Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    08-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pointillisme
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door het oudercontact gisteren geen blog, maar we maken dat vandaag terug goed.
    We begonnen de ochtend met onze toets van Rekenverhalen en een toets schrijven waarbij ze onder andere hun eigen verjaardagsuitnodiging moesten schrijven.
    Deze test werd een deel voor en deel na de speeltijd gemaakt. Daardoor verschoof het afwerken van de meten en metend rekenen herhaling naar elf uur.
    Afsluiter van de voormiddag was het begin van de spellingsles.
    Onmiddellijk na de middag gingen we verder met de tweede les spelling van het nieuwe thema.
    Door de afwezigheid van meester Floris ( vergadering !) hadden de kinderen vandaag geen turnen.
    Ter compensatie kregen ze dan een uurtje tekenen. Ze ontdekten het fenomeen " Pointillisme" en mochten nadien zelf aan de slag op hun zelfgemaakt herfsttafereel.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets MMR 14/11
                   toets Meetkunde 15/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 58-59 12/11
    Taal: Dictee thema 2 15/11
    doen:
    Taal: Bloontaak 12/11

    Toets tekenen.

    Maandag geen school wegens de herdenking van de wapenstilstand.

    Tot dinsdag allemaal,

    Meester Joeri


    08-11-2013 om 17:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optellen tot 10 000
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend eerst de oefeningen van vorige les ( hoofdrekenen optellen tot 10 000) afgewerkt om dan te starten met cijferend optellen tot 10 000. Eerst op het werkblad, nadien in de werkschrift.
    De bladzijdes waar er gelijkaardige rekenverhalen terug te vinden zijn als op de toets van vrijdag werden aangeduid.
    Ieder kind kreeg ook een bundel met blanco bladzijden van deze rekenverhalen om thuis extra in te oefenen.
    In de godsdienstles ging het dan weer over de " Tien Woorden" alias " De Tien Geboden".
    Aan de hand van het bijbelverhaal ontdekten de kinderen deze geboden, die gelden als manier van leven.
    Ze kozen hun gemakkelijkst te volgen gebod, maar ook het moeilijkste.
    Er werd een top 10 opgesteld van de belangrijkste waarde naar de minst belangrijke voor hun.
    We verkozen vandaag ook een vertegenwoordiger voor de leerlingenraad. Uit een enorm aantal kandidaten (15 van de 23!) is Ward gekozen als leerlingenraadlid. Proficiat Ward!
    Als afsluiter las ik voor uit de gruwelijke rijmen van Roald Dahl.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 8/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 56-58 7/11

    doen:
    rekenen: huistaak 6 7/11
                 bundel rekenverhalen 8/11

    uur oudercontact:

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri




    06-11-2013 om 13:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    05-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Brabanconne
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De dag begonnen met het ophalen van beide huistaken en iedereen was in orde. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
    De kinderen werkten hun oefeningen getalbegrip tot 10 000 verder af en verbeterden hun werk zelfstandig.
    Ondertussen hadden ze allemaal een werkblaadje hoofdrekenen gekregen om het optellen tot 10 000 te oefenen.
    Een aantal oefeningen werd klassikaal gemaakt met een aantal mogelijke oplossingswijzes, de laatste oefening van het blad werkten ze zelfstandig uit.
    In de werkschrift stonden er nog opdrachten te wachten.
    Gisteren kregen we de les verkleinwoorden niet afgewerkt, zodat er vandaag ook aan gewerkt moest worden.
    Een volgende taalles draaide dan weer rond het expressief voorlezen van een sprookje. Als motivering kregen de kinderen een "spookhuislied" te horen en de leestekst zelf bestond uit verschillende sprookjesfiguren. Deze tekst kregen ze eerst via cd te horen, om achteraf in groepen van vier expressief voor te lezen.
    Als afsluiter kregen de kinderen twee dobbelstenen in gebruik. De ene (gewone) dobbelsteen werd gebruikt om een zin aan te duiden ( Er stonden zes zinnen op het bord geschreven). De andere dobbelsteen was er eentje met gevoelens ( boos, bang, verdrietig, blij, verliefd, ...)
    Plezier verzekerd.
    Voor de godsdienstles plaatste ik mijn schoenen vooraan in de klas en werden er verschillende situaties voorgelezen.
    De kinderen moesten zich inleven in een ander ( in hun schoenen gaan staan!) en ook alsdusdanig reageren.
    Het laatste gedeelte was voorzien voor het nieuwe wo thema : Tijd voor ons land!, waarbij we in de eerste lessen stilstaan bij het ontstaan van België en zijn koningen.
    Vandaag stond het ontstaan van België centraal.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 8/11
    WO: Tijd voor ons land BB blz 56-58 7/11

