Ziehier mijn kort verslagje van gisteren. (Ja, ja het is al zaterdag!) Het verslagje zal zeer kort zijn. De kinderen zijn in groepen verdeeld, afhankelijk van de dag dat ze komen optreden. ( groep 1 op zaterdag, groepen 2 en 3 op zondag) Elk groep om beurt werd naar de turnzaal gebracht om het volledige optreden in te oefenen. De andere leerlingen werden opgevangen door juf Veerle of ikzelf. Hun opdrachten bestonden uit : contractwerk blok 9; inpakken moederdag en gezelschapspelletjes spelen. Graag zou ik nog wat practische informatie doorgeven: We spreken steeds af tien minuten voor aanvang van het optreden aan de grote trap van de refter. Jullie mogen eventueel gezelschapspelen of stripboeken meebrengen. Zorg dat je kledij in orde is ( vooral diegene die nog niet in orde waren!) En wees goed gezind!! Agenda: taak: rekenen: contractwerk blok 9 11/05 lessen: rekenen: blok 9 toets 12/05 niet vergeten: zwemmen!!
Zo alvast spetterende kruikenburgse feesten gewenst...
Deze morgen per uitzondering begonnen met spelling. Wij herhaalden lange woorden ( samenstellingen), het zoeken van noemvormen en de stam van een werkwoord. Dit alles bracht ons al snel tot de klok van kwart over 10, tijd om de verjaardag van Lukas te vieren. Na de speeltijd hebben we geoefend op het podium in openlucht. Elke groep ( er zijn er 3) kwam afzonderlijk aanbod. Daarmee zat ons blok voor de middag er ook al op. Ondertussen hadden de verschillende directies bij elkaar gezeten en besloten om het schoolfeest te laten doorgaan in de turnzaal. Alle materiaal diende dus verhuisd te worden naar ginder. De namiddag stond bij ons in teken van rekenen... namelijk optellen en aftrekken met gelijknamige breuken. Ik heb de indruk dat de meeste leerlingen hier toch mee weg zijn, verdere controle volgt via de huistaak. Door grote verhuizingswerken is de laatste blok van de dag een beetje in het water gevallen en restte er ons enkel nog tijd om de agenda te schrijven. Agenda: taak: rekenen: breuken +en - oef 2,5,7,8 7/05 lessen: rekenen: blok 9 toets 12/05 niet vergeten: rapport, agenda, leescontract, jeansbroek, gezelschapspel, ... Even verduidelijken wat de jeansbroek betreft... De bedoeling is dat de kinderen hun jeansbroek voor het optreden achterlaten in de klas. ( Liefst met naam in de broek, anders met een duidelijke herkenning voor de leerling(e) ) Wij maken 3 manden: voor elk optreden één. Zo blijft van elke groep het materiaal bij elkaar. De optredens zullen dus niet doorgaan op het kasteel, maar in de turnzaal. Mag ik er ook nog even opwijzen dat er morgen GEEN warme maaltijden zijn!!! De leerlingen gaan morgen per groep oefenen tijdens de generale repetitie... De anderen krijgen ondertussen opdrachten zoals daar zijn: contractwerk blok 9, inpakken moederdaggeschenk, gezelschapspel spelen, ...
Gisteren geen webverslagje om de zeer eenvoudige reden dat ik niet aanwezig was op school. Heb wel van de collega's vernomen dat alles goed verlopen is. ( Ik had niets anders verwacht!) Eén van de namiddagactiviteiten gisteren was werken aan het moederdaggeschenkje. Uiteraard ga ik dit niet verklappen, maar we hebben daar deze voormiddag nog keihard aan gewerkt. Ondertussen werkten de kinderen die reeds klaren waren, les 8 en 10 ( normaal voorzien voor vorige maandag!) af. Na de speeltijd stond dan de toets over breuken en kommagetallen op het programma... Afsluiten deden we met een kwartiertje spelling. Tijdens de voormiddag werden we geregeld afgeleid door de verschillende leerjaren die kwamen oefenen voor het schoolfeest. Verre van ideaal, maar het doel heiligt de middelen zeker!? Agenda: taak: / lessen: rekenen: blok 9 toets 12/05 niet vergeten: rapport, leescontract
De kinderen kunnen voorlopig niet leren voor hun rekentoets , want de lessen 8 en 10 dienen nog verbeterd te worden.
Deze morgen veel felicitaties mogen ontvangen wegens mijn verjaardag. Altijd leuk om de dag te beginnen. Na de gebruikelijke administratie bij de start van een nieuwe maand ( bonnetjes, takenverdeling,...) werd aan de kinderen het programma van vandaag en morgen uitgelegd. De leerlingen kregen tot aan de speeltijd les 8 en les 10 uitgelegd ter voorbereiding voor de namiddag. Tijdens de namiddag werden mijn diensten gevraagd bij het opzetten en bouwen van het podium en verschillende tentjes. (Kruikenburgse feesten) Na de speeltijd stond taal centraal! Eerst herhaling persoonsvorm, nadien taalgebruik. Gelukkig voor de kinderen was juffrouw Yvette van het vijfde leerjaar ook afwezig en mochten de kinderen van vier en vijf samen kijken naar een film. Afsluiten deden we met het uitdelen van het rapport en het schrijven van de agenda. Agenda: taak: / lessen: rekenen: kommagetallen tot op 0,01 breuken op een getallenas 5/05 niet vergeten: rapport; leescontract
Het rapport graag ten laatste vrijdag terug naar school. Morgen zal ik er in de voormiddag niet zijn wegens bijscholing. De kinderen krijgen een aangepast programma.