Deze ochtend begonnen met het maken van de hoofdrekentoets, daarna hebben we een aantal rekenverhalen samen opgelost. Godsdienstles verschoof naar de voormiddag, zodat we in de namiddag voldoende tijd hadden om poppenkast te spelen. Tijdens de les werd het lijdensverhaal van Jezus besproken en werden ook afspraken gemaakt i.v.m. de toets voor komende donderdag. Na de middag brachten onze kids het nodige spektakel met leuke poppen en poppenkastverhalen. Deze optredens brachten ons al ver in de namiddag en zoals elke maandag sloten we af met niveaulezen. Agenda: taak: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 lessen: rekenen: cijferen x,:,+ en - 05/04 godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: toetsen, leesmapje, rekening, briefje schoolfeest, hot-dog
Nog enkele mededelingen: Na de toets van cijferen volgt er nog een toets breuken ( op donderdag) en zoals al eerder vermeld een toets godsdienst. Morgen krijgen de kinderen een samenvatting mee over de informatie omtrent de Goede Week ( echt niet moeilijk om te studeren!). Wat de toets breuken betreft, staan breuken morgen en overmorgen centraal in de rekenles... Op die manier worden ze ook herhaald natuurlijk.
Dochter/zoonlief zal waarschijnlijk al komen vertellen zijn, dat we donderdagnamiddag een klein feestje houden in de klas. Een feestje om onze wafelverkoopwinst te vieren en om het einde van de tweede trimester te vieren. Ik heb de kinderen wel aangeraden om met elkaar af te spreken, wat ze gaan meebrengen. Liefst niet teveel, dat we met geen zieke kinderen eindigen. Ben benieuwd naar het resultaat!
Als afsluiter de foto's van de verschillende poppenkastgroepjes!
Hopelijk bent u vandaag gespaard gebleven van de onvermijdelijke grappen en grollen die er op 1 april verspreid worden. Zo niet, waarschijnlijk goed gelachen dan ! Ook onze school kon niet weerstaan aan deze jaarlijks wederkerende foppertjesdag. De aprilvissen vlogen in het rond, maar al bij al bleef alles vrij rustig. Onze rekenles bestond vandaag uit het rubriceren van driehoeken en deze oplijsten. Er werd geklasseerd volgens de zijden en de hoeken met de gekende benamingen tot gevolg. De turnles was voor onze kids een inoefenmoment voor het schoolfeest, dat toch met rasse schreden onze richting toesnelt. Na de middag hadden de leerlingen toets verkeer bij juffrouw Veerle, terwijl de leerlingen van juffrouw Veerle computerles kregen. Een niet onbelangrijk detail in het verslag dat ik nog vergeten ben, is onze verkoop. Ook vandaag hebben we tijdens de speeltijd nog verkocht en zelfs de middelbare school heeft van ons nog gekocht. Dikke proficiat aan iedereen voor de inzet! De laatste blok van de namiddag hebben we gespendeerd aan allerlei administratie zoals toetsen teruggeven, brieven i.v.m schoolfeest, afspraken omtrent volgende week... Wat betekende dat de poppenkast, weer niet aanbod kwam en het knutselen al helemaal niet. Agenda: taak: rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen: x,:,+ en- tot op 0,1 04/04 cijferen: x,:,+ en- tot op 0,1 05/04 niet vergeten: leesmapje, toetsen, brief,
Deze ochtend al het lekkers gestockeerd in het zaaltje en snel vertrokken naar de zwemkom. De kinderen mochten vandaag voor een brevet zwemmen en sommigen deden dat met verve. Nadien was het tijd om te verkopen en te eten voor het goede doel. De rekenles stond in teken van de gewichten, we leerden namelijk een nieuw item ' Ton'. De godsdienstles ging verder over het lijden van Jezus voor Zijn dood en een korte herhaling van de verschillende koningen sloot het gedeelte voor de speeltijd af. Na de tweede fase van verkopen en eten, was het tijd voor agenda schrijven en poppenkast. Wegens tijdsgebrek is er nog maar 1 groepje gepasseerd. Agenda: taak: taal: woordpakket 15 1/04 Godsdienst: Goede Vrijdag 04/04 rekenen: driehoeken uitknippen 01/04 lessen:rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 cijferen x,:,+ en - tot op 0,1 05/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 Niet vergeten:eierschalen ( 1/04), leesmapje,agenda
De leerlingen hebben een heleboel oefeningen hoofdrekenen en cijferen meegekregen. Deze oefeningen moeten niet allemaal gemaakt worden, het is gewoon om voldoende oefeningen te hebben om in te oefenen. Opgelet, de voorkant is steeds iets "gemakkelijker" dan de achterkant.
Bedankt voor alle gulle giften en bereidingen. Er zit heel wat talent onder jullie
Wegens technische storingen van www.bloggen.be was het voor mij onmogelijk om gisterenavond een blog te schrijven. Mijn excuses hiervoor, maar overmacht is ook een macht he !
Deze ochtend begonnen met de les 3 voor rekenen. Kenners onder ons weten ondertussen al dat dit cijferen is. Vandaag gingen we optellen en aftrekken tot op 0,01 nauwkeurig. ( Dus twee cijfers na de komma) Op het eerste gezicht leek dat bij iedereen goed tot vrij goed te gaan. Na de rekenles kregen de leerlingen het geplande dictee van woordpakket 14. Doordat ons schriftje bijna vol geraakt is, maken we nu onze dictees op een half lijntjesblad. In de spellingsles stonden de kameelwoorden centraal, dat zijn woorden die niet van toepassing zijn voor de robot. ( Ook weeral iets voor de kenners) Aangezien deze les redelijk uitgelopen was en er te weinig tijd overbleef voor de WO les, mochten de kinderen extra oefenen voor hun poppenkastspel. Agenda: Taak: godsdienst: lezen verhaal Palmzondag en Witte Donderdag 31/03 rekenen: blz 57 afwerken 31/03 taal: woordpakket 15 1/04 lessen: rekenen: hoofdrekenen x,:,+ en - tot op 0,1 04/04 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 niet vergeten: ZWEMMEN, CAKE, eierschalen ( 1/04), leesmapje
Beste mensen, Morgen is het onze beurt om te verkopen voor het goede doel. Aangezien dit meestal verkocht wordt tijdens de eerste speeltijd en wij onmiddellijk het eerste uur gaan zwemmen, zou ik vriendelijk willen vragen om tijdig op school te zijn... Zodat we alles op een correcte manier kunnen wegzetten op de plaats waar er verkocht zal worden. Daarom had ik met de kinderen afgesproken om ten laatste 08.45 aanwezig te zijn op school. Alvast bedankt voor de goede opvolging hiervan.
Aan de ouders van Sien, Sien heeft mij verzekerd dat de poppenkast morgen aanwezig zal zijn, daarom langs deze weg nog een kleine herinnering. Ook voor jullie alvast bedankt.
De ochtend goed begonnen, want heel wat leerlingen ( bijna allemaal) hadden hun bestelling van de foto's mee. Eens de administratie hierrond was afgewerkt, startten we met breuken. Hoe zit het eigenlijk met breuken waar de teller gelijk zijn? Welke breuken zijn dan kleiner, groter of gelijk aan? En breuken met gelijke noemer? Hoe zitten daar de waardeverhoudingen?? ... Dat waren en zijn een aantal vragen waar we tijdens de les op geantwoord hebben. De leerlingen krijgen hierover ook een huistaak, want makkelijk leek het niet voor iedereen. Deze les bracht ons al diep in de voormiddag, zodat het meer dan tijd was om over de krant te beginnen. Hier kon ik al minder enthousiast zijn, want een groot aantal leerlingen had geen krant mee. Tijdens deze les stonden we stil bij de verschillende rubrieken in een krant, de soorten kranten die er bestaan, ... Na de middag was het éénmalig onmiddellijk niveaulezen. Dat bracht ons snel tot aan de speeltijd, waarna we eindelijk de toets van godsdienst konden afnemen. Het slotakkoord van de namiddag bestond nog uit het schrijven van de agenda en verder werken aan de poppenkastopdracht. Agenda: taak: rekenen : huistaak 18 29/03 lessen: rekenen: breuken 29/03 Verkeer: leren blz 34, lezen blz 2 t.e.m. 11 1/04 Taal: woordpakket 14 30/03 niet vergeten: eierschalen (31/03), cake, leesmapje
Donderdag is het vierde leerjaar aan de beurt om de " cakes voor het goede doel" te sponsoren!
Deze ochtend begonnen met nog eens volledig klassikaal te werk te gaan tijdens de les rekenverhalen. In deze rekenverhalen kwam er een herhaling van bruto, netto en tarra , maar ook verhoudingen. Nog voor de speeltijd hebben we het laatste deel van les 1-2 WO afgewerkt. Het laatste blok van de voormiddag wordt op vrijdag gespendeerd aan lichamelijke opvoeding. De kinderen hebben kennisgemaakt met het dansje voor het optreden tijdens het schoolfeest. Na de middag was het tijd voor ICT. De kinderen kregen een puzzel van mijn favoriete koning. Door hem te maken, zagen ze uiteraard wie het was. Nadien was het hun beurt om een puzzel te ontwikkelen over hun favoriete koning. Een geslaagde les al zeg ik het zelf. Het laatste gedeelte van de vrijdagnamiddag hebben we gespendeerd aan de voorbereiding voor onze poppenkast. De kinderen kregen van mij de opdracht om eerst een verhaal te schrijven en dan pas hun poppen te vervaardigen. Agenda: taak: rekenen: blz 51 28/03 WO: Stel je voor 28/03 lessen; WO: les 1 en 2 28/03 Godsdienst: kerkelijk jaar 28/03 verkeer: lezen blz 2 t.e.m. 11 leren blz 34 01/04 Taal: woordpakket 14 30/03 niet vergeten: eierschalen ( 31/03), foto's, krant, leesmapje, cake!!
Vanaf maandag starten we in taal met het thema " De krant", daarom wordt er van de kinderen verwacht dat ze een krant mee naar school brengen. Wat de foto's betreft alle betalingen gebeuren via de schoolrekening. De administratie ( lees briefjes en bestellingen) worden wel door ons bijgehouden en opgehaald. Dus geen cash geld meegeven naar school.
Wegens accuut tijdsgebrek vandaag juist de agenda: taak: WO: eigen mening 25/03 taal: woordpakket 14 25/03 lessen: WO: hoe ons land ontstond 25/03 niet vergeten: eierschalen 31/03, klasfoto, kous 25/03, leesmapje, agenda
De kinderen hebben een aantal voorbeelden van kouspoppen gekregen, daarom vraag ik of de kinderen materiaal kunnen meebrengen om hun kous te versieren.
Op deze propvolle woensdagvoormiddag hebben we tal van activiteiten uitgevoerd. Beginnen deden we met het verbeteren van onze huistaak, daarachter kregen de kinderen een viertal staardeeloefeningen aangebracht tot op 1 tiende nauwkeurig. In de werkschrift hadden ze dan nog eens twee bladzijden te maken over de vier cijferbewerkingen met kommagetallen. Een hele boterham dus, waar de meeste nog niet alles van hebben afgewerkt. Rond de klok van elf zijn we dan begonnen aan de tweede marathon, namelijk taal. Eerst werd er een dictee afgenomen, dan de agenda geschreven, vervolgens woordpakket 14 aangevuld en tenslotte in hun woordpakketschriftje woordpakketten 13 en 14 opgeplakt. De kinderen hebben ook al de foto's die vorige week getrokken zijn mee naar huis. De klasfoto ontbrak! We spreken wel af dat afrekeningen en bestellingen van foto's pas vanaf maandag worden uitgevoerd. DUS alstublieft deze week nog niets. Agenda: taak: rekenen: huistaak 17 24/03 taal: woordpakket 14 25/03 lessen: rekenen: staartdelingen tot op 0,1 24/03 WO: Hoe ons land ontstond 24/03 niet vergeten: kous (25/03), foto's, eierschalen (31/03), leesmapje
Deze ochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak, terwijl konden de kinderen bonnetjes kopen voor het goede doel. Nadien werd er een les hoofdrekenen + en - tot op 0,01 aangebracht, waar de kinderen heel wat kleurwerk hadden. Toen de rekenles werd beëindigd zaten we al diep in de voormiddag. Tijd voor de kinderen om hun begrijpend lezentoets op te lossen, als extra taak hadden ze nog enkele zoekopdrachten in een woordenboek. Na de middag hadden de leerlingen zwemles. De laatste blok heb ik de leerlingen uitgelegd wat we de komende dagen gaan doen rond MUZO, namelijk poppenkast spelen. Daarom vraag ik de kinderen een kous mee te brengen, die we gaan omtoveren tot handpop. Afsluiten deden we met het aanvullen van blz 1 en 2 in onze werkkatern. Morgen krijgen de leerlingen trouwens een dictee over de moeilijke woordjes van die blz 1 en 2. Agenda: taak: rekenen: werkschrift blz 47 23/03 lessen: rekenen: + en - tot op 0,01 23/03 Niet vergeten: leesmapje, kous tegen 25/03, eierschalen tegen 31/03 , toets
Voor onze knutselopdracht voor Pasen hebben de leerlingen eierschalen nodig. Als u zo vriendelijk zou willen zijn om 1 (liefst 2) ei(eren) te koken en de schaal er af te pellen. Deze wordt dan meegebracht naar school.
Mooier de lente starten als vandaag lijkt me zeer moeilijk te zijn. Al dat zonlicht doet ons allen deugd. Doch, dit betekent niet dat er niet meer gewerkt moet worden. Deze ochtend begonnen met een weektaak: de temperatuur noteren 's morgens en 's middags. Eind deze week gaan we het in de rekenles hebben over temperatuur en dan is eigen registratie altijd goed meegenomen. De rekenles bestond uit twee delen: Het afnemen van de toets over het gemiddelde en een les getallenkennis rond tiende en honderdste. Aangezien de meeste niet klaar waren met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift, werd dit als huistaak meegegeven. Alles moet in potlood gemaakt worden, morgen krijgen ze correctiesleutel en moeten ze verbeteren. De taalles bestond uit het bespreken van de begrijpend lezentekst : " Schoolziek" en een toets luisteren. Na de middag hebben we in de godsdienstles gewerkt rond het kerkelijk jaar, meer bepaald de kringloop ervan. Deze les is nog niet volledig afgewerkt, van de kinderen wordt wel verwacht dat ze de liturgische kleuren en hun betekenis kunnen verklaren. Afsluiter van de dag was het niveaulezen. Agenda: taak: rekenen : werkschrift blz 45-46 22/03 lessen: godsdienst: liturgische kleuren 22/03 taal: B.L.: " Schoolziek" 22/03 niet vergeten: bonnetjes cake, leesmapje en ZWEMMEN
Inderdaad morgen voor de gelegenheid zwemmen!! Niet vergeten dus !!
Deze ochtend begonnen met de les over het gemiddelde. Na een klassikale instructie kregen de leerlingen carte blanche. Ze konden kiezen : ofwel zelfstandig werken en anders klassikaal oplossen. Een twaalftal leerlingen gingen de klassikale toer op, de rest ging alleen. Had de indruk dat de leerlingen dit goed doorhadden. Daarom wordt er maandag hierover een toets gedaan. Ook de huistaak van spelweg werd verbeterd. Na de speeltijd was het dus tijd voor lo. We hadden tijdens de namiddag de computers ter beschikking, daarom kregen de leerlingen van onze klas verkeer en de andere klas computerles. Na de laatste speeltijd was het nog snel agenda schrijven en eindelijk eens een zangstonde. Agenda: taak: rekenen: het gemiddelde 21/03 lessen: rekenen: het gemiddelde 21/03 niet vergeten: leesmapje.
Weer een geweldig dagje in vier A land. Deze ochtend met de bus vertrokken richting Wambeek, om ons daar te laten onderdompelen in geheimen. Drie vertel(sters)ler vertelden elk een hun eigen verhaal, waar een geheim centraal stond. Dit op drie verschillende locaties. Deze locaties waren: de pastorie, Het Maantje te Wambeek en de zolder van brouwerij De Troch. Foto's van dit alles, zie onderaan. Het was al na twaalven eer we terug op school waren. Na de middag was het dus tijd voor rekenen ( vierhoeken en tijdsduur) en spelweg woordpakket 14. Uiteraard is er ook gesmuld geweest voor het goede doel.
Agenda: taak: spelweg: wp 14 woordje aanvullen lessen: rekenen: tijdsduur en vierhoeken niet vergeten: agenda
Verslag van een zeer korte voormiddag! Na het belsignaal deze ochtend, werden we onmiddellijk opgetrommeld om te gaan poseren voor de fotograaf. Eerst individueel, nadien de klasfoto. Spijtig genoeg zitten we met een zieke leerling, daarom zal Lander niet op de klasfoto staan! Spijtig, maar niets aan te doen natuurlijk! Na deze poseeractiviteiten was het hoog tijd voor de toets van bruto-netto- tarra, waar u ondertussen al de resultaten van kent. ( Waren over het algemeen veel beter, dan vorige keer!) De kinderen die klaar waren, begonnen ondertussen zelfstandig te werken aan de les rond tijdsduur. Niet alle leerlingen hebben die afgewerkt. Opnieuw zit de fotograaf daarvoor iets tussen. Alle broers en zussen, die met elkaar moesten gefotografeerd worden, vertrokken richting V1. Pas iets voor het belsignaal hebben we hen terug gezien. Blijkbaar zijn er in onze klas veel broertjes en zusjes, want er bleven nog 10 leerlingen over. Met tien leerlingen konden de lessen niet voorgezet worden. Morgen vindt voor de eerste keer de " verkoop voor het goede doel " plaats. Deze keer wordt het georganiseerd door de zesdeklassers. In principe is het de bedoeling om enkel op dinsdagen bonnetjes te verkopen, maar aangezien dit deze week nog niet aan de orde was, mogen de leerlingen morgen ook nog bonnetjes kopen. ( Groen bonnetje = hotdog 2euro, geel bonnetje = 1 euro frisdrank, rood bonnetje = cake 0,50 euro) De hotdogs worden maar pas op vrijdag 8 april verorberd, maar graag hadden we al op voorhand de bestelling binnen om het aantal broodjes, worstjes te kunnen bestellen. Ik schrijf op een klaslijst op wie betaald heeft voor de hotdogs en op 8 april krijgen die leerlingen van mij dan een groen bonnetje. ( Dit om geen bonnetjes kwijt te spelen!!!) Morgenvoormiddag gaan we ons eens lekker onderdompelen in de prachtige vertelverhalen van de vertelcarrousel. We gaan op locatie: meer bepaald in Wambeek! Als afsluiter nog een aantal foto's van vandaag.
Wat het ochtendprogramma betreft, kan ik kort zijn. Deze voormiddag had ik een bijscholing te Gent, daardoor werd de klas opgevangen door juf Veerle. Volgens de juf hebben ze herhalingsoefeningen cijferen gemaakt, hun toets begrijpend lezen en herhaling persoonvorm-onderwerp. Na de middag was ik, net zoals de leerlingen, voorzien op een zwemuur. Bleek dat de leerkrachten van het zesde leerjaar zich vergist hadden van week en helemaal geen zwemmen hadden deze week. Daarom geen zwemmen deze namiddag, de les wordt verschoven naar volgende week dinsdag. Concreet betekende dit improviseren op het moment zelf. Alle leerlingen verbeterden eerst hun huiswerk met de correctiesleutel, daarachter stond nog een taalles rond letterlijk en figuurlijk op het programma. Ik had ook nog een aantal zaken uit te leggen zoals onze uitstap donderdagvoormiddag richting Wambeek voor de vertelcarrousel. Ook onze vastenactie werd aan de kinderen uitgelegd. En niet te vergeten, de fotograaf die morgen langs komt. Agenda: taak: / lessen: wo: hoe ons land ontstond? 16/03 rekenen: bruto-netto - tarra 16/03 niet vergeten: brieven
De kinderen hebben ook de mogelijkheid gekregen om nog extra oefeningen rond verhoudingen mee te nemen naar huis. Een zestal leerlingen zijn hier op ingegaan.
Na een weekje rust zijn we er weer met ons dagelijks verslag. Deze morgen begonnen met een ware metamorfose in de klas. De klassieke opstelling die er stond, werd veranderd in een U vorm opstelling. In het midden van de U staan er ook nog 8 banken. De bedoeling hierachter is om tijdens de lessen (vooral rekenen) kinderen die "hulpbehoevend" zijn te groeperen in het midden en mij daar zo over te ontfermen. De verhuis kostte ons veel tijd, maar toch zijn we er ingeslaagd het programma dat voorzien was voor de voormiddag af te werken. Na de middag hebben we in de godsdienstles gepraat over carnaval en de veertigdagentijd. WO ging dan weeral over hoe ons land ontstond. Voor we het wisten, was de eerste dag weeral gepasseerd. Agenda: taak: rekenen: cijferend x tot 0,1 ws blz 38 15/03 lessen: WO: hoe ons land ontstond 15/03 rekenen: bruto, netto, tarra 16/03 taal: B.L: " De bibbers in de buik" 15/03 niet vergeten: toets, zwemmen
Voor WO worden de kinderen verondersteld om in hun bronnenboek te lezen, tot waar we gekomen zijn. De toets rekenverhalen komt er omwille van de mindere resultaten bij de vorige toets. Donderdagvoormiddag hebben we vertelcaroussel te Wambeek, daarom heb ik met het zesde leerjaar gewisseld. Wij gaan morgennamiddag zwemmen, dus vergeet de zwemzak niet.
Wat onze vastenactie betreft, gaan wij ons inzetten voor de mensen die het moeilijk hebben bij ons. Er is afgesproken geweest om per leerjaar allerlei voedingswaren ( cakes, taarten, koekjes, ...) te verkopen voor het goede doel. Ons goede doel is deze keer "Povorello" . Uiteraard volgt er nog een brief met verdere uitleg.
Zoals de titel al verraadt, was het vandaag dus vredesdag. Na het voorlezen van de gedichten, werd er een cheque overhandigd aan de organisatie die instaat voor het opleiden van blindengeleidehonden. We hebben onze puppy beet!!! Onze knorrende maagjes werden gestild met een lekkere BBQ. Daarachter hebben vier, vijf en zes dopjes gesorteerd. Afsluiten hebben we gedaan in de klas, waar we getrakteerd geweest zijn op een spannende doch grappig toneeltje. ( Met bloed en al!) De kinderen kregen ook de kans om samen met elkaar nog wat gezelsschapspelen en andere Nintendo DS toestanden.
Ik had met de kinderen gisteren afgesproken, dat ik diegene die het nodig achten een aantal extra oefeningen konden meekrijgen over verhoudingen en cijferend optellen en aftrekken. Helaas dacht ons kopieermachine daar anders over. Als alternatief plaats ik nu al een extra blaadje over verhoudingen. U kan dit downloaden en afprinten. In de loop van zaterdag, plaats ik er dan ook nog een aantal extra oefeningen omtrent cijferend + en - tot op 0,1.
Wat foto's betreft (ongelooflijk, maar waar!!!) moet ik mij verexcuseren. Mijn batterijen van het fototoestel waren plat en ik ben ze vergeten op te laden. Gevolg geen foto's door mezelf getrokken. Gelukkig is er nog juffrouw Veerle, die de kinderen van onze klas toch nog heeft gefotografeerd. Daarom verwijs ik jullie voor foto's van vandaag door naar haar weblog.
Door de afwezigheid van juf Dorien en omdat er morgen activiteiten rond " Vredesdag" geprogrammeerd staan, was meester Robin zo vriendelijk om onze klas de eerste blok van de voormiddag onder zijn hoede te nemen. Het was dus pas na de speeltijd dat de leerlingen aan hun toets rekenen konden beginnen. Deze toets is reeds verbeterd meegegeven aan uw dochter/zoon. Een aantal onder hen zal extra inoefening meekrijgen voor tijdens de krokusvakantie. Het is nu éénmaal belangrijk dat dit goed onder knie zit. Voorts werkten we onze spelwegles van gisteren af en gingen we de turnzakken uit de kast van de turnzaal halen. Zo kan die kledij ook eens gewassen worden. Na de middag begonnen we met de toets van WO. Rond een uur of twee startten we met de les van taal en de resterende tijd hebben we opgevuld met verderwerken aan hun puzzeltekening. Wat de agenda betreft: In principe hebben ze voor mij geen werk tijdens de vakantie, maar er zijn een aantal uitzonderingen. De kinderen moeten er voor zorgen dat hun puzzeltekening klaar is tegen maandag 14 maart, dat het dictee en woordpakketschrift volledig is aangevuld en verbeterd. De kinderen die extra oefeningen meekrijgen, moeten toch proberen om elke dag wat te herhalen. Dit hoeft zeker en vast geen uren te duren. Agenda: taak:/ lessen: / niet vergeten: leesmapje, toetsen, vork, mes, witte kledij, gezelschapspel.
Wat de witte kledij betreft, liefst een witte t shirt ( dat mag met lange mouwen zijn)
Zo morgen, nog een leuk afsluitdagje en dan een weekje verlof!
Wat een drukke voormiddag vandaag. De kinderen kregen hun huistaak 16 en hun toets van rekenverhalen terug. Beider blaadjes werden klassikaal overlopen en zonodig verbeterd. Dan begon het toetsengedeelte met eerst de toets getallenkennis, gevolgd door de toets hoofdrekenen en tenslotte de openboektoets van WO. U begrijpt dat de voormiddag al een heel eind was opgeschoten, toen alles afgewerkt was. Afsluiten deden we het eerste gedeelte van woordpakket 13, namelijk zinnen in de tegenwoordige tijd schrijven met de nodige aandacht voor het correct schrijven van de persoonsvorm. Agenda: taak: gedicht over vrede 03/03 lessen: rekenen: cijferen kommagetallen tot op 0,1 03/03 WO: machtig krachtig 03/03 niet vergeten: leesmapje, toets
De kinderen hebben vandaag ook hun dicteeschrift teruggekregen, waar uiteraard nog de nodige verbeteringen moeten in aangebracht worden. Vrijdag aanstaande wordt er van de kinderen verwacht, dat ze iets wits aanhebben voor de vredesdag. De kinderen die BBQ eten moeten bestek meebrengen.