Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    12-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De school vroeger en nu
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het uitdelen van administratie. De kinderen kregen de lessenroosters van de zwem en turnweek om vooraan in de agenda te plakken. Zo hebben ze alle informatie die ze nodig hebben.
    Verder werd er een bundel maal - en deeltafeloefeningen uitgedeeld, die de kinderen als contractwerk moeten afwerken tegen volgende vrijdag ( 20 september). Aansluitend zullen we hier nog een klein toetsje over maken. ( Het is belangrijk om een goede fundering te hebben, eer je verder bouwt!)
    In een sneltempo gingen we dan over naar de rekenles van de dag: optellen en aftrekken tot 1000. Het werkblaadje werd klassikaal gemaakt en de kinderen kregen op bladzijde 12 een aantal aangeduide oefeningen te maken. De rest van bladzijde twaalf wordt thuis afgewerkt.
    Op een aantal enkelingen na, werd de 2 euro voor de auteurslezing door de meeste leerlingen afgegeven. Dit al dan niet met het strookje erbij ( was gisteren in de klas gezegd, dat dit niet nodig was omdat anders de tekst aan de andere zijde zou doorknipt worden...)
    Tijdens de taalles herhaalden we de verenkeling van een aantal woorden en verder in de les werden verenkeling en verdubbeling door elkaar ingeoefend.
    De godsdienstles stond dan weer in teken van de vergelijking tussen een aantal belangrijke personages in de bijbel en de koran. In een groepswerk lazen de kinderen twee korte teksten uit bijbel en koran over een bepaald persoon ( Jezus/Isa, Abraham/Ibrahiem, Maria/Marjan, Moses/Moesa)
    Conclusie was dat " bepalende" figuren in onze godsdienst, ook in andere geloofsverhalen te voorschijn komen.
    De WO les stond dan weer in teken van de school vroeger en nu. De kids kregen een aantal prenten te zien en moesten afleiden uit welke eeuw en hoe er les werd gegeven.
    Nadien  lazen ze in hun bronnenboek hoe het er aan toe ging op schoolgebied in de tweede eeuw, veertiende eeuw, zeventiende eeuw en negentiende eeuw.
    Agenda:
    WO: op school 16/09
    rekenen: maaltafels 3,5,7,9 13/09
    Doen:
    rekenen: werkschrift A blz 12 13/09
    Contractwerk: maal - en deeltafels 20/09
    Brief niveaulezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps niet vergeten de agenda te laten tekenen!




    12-09-2013 om 20:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    11-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de sportclubs
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het ophalen van de rekenschriften B en C en godsdienstschrift B. Deze worden door mij in de kast achteraan opgeborgen. Nog steeds zijn er leerlingen, die  niet alle schriften hebben voorzien van een etiket.
    Morgen niet in orde, wacht hen een extra taakje.
    In de rekenles ging het opnieuw over getalbegrip tot 1000. Het verschil met de vorige getallenkennisles zat hem echter in de negatieve getallen en de functies van de getallen. Deze kwamen vandaag nog extra aan bod.
    Na het klassikaal maken van het werkblad, gingen de kinderen aan de slag in hun werkschrift blz 10-11. Alle nog af te werken oefeningen worden tegen morgen thuis afgewerkt.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten we even tijd om de kinderen in sportuitrusting te fotograferen ( zie blog juf Tine en Veerle) om vervolgens twee bladzijden stripverhaal te lezen in de Godsdienstles.
    Het verhaal van Cornelius en Petrus werd stripverhaalsgewijs voorgesteld.
    A.d.h.v verschillende vragen kwamen de kinderen tot een conclusie.
    Aansluitend gingen de werkschriften wo open om de reeds geziene prenten een juist plaatsje te geven op de eeuwenband. Verder kwamen verschillende oefeningen op de eeuwenband aan bod.
    De kids kregen als huistaak een tekening mee over " Ontspanning vroeger en nu!" Hier moeten ze de verschillende ontspanningsmogelijkheden in de juiste kleur zetten.
    Agenda:
    Leren:
    WO: eeuwband naar eeuwenband 12/09
    rekenen: maaltafels 3,5,7,9 12/09
    Doen:
    rekenen: werkschrift A blz 10 -11 12/09
    WO: ontspanning  13/09
    Brief auteurslezing.

