U kunt er alvast aan wennen, op vrijdag wordt de log steeds laat geschreven. De vele familiale bezoeken zijn daar een rechtstreekse oorzaak van. Het is maar dat u het weet! Deze ochtend de laatste administratieve zaken geregeld. Iedereen prima in orde, op een enkeling na. Alvorens de rekenles te starten, eventjes blijven stilstaan bij de reusachtige paddestoel die Rani had meegebracht. ( zie foto) Dit gedrocht had een gewicht van 3, 7 kilogram. Op het menu 's middags stond dus uiteraard ' Champignonsoep' De rekenles bestond uit een herhaling van de vier bewerkingen met de nodige aandacht voor maal - en deeltafels. Een onrustwekkende vaststelling was dat er toch een aantal leerlingen de tafels niet vlot kunnen reproduceren. Daarom krijgen ze als lesopdracht voor dit weekend, oefenen van tafels op de computer. Het webadres staat vermeld in de agenda , maar voor alle zekerheid speel ik het hier ook alvast eens door. http://www.onlineklas.nl Hier kunnen de leerlingen op speelse wijze, hun tafels inoefenen. Laat hen maar tijdje op de computer spelen! Tijdens de turnles heb ik de rekenschriften en de agenda's gecontroleerd. Na de middag moesten we nog de laatste hand leggen aan de mappen van rekenen, taal en WO. En zo geschiedde. Nog een stukje WO over de school van toen en het was tijd om nog even te knutselen. In dit geval tekenen! Zij moesten een voorblad ontwikkelen voor hun knutselmapje. De bel weerklonk op de speelplaats en de kinderen spoedden zich naar huis. Agenda: taak: schriften kaften/ mapjes plakken 06/09 rekenen: afwerken blz 3 en 4 06/09 lessen: rekenen: maal en deeltafels 06/09 W.O.: de school van toen 06/09 niet vergeten: http://www.onlineklas.nl
Ter verduidelijking: Voor rekenen hebben ze het grootste gedeelte van deze twee bladzijden al gemaakt, de nog niet afgewerkte oefeningen worden gemaakt. Nog voor rekenen inoefenen van maal en deeltafels gebeurt dus , indien mogelijk, op de computer. W.O. is lezen van de eerste bladzijde ( leerplicht) tot en met het stukje van de Oudheid. Nog niet verder!!!
Als besluit kan ik stellen, dat dit een zeer aangenaam klasje lijkt met heel veel goede wil. Het respecteren en zich houden aan de afspraken zal voor sommige een uitdaging worden. Te volgen zou ik zo zeggen!
Tot slot wens ik jullie een goed weekend. Groetjes en tot maandag! Meester Joeri
Sorry voor het laattijdig schrijven, maar onverwachte bezoeken en opdrachten hebben ervoor gezorgd dat ik nu pas tijd heb om een kort verslagje te schrijven over onze eerste volledige dag. Deze ochtend onmiddellijk het water in gedoken ( op een enkeling na natuurlijk!) en allemaal zeer goed hun best gedaan tijdens de zwemles. Na de speeltijd een heleboel administratie opgehaald en uitgedeeld ( turnbloes,turnbroek, zonnestraal, hand, naamkaartje, ...) en als afsluiter van de voormiddag toch nog een kwartiertje rekenen kunnen geven. Eens de middagspeeltijd voorbij... zijn we opnieuw op het rekenen gedoken. ( zoals jullie wel al zullen gehoord hebben, nieuwe methode... vergt toch wat aanpassing voor leerlingen en leerkracht!) Afsluiten van de dag deden we met een massale uitdeelbeurt van blaadjes en mappen, die de kinderen tegen maandag 6 september moeten in orde brengen. Ter verduidelijking de gekleurde bladen moeten op de doorzichtige flap geplakt worden met plakband. Normaal gezien steekt elk te plakken blad in het juiste mapje. Zo rest er mij nog enkel de agenda. Agenda: taak: Schriften kaften/ mapjes in orde brengen 06/09 Rekenen: taak 1 03/09 lessen:/ niet vergeten: brieven, agenda, turnzak
De controle van de agenda gebeurt elke week op vrijdag. Daarom graag de agenda tegen vrijdag gehandtekend.
Hieronder nog enkele sfeerbeelden uit het zwembad. Tot morgen,
Na een lange zomerslaap zijn we terug van de partij. Het was deze ochtend zeer leuk om al die nieuwe gezichtjes te mogen bekijken en te verwelkomen. Eerst nog een " Start van het nieuwe schooljaar speech" van de directeur , de klasrij deftig zetten en hop de klas in. Na een voorstellingsronde van mezelf, mochten alle tweeëntwintig zich kort voorstellen. Mijn opdracht bestond erin om alle namen te onthouden en bij de juiste leerling(e) te plaatsen. ( Waar ik trouwens in geslaagd ben... klap! klap! Dank u voor het applaus! ) Eens de voormiddagspeeltijd voorbij was, schreven we onze agenda. Tijdens dat moment heb ik de werkwijze van de agenda uitgelegd. Als opdracht voor vandaag moeten de kinderen hun eigen hand tekenen op het gekleurde blad dat e hebben meegekregen. Eens uitgeknipt, schrijven ze in de verschillende vingers allemaal dingen over zichzelf.
Duim: Hobby
Wijsvinger:lievelingskleur
Middenvinger: lievelingsdier
Ringvinger: lievelingseten
Pink: lievelingsvak
Handpalm: foto + naam Voorts worden de leerlingen ook gevraagd hun naamkaartje in te kleuren. Wat boeken en schriften betreft, moet alles gekaft worden ( met kaftpapier of lamineerfolie) en zijn tegen maandag 6 september. Vergeet ook geen etiket te plakken met naam en voornaam en titel van de schrift. Graag het werkschrift van rekenen en taal morgen al mee naar school, want daar zal al in gewerkt worden.
Tevens hebben de kinderen een pak administratie meegekregen zoals : vraag tot gemachtigd opzichter, zwemdata, turnbroek, turnbloes, zonnestraal en infobrochure. Deze infobrochure geldt ook als schoolreglement. Achteraan deze brochure ( blz 35-36) moeten zo snel mogelijk ingevuld worden en afgegeven aan mij.
Zo, in een notedop de drukke voormiddag samengevat. Wel nogmaals de aandacht vestigen op het feit dat we morgen al zwemmen hebben. Zwemgerief dus mee naar school. Ik zou het bijna vergeten... Dinsdag 7 september tussen 19-20uur info - avond.