Gisterenochtend begonnen met de toets hoofdrekenen ( reeds meegegeven naar huis!) en het dictee van de eerste twee lessen van thema 6. De resterende tijd in de rekenles werd opgevuld met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift. ( Structuur van ...) In de taalles draaide het vandaag rond spelling. We gingen de verschillende onthoudklanken opnieuw oefenen. Net voor de speeltijd gingen wen ons wapenschild uit de godsdienstles van woensdag verder aanvullen. De namiddagactiviteit bestond hoofdzakelijk uit WO. Het verder afwerken van de oefeningen op de Vlaamse provincies, het aanbrengen van de Waalse provincies en ook deze oefeningen tot een goed einde brengen. U merkt het , een serieuze boterham! Agenda: WO: Waalse provincies 25/02 doen: taal: bloontaak 26/02 WO: puzzelen met provincies 25/02 toets tekenen brief leesopdracht!
De voormiddag is voorbij gevlogen. We startten met de toets cijferen om vervolgens richting vestigingsplaats 1 te stappen. We trokken die richting omdat er vandaag een computerles geprogrammeerd stond. In deze les leerden we een afbeelding zoeken op het internet ( via Google) om nadien te kopiƫren en te plakken in een Word document. Deze afbeelding ( foto van Roald Dahl) werd ook afgeprint. Verder moesten de leerlingen in duo's informatie rond Roald Dahl opzoeken om in hun bundel aan te vullen. Tenslotte kregen ze een aantal flarden van layouts van boeken gemaakt door onze schrijver. De leesopdracht voor deze periode gaat dus als volgt: De leerlingen kiezen een boek van Roald Dahl en lezen dit. Ze zorgen ervoor dat hun bundel volledig ingevuld is tegen 1 april 2014 ( geen grap!!!). Op donderdag 3 april gaan ze hun boek voorstellen aan de leerlingen van het vijfde leerjaar in een "Boekencafeetje". Verdere info hierover volgt later. Er stond ook nog een rekenles op het programma. Vandaag ging het over de structuur van 0,2-0,4-0,6-0,8-1 en 0,25-0,50-0,75-1,00 De oefeningen op het instructieblad zijn zo goed als opgelost, de oefeningen in de werkschrift zullen voor morgen zijn. Agenda: Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02 Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02 WO:
Vlaamse provincies 20/02 Doen: Taal: Roald Dahl werkbundel 01/04 rekenen:
huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02 toets tekenen.
Vanochtend had ik MDO's. Dit is een overleg met het zorgteam waar de leerlingen met "problemen" worden besproken. Ondertussen waren mijn leerlingen aan het werk in hun herhalingsbundel ' Hoofd en cijferrekenen tot op 0,1'. Na de speeltijd herhaalden we nogmaals de vierhoeken en gingen we aan de slag met taal. Deze les draaide rond tegenwoordige en verleden tijd met als afsluiter een toets rond dit thema. Tijdens de godsdienstles ging het weer over symbolen. De kids kregen een lied te horen waarbij de eerste strofes rond 'valse' symbolen ging en de laatste strofes rond 'echte ' symbolen. In de WO les verbeterden we de oefeningen rond " waterwegen" en gingen we de Vlaamse provincies al eens bekijken. Agenda: Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02 Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling
20/02 WO: Vlaamse provincies 20/02 Doen: Taal: Bloon - taak 19/02 rekenen: huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02 brief carnaval
Verslagje vandaag uit de klas. ( Straks personeelsvergadering!) Deze ochtend werden jullie kids opgevangen door juf Tinne en juf Veerle. Ikzelf had bijscholing EHBO. In de namiddag speelden we leuke taalspelletjes in ons taalschrift, deden we aan niveaulezen en werd er ook nog getekend voor carnaval. Agenda: Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02 cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02 Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02 WO: soorten wegen 18/02 Doen: Taal: Bloon - taak 19/02
PS Volgende week vrijdag carnavalstoet, elk leerjaar heeft een thema... Wij zijn cowboy's and cowgirls! Tot morgen allemaal,