    De kinderen kregen vandaag een brief mee i.v.m. de leesopdracht. ( zie geel mapje "lees"plezier)
    Op deze brief staat dat de leerlingen twee euro moeten meebrengen voor de auteurslezing van Mario Demesmaeker en het strookje aan de leerkracht af te geven.
    Door het verkeerd kopiëren moet dit niet meer gedaan worden. Na het lezen van de brief, steekt u deze gewoon terug in hun leesmapje. Het geld geeft u mee aan dochter/zoonlief.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    11-09-2013 om 15:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musate
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de eerste les rond rekenverhalen. De kinderen kregen een heuristiek aangeboden, die ze moeten gebruiken bij het oplossen van rekenverhalen.
    Alle rekenverhalen werden deze les klassikaal gemaakt ( op een aantal uitrekenoefeningen na ...)
    Het voormiddagprogramma werd vandaag " prettig" verstoord door Musate. Een heus harmonieorkest uit Lombeek.
    Ze presenteerden hun vereniging aan de hand van enkele leuke nummers.
    De taalles stond in de voormiddag ( en ook nog een stuk in de namiddag) in teken van het verdubbelen.
    De kinderen kregen een regel die ze moeten toepassen bij opschrijven van deze woorden. ( Eerste stap: Hoor ik een korte klank? ja  Tweede stap: Hoor ik één medeklinker na de klank? Ja  > ik schrijf de medeklinker dubbel!)
    Verschillende opdrachten in de werkschrift werden door de leerlingen uitgevoerd.
    Er stond vandaag nog een taalles op het programma. Tijdens deze les bekeken we een aantal lidkaarten en kregen de leerlingen hun officiële intrede in de Taalbende ( met een eigen lidkaart!)
    Indien er nog pasfoto's van uw schattebout thuis ter beschikking zijn, gelieve dan nog ééntje op hun lidkaart te plakken. ( Waarvoor dank!)
    Het laatste gedeelte van de dag bestond dan nog uit godsdienst en WO.
    Morgen stond er geen WO geprogrammeerd, maar we zitten beetje achter op schema en gaan dus morgen in de achtervolging. ( Daarom wordt er van de kinderen deze avond verwacht dat ze in hun bronnenboek lezen!)
    Agenda:
    leren:
    WO: bronnenboek lezen blz 3-5 11/09
    rekenen: maaltafels, 3,5,7,9 11/09
    doen:
    /
    Brieven

    De kinderen kregen vandaag een brief mee van de ouderraad. Deze mensen zijn op zoek naar nieuwe kandidaten.

    Is het mogelijk beste ouders, om ervoor te zorgen dat de leerlingen nu overal een etiket opplakken hebben? Nog steeds zijn er leerlingen waar dit nog niet in orde is?
    Verder nog een warme oproep om een (verf)schort mee te brengen naar school. We verzamelen die in een doos en als de leerlingen Crea les hebben, wordt die doos meegenomen naar de les.

    Zo dat was het voor vandaag,

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri





    10-09-2013 om 17:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het taalbendelied
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het lezen van de tekst begrijpend lezen. Deze tekst werd later in de voormiddag gebruikt tijdens de taalles.
    Vervolgens startten we met de les ruimtelijk inzicht. Een stapel schriften was het onderwerp van het gesprek.
    De kinderen vertelden steeds waar de stapel zich bevond ten opzichte van zichzelf.
    Dit werd een aantal keren herhaald.
    Verder was er ook een werkblad met een gebouw op gefotografeerd. Daaronder deelfoto's van het gebouw. De kinderen moesten de "puzzel"stukken op de juiste plaats noteren.
    Nog een opdracht was een tekening van een speelplaats. De kinderen moesten zich in gedachten verplaatsen op de speelplaats en zeggen wat ze zagen of niet zagen.
    Tenslotte kwamen de coördinaten ook nog aan bod.
    Na de speeltijd kwamen de leerlingen voor de eerste keer in contact met de kinderen van de Taalbende ( Senne, Broes, Mathias, Miete & Loes).
    Ze lazen over de eerste schooldag in het vierde leerjaar.
    Na de middag ging het dan richting juf Edel. Een aantal leerlingen had haar/zijn schort nog niet mee. Gelieve dat tegen volgende les in orde te brengen.
    Het laatste gedeelte van de dag hebben we gezongen.
    Twee liedjes om correct te zijn.  Een liedje tegen pesten en het taalbendelied.
    De kinderen vonden beide liedjes heel leuk.
    Afsluiten deden we met het voorlezen uit het boek " Gehakt" (eindelijk)
    Agenda:
    leren:
    WO: eeuwenband 10/09
    rekenen: maaltafel van 2,4,6,10 10/09

    Brieven

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri.


    09-09-2013 om 17:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Wout Hyndrikx werd jarig in de vakantie. Toch wou hij zijn klasgenootjes hiervoor trakteren. Een dikke proficiat dus van heel de klas!!!



    06-09-2013 om 17:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het onderwerp
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenavond een gezellige info- avond gehad en toen ik thuiskwam was de energie om nog een verslagje te schrijven helemaal op.
    Vandaag werd in de rekenles gewerkt met kalenders. Jaarkalender, weekkalender, weekrooster, ... waren allemaal werkinstrumenten.
    Het was zeker en vast geen eenvoudige les, want de verschillende data aanduiden en inkleuren vereisten veel aandacht en concentratie. Dit viel ook tijdens het verbeteren van de werkschrift.
    De les taal ging over het onderwerp. We begonnen met een raadselspelletje waarbij ik omschrijvingen gaf en de kinderen op zoek moesten gaan naar wie of wat.
    Daarmee was de toon gezet en was de stap naar het op zoek gaan naar het onderwerp snel gemaakt.
    In de werkschrift werden van alle oefeningen de eerste twee gemaakt, de rest maakten de kinderen zelfstandig.
    Ze kregen hierover ook een huistaak meer naar huis.
    De laatste klasactiviteit van de dag was een tekenopdracht. De kinderen maakten een tekening die als voorkaft dient voor de knutselmap.
    Het laatste lesuur waren de kids vandaag in de goede handen van meester Floris.
    Agenda:
    Leren:
    WO: eeuwenband 9/09
    rekenen: maaltafels van 2,4,6 en 10 9/09
    Doen:
    taal: het onderwerp  9/09
    Muzo: voorkaft ontwerpen 9/09

    Zo zit de eerste week school er al weer op. Er werd deze week nog heel wat door de vingers gezien ( orde, taken maken, zich houden aan de klasafspraken, ...) Vanaf maandag gaan we de regels strikter hanteren.
    Ik hoop dat iedereen zich aan de gemaakte afspraken kan houden.
    Wat het turngerief betreft, heeft meester Floris beloofd om volgende week de kledij te verdelen.

    Nog een prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    06-09-2013 om 17:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoorwoorden
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat een prachtig weer... Laat de vakantie maar beginnen !
    Neen, geen vakantie meer... maar dit betekent niet dat we kwaad zijn met zo'n lekker weertje!
    Vandaag begonnen we met uitdelen van de sticker met de internetadressen op ( eindelijk!).
    Voor mij een goede manier om ondertussen te kijken of het voorblad van de agenda ingevuld is en de zwemdata ingeplakt.
    Dit was bij de meeste prima in orde, de enkelingen die nog iets ontbraken beloofden mij om het tegen morgen in orde te brengen.
    Dan was het tijd voor een lesje bewerkingen. Herhalen van de vier hoofdbewerkingen tot 100. Inderdaad tot 100, want dat zijn de fundamenten waarop we gaan verder bouwen.
    Alle reeds gekende bewerkingen en oplossingsmethodes passeerden de revue, waardoor we pas 5 minuten in het schrift bezig waren toen de bel voor de speeltijd rinkelde.
    Na de speeltijd werkten de leerlingen verder in hun rekenschrift. ( Nog niet alle oefeningen waren gemaakt!)
    Ondertussen regelde ik de administratie.
    In de spellingsles stelden we de nieuwe methode voor en de eerste les ging over de hoorwoorden.
    A.d.h.v. het hoorwoordenschema leerden de kinderen zelfstandig en in duo de hoorwoorden correct schrijven.
    De kinderen kregen ook een BLOON taak. BLOON staat voor : Bekijken Lezen Omdraaien Opschrijven Nakijken.
    De kinderen worden verondersteld om elke dag de woordjes te oefenen ( vier dagen achteréén)
    Maandag leveren ze hun blad terug binnen.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 06/09
    Taal: BLOON taak 9/09