    doen: /


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-11-2013 om 16:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De herfst is gekomen

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend de kinderen de kans gegeven om te vertellen over hun herfstvakantie, terwijl ik geld ophaalde voor bonnetjes, maaltijden, kerstboeken en wafels.
    Toen ze allen min of meer uitgepraat raakten, moesten we al richting zwembad trekken.
    Bij het terugkeren trakteerde ik hen op een luistertoets.
    Na de middag kwamen de kids voor het eerst in contact met getallen tot 10 000 tijdens de les " getalebegrip tot 10 000".
    Eens het werkblad ingevuld was, werkten de kinderen zelfstandig aan de oefeningen in het rekenschrift. Alle oefeningen waren nog niet klaar, maar worden morgen als opwarmertje afgewerkt.
    Er werd wel een huistaak rond dit onderwerp meegegeven.
    Zo waren we al in het laatste blok van de namiddag beland. Tijd voor een begrijpend lezen toets!
    De leerlingen die sneller klaar waren konden van boek wisselen in de klasbibliotheek.
    De eerste les van ons nieuwe taalthema " Bizarre brouwels" ging over verkleinwoorden.
    Hiervan dienen eveneens een aantal oefeningen afgewerkt worden in de schrift en ook hier kregen de leerlingen een huistaak van.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 08/11
    doen:
    rekenen: huistaak 7  05/11
    taal: klein miniheksje 05/11

    Wat de toets rekenverhalen betreft voor aanstaande vrijdag... Ik heb de kinderen aangeraden om de voorbije oefeningen in de werkschrift rekenverhalen te herhalen. Als ze deze kunnen oplossen, moet het op de toets ook lukken.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    04-11-2013 om 16:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creadag halloween
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het eerste deel van de eerste trimester. We krijgen een weekje de tijd om op adem te komen na het harde werk van het eerste gedeelte. Proficiat trouwens aan alle leerlingen voor hun inzet!
    Vandaag was er een doorschuifsysteem voorzien met derde, vierde , vijfde en zesde leerjaar.
    De kinderen hadden een fijne dag!
    Na de vakantie starten we onmiddellijk met zwemmen, dus vergeet die zwemzakken niet!!!

    Prettig weekend allemaal en tot volgende week.
    Meester Joeri




    25-10-2013 om 18:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tientallentalentententoonstelling
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

































    24-10-2013 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Anke Van Humbeeck verjaart zaterdag maar trakteerde haar klasgenootjes vandaag al. Een dikke proficiat van heel de klas!!!






    24-10-2013 om 19:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Werkwoordentalent
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Terwijl ik dit schrijf gutst de regen tegen het raam en speelt de wind hier een enorm theaterstuk. Best impressionant!
    De prestaties deze voormiddag waren bijna zo impressionant. Een verslagje!
    We begonnen de dag met de laatste toets rekenen voor het rapport over soorten hoeken en driehoeken.
    De kinderen kregen een geodriehoek als (hulp)instrument bij het oplossen ervan.
    Voor de tweede toets van de dag kregen de kinderen eerst een uitgebreid lesblok taal, waarbij  de te toetsen leerstof uitvoerig aan bod kwam.
    De toets draaide immers rond het herkennen van werkwoorden en aanduiden van infinitieven.
    Verder moest ook de stam en de ik - vorm kunnen gegeven worden.
    Na talloze oefeningen rond het bovenstaande onderwerp maakten de kinderen hun toets.
    Het slot van de voormiddag was voorbehouden voor rekenen. Een lesje rond geldwaarden en het oplossen van een rekenverhaal.
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    taal: krantenartikel 24/10
    TTT blz 39-41 24/10
    blz 48-49
    Toets tekenen, gezelschapspel meebrengen (24/10)

    De kinderen kregen ook twee brieven mee. Een brief rond luizenpreventie en een briefje met het nodige materiaal voor de knutselactiviteiten op vrijdag.
    Gelieve al het materiaal te voorzien dat uw kind aan alle activiteiten deftig kan meedoen.

    Langs deze weg ook nog een warme oproep voor grote kartonnen dozen.
    Indien uw een grote kartonnen doos staan hebt en u heeft die niet meer nodig, mogen wij ze dan vrijdag op school gebruiken voor ons halloweenkasteel?
    We hebben wel al een aantal grote dozen, maar hoe meer hoe beter natuurlijk!


    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    23-10-2013 om 16:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.miauw
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets cijferen. Deze ging vrij vlot en hadden we nog tijd om aan rekenverhalen te werken.
    Verder in de voormiddag kregen de kinderen dictee van les 3 en 4 en begrijpend lezen toets.
    Van al deze toetsen hebben ze de cijfertoets al terug mee naar huis.
    In de namiddag hadden we het nog over verdriet ( in het kader van Allerheiligen en Allerzielen) en bespraken we het openbaar vervoer in de verkeersles.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen:
    toets driehoeken 23/10
    Doen:
    taal: krantenartikel 24/10
    TTT blz 39-41 24/10
    blz 48-49
    Toets tekenen

    Sorry voor het korte verslag, maar we hebben nog wat verbeterwerk te doen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-10-2013 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    21-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.krantenartikel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na het oplijsten van de halloweenactiviteiten schoten we onmiddellijk uit de startblokken met de toets hoofdrekenen.
    Rond 10 uur hadden onze kids gedaan en begonnen we nog een rekenverhaal op te lossen in onze schrift en kregen de leerlingen hun toetsen van spreken en getallenkennis terug.
    Ze kregen vrijdag ook de opdracht om een krant mee te brengen naar de klas. Die krant gingen we dan gebruiken in de taalles. De meisjes en jongens bestuderen hun krant,  meerbepaald de artikels erin.
    Ik stelde hen achteraf vragen rond de titel, lay -out, de gebruikte taal, inhoud, ...
    Nadien kregen ze hun opdracht: zelf een krantenartikel schrijven.
    De leerlingen konden kiezen uit drie aangegeven titels en mochten gebruik maken van een stappenplan. Ze schreven hun artikel in de kladschrift/kladblad. Pas wanneer jullie het gelezen en goedgekeurd hebben mogen ze het in hun werkschrift schrijven ( tegen donderdag 24 oktober moet deze taak af zijn!)
    In de namiddag ging juf Edel weer met hen aan de slag. Ik hoorde iets van papier maché.
    De laatste blok werkten ze verder aan hun krantenartikel, kregen ze hun toets hoofdrekenen terug en dicteerde ik het richtuur voor het oudercontact van na de vakantie.
    Wanneer het gegeven tijdstip moeilijk is, kan u dit nog laten weten.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen:
    toets driehoeken 23/10
    toets cijferen 22/10
    taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10
    Doen:
    taal: krantenartikel 24/10
    TTT blz 39-41 24/10
    blz 48-49
    uur oudercontact:

    Er werd ook een aantal flyers meegegeven ( De Ploter en kerstboek Zonnestraal)

