Tweede maal vanavond dat ik het verslagje schrijf Bij het vorige verslagje juist klaar met typen en error! Alles kwijt! Tweede poging dus! De les rekenen ging vandaag over rekenverhalen met als onderwerp ' Winst en verlies'. We zochten samen naar de gegevens, noteerden de bewerkingen en schreven zelfs een antwoordzin. Enkel uitrekenen moesten onze kids nog zelf doen, net als het resultaat noteren in de antwoordzin. Controleren en eventueel verbeteren deden ze met de correctiesleutel. De taalles ging over de niet gegeven spellingsles van gisteren! Daar was serieus wat werk aan! Na de middag kregen we bezoek van verschillende monsters. Gelukkig voor ons, enkel hun tekeningen. De leerlingen presenteerden hun griezel aan de rest van de klas. Alle leerlingen kwamen nog niet aan bod, maar maandag wordt er verder gepresenteerd. Het laatste stuk van de namiddag waren onze kids in de goede handen van meester Floris. Agenda: taal: thema 3 dictee 03/12 WO: focusthema 4 " Machtig krachtig" bb blz 44-46 03/12 rekenen: de millimeter 02/12 doen: taal: bloontaak 02/12 toetsen tekenen, zwemmen
Deze ochtend er onmiddellijk ingevlogen met de les rond de millimeter. We waren zo goed op dreef, dat we ook de les rond gelijkvormigheid en gelijk van vorm en grootte erbij hebben genomen. In tussentijd toetsen we het dictee en gingen we snoezelen in de klas. Voor verdere uitleg rond het "snoezelen" verwijs ik vriendelijk naar uw dochter/zoon. Ze hebben het zelf mogen ervaren Laatste wapenfeit voor de middag was de open boek toets van WO. Deze was reeds verbeterd deze middag, maar ben vergeten uit te delen. Na de middag kwam de gesloten boek toets van WO. De rest van de namiddag ging het over het nieuwe WO thema ' Machtig krachtig' waar speelgoed centraal stond. Agenda: leren: WO: focusthema 4 " Machtig krachtig" bb blz 44-46 03/12 doen: taal: Mijn monstertje 29/11 Bloontaak 2/12 toetsen tekenen
Vanochtend begonnen met de toets hoofdrekenen + en - tot 10 000. Sommige leerlingen hadden hier wel wat tijd voor nodig en aangezien we dan toch aan het toetsen waren, kregen de kinderen een toets luisteren en lezen erbij. Er was wel wat werk aan beider toetsen zodat de laatste letter van de toets lezen pas geschreven werd twintig minuten voor het eindigen van de voormiddag. Net genoeg tijd om met hen de brief rond 'lezen' te overlopen. In de brief staat er kort uitgelegd wat we de komende maanden gaan uitvoeren in verband met technisch lezen en de leesopdracht van nu. De kinderen worden verondersteld een (favoriet?) boek te lezen en hierrond een schatkoffer te maken, die ze dan op latere datum gaan voorstellen aan de klas. De bedoeling is de klasgenootjes proberen warm te maken om dat boek te gaan lezen. Verdere details vindt u op de brief. De kinderen kregen van mij wel de opdracht om hun brief te laten handtekenen. Gelieve dit dan ook te doen! Agenda: Taal: thema 3 spelling dictee les 3-4 28/11 WO: Focusthema 5 open - en gesloten boektoets 28/11 Doen: taal: Mijn monster 29/11 taal: Brief lezen laten handtekenen 28/11 Badhanddoek/strandlaken, favoriet speelgoed. Toets handtekenen
De boekjes voor technisch lezen worden morgen pas uitgedeeld, wegens te weinig tijd vandaag. Wat het favoriete speelgoed betreft, als leerlingen dit niet mogen meenemen naar school, mag een foto of afbeelding ook als alternatief meegebracht worden.
Vanochtend begonnen met de toets van een breuk nemen van een getal tot 10 000 en de les cijferend vermenigvuldigen tot 10 000. We werkten vandaag verder door ( ook tijdens de speeltijd) omwille van de brandoefening. De speeltijd werd nadien gegeven. Na de speeltijd herhaalden we de verkleinwoorden en de lidwoorden in ons taalboek a.d.h.v. verschillende oefeningen. Voor de middag begonnen we aan de laatste leestekst " Tijd voor ons land" rond de kattenstoet te Ieper. De herhalingsopdrachten waren voor na de middag. Afsluiten deden we met de laatste les spelling van thema 3. In deze les stonden woorden eindigend op - ig centraal. Agenda: Leren: Rekenen: optellen en aftrekken tot 10 000 27/11 WO: Focusthema
5 open en gesloten boek toets 28/11 Taal: thema 3 spelling : dictee les 3-4
28/11 doen: Muzo: tekening afwerken 27/11 Taal: Mijn monstertje
29/11 rekenen: huistaak 9 27/11
Toets tekenen.
Onze klas heeft de meeste wafels verkocht van alle vierdes. De directeur heeft ons daarom beloond met een verrassingspakket met hapjes en tapjes. We bespreken later nog wanneer we al dat lekkers gaan opsmullen. Alleszins dikke proficiat aan iedereen die zich heeft ingezet!!!
Deze morgen begonnen met hoofdrekenen, vermenigvuldigen tot 10 000. Eerst een werkblaadje dat klassikaal wordt gemaakt ( met mogelijke oplossingsmethodes), nadien werkten de leerlingen in hun werkschrift. Tijdens het rondlopen stelde ik vast dat er een aantal leerlingen het rekenen onvoldoende onder de knie hadden. Daarom kregen ze een huistaak rond het vermenigvuldigen tot 10 000( groen of blauw blaadje blz 41) Na de speeltijd was het tijd voor " dramatiek". De leerlingen stelden immers, samen met hun groepje, hun toneelstukje voor. ( zie foto's onderaan). In de namiddag maakten ze allemaal prachtige pompoenen ( Sommigen hebben hun pompoen nog niet mee naar huis, wegens verf nog niet droog of moeilijk om mee te nemen vandaag!) bij juf Edel. Ook in de laatste blok moesten ze creatief te werk . Ze kregen van mij de opdracht om een monster te ontwikkelen. Dit monster moet een naam hebben, een bepaalde taak uitvoeren, een attribuut met zich meedragen, ... Ze mochten hun monster ook tekenend voorstellen. Opdracht tegen vrijdag is hun monster komen presenteren aan de klas, rekening houdend met de afgesproken criteria. Daarop zullen ze gequoteerd worden. Agenda: Leren: Rekenen: breuk nemen van een getal tot 10 000 26/11 optellen en aftrekken tot 10 000 27/11 WO: Focusthema 5 open en gesloten boek toets 28/11 Taal: thema 3 spelling : dictee les 3-4 28/11 doen: Muzo: tekening afwerken
27/11 Taal: Mijn monstertje 29/11 rekenen: blauw/groen blaadje blz 41 26/11
Toets tekenen.
Er staat vandaag heel wat opdrachten en lessen in de agenda, maar deze zijn verspreid over de week. Het is de bedoeling dat de kinderen zich gaan plannen.
Sorry voor het ontbreken van een verslagje van gisteren, maar we hadden personeelsvergadering. Vanmorgen eens anders dan anders begonnen. Het allereerste wapenfeit dat gepleegd werd, was het dictee van de lessen 1-2 van thema 3. Gevolgd door het vervolledigen van de les 5 en 6 WO in onze werkkatern en de spellingles 5 van thema 3. Inderdaad, u merkt het goed... Geen wiskunde vandaag. We zitten voor rekenen goed op schema ( zelfs iets ervoor) zodat we het ons kunnen permitteren om vakken waar we een inhaalbeweging moesten uitvoeren te laten voorgaan vandaag. In de namiddag mochten de kinderen hun expressief voorlezen verder voorbereiden en verder werken aan de tekening met "Pointillisme"techniek. ( Deze dient afgegeven te worden tegen woensdag!) Agenda: Rekenen: breuk nemen van een getal tot 10 000 26/11 WO: Focusthema 5 les 5 en 6 26/11 Taal: expressief voorlezen 25/11 doen: Muzo: tekening afwerken 27/11
Deze ochtend losten we rekenverhalen op. Rekenverhalen die allemaal in teken stonden van werk vroeger en nu. De leerlingen werden nogmaals geconfronteerd met het feit dat kinderen in de negentiende eeuw het veel moeilijker hadden dan de kinderen nu. Verder zochten we samen naar de gegevens en de bewerking(en) die uitgevoerd moesten worden om het rekenverhaal op te lossen. Het gedeelte na de speeltijd was gereserveerd voor taal. Vandaag kregen we een leestekst " Vreemde vogel in het bos". Ikzelf schreef eerst " Vreemde vogels" op het bord, waarbij de kinderen gingen brainstormen. Nadien werden de kinderen per 4 ( één groepje per drie) onderverdeeld en kregen de groepjes A het eerste deel van de tekst, de groepjes B kregen het tweede deel van de tekst. Ze moesten om de beurt een stukje tekst luidop voorlezen. Tweede opdracht was het verdere verloop voorspellen voor de leerlingen van groep A en terugblikken op wat kwam voor de leerlingen van groep B. Laatste groepsopdracht was dat de groepen B vertelden over hun terugblik en de groepen A hun tekst in kort vertelden. Nadien werden de rollen omgekeerd. Tot slot hadden we vragen te beantwoorden in ons leerwerkboek. Agenda: leren: taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11 WO: tijd voor ons
land les 3 en 4 21/11 Doen: taal: griezelrecept 22/11 rekenen: huistaak
21/11 Toets tekenen
Na de controle van huistaak en toetsen tekenen, begonnen we met de toets getallenkennis. Deze toets was verspreid over twee bladzijden met een aparte quotering, maar beide scores worden samengeteld. In de rekenschrift mochten we cijferend aftrekken tot 10 000 vandaag, wat bij de meeste leerlingen vlot lukte. Tijdens de taalles kregen we een geluidsboodschap van de Opperheks. Ze droeg ons op om voor haar verschillende giftige, gevaarlijke en dodelijke dieren te zoeken. Twee kruipende, twee zwemmende, één vliegende en één lopende killer(s). Deden we het niet, dan ging ze onze haren gebruiken voor haar volgende betovering! Slik! We maakten voor haar een lijstje a.d.h.v. de tekst in onze werkschrift. Zo ontstond een schema van de tekst! Na de middag begonnen we voor de verandering met WO. Onze lessen 3 en 4 waren in groepswerk vorige les al aan bod gekomen, maar ik heb toch graag dat alles deftig in de werkkatern staat. Vandaar een serieuse herhaling! Elke groep had trouwens maar drie van de vier oorlogen onderzocht en opgelost, dus mochten we toch overal even bij stilstaan. Het bracht ons al diep tot in de namiddag, zodat we snel de laatste taalopdracht van vandaag moesten kaderen. Ikzelf bracht een zin aan op het bord " Ik zal je pakken" en sprak deze op verschillende manieren expressief uit. Nadien mochten een aantal kinderen dit doen. Er werd kort besproken wat expressief voorlezen is en waar je op moet letten. De opdracht voor de kinderen klinkt als volgt: 'Lees dit toneelstuk expressief voor aan een publiek' Ze werken per drie en mogen hun partners zelf kiezen. Morgenvoormiddag vertellen ze mij met wie ze gaan samenwerken. Agenda: leren: taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11 WO: tijd voor ons land les 3 en 4 21/11 Doen: taal: griezelrecept 22/11 rekenen: huistaak 21/11
Vanochtend begonnen met het controleren van de bloontaken. Bij het verbeteren van de spellingtoetsen stelde ik vast dat een aantal woorden onvoldoende gekend waren, desondanks het regelmatig krijgen van bloontaken. Een aantal leerlingen viel door de mand. Ze kregen van mij een verwittiging om in de toekomst de bloontaken goed in te oefenen. In de les hoofdrekenen ging het vandaag over aftrekken tot 10 000. Op het gekregen werkblaadje werden een aantal oplossingsmanieren voorgesteld, die leerlingen kunnen gebruiken bij het oplossen van aftrekoefeningen. Het werkblaadje was afgewerkt net op het moment dat we richting zwembad moesten trekken. Bij de terugkomst van het zwembad werden de oefeningen in de werkschrift aangepakt. De taalles in de namiddag ging over recepten. De heks Hekselina heeft geen inspiratie meer om griezelig brouwsels te brouwen en roept de hulp in van ons. Wij worden verondersteld om een griezelrecept te ontwikkelen. We baseerden ons hiervoor op bestaande kookboeken om de structuur en de inhoud van recepten te ontdekken. Met dit in het achterhoofd schrijven ze een eigen (griezel)recept. Eerst in klad en tegen vrijdag op het net blad dat meegegeven werd. Afsluiten deden we met verderwerken aan de herfsttekening in pointillismestijl. Agenda: leren: rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11 WO: Tijd voor ons
land bronnenboek lezen blz 61 tot 19/11 doen: Rekenen: afwerken oefeningen blz 62-63 19/11 taal: griezelrecept 22/11 Toetsen tekenen
Het woord " wafels" staat vandaag centraal in het verslagje. Al van deze morgen werden we ermee geconfronteerd. De wafels van vestigingsplaats 1 waren ook bij ons geleverd, wat betekende dat de leerlingen en leerkracht van vier, vijf en zes dozen mochten overbrengen van V2 naar V1. Teruggekomen in onze vestigingsplaats was het onze beurt om onze verkochte wafels uit het zaaltje te gaan halen. Alle dozen werden in ons lokaal gestapeld. Er restte nog net genoeg tijd om onze toets meetkunde voor de speeltijd af te werken. Na de speeltijd kregen onze leerlingen dan hun thematoets spelling van thema 2. Een gedeelte werd door mij gedicteerd, de andere oefeningen moesten ze zelfstandig oplossen. In tussentijd begon ik al dozen te rangschikken per leerling(e). Tijdens de middag kreeg ik gelukkig wat hulp van een aantal leerlingen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat zowat de hele klas wou mee sorteren, maar dat was dus niet mogelijk. Alle dozen werden netjes per leerling gerangschikt in de gang. Daar kan u ze vanavond en morgenavond komen ophalen. Oh ja, de kinderen kregen ook hun toets meten en metend rekenen terug. Deze werd ook overlopen. Verderwerken aan hun herfsttekening met pointillisme stond ook op het programma. Afsluiten deden de kinderen vandaag met een turnles van meester Floris. Agenda: leren: rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11 WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot
19/11 doen: taal: bloontaak 18/11 Toets tekenen, kookboek(en),
wafels, zwemmen
Prettig weekend allemaal en niet vergeten herfstrestaurant op school vandaag en morgen!!!!
Deze ochtend zijn we begonnen met de toets meten en metend rekenen. Iedereen was klaar rond 10 uur waardoor ze nog even de tijd hadden om in de klasbibliotheek rond te neuzen. Na de speeltijd startten we met de spellingsles. Vandaag ging het over werkwoorden in de tegenwoordige tijd en hun vervoegingen. Traditiegetrouw werd afgesloten met een flitsdictee, maar dit kon toch pas afgenomen worden na de middag. Nog in de namiddag gingen we tijdens de godsdienstles kunst bekijken. Aan de hand van een foto van een beeldhouwwerk moesten de kinderen de betekenis achterhalen en beschrijven wat ze zagen. En geloof het of niet, de kinderen hebben de achterliggende betekenis gevonden. Onze streken zijn doorheen de tijd geteisterd geweest door oorlogen,ruzies en conflicten. In het groepswerk van vandaag kwamen de kinderen hierover meer te weten. In groepen met maximum 6 leden, kregen 5 leden een taak binnenin de opdracht ( organisator, planner, materiaalmeester,...) Het samenwerken in groep was voor een aantal leerlingen nog niet zo evident! Agenda: leren: rekenen: toets Meetkunde 15/11 Taal:
Dictee thema 2 15/11 WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot
19/11 doen: taal: bloontaak 18/11 Toets tekenen, kookboek(en), wafels
Morgen zou er al een lading wafels naar school gebracht worden, dus eventueel grote zakken meegeven of passeren na schooltijd indien er een groot aantal pakken moet opgehaald worden. Voor de les van taal hebben de kinderen morgen een kookboek nodig.
Door een of andere menselijke fout was het werkblaadje van de rekenles voor vandaag niet doorgestuurd naar de klas. Daarom keerden we vandaag eens terug naar de tijd dat de leerlingen de les moesten overschrijven van het bord. We begonnen met het tekenen van een kantlijn langs beide kanten ( wat al niet eenvoudig was...) en schreven datum en titel op de juiste plaats op ons blad. De rest van de instructie kwam ook allemaal op dit eigen geschreven blad terecht. De meeste leerlingen vonden dit wel eens tof om te doen ( misschien moet ik dat in de toekomst wel meer overwegen!) De oefeningen zelf werden natuurlijk ingevuld in de rekenschrift. Na de speeltijd gingen we dan aan de slag met onze toets werkwoorden, gevolgd door het bijbelverhaal " Aren plukken op de sabbat" waarbij de leerlingen ontdekten dat Jezus ook wel eens (godsdienstige) regels overtrad om anderen te kunnen helpen. Afsluiten deden we met het verder aanvullen van onze werkkatern. Morgen kunnen we volop starten met les 3 en 4 van het thema. Agenda: leren: rekenen: toets MMR 14/11 toets Meetkunde 15/11 Taal:
Dictee thema 2 15/11 WO: Tijd voor ons land werkkatern lezen blz 1- 6 14/11
Vanmorgen begonnen met de herhalingsles meetkunde. Coördinaten, evenwijdige, snijdende, loodrecht- snijdende rechten en lijnstukken, stompe, scherpe en rechte hoeken benoemen, driehoeken rubriceren volgens de zijden en de hoeken, ruimtefiguren, verschillende aanzichten, spiegelingen en symmetrie... Ze passeerden allemaal de revue. Logisch dus dat we niet alles voor de speeltijd afkregen. In het tweede gedeelte van de voormiddag stond er naast meetkunde ook nog taal op het programma. De aanzet was een gedicht over angsten, maar de bedoeling van de les was de kinderen leren een groepsgesprek houden. Ze ontdekten in de praktijk, wat er nodig is om een goed groepsgesprek te voeren. Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen een kijkplaat te bewonderen, waarbij er een aantal situaties op getekend stonden. Elke situatie werd uitvoerig besproken en in de " gewetenweegschaal" gegooid. ( Gewetensvol en gewetenloos) Door het uitvoerig vertellen over het ontstaan van ons land en de koningen vorige week, hadden we nog wat achterstand in de werkkatern. Desondanks het goed doorwerken, zijn we nog niet waar we moeten zijn. Morgenvoormiddag zullen we daarom extra WO inlassen. Agenda: leren: rekenen: toets MMR 14/11 toets Meetkunde
15/11 Taal: Dictee thema 2
15/11 werkwoorden ws blz 51-54 13/11
Morgen is er ook toets van de werkwoorden. Onze collega's hebben deze toets reeds vandaag gemaakt, maar ik had het vorige vrijdag vergeten in te schrijven. Vandaar morgen toets.
Door het oudercontact gisteren geen blog, maar we maken dat vandaag terug goed. We begonnen de ochtend met onze toets van Rekenverhalen en een toets schrijven waarbij ze onder andere hun eigen verjaardagsuitnodiging moesten schrijven. Deze test werd een deel voor en deel na de speeltijd gemaakt. Daardoor verschoof het afwerken van de meten en metend rekenen herhaling naar elf uur. Afsluiter van de voormiddag was het begin van de spellingsles. Onmiddellijk na de middag gingen we verder met de tweede les spelling van het nieuwe thema. Door de afwezigheid van meester Floris ( vergadering !) hadden de kinderen vandaag geen turnen. Ter compensatie kregen ze dan een uurtje tekenen. Ze ontdekten het fenomeen " Pointillisme" en mochten nadien zelf aan de slag op hun zelfgemaakt herfsttafereel. Agenda: leren: rekenen: toets MMR 14/11 toets Meetkunde 15/11 WO: Tijd voor ons land BB blz
58-59 12/11 Taal: Dictee thema 2 15/11 doen: Taal: Bloontaak 12/11
Toets tekenen.
Maandag geen school wegens de herdenking van de wapenstilstand.
Deze ochtend eerst de oefeningen van vorige les ( hoofdrekenen optellen tot 10 000) afgewerkt om dan te starten met cijferend optellen tot 10 000. Eerst op het werkblad, nadien in de werkschrift. De bladzijdes waar er gelijkaardige rekenverhalen terug te vinden zijn als op de toets van vrijdag werden aangeduid. Ieder kind kreeg ook een bundel met blanco bladzijden van deze rekenverhalen om thuis extra in te oefenen. In de godsdienstles ging het dan weer over de " Tien Woorden" alias " De Tien Geboden". Aan de hand van het bijbelverhaal ontdekten de kinderen deze geboden, die gelden als manier van leven. Ze kozen hun gemakkelijkst te volgen gebod, maar ook het moeilijkste. Er werd een top 10 opgesteld van de belangrijkste waarde naar de minst belangrijke voor hun. We verkozen vandaag ook een vertegenwoordiger voor de leerlingenraad. Uit een enorm aantal kandidaten (15 van de 23!) is Ward gekozen als leerlingenraadlid. Proficiat Ward! Als afsluiter las ik voor uit de gruwelijke rijmen van Roald Dahl. Agenda: leren: rekenen: toets rekenverhalen 8/11 WO: Tijd voor ons land BB blz
56-58 7/11
De dag begonnen met het ophalen van beide huistaken en iedereen was in orde. Als het goed is, mag het ook gezegd worden. De kinderen werkten hun oefeningen getalbegrip tot 10 000 verder af en verbeterden hun werk zelfstandig. Ondertussen hadden ze allemaal een werkblaadje hoofdrekenen gekregen om het optellen tot 10 000 te oefenen. Een aantal oefeningen werd klassikaal gemaakt met een aantal mogelijke oplossingswijzes, de laatste oefening van het blad werkten ze zelfstandig uit. In de werkschrift stonden er nog opdrachten te wachten. Gisteren kregen we de les verkleinwoorden niet afgewerkt, zodat er vandaag ook aan gewerkt moest worden. Een volgende taalles draaide dan weer rond het expressief voorlezen van een sprookje. Als motivering kregen de kinderen een "spookhuislied" te horen en de leestekst zelf bestond uit verschillende sprookjesfiguren. Deze tekst kregen ze eerst via cd te horen, om achteraf in groepen van vier expressief voor te lezen. Als afsluiter kregen de kinderen twee dobbelstenen in gebruik. De ene (gewone) dobbelsteen werd gebruikt om een zin aan te duiden ( Er stonden zes zinnen op het bord geschreven). De andere dobbelsteen was er eentje met gevoelens ( boos, bang, verdrietig, blij, verliefd, ...) Plezier verzekerd. Voor de godsdienstles plaatste ik mijn schoenen vooraan in de klas en werden er verschillende situaties voorgelezen. De kinderen moesten zich inleven in een ander ( in hun schoenen gaan staan!) en ook alsdusdanig reageren. Het laatste gedeelte was voorzien voor het nieuwe wo thema : Tijd voor ons land!, waarbij we in de eerste lessen stilstaan bij het ontstaan van België en zijn koningen. Vandaag stond het ontstaan van België centraal. Agenda: leren: rekenen: toets rekenverhalen 8/11 WO: Tijd voor ons land BB blz 56-58 7/11
Vanochtend de kinderen de kans gegeven om te vertellen over hun herfstvakantie, terwijl ik geld ophaalde voor bonnetjes, maaltijden, kerstboeken en wafels. Toen ze allen min of meer uitgepraat raakten, moesten we al richting zwembad trekken. Bij het terugkeren trakteerde ik hen op een luistertoets. Na de middag kwamen de kids voor het eerst in contact met getallen tot 10 000 tijdens de les " getalebegrip tot 10 000". Eens het werkblad ingevuld was, werkten de kinderen zelfstandig aan de oefeningen in het rekenschrift. Alle oefeningen waren nog niet klaar, maar worden morgen als opwarmertje afgewerkt. Er werd wel een huistaak rond dit onderwerp meegegeven. Zo waren we al in het laatste blok van de namiddag beland. Tijd voor een begrijpend lezen toets! De leerlingen die sneller klaar waren konden van boek wisselen in de klasbibliotheek. De eerste les van ons nieuwe taalthema " Bizarre brouwels" ging over verkleinwoorden. Hiervan dienen eveneens een aantal oefeningen afgewerkt worden in de schrift en ook hier kregen de leerlingen een huistaak van. Agenda: leren: rekenen: toets rekenverhalen 08/11 doen: rekenen: huistaak 7 05/11 taal: klein miniheksje 05/11
Wat de toets rekenverhalen betreft voor aanstaande vrijdag... Ik heb de kinderen aangeraden om de voorbije oefeningen in de werkschrift rekenverhalen te herhalen. Als ze deze kunnen oplossen, moet het op de toets ook lukken.
Het eerste deel van de eerste trimester. We krijgen een weekje de tijd om op adem te komen na het harde werk van het eerste gedeelte. Proficiat trouwens aan alle leerlingen voor hun inzet! Vandaag was er een doorschuifsysteem voorzien met derde, vierde , vijfde en zesde leerjaar. De kinderen hadden een fijne dag! Na de vakantie starten we onmiddellijk met zwemmen, dus vergeet die zwemzakken niet!!!
Prettig weekend allemaal en tot volgende week. Meester Joeri