    Een aantal leerlingen heeft nog niet op alle boeken een etiket met hun naam geplakt. Het is belangrijk als de boeken niet gekaft worden om ze toch van een naam te voorzien.

    Geniet nog van de zonnige namiddag.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri


    04-09-2013 om 15:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    03-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speeddaten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Verslagje van de tweede dag.
    We begonnen met het ophalen van de administratie ( medische fiches, bestelformulieren, ...).
    De kinderen werkten ondertussen aan hun handje. Dit handje moet thuis nog voorzien worden van een pasfoto en tegen vrijdag terug aan de meester gegeven worden.
    Verder werd ook de eerste les van rekenen gegeven. Een lesje getallenkennis met als onderwerp, getalbegrip tot 1000.
    De leerlingen kwamen zo voor het eerst in contact met de werkwijze van het vierde leerjaar.
    In de namiddag stond nog taal en godsdienst op het programma.
    Voor taal gingen we ons lekker buiten zetten en een potje " speeddaten". De kids gebruikten hiervoor hun " identiteits"kaart uit het werkschrift. Ze kregen steeds twee minuten de tijd om aan de tegenpartij te vertellen wat ze kwijt wilden over zichzelf. Nadien werd er doorgeschoven.
    Godsdienst werd een stellingspel.
    De kinderen vulden eerst hun eigen gedacht in de schrift in op de aangeboden stellingen. Ze hadden drie keuzes: ja, neen of twijfel. Enige beperking, ze mochten maar 1 maal een cijfertje bij twijfel zetten.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 60/09

    De kinderen kregen vandaag ook van de turnleerkrachten twee brieven mee. Eentje met alle zwemdata ( voor aan het prikbord en in de agenda) en eentje met algemene uitleg.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps We waren tamelijk laat buiten deze namiddag, dus het zou kunnen dat er een aantal leerlingen een aantal zaken vergeten zijn.





    03-09-2013 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    02-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Welkom aan alle nieuwe lezer(es)s(en) van mijn blog.
    Ik probeer dit schooljaar dagelijks een kort verslagje van de dag te brengen.
    In dat verslagje lezen jullie wat de kapoenen hebben meegemaakt tijdens de les, maar misschien nog belangrijker de juiste agenda van de dag!
    Uit ervaring weet ik dat sommige kinderen het (on)bewust niet zo nauw nemen met het correct overschrijven van de taken en lessen.
    Daarom langs deze weg voor jullie ouders, nog een extra controle op de opdrachten van jullie spruit.

    Na het woordje van de directeur trokken we voor de eerste maal de nieuwe klas in. De kinderen zochten een plaatsje in de klas en luisterden naar de verschillende afspraken en nieuwigheden die de meester op hen afvuurde.
    Zo was het al snel tijd voor de eerste speeltijd.
    Tijdens de speeltijd zongen we het "Bruglied" met aangepaste dansjes.
    Ik profiteerde van de situatie om hen een rondleiding te geven op de speelplaats ( leraarskamer, directie, wc's, fietsenstalling, ...
    We overliepen de infobrochure ( groot aantal blaadjes moeten gehandtekend en meegegeven worden naar school!!!) en vulden een gedeelte op het voorblad van onze agenda.
    Tijd om boterhammetjes te eten.
    Onze refter is gelegen in de gebouwen van het secundair, waardoor we een stukje moesten stappen. In de refter kreeg elke leerling(e) een vaste plaats toegewezen. Uiteraard is de refter een eetzaal en geen praatzaal!
    De eerste activiteit van de namiddag was een spelletje. De kinderen trokken een kaartje en hierop stond een dier vermeld. De leerlingen moesten in een afgebakende zone het geluid van hun dier maken en op die manier hun partner (met een gelijkaardig dier) terug te vinden.
    Dit spel werd tweemaal gespeeld. Zo ontstonden er 10 duo's en 1 trio. Deze groepjes gingen dan samen op zoek naar een klasafspraken. We maakten er samen een selectie uit.
    Voorts werd er ook in de nieuwe werkschrift taal gewerkt, waar zij in volzinnen op de verschillende vragen omtrent hun ' identiteit'moesten antwoorden.
    Er was ook nog voorzien dat ze een handje gingen maken met in de vijf vingers kenmerken van hen, maar hiervoor was nog onvoldoende tijd over. De rijen om naar huis te gaan, moesten immers ingeoefend worden!
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Taal: leerwerkboek blz 4-5 03/09

    Er is ook nog een brief met de uitnodiging voor de info - avond, boeken kaften gratis in De Ploter, een woordje van juf Edel,...

    Zo dat zal het zo ongeveer geweest zijn voor deze dag. ( Details laat ik over aan de kinderen )

    Hieronder nog enkele sfeerfoto's.

    Tot morgen allemaal!















    02-09-2013 om 17:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    29-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Yoran De Hertogh wordt in de vakantie 10 jaar. Toch wou hij zijn klasgenootjes trakteren. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    29-06-2013 om 14:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbij ...
    Goede namiddag beste lezer(es),

    Bij dit schrijven zijn er waarschijnlijk al een aantal onder jullie op weg of onderweg richting vakantiebestemming... En terecht natuurlijk!
    Ik wil langs deze weg iedereen nogmaals bedanken voor de fijne samenwerking dit schooljaar en aan de leerlingen veel succes toewensen voor de toekomst.
    Geniet van de vakantie!

    Tot weerziens....
    Meester Joeri

    29-06-2013 om 14:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het doek is gevallen
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Vandaag hebben de kinderen hun rapport vier, jaarrapport en turnrapport gekregen. Alle punten zijn verdiend, alle taken zijn gemaakt... Er valt niets meer aan de resultaten te veranderen. Als ik even terugblik op deze laatste rapportperiode overvalt mij een lichte teleurstelling. Teleurstelling omdat men steeds in schoonheid wil eindigen en als dat niet lukt dan ben je ontgoocheld. ( klasgemiddelde opnieuw naar beneden)
    Anderzijds kan je van een wagen die maximum 120 km per uur rijdt, verwachten dat die 140 km per uur zal rijden? Ik denk het niet.
    Ik ga er vanuit dat iedere leerling(e) zich ten volle heeft ingezet en leg mij bij de situatie dan ook neer.
    Deze (zure) oprisping betekent niet dat ik op de meeste leerlingen van de klas niet fier ben. Natuurlijk is de meester fier, als zijn poulains een jaartje hoger mogen gaan! Ongetwijfeld!!!
    Een mens zou bijna vergeten, wat we nog in de voormiddag hebben gedaan!
    We hebben een zeer lange zangstonde gehad ter inoefening van de liedjes voor de afscheidsviering.
    Verder haalden we alles uit onze bank. Enkel de toetsenmap, zangmapje en onze spons mocht nog in de bank blijven.
    Morgen mogen de leerlingen spelletjes meebrengen naar de klas.
    Er zijn morgen geen warme maaltijden meer!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    26-06-2013 om 13:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Louka Pareyn wordt tijdens de vakantie tien jaar. Toch wou ze haar klasgenootjes trakteren. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    25-06-2013 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry voor gisteren!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Door het nog moeten verbeteren van een aantal toetsen had ik gisteren niet meer de tijd om het verslagje te schrijven. Mijn excuses hiervoor!
    Vandaag had ik eerst een overgangsgesprek, waardoor de kinderen zelfstandig opdrachten in taal en spellingsboek moesten oplossen.
    Eens terug begonnen we aan de laatste toets van het schooljaar, de toets godsdienst.
    De speeltijden duurden vandaag ook iets langer, wegens verjaardagen en dergelijke.
    Wat mij voldoende tijd gaf om de toetsen van godsdienst te verbeteren en zo ook deze toets te kunnen meegeven naar huis vandaag.
    De kinderen mochten de klasopstelling ook veranderen. Ze zitten nu in eilandjes ( vier banken bij elkaar) en mogen bij hun vriend(en) en vriendin(nen) zitten. U begrijpt dat stilte een loos begrip geworden in de klas.
    Er werden ook al een aantal lesboeken, mappen opgehaald en opnieuw een deel naar huis meegenomen.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    toetsenmap meebrengen
    spons
    Kaartje voor juf Martine verder afwerken.

    Voila, tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    25-06-2013 om 19:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    21-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bingo namiddag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verder afwerken van de toets cijferen. Sommige leerlingen hadden hier nog serieus wat tijd voor nodig. ( Sommige(n) zelf tot een stuk in de kleine speeltijd!)
    Na de speeltijd was het tijd voor meester Floris.
    Het namiddagprogramma was op voorhand al gekend, want het was bingo namiddag.
    Alle leerlingen van vier, vijf en zes gingen op zoek naar de eeuwige " bingo" roem.
    Ondertussen werd ook het bedrag dat bijeengespaard was aan de " bezieler" van het project uitgereikt.
    Een mooie cheque van 2500 euro. Aan allen bedankt voor de bijdrage(s)!
    Leuk voor ons, was dat Luna Parys haar bingokaart volledig vol was.
    De eerste prijs dus, een prachtige knuffelbeer!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    zwemmen, oudercontact: ja/neen: uur?

    Afsluiten doe ik met een zeer zure oprisping.
    Het begon gisteren al... We hadden afgesproken dat alle leerlingen om 16 uur op de afgesproken plaats moesten aanwezig zijn. Een vijftal leerlingen van de klas had zich daar niet aangehouden. Een enkeling kwam om 16.15 toe, de anderen zelfs 16.30. Er waren misschien "verzachtende" omstandigheden ( zoeken naar een verloren rugzak!), maar toch...
    Wat er vandaag gebeurd is, is mogelijk nog erger...
    Er werden twee portemonnees gestolen in de klas!!!
    Achteraf vinden we deze portemonnees verstopt in onze klas achter de radiator... LEEG!
    In beide geldbeugels zaten enkele euro's, maar stelen is stelen!
    Gedurende het schooljaar verdwenen regelmatig stiften, potloden, balpennen, koekjes, drankjes, ... maar dit slaat alles!
    Dit is echt met voorbedachte rade te werk gaan!
    Ik heb de kinderen toegesproken en vriendelijk gevraagd om het " verdwenen" geld graag terug te bezorgen.
    U denkt waarschijnlijk, dat het ook leerlingen van andere klassen kunnen zijn ... en dat kan, maar ik vrees dat we in eigen klas zullen moeten zoeken.
    Het ontgoochelt mij echt enorm dat mensen die een heel schooljaar "samen"leven, mekaar niet kunnen vertrouwen.
    Zou u, mama of papa, eens dochter/zoonlief aan de tand willen voelen over dit voorval?
    Niemand krijgt onder zijn/haar voeten, zou gewoon graag hebben dat het geld terug bij de eigenaars komt.
    Hopelijk duurt eerlijkheid het langst.

    Enfin, dit moest mij toch even van het hart!
    Nog twee keer leren en de riem gaat eraf!!!
    Succes ermee alllemaal!!!

    Prettig weekend,
    Meester Joeri










    21-06-2013 om 17:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog foto's


























    20-06-2013 om 20:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's van de schoolreis




































    20-06-2013 om 20:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets cijferen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen de leerlingen de voormiddag bij juffrouw Edel, waar ze hun vakantieverwachtingen in tekening mochten omzetten.
    Ondertussen deed ik de administratieve taken ( schoolreis, hotdogs, ...) en verbeterde de toetsen van taalgebruik.
    Na de speeltijd was het onmiddellijk alle hens aan dek. De kinderen moesten het dictee van thema 16 opschrijven, hun agenda inschrijven en tenslotte de toets cijferen oplossen.
    Een opdracht die voor vele leerlingen meer tijd vroeg, dan ze hadden. Daarom mogen de leerlingen vrijdagvoormiddag verder werken aan de toets cijferen.
    Morgen zijn we op schoolreis. Iedereen moet om 7.45 op de parking van het zwembad zijn. Hier spreken we ook af bij onze terugkomst ( +/- 17.30)
    Rugzakje mee, goede stapschoenen, een regenvestje en een goed humeur zijn het benodigde materiaal voor morgen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    schoolreis, rugzak, toetsen laten tekenen.