    Voor de toets driehoeken moeten de leerlingen driehoeken kunnen benoemen volgens de hoeken en de zijden.
    Oefeningen vinden jullie terug in de werkschrift.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    21-10-2013 om 17:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talentenrap
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Mijn verslagje was gisteren al gemaakt, maar de internetgoden beslisten er anders over.
    Vandaag dus een nieuwe poging.
    We begonnen gisteren met de toets getallenkennis en dat verliep bij de meeste leerlingen heel vlot.
    ( Toetsen worden maandag meegegeven)
    Verder kwam iedereen als spreektoets zijn/haar bekend persoon voorstellen gedurende één minuut. Het publiek stelde nadien enkele gerichte vragen en nadien mocht er geraden worden.
    Tijdens de middagpauze gebeurde er ook iets belangrijks. In kader van het thema " Beweegknap" speelde onze klas een wedstrijd trefbal tegen hun collega's van vier B. Onze leerlingen deden het fantastisch, want ze wonnen de match!
    Hopelijk winnen ze de  komende wedstrijd(en) zodat ze zich in de finale kunnen meten met het leerkrachtenkorps.
    In de namiddag gingen we aan het rappen. Tijdens het beluisteren van de rap, kregen de kinderen verschillende doe opdrachten en dat vonden ze heel tof.
    Ik maakte er zelfs een filmpje van, maar ik krijg het niet op de blog geplaatst. Als jullie lezers enig idee hebben hoe ik dat zou moeten doen, mag je altijd een mailtje sturen met uitleg.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: 
     toets hoofdrekenen 21/10
    toets cijferen 22/10
    taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10

    Doen:
    taal: bloontaak 21/10
     TTT blz 39-41 24/10
             blz 48-49
    Krant 21/10
    Wafels


    19-10-2013 om 12:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tientallentalentententoonstelling
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wegens nog drukke activiteiten op deze donderdag ( vergadering op school) zal ik het verslagje vandaag moeten beperken tot de agenda.
    Mijn excuses hiervoor.
    Leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
                 toets hoofdrekenen  21/10
                 toets cijferen  22/10
    taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10

    Doen:
    taal: bloontaak 21/10
          spreektaak 18/10
          TTT blz 39-41 24/10
                 blz  48-49
    Krant              21/10

    Wafels, agenda!!!

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    17-10-2013 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    16-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekenbeestenontdekking
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag een korte, maar krachtige voormiddag achter de rug.
    We begonnen onze dag met een herhaling rond gewicht: kilogram en gram. Ikzelf had een aantal producten meegenomen ( zoals rijst, frosties, tagiatelli, een zak aardappelen, ...) die door de leerlingen geschat en gewogen werden.
    Verder werden er omzettingen gemaakt in de verhoudingstabel.
    Deze keer waren we voor de ict les de tweede groep, waardoor onze les verspreid was over een deel voor de speeltijd en een deel na.
    De kinderen hadden gisteren reeds een werkblaadje ronde de boekenbeesten gekregen en mochten deze opdrachten oplossen aan de hand van de website.
    Een stroompanne strooide nog roet in het eten, zodat het mogelijk is dat sommige leerlingen hun opdracht niet hebben afgekregen. Graag de opdrachten thuis afwerken, we werken hiermee verder in de toekomst. Als dat niet zou lukken of mogelijk zijn, kunnen de opdrachten op de klascomputer opgelost worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    taal: dictee thema 2 : les 1 en 2 17/10
    doen:
    taal: Bloontaak 21/10
    spreektaak 18/10
    info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    wafels verkopen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    16-10-2013 om 16:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn schoolomgeving
    Goedenavond beste lezer(es),

    De tweede maal dat ik de weblog schrijf vandaag. Net toen ik het verslagje wou toevoegen, geen verbinding meer en al wat ik reeds geschreven had foetsie!!!
    Gelukkig heeft een leerkracht veel tijd op dinsdagavond
    Vanmorgen startten we dus met rechten en lijnstukken die we evenwijdig, snijdend of loodrecht moesten tekenen.
    De taalles bestond net als gisteren uit een spellingsles, waarbij deze keer de leestekens de hoofdrol speelden.
    De kinderen kregen verschillende opdrachten waarin de leestekens ontbraken. Wij herstelden de leestekens in ere.
    De godsdienstles was dan weer partnerwerk. Onze vriendjes en vriendinnetjes kregen immers een kruiswoordraadsel voorgeschoteld, geholpen door een informatieblad in hun werkschrift.
    Alle in te vullen woorden stonden in teken van vergeving en verzoening.
    Eindelijk ( voor sommigen) deden we in de wo les aan verkeer. We bespraken onze eigen schoolomgeving en kwamen tot zinvolle, veilige aandachtspunten en oplossingen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    taal: dictee thema 2 : les 1 en 2 17/10
    doen:
    taal: Bloontaak 21/10
    spreektaak 18/10
    info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    wafels verkopen.

    De kinderen kregen vandaag twee bloontaken mee ( eentje van twee lessen geleden en eentje van de les van vandaag)
    Ze krijgen hiervoor tijd tot maandag.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-10-2013 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    14-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meester Marcel
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    We kunnen die goede daar misschien vanaf laten vandaag, want het weer is allesbehalve goed.
    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al betere maandagen achter de rug heb. Ik verduidelijk:
    Desondanks het tijdig vertrekken met de wagen thuis deze ochtend bleek het niet mogelijk te zijn om voor negen uur op school te geraken. Het slechte weer, defecte wagens en ongevallen hadden hun invloed op de baan.
    Op zich nog geen probleem, maar vandaag kwam de vervanger van juf Tinne meester Marcel aan.
    De bedoeling was dat we die man gingen (de)briefen over het reilen en zeilen in het vierde leerjaar.
    Als klap op de vuurpijl lagen juf Tinne's handleidingen bij haar thuis. Duidelijker kan onze vriend Murphy en zijn wet niet zijn.
    Het betekende dat mijn lesplanning voor tijdens de voormiddag serieus in het water viel.
    Buiten het veranderen van plaats en zwemmen kwam er in de voormiddag niet veel meer uit.
    In de namiddag gaven we dan de geplande rekenles rond de liter en mocht ik dus met flesjes, potjes ... spelen.
    Om Murphy zijn wet nog wat meer glans te geven, gaf het kopieerapparaat er de brui aan zodat de taalles ook aangepast moest worden.
    Het werd afwerken van de spellingsles ipv de geprogrammeerde taalles.
    Afsluiten deden we met het uitdelen van verschillende paperassen ( bestelling nieuwjaarsbrieven, brief oudercontact, klasse voor ouders, ...)
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    doen:
    taal: Bloontaak 15/10
            spreektaak 18/10
            info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    Verduidelijking omtrent  de taalopdracht tegen donderdag 17 oktober:
    We gaan een tientallentalentententoonstelling voorbereiden, waarbij de kinderen hun talent(en) gaan voorstellen door gebruik te maken van foto's, slogans, boeken, ...
    Wat de brieven betreft:
    Nieuwjaarsbrieven... Het briefje met de bestelling(en) en de aanspreektitel en cash geld worden aan mij bezorgd ten laatste tegen maandag 21 oktober. Graag zou ik alles in orde hebben tegen komende vrijdag 18 oktober.

    Oudercontact ... Er werd ook een brief meegegeven waarop jullie vriendelijk uitgenodigd worden op het oudercontact van donderdag 7 november. ( De week na de herfstvakantie).
    Het oudercontact zal doorgaan van 16 uur tot 19 uur. Gelieve eveneens ten laatste op maandag 21 oktober het strookje naar school mee te geven. Ook hier zou ik graag alles in orde hebben tegen vrijdag 18 oktober.
    Ik laat dan volgende week in elke agenda een uur noteren waarop het oudercontact kan doorgaan.
    Maximum tien minuten per leerling(e). Gelieve deze tijdslimiet ook te respecteren!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    14-10-2013 om 17:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreektaak
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak toepassingen. Alle oefeningen werden grondig besproken, aansluitend de toets.
    Verder in de les ging het over de structuur tussen verschillende getallen.
    De taalles was een spellingsles, we hadden nog een aantal oefeningen van de les hoofdletters af te werken en moesten dan ook nog de les rond werkwoorden starten.
    Omstreeks 11.30 was het dan tijd voor de frietjes. Iedereen smulde naar hartelust.
    De namiddagactiviteit was het verder werken aan de spellingsles.
    De kinderen kregen ook hun spreektaak tegen volgende week.
    De opdracht voor de spreektaak bestaat uit een bekend persoon  beschrijven zonder dat je de naam bekend maakt.
    Verdere instructies vallen af te lezen op het blad van de spreektaak.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    taal: spelling: bloontaak 15/10
            spreektaak            18/10
            rekenen: huistaak 5 14/10
    zwemmen, toetsen

    Straks volgen er nog foto's.

    Prettig weekend allemaal.
    Meester Joeri

    11-10-2013 om 17:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a knights tale
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets lengtematen en een herhaling van de vier hoofdbewerkingen tot 1000 cijferen.
    Het eerste gedeelte vloog werkelijk voorbij.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag verbeterden we eerst onze huistaak rond onderwerp en persoonsvorm.
    Als extra steun voor de toets bleef er op het bord van elk een voorbeeldzin staan.
    Na de toets taalbeschouwing stond ook nog een toets luisteren geprogrammeerd.
    Het namiddagprogramma was simpel, we keken in naar een film samen met de collega's van het vijfde leerjaar getiteld a knights tale. Ideaal om ontspannen naar de verschillende activiteiten in de middeleeuwen te kijken.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toepassingen 11/10
    Doen:
    taal: bloontaak 11/10
    rekenen: rekenverhalen 11/10

    Morgen krijgen de leerlingen toets toepassingen. Om deze toets goed voor te bereiden krijgen ze een gelijkaardige huistaak mee naar huis. De rekenverhalen op de toets zijn gebaseerd op de pagina's die u terugvindt op het huistaakblad.
    Als zij de heuristiek goed beheersen, is het juist een kwestie van goed uitrekenen.
    Hopelijk zal dit voor iedereen het geval zijn.
    Morgenmiddag zijn er dus frietjes voor onze meisjes en jongens. Dat wordt smullen.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    10-10-2013 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50 jaar getrouwd!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na het verder afwerken van onze herhalingsles hoofdrekenen (zie maandag) begonnen we aan de toets kloklezen tot op 5 minuten nauwkeurig. In tussentijd haalde ik nog geld op voor frietjes en wafels.
    (Nogmaals er wordt alleen geld opgehaald op woensdag en vrijdag!)
    Voor de toetsen WO was het wachten tot na de speeltijd. Er werd eerst gestart met de open boek toets ( de leerlingen mochten dus gebruik maken van hun materiaal), aansluitend de gesloten boek toets van thema 1 ( geen hulpmiddelen)
    Tijdens de godsdienstles begonnen we de tweede route. De kinderen lazen in hun werkschrift een pagina uit de " vergevingskrant" en de artikels werden besproken.
    Dat was het laatste wapenfeit voor de woensdagvoormiddag.
    Agenda:
    Leren:
    Taal: onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: lengtematen  10/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Taal: Bloontaak 11/10
            onderwerp en persoonsvorm 10/10
    toetsen tekenen

    Voor de toets taalbeschouwing met als item onderwerp en persoonsvorm, hebben de kinderen nogmaals een extra blaadje gekregen met daarop verschillende oefeningen rond onderwerp en persoonsvorm.
    Het leek ons een goede manier op deze leerstof te hehalen.
    Een aantal kinderen van juffrouw Tinne zullen tot en met vrijdag bij ons in de klas zitten.
    Alvast bedankt voor het begrip.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    PS in de artikels rond " Vergeving en verzoening'  stond een artikel rond 50 jaar getrouwd



    09-10-2013 om 15:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    08-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fictie en non fictie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met twee toetsen. De toets spelling en een toets begrijpend lezen.
    Iedereen was net op tijd klaar voor de speeltijd.
    Na de speeltijd gingen we dan aan het rekenen. Deze keer ging de les over driehoeken. Het rubriceren van driehoeken volgens de zijden en de hoeken.
    Achteraf werden er oefeningen op een extra blad en werkschrift gemaakt.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen in hun leerwerkschrift een schilderij te bezichtigen getiteld " Kwaad in zich". Aan de hand van dit schilderij kwamen we tot een gesprek rond "kwaad zijn" op iets of iemand en het (eventueel) vergeven.
    De taalles draaide deze keer rond fictie en non fictie. Deze termen en hun betekenis werden eerst nog eens opgefrist.
    Vervolgens haalde ik een aantal fictie en non - fictie boeken uit onze bib en vertelden de kinderen welk soort boek het was.
    Zo kwamen we in hun taalboek terecht, waar er een aantal teksttypes aan bod kwamen. In hun werkschrift kwamen er nog meer types aan bod.
    Voor de WO toets(en) kregen de kinderen nog enkele tips mee.
    Agenda:
    Leren:
    WO: open - en gesloten boek toets 9/10
    Taal: onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: kloklezen tot op 5 minuten 9/10
                  lengtematen                    10/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Taal: Bloontaak 11/10

    Mag ik er nog even op wijzen dat het morgen de LAATSTE dag is om in te schrijven voor de frietjes. 3 euro voor frietjes, saus en een drankje en 4 euro als er nog een ijsje bijkomt.

    Tot morgen allemaal en goed oefenen voor de toetsen!!!

    Meester Joeri

    08-10-2013 om 18:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend was de rode loper uitgesmeten om alle leerkrachten in stijl te ontvangen. Het was immers zaterdag 5 oktober dag van de leerkracht.
    Alle leerkrachten werden verrast met een leuke attentie aan de klasdeur en er stonden ook lekkere ' sterren'koekjes in het leraarslokaal te wachten.
    Een aantal leden van de ouderraad hingen de door de leerlingen versierde sterren aan de deuren van het zaaltje.
    Om het verhaal compleet te maken was er ook nog een lieve mama, die het voormiddagtoezicht is komen overnemen.
    Aan allen vriendelijk bedankt.
    De kinderen heb ik vandaag eigenlijk niet veel gezien, want in het eerste lesblok had ik bespreking met zorgjuffen en CLB verantwoordelijke over een aantal kinderen van de klas. De leerlingen kregen een aantal rekenoefeningen die ze zelfstandig moesten oplossen.
    Het tweede gedeelte stond dan weer in het teken van spelling. De les van vorige vrijdag was nog niet helemaal afgewerkt en werd dus samen met de les van vandaag aangepakt. Vandaag was het centraal thema: ' Hoofdletters'.
    Na de middag hadden onze kids crea les van juf Edel.
    Het laatste gedeelte kregen we nog bezoek van Mario Demesmaeker die de bestelde gesigneerde boeken kwam bezorgen en gaf ik ene motivatiespeech voor het verkopen van de wafels.
    De kinderen brengen op woensdag en vrijdag geld voor de wafels mee naar school. Deze wafelverkoop geeft toch wat extra administratie, dus hou ik deze liever beperkt tot twee afgesproken dagen.
    Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd met de naam en het adres goed vermeld. Het bovenste gedeelte is voor de koper, die hiermee een bewijs van aankoop heeft.
    Er staan de komende dagen/ weken toch nogal wat toetsen gepland, gelieve dus goed op te volgen en regelmatig oefenen.
    Agenda:
    Leren:
    WO: open - en gesloten boek toets 9/10
    Taal: spelling: thema 1 8/10
           onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: kloklezen tot op 5 minuten 9/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Regenboogvis 8/10
    Taal: Bloontaak 11/10

    Zo, dan gaan we ons nu nog wat voorbereiden op de infoavond voor de zeeklassen.
    Aan allen die ik straks nog zal zien, tot straks...
    Aan de andere tot morgen!

    Meester Joeri

    07-10-2013 om 16:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs