier zijn we dan met het laatste verslagje van de week. Voor de mensen die nog niet op de hoogte waren, gisteren geen weblog omwille van een verjaardagsfeestje van mijn oudste zoontje Jarne.
    Ook vandaag zal de blog relatief kort zijn, omdat onze dag zeer kort kan worden samengevat.

    In de voormiddag hebben we voor de speeltijd les 10 van blok 2 afgewerkt, kort opgefrist wat de 2 basisdelen van een zin zijn en tot slot mochten de kinderen een herfsttekening maken. Deze herfsttekening kan uitgekozen worden om op de uitnodiging van het herfstrestaurant van onze school te staan. Dit zal plaatsvinden in het weekend van 21 en 22 november. Uiteraard wil ik u op deze manier al vriendelijk uitnodigen op deze festiviteit.

    Na de middag hebben we de mooie, doch voor de kinderen iets te langdurige, film over de goede werken die pater Damiaan op het eiland Molokai heeft verwezenlijkt bekeken.
    Het einde van de film betekende ook het einde van de dag.
    Agenda:
    taak: Godsdienst: Tijdlijn Damiaan zie werkblad 12/10
    lessen: taal: werkschrift blz 14-15  12/10
                                         blz 11       13/10
                                         blz 21-22 14/10
                                         blz 16       15/10
                                         blz 26-27 16/10
    niet vergeten: Wafels, toetsen, zwemmen

    Even verduidelijken, voor de godsdiensttaak verwijs ik naar het artikel van eergisteren waar alles nog eens staat uitgelegd.
    Binnen enkele weken wordt het eerste rapportje van uw dochter/zoon uitgereikt en daardoor gaat de intensiteit van toetsen eventjes omhoog. De leerlingen hebben deze voormiddag samen met mij alles overlopen, wat ze moeten kennen in de taalschrift. In principe mag er dus geen probleem zijn. De te leren leerstof per dag, is ook gerust te doen.
    Een goede planning zorgt voor tijdig beginnen aan het werk.

    De wafelverkoop is ook gestart zoals u waarschijnlijk al gemerkt. De directeur probeert in de vorm van een competitiesysteem de leerlingen extra te motiveren om er vol voor te gaan. Nu ik kan, wat dat betreft, al een serieus palmares voorleggen. De klassen waar ik les aangaf gedurende de jaren hadden meestal het meeste pakken verkocht van hun leerjaar. Dat stond dan garant voor een klasfeestje aangeboden door de directeur.
    Daarom een warm pleidooi voor het verkopen van wafels. Na zovele jaren zijn we overgestapt naar een nieuwe leverancier die lekkere chocoladewafels en de traditionele wafels aanbiedt om aan de mensen te verkopen.
    Ik zou toch graag willen proberen om elke leerling(e) van de klas een 10tal pakken te laten verkopen. Meer mag natuurlijk ook! 
    Dus doe jullie best!
    Prettig weekend iedereen en tot de maandag!
    Groetjes meester Joeri

    08-10-2009 om 18:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De aarde is rond
    Goedenavond beste lezer(es),

    Desondanks het slechte weer een prachtige voormiddag gehad, waar de leerlingen zeer gemotiveerd en geconcentreerd gewerkt hebben. Gevolgd door een namiddag om snel te vergeten. Ik verduidelijk:

    Door de festiviteiten van gisteren zijn er een aantal lessen die gisteren gepland stonden, niet gegeven. Vandaar dat we deze morgen les 7 en les 8 van blok 2 hebben doorworsteld. Het principe was eenvoudig. Quasi alle oefeningen zijn aan bord gepasseerd met de nodige uitleg, zodat de leerlingen om 10 voor 10 klaar waren om zelfstandig aan het werk te gaan. De opdracht voor hen was duidelijk! Hoe meer je in de klas afwerkte, hoe minder huiswerk 's avonds.
    Iedereen heeft alleszins les 7 afgewerkt.

    Na de kleine speeltijd stond het half uurtje lezen centraal. Met eerst een aantal kinderen,die luidop gelezen hebben voor punten, gevolgd door de effectieve begrijpend lezentoets in onze werkschrift.
    Een toffe collega had via email een leuke powerpoint presentatie van het leven van Damiaan doorgestuurd en die hebben we dan ook samen in de klas bekeken. In twee groepen weliswaar, want 25 leerlingen rond een computerscherm was iets teveel van het goede.

    De stortbuien in de middagspeeltijd hadden de leerlingen duidelijk geen deugd gedaan. Ze kwamen allemaal zeer onrustig de klas binnen en zo is het heel de namiddag geweest.
    De taalles dat ging nog net, maar de W.O.- les  rond de herfst was een heuse boksmatch tussen de klas en mezelf.
    Er zijn zo van die dagen zekers...
    Agenda:
    taak: rekenen: blok 2 les 8 afwerken 7/10
            Godsdienst: Damiaan tijdlijn zie werkblad 12/10
    lessen: taal: woordpakket1,2,3 en 4 + herhalingsles 1 7/10
    niet vergeten: stuk fruit

    Voor Godsdienst moet de leerlingen de tijdlijn van pater Damiaan aanvullen. Zij hebben op hun werkblaadje een internetsite adres staan, waar ze al hun gegevens moeten opzoeken. Aan de achterzijde van het werkblad staan een aantal kolommen getekend, waar sommige kolommen in het vetgedrukt staan. In de vetgedrukte kolommen moet je steeds een jaartal schrijven, in de andere kolom wat er toen met Damiaan gebeurde. Alle informatie en ik herhaal alle informatie hierover vind je terug op de site van het werkblad.

    Fruit: de school heeft, net zoals in de brief vermeld staat, steeds belang gehecht aan gezond eten. Tutti frutti was daar één van. Omwille van administratieve redenen bieden we geen fruit meer aan op school. Toch blijft woensdag onze vaste fruitdag. De bedoeling is dat de kinderen op woensdag allemaal een stuk fruit meebrengen ( en dit elke woensdag!)
    De leerkrachten zullen zeker en vast het goede voorbeeld geven.

    Als afsluiter een aantal foto's uit de wo les, waar de seizoenen verklaard worden a.d.h.v wereldbol en bureaulamp (zon)
    Nog een prettige avond verder,
    Meester Joeri






    06-10-2009 om 19:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    05-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht

    Beste lezer(es),

    5 oktober is al een tijdje vastgelegd als internationale dag van de leerkracht. Op die dag worden de juffen en meesters in de bloemetjes gezet. Vandaag was het niet anders! Elke leerkracht heeft een leuke verrassing gekregen van de directie en een aantal ouders is tijdens de voormiddagspeeltijd komen toezicht houden. Zo konden de leerkrachten genieten van een kopje koffie en pralines.
    Bedankt allemaal hiervoor!

    Door de festiviteiten zijn we pas van start kunnen gaan om half tien. De les wiskunde bestond uit een een fietstraject en uit een lijngrafiek. De leerlingen moesten hier verschillende opdrachten rond uitvoeren. Berekenen van de werkelijke afstand, de tijdsduur, gemiddelde snelheid a.d.h.v. een verhoudingstabel, ... Hun huistaak vandaag bestaat trouwens uit herhalen van de les rekenen van deze voormiddag.
    De kids kregen na de speeltijd nog de nieuwe tekst voor begrijpend lezen, die ze thuis ook nog verder moeten voorbereiden.
    Na de de regenachtige middagspeeltijd kregen de leerlingen een luistertoets op het bord gegooid. Die was niet van de poes. Routes tekenen op een plattegrond a.d.h.v. instructies is geen eenvoudige opdracht.

    Pater Damiaan is de persoon die deze week centraal staat. Vandaag hebben de kinderen eerst verteld over het nieuws dit weekend en heb ik aangevuld met de achtergrondgeschiedenis van Jozef De Veuster.

    Agenda:
    taak: rekenen: werkblad + lesboek blz 14 6/10
    lessen: taal: 'stille sluiptocht' voorbereiden 6/10
              woordpakket1,2,3 en 4 herhalingsles 5 7/10

    Mag ik er toch nog even de aandacht op vestigen dat de woordpakketherhaling hoofdzakelijke geleerd moet worden in het grote spelwegschrift. Verschillende oefeningen ( zoals de rebussen, ... ) komen gelijkaardig op de toets van woensdag.

    Tot slot, nog een toost op alle leerkrachten! Santé en tot morgen!

    05-10-2009 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs