Het verslagje van vrijdag zal zeer kort zijn. De kinderen van het vierde leerjaar werden 's morgens verdeeld over de vijfde en zesde klassers met een aantal reken en taalopdrachten. Ikzelf gingen elk van de drie groepen begeleiden bij de generale repetitie. Ik kan jullie geruststellen, ze hebben het allemaal heel goed gedaan. Nog niet prima, maar dat houden we natuurlijk voor de voorstellingen van vandaag en morgen. Wat het aanwezigheidsuur betreft... Op de brief stond dat alle kinderen 1 uur voor aanvang van het optreden moesten aanwezig zijn. Wij met het vierde leerjaar spreken steeds drie kwartier voor aanvang af. Dat lijkt me ideaal. Voor groep 1 op zaterdag betekent dit : 17.45 Voor groep 2 op zondag betekent dit : 12.45 Voor groep 3 op zondag betekent dit: 14.45 De kinderen mogen een gezelschapspel, boek of strip ... meebrengen naar school om zich bezig te houden tijdens de wachttijden gedurende het optreden.
Agenda: taak: rekenen: afwerken blz 5,6 en 16 16/05 lessen: rekenen: metend rekenen 16/05 rekenverhalen 16/05 niet vergeten: leesmapje, rapport 16/05, tijdschrift, strip, ...
Zoals de titel van het verslagje al laat vermoeden is er een sterfgeval in de familie van juf Veerle. De leerlingen van vier A en ikzelf bieden op deze manier onze oprechte deelneming aan. Sterkte juf! Onze voormiddag begon met ons veertiendaags bezoek aan het zwembad. Blijkbaar hadden een aantal leerlingen hun agenda niet grondig gelezen dinsdag, want een vijftal leerlingen zwom niet mee. Na de zwembeurt kregen de leerlingen hun toets van getallenkennis. U bent waarschijnlijk op de hoogte dat onze Lander zijn rechter sleutelbeen heeft gebroken en hierdoor niet kan schrijven. Daarom schreef ik zijn taal en rekenopdrachten, samen met hem, in zijn schriften. De toets getallenkennis ( met bijhorend getallendictee) vond ik wel moeilijk om deze wijze op te lossen. Gelukkig heb ik nog pientere leerlingen in de klas zitten en ééntje daarvan is Sien. Zij kwam op het idee om Lander de getallen aan te duiden op een rekenmachine. Nadien kon ik die op het blad schrijven. Geniaal toch! Daarna had ik ook de smaak te pakken. Bij ons dictee van herhaling 4, heb ik Lander zijn dictee laten typen. Geweldig toch als mensen hun gezond verstand gebruiken. De rest van de namiddag hebben we onze kledij voor de laatste maal geïnspecteerd en alles verdeeld over de drie groepen. Morgenvroeg zullen de kinderen verdeeld worden over het vijfde leerjaar. Zij krijgen een aantal rekenopdrachten en taalspelletjes die ze zelfstandig moeten oplossen en verbeteren. Nadien mogen ze zich bezighouden met lezen ( strip, boek, tijdschrift, ...) De rede hierachter lijkt me logisch te zijn. Morgen generale repetitie en ik ben verantwoordelijk voor de drie groepen. Ik moet dus bij elke repetitie aanwezig zijn. Maar kan mij natuurlijk niet in twee delen en de andere groepen opvangen. Daarom hebben onze collega's van 5 en 6 spontaan voorgesteld om een aantal leerlingen van het vierde bij zich te nemen. Solidariteit op de werkvloer. ( Hartverwarmend vind ik dat!!) De aangekondigde toets van metend rekenen wordt verschoven naar maandag. Met dank voor u begrip. Agenda: taak: / lessen: rekenen: metend rekenen 16/05 rekenverhalen 16/05 niet vergeten: leesmapje, rapport (16/05), strip, boek, ... en veiligheidsspeld.
Morgen zijn er ook geen warme maaltijden voorzien. Iedereen brengt dus boterhammen mee. Nog heet van de naald, door de onzekere status van het weer komend weekend... is er besloten om het podium naar de turnzaal te verhuizen. Daar zullen de optredens ook plaats vinden.
Ik wens jullie nog een prettige avond en alvast bedankt voor het begrip!
Deze ochtend een kleine rechtzetting gemaakt. Bleek dat op onze weekplanning de toets van getallenkennis op donderdag stond. Dit om de zeer eenvoudige reden dat er op vrijdag een toets metend rekenen gepland staat. Dus, donderdag toets van getallenkennis en vrijdag toets van metend rekenen. De bladzijden die de leerlingen voor beide vakonderdelen moeten kennen zijn aangeduid in de werkschrift. Voor alle duidelijkheid in werkschrift B. De opdracht in de rekenles was tweedelig. Eerst de herhalingsoefeningen hoofdrekenen verbeteren per twee, dan herhalingsoefeningen cijferen oplossen in het klad. ( Een stuk moet thuis nog afgewerkt worden, alleen in het klad !) Normaal gezien gingen we na de voormiddagspeeltijd oefenen op het podium., doch een regenbui bracht roet in het eten. Geen nood, de repetitie werd verschoven naar de namiddag. Dat gaf ons de tijd om een slagje door te geven in onze taalschrift. Zowel begrijpend lezen als taalschat brachten we tot een goed einde. We waren zo druk bezig dat we de tijd uit het oog verloren met als gevolg dat het niet meer mogelijk was om een dictee te geven. De leerlingen kregen ook hun rapport en de meesten onder hen hebben goed gewerkt, sommige heel goed gewerkt. Hier schrijft een tevreden meester. Slot van ons lessenpakket was het verder aanvullen van de eerste les WO. Na de namiddagspeeltijd was het oefentijd. Ik licht vandaag een tipje van de sluier... je ziet hieronder foto's van de drie groepen. Toch moet er nog veel geoefend worden! Agenda: taak: rekenen: cijferen blz 3 en 4 12/05 lessen: rekenen: getallenkennis 12/05 metend rekenen 13/05 taal: herhaling 4 12/05 niet vergeten: leesmapje, rapport (16/05), zwemmen
Morgen pedagogische studiedag, dus geen verslagje. Tot donderdag iedereen,
Deze ochtend juist op tijd op school geraakt, mijn jongste telg overgegeven in de wagen, en zag dat Lander geharnast was. Hij had zijn sleutelbeen gebroken! De pech die er dan nog eens bovenop kwam, was dat het een gebroken rechtersleutelbeen is. Schrijven is dus wel degelijk een probleem. We zullen hem zo goed mogelijk helpen! Leuker nieuws, we waren vandaag voltallig. Onze steractrice moest vandaag niet optreden! Ons lessenpakket dan. Aangezien we werkboek b hadden afgewerkt, moesten we vandaag aan rekenboek c beginnen. En zo geschiedde. Een herhaling van bewerkingen ( hoofdrekenen) werd ons deel. Na de speeltijd kregen we bezoek van de mensen van de Ploter en de Bib. ( zie foto's). Zij kwamen ons warm maken voor een leuk project. De kinderen uit het eerste middelbaar van Sint - Angela hebben een aantal ontwerpen gemaakt voor op kaftpapier. Onze kinderen moesten een top 3 samenstellen van wat zij de mooiste vonden. Op 4 september 2011 krijgen alle kinderen (ook van andere leeftijden) het verkozen kaftpapier en kunnen de boeken daar gekaft worden. Voor verdere informatie verwijs ik door naar de flyer die de kinderen hebben meegekregen. De namiddag stond dan ook nog eens in teken van cultuur : met de voorstelling " Popocatepetl" gebaseerd op teksten van Annie M.G. Schmidt. Agenda: taak: rekenen: hoofdrekenen blz 1-2 10/05 lessen: rekenen: getallenkennis 13/05 taal: herhaling 4 10/05 niet vergeten: leesmapje, toetsenmap.
Morgen krijgen de leerlingen hun rapport mee naar huis. Ik kan de meeste onder jullie geruststellen, ze hebben beter gewerkt als vorig rapport. Deze week is nog een rare week door het feit dat we met een pedagogische studiedag zitten woensdag en het schoolfeest dat er volgend weekend aankomt.
Waarschijnlijk schrikt u van het vroege schrijven van de blog. De reden is zeer eenvoudig. Niet met de fiets naar school, zorgt dat ik sneller thuis ben. Het verslagje van vandaag bestaat uit drie dingen: Rekenen, moederdag afwerken en inpakken en podium voor het schoolfeest klaarzetten. Voor de kinderen betekende dit extra speeltijd en daar zijn ze bij mijn weten nooit rouwig om. Agenda: taak: rekenen: blz 79-80 09/05 lessen: taal: herhaling 4 10/05 godsdienst: het scheppingsverhaal 09/05 niet vergeten: toetsen, leesmapje, brief schoolfeest, kaarten schoolfeest
Maandagnamiddag trekken we richting De Ploter. De rest van de week zal er nog op regelmatige basis geoefend worden voor het schoolfeest. We willen dat het optreden af is!
Aan alle mama's een fantastische moederdag gewenst, hopelijk zijn jullie tevreden met ons geschenkje.
Tweede poging, computer blokkeerde de eerste keer. Hopelijk heb ik daar nu geen last meer van. Deze ochtend tijdens de rekenles leren cirkels tekenen met een passer. Bij sommigen lukte dit al aardig, bij anderen zal er nog wat oefenen aan te pas komen. Vervolgens werkten we de herhaling 4 in onze Spelwegschrift af. De kinderen moesten kameelwoorden, gitaarwoorden en andere onthoudwoorden opzoeken in een woordrooster en deze de juiste kleur geven. Na de middag konden we dan eindelijk het scheppingsverhaal en de bijhorende werkblaadjes afwerken. Later op de middag startten we met een nieuw wo thema: " Welkom in onze provincie!" Hier was de hoofdbrok, herhaling van reeds geleerde kennis. Agenda: taak: rekenen: staartdelingen tot op 0,01 06/05 lessen: rekenen: rekenverhalen blz 69-70 06/05 niet vergeten: kledij schoolfeest 06/05, kaarten schoolfeest, leesmapje, agenda, plastic zak.
Voor de rekentoets baseer ik mij op de blaadjes 69-70 in onze rekenschrift. Morgen wordt er ook in groepen geoefend voor het schoolfeest. Ons pakje voor moederdag wordt ook ingepakt. Graag een plastic zak meegeven om dit veilig huiswaarts te kunnen transporteren.
Waarschijnlijk waren jullie gisteren ongeduldig aan het wachten op een verslagje van de de dag. Tot mijn grote spijt ben ik er niet meer toegekomen. Het is hier gisterenavond een komen en gaan geweest van familie en vrienden die mij kwamen feliciteren met mijn verjaardag. Daardoor geen gaatje gevonden om de blog te schrijven. De voormiddag kunnen we kort samenvatten. Knutselen voor onze moederdag en afwerken van rekenopdrachten in de werkschrift. We kunnen nu eindelijk zeggen, dat onze moederdaggeschenkjes zo goed als af zijn. Daarom gaan we morgen een slagje doorgeven in andere vakken.
Een nieuwe maand, de voorlaatste maand van het schooljaar! Niet te geloven, hoe snel alles gaat! Na de takenverdeling zijn we er onmiddellijk ingevlogen. Bewerkingen, meer bepaald hoofdrekenen in de vorm van gelijknamige breuken aftrekken met elkaar. De kinderen hadden deze " eenvoudige " materie blijkbaar snel onder de knie, want niemand wenste om de rekenoefeningen in de werkschrift met mij te maken. De huistaak die ze hebben meegekregen zal alvast verhelderend werken. Dit alles bracht ons al voorbij de voormiddagspeeltijd, zodat het de hoogste tijd werd om aan onze toetsen te beginnen. Eerst twee taaltoetsen: een toets luisteren en een toets taalbeschouwing. Het laatste kwartier voor de de namiddagspeeltijd startten we dan met de laatste toets van de dag, WO. Niveaulezen sloot traditioneel de maandagnamiddag af. Agenda: taak: rekenen: gelijknamige breuken aftrekken 03/05 lessen: taal: taalschat 03/05 rekenen: rekenverhalen blz 69-70 06/05 niet vergeten: kledij schoolfeest (06/05), rekening, leesmapje, kaarten schoolfeest, toetsenmap
De meegegeven kaarten voor het schoolfeest hebben een waarde van 2,50 euro per stuk. Deze kaarten kunnen mee verrekend worden in de afrekening(en) die er eventueel op het schoolfeest zouden gemaakt worden. Zoniet, is het een extra steun voor de school. Wanneer u de kaarten houdt, laat u dochter/zoonlief 12,50 euro meebrengen naar school, anders geeft u de kaarten gewoon terug.
Gisterenochtend begonnen met een herhaling van alles rond getallenkennis wat we de voorbije weken hebben geleerd. De kinderen werkten hier allemaal zelfstandig aan, om voor zichzelf te ontdekken waar ze nog extra moeten op oefenen. ( In de schrift terug te vinden aan de hand van een kruisje aan de oefening) Na de rekenles was het tijd voor de turnles, die ze deze keer niet van juf Dorien kregen, maar van een stagair. Tijdens het eerste gedeelte van de namiddag hebben we de data afgesproken waarop de leerlingen hun spreekbeurt naar voor brengen. Deze datum moet in principe bij niet vergeten staan, op vrijdag 29 april. Aansluitend kregen de leerlingen nog een niet voorbereide begrijpend lezentoets voor de neus. Het tweede gedeelte stond integraal in teken van het moederdaggeschenk. Verdere informatie verstrekken is dus verboden. Agenda: taak: uitknippen sjabloon 02/05 lessen: wo: tijd voor ons land 02/05 taal: taalbeschouwing 02/05 taalschat 03/05 niet vergeten: kledij schoolfeest (06/05) , toetsenmap, leesmapje
Prettig weekend iedereen,
Meester Joeri
PS En mondjes dicht over het moederdaggeschenkje. Denk eraan : Zien Horen en Zwijgen
Over de voormiddag kan ik kort zijn. Niet dat we ons niet hebben ingezet, maar heel onze voormiddag stond in teken van sport. Het eerste gedeelte bestond uit zwemmen, het tweede gedeelte op inoefenen van het dansje voor het schoolfeest. Na de middagspeeltijd zijn we pas goed op gang gekomen. Eerst hebben de leerlingen zelfstandig de rekenverhalen van blz 70 gemaakt en verbeterd. Ze hebben ook de open boek toets tot een goede einde gebracht en zelfs woordpakket 16 in de spelwegschrift afgewerkt. Het spannendste moment van de dag was uiteraard de bekendmaking van het onderwerp voor de spreekbeurt. Op een aantal enkelingen na, hebben de meeste hun eerste keuze mogen behouden. Agenda: taak: rekenen: ws blz 69 29/04 lessen: WO: tijd voor ons land 2/05 niet vergeten: agenda, materiaal schoolfeest 6/05
Morgennamiddag gaan we ons serieus toeleggen op het maken van ons moederdagcadeau.
Vanmorgen tegen alle tradities in begonnen met WO, daar we toch nog serieus wat afwerkingswerk hadden. De toets verschuift daardoor naar maandag 2 mei, de openboek toets gaat zoals gepland morgen door. Alles wat de kinderen dienen te kennen, is hen verteld. Nadien was er nog een groot belangrijk blok, dat enige duiding verdiende. De leerlingen hebben een brief gekregen met alle opdrachten en afspraken i.v.m. hun spreekbeurt. De spreekbeurt bestaat uit twee delen: - Een schriftelijk gedeelte dat wordt afgegeven op dinsdag 17 mei - De spreekbeurt zelf, uitgevoerd op de afgesproken datum. ( Komt weldra in de agenda!)
Wat het schriftelijk gedeelte betreft, kies je zelf of er getypt of geschreven wordt. Uiteraard is hulp van de ouders toegestaan. De hoofdbrok is het spreken zelf. Daarom mogen de kinderen hun spreekbeurt niet voor zich hebben liggen tijdens het naar voor brengen. Ze mogen enkel een blad met sleutelwoorden hebben. Weet dat een spreekbeurt opgesmukt met didactisch materiaal ( foto's, filmfragmentjes, proevertjes, opdrachtjes voor de luisteraars, ...) heel wat interesse opwekt. Ik had tegen vrijdag gevraagd om twee mogelijke onderwerpen voor de spreekbeurt te bedenken, maar de kids waren zo enthousiast dat ze het morgen al willen doorgeven. Probeer hen te overtuigen om niet altijd de klassieke onderwerpen te gebruiken ( het konijn, de hond, ... ). Er zijn zoveel boeiende onderwerpen om over te spreken.
Afsluiten deden we met een korte herhaling rond bruto-netto-tarra, inkoopprijs-verkoopprijs-winst-verlies, het gemiddelde- verhoudingen. De bedoeling was om ook in onze rekenschrift daar een aantal oefeningen op te maken, maar zover zijn we niet meer geraakt. Deze week zijn wij verantwoordelijk voor de netheid van de speelplaats, dus gingen we vijf minuten voor het belsignaal naar buiten om papiertjes op te rapen.
Agenda: taak: onderwerp spreekbeurt (2 titels) 28/04 brief spreekbeurt laten handtekenen 28/04 lessen: WO: tijd voor ons land 28/04 02/05 niet vergeten: zwemmen, briefje schoolfeest, eierdoos, doos pringles
Na een deugddoende zomervakantie zijn we weer terug met ons dagelijks verslagje. De allereerste activiteit van de ochtend was het veranderen van plaats. Eens iedereen geïnstalleerd konden we aan de rekenles beginnen. Het onderwerp van vandaag was " Rekenen met geldwaarden". Het einde van deze les, bracht ons reeds bij de voormiddagspeeltijd. Toen we in de klas terugkeerden hebben we onze taalschrift onder handen genomen. Een aantal zaken waren nog niet volledig afgewerkt en dienden aangevuld te worden. Na de ontspanning van de middagspeeltijd, kregen de kinderen tijdens de godsdienstles het scheppingsverhaal te horen. De grootste brok van de namiddag was toch wel WO, waar we serieus doorgewerkt hebben in het thema. Zoals ook aan de kinderen vermeld is er donderdag hiervan al een openboek toets gepland. Zitten we nog met een aantal praktische zaken voor het schoolfeest. Aanstaande donderdag hebben we in de 2de blok van de voormiddag extra inoefening voor het schoolfeestdansje. Daarom wordt er gevraagd om tegen donderdag al wat materiaal mee te brengen naar school. De meisjes leggings, bloem voor in het haar en meisjes en jongens bokshandschoenen, badjassen met kap, ... De meisjes kregen ook van juf Dorien de opdracht om de videoclip van Shakira " Waka Waka" nog eens te bekijken.
Een laatste puntje: Morgen krijgen de kinderen uitleg over de datum en over wat we van hen verwachten bij het maken van een spreekbeurt. Ik kan u alvast vertellen dat ze ten laatste vrijdag hun onderwerp moeten doorgeven en dat alle kinderen hun spreekbeurt afgeven op dinsdag 17 mei 2011.
Tip voor WO: Ook al stond het niet in de agenda, lees toch alles van het thema al goed door!
Met grote spijt in het hart moet ik u aankondigen dat mijn fototoestel definitief de geest gegeven. Daarom zal ik jullie voor sfeerfoto's van " So you think you can dance" doorverwijzen naar mijn collega van het vierde. Sorry, sorry, sorry.
Geniet alleszins van de paasvakantie en tot op 26 april.
Hier volgt het verslag van een prachtige dag. Vanmorgen begonnen met het maken van de voorspelde toetsen. Daarna werden de kinderen in groepen verdeeld. Een groep die zich verder bezig hield met het oplossen van de groepsopdrachten van WO en een groep die cijferend x tot op 0,01 oefenden. Nog in de voormiddag hadden we verder gewerkt aan onze knutselopdracht. Na de middag hebben we ons werkje verder ingeverfd en dan was het moment daar!!! De fuif! Iedereen was heel enthousiast en heeft zich heel goed geamuseerd! Morgen hoeven de kinderen geen schooltas meer naar school te brengen enkel agenda, dit leer ik mapje, toetsenmap en een mapje om knutselwerkje mee te nemen, moeten aanwezig zijn op school. Er zijn morgen ook hot - dogs voorzien, dus geen warme maaltijden. Kinderen die geen hot - dogs eten, brengen boterhammen mee.
Een verslagje live vanuit de klas vandaag. De kinderen zijn aan groepswerk bezig, wat mij de tijd geeft om al tijdig de weblog in te vullen. Deze ochtend zijn we begonnen met een korte herhaling gelijkwaardige breuken, om over te gaan naar gelijknamige breuken met elkaar op te tellen. Als dit alles uitgelegd en gemaakt was, stond de speeltijd al voor de deur. Na de speeltijd zijn we onmiddellijk begonnen aan het groepswerk. De kinderen zijn verdeeld in vier groepen en moeten steeds een kwartier rond een bepaald onderwerp werken. Ze hebben binnen hun groep ( ze zijn met 5 of 6) ook allemaal een aparte taak gekregen. ( materiaalmeester, organisator, ...) . De eerste keer dat we op deze manier te werk gaan, ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Agenda: taak: rekenen: herhaling breuken 07/04 lessen: rekenen: breuken ordenen zie blz 55-56 07/04 Godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: leesmapje, feestje
Deze ochtend onmiddellijk begonnen met het afnemen van de cijfertoets. Die nam eigenlijk veel meer tijd in beslag dan gedacht, waardoor de hele programmatie in het honderd liep. Het was ver middag eer al het rekenwerk, dat we moesten doen afgewerkt was. Na de middag stond dan de laatste keer voor de toets godsdienst op het programma, waar alles nog eens herhaald werd en aangeduid wat er geleerd moest worden. Dat bracht ons al tot de eindblok, het maken van ons paasknutselwerkje. Agenda: taak: rekenen:herhaling breuken 07/04 lessen: rekenen: breuken ordenen 07/04 godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: leesmapje
Sorry, voor het korte verslagje... maar we hebben personeelsvergadering!
Deze ochtend begonnen met het maken van de hoofdrekentoets, daarna hebben we een aantal rekenverhalen samen opgelost. Godsdienstles verschoof naar de voormiddag, zodat we in de namiddag voldoende tijd hadden om poppenkast te spelen. Tijdens de les werd het lijdensverhaal van Jezus besproken en werden ook afspraken gemaakt i.v.m. de toets voor komende donderdag. Na de middag brachten onze kids het nodige spektakel met leuke poppen en poppenkastverhalen. Deze optredens brachten ons al ver in de namiddag en zoals elke maandag sloten we af met niveaulezen. Agenda: taak: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 lessen: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: toetsen, leesmapje, rekening, briefje schoolfeest, hot-dog
Nog enkele mededelingen: Na de toets van cijferen volgt er nog een toets breuken ( op donderdag) en zoals al eerder vermeld een toets godsdienst. Morgen krijgen de kinderen een samenvatting mee over de informatie omtrent de Goede Week ( echt niet moeilijk om te studeren!). Wat de toets breuken betreft, staan breuken morgen en overmorgen centraal in de rekenles... Op die manier worden ze ook herhaald natuurlijk.
Dochter/zoonlief zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn, dat we donderdagnamiddag een klein feestje houden in de klas. Een feestje om onze wafelverkoopwinst te vieren en om het einde van de tweede trimester te vieren. Ik heb de kinderen wel aangeraden om met elkaar af te spreken, wat ze gaan meebrengen. Liefst niet teveel, dat we met geen zieke kinderen eindigen. Ben benieuwd naar het resultaat!
Als afsluiter de foto's van de verschillende poppenkastgroepjes!
Hopelijk bent u vandaag gespaard gebleven van de onvermijdelijke grappen en grollen die er op 1 april verspreid worden. Zo niet, waarschijnlijk goed gelachen dan ! Ook onze school kon niet weerstaan aan deze jaarlijks wederkerende foppertjesdag. De aprilvissen vlogen in het rond, maar al bij al bleef alles vrij rustig. Onze rekenles bestond vandaag uit het rubriceren van driehoeken en deze oplijsten. Er werd geklasseerd volgens de zijden en de hoeken met de gekende benamingen tot gevolg. De turnles was voor onze kids een inoefenmoment voor het schoolfeest, dat toch met rasse schreden onze richting toesnelt. Na de middag hadden de leerlingen toets verkeer bij juffrouw Veerle, terwijl de leerlingen van juffrouw Veerle computerles kregen. Een niet onbelangrijk detail in het verslag dat ik nog vergeten ben, is onze verkoop. Ook vandaag hebben we tijdens de speeltijd nog verkocht en zelfs de middelbare school heeft van ons nog gekocht. Dikke proficiat aan iedereen voor de inzet! De laatste blok van de namiddag hebben we gespendeerd aan allerlei administratie zoals toetsen teruggeven, brieven i.v.m schoolfeest, afspraken omtrent volgende week... Wat betekende dat de poppenkast, weer niet aanbod kwam en het knutselen al helemaal niet. Agenda: taak: rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 cijferen: x,:,+ en- tot op 0,1 05/04 niet vergeten: leesmapje, toetsen, brief,
Deze ochtend al het lekkers gestockeerd in het zaaltje en snel vertrokken naar de zwemkom. De kinderen mochten vandaag voor een brevet zwemmen en sommigen deden dat met verve. Nadien was het tijd om te verkopen en te eten voor het goede doel. De rekenles stond in teken van de gewichten, we leerden namelijk een nieuw item ' Ton'. De godsdienstles ging verder over het lijden van Jezus voor Zijn dood en een korte herhaling van de verschillende koningen sloot het gedeelte voor de speeltijd af. Na de tweede fase van verkopen en eten, was het tijd voor agenda schrijven en poppenkast. Wegens tijdsgebrek is er nog maar 1 groepje gepasseerd. Agenda: taak: taal: woordpakket 15 1/04 Godsdienst: Goede Vrijdag 04/04 rekenen: driehoeken uitknippen 01/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 cijferen x,:,+ en - tot op 0,1 05/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 Niet vergeten:eierschalen ( 1/04), leesmapje,agenda
De leerlingen hebben een heleboel oefeningen hoofdrekenen en cijferen meegekregen. Deze oefeningen moeten niet allemaal gemaakt worden, het is gewoon om voldoende oefeningen te hebben om in te oefenen. Opgelet, de voorkant is steeds iets "gemakkelijker" dan de achterkant.
Bedankt voor alle gulle giften en bereidingen. Er zit heel wat talent onder jullie
Wegens technische storingen van www.bloggen.be was het voor mij onmogelijk om gisterenavond een blog te schrijven. Mijn excuses hiervoor, maar overmacht is ook een macht he !
Deze ochtend begonnen met de les 3 voor rekenen. Kenners onder ons weten ondertussen al dat dit cijferen is. Vandaag gingen we optellen en aftrekken tot op 0,01 nauwkeurig. ( Dus twee cijfers na de komma) Op het eerste gezicht leek dat bij iedereen goed tot vrij goed te gaan. Na de rekenles kregen de leerlingen het geplande dictee van woordpakket 14. Doordat ons schriftje bijna vol geraakt is, maken we nu onze dictees op een half lijntjesblad. In de spellingsles stonden de kameelwoorden centraal, dat zijn woorden die niet van toepassing zijn voor de robot. ( Ook weeral iets voor de kenners) Aangezien deze les redelijk uitgelopen was en er te weinig tijd overbleef voor de WO les, mochten de kinderen extra oefenen voor hun poppenkastspel. Agenda: Taak: godsdienst: lezen verhaal Palmzondag en Witte Donderdag 31/03 rekenen: blz 57 afwerken 31/03 taal: woordpakket 15 1/04 lessen: rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 niet vergeten: ZWEMMEN, CAKE, eierschalen ( 1/04), leesmapje
Beste mensen, Morgen is het onze beurt om te verkopen voor het goede doel. Aangezien dit meestal verkocht wordt tijdens de eerste speeltijd en wij onmiddellijk het eerste uur gaan zwemmen, zou ik vriendelijk willen vragen om tijdig op school te zijn... Zodat we alles op een correcte manier kunnen wegzetten op de plaats waar er verkocht zal worden. Daarom had ik met de kinderen afgesproken om ten laatste 08.45 aanwezig te zijn op school. Alvast bedankt voor de goede opvolging hiervan.
Aan de ouders van Sien, Sien heeft mij verzekerd dat de poppenkast morgen aanwezig zal zijn, daarom langs deze weg nog een kleine herinnering. Ook voor jullie alvast bedankt.