    Er zijn ook nog een aantal leerlingen die hotdog en/of ijsje  besteld hebben, maar nog niet betaald. Gelieve dit vrijdag zeker mee naar school te brengen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    19-06-2013 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    18-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets hoofdrekenen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze warme dag begonnen met het oplossen van de toets hoofdrekenen. De kinderen werden vriendelijk gevraagd om toch de nodige tussenstappen te noteren bij het berekenen van hun uitkomsten. Hopelijk hebben ze zich hieraan gehouden.
    Er werd gewerkt tot aan de speeltijd, hoewel sommige(n) reeds op 40 minuten klaar waren.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen hun taalschattoetsen van gisteren terug. Een aantal leerlingen had zich blijkbaar niet de moeite genomen om deze toetsen "grondig" in te studeren. Met alle gevolgen nadien!
    Ook de bladzijden die tegen vandaag moesten geleerd worden, werden opgesplitst in twee toetsen.
    De middagspeeltijd duurde door het goede weer langer dan voorzien, maar eens binnen en opnieuw voldoende vocht te hebben ingenomen vlogen we er opnieuw in.
    De begrijpend lezen les voor vandaag moest niet voorbereid worden, dus maakten we de voorbereiding samen.
    De tekst ging over het ontstaan van de strips en striptekenaar Herge.
    Eens onze werkschrift was ingevuld, gingen we nog een aantal filmpjes bekijken over striptekenaars op de computer.
    Ons laatste wapenfeit van de dag was een zangstonde voor ... ssstttt!!!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    toetsen laten tekenen, brieven schoolreis & bingonamiddag.

    MORGEN graag alle betalingen binnen alstublieft!!!

    Geniet nog van de mooie lentedag!

    Meester Joeri

    18-06-2013 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets getallenkennis
    Goedenavond beste lezer(es),

    De werkweek gestart met de toets getallenkennis. De kinderen mochten hieraan werken tot aan de speeltijd en dat tijdschema was voor iedereen voldoende. Ook de resultaten gingen erop  vooruit, want slechts een zevental scoorde onder de zeven op tien. Hopelijk krijgen we dat aantal morgen tijdens de toets hoofdrekenen nog meer naar beneden.
    Na de speeltijd was het taalgebruik dat de klok sloeg. De bladzijden die de kinderen moesten leren tegen vandaag, sommigen hadden dit gewoon vergeten !!! werden in twee toetsen opgesplitst.
    De resterende tijd in de voormiddag ging naar contract - en hoekenwerk.
    Wegens te weinig tijd in de voormiddag, ging het contract - en hoekenwerk nog even door in de namiddag.
    We begonnen ook het nieuwe taalthema ' Taalrijk' waarin strips centraal staan.
    Een luisterles met verschillende activiteiten rond strips werd afgewerkt.
    De kinderen kregen vandaag ook enkele belangrijke brieven mee.
    Een brief met extra uitleg rond onze schoolreis donderdag Technopolis - bootje - Planckendael en een brief van de leerlingenraad i.v.m. de bingo namiddag en de mogelijkheid om hot- dogs te eten op vrijdag 21 juni.
    Voor beide activiteiten worden financiële bijdragen gevraagd. Gelieve deze ten laatste ( liefst morgen al) woensdag met uw kind(eren) mee te geven naar de klas.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    taal: zie toetsenweekplanning
    doen:
    rekenen: zie toetsenweekplanning
    toetsen laten tekenen, brieven schoolreis & bingonamiddag.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    Ps: Sommige leerlingen kenden de strip " Nero" niet. Hieronder een afbeelding van het hoofdpersonage Nero.

    17-06-2013 om 18:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs