Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    28-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ath-12km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (klik op de foto om het webalbum te raadplegen)  Beste loopvrienden,

     

    Vandaag kan ik jullie trakteren op 2 korte loopverhaaltjes.  Zondagmorgen werden we om 7 u gewekt door Matteo en Helena die terstond enthusiast waren om te gaan supporteren voor hun mama.  De vraag of ze zin hebben om naar een “lopekoerse” te gaan moet je hun immers geen 2 maal stellen.  Papa vond het al eveneens prettig om zich bij dit najaarszonnetje te ontfermen over zijn toch wel flinke kindjes. 


    Om 10u ging mijn vrouwtje aldus van start in Ath, alwaar de 12km lange “traversee de la ville” werd georganiseerd.  Ze had besloten om de wedstrijd goed in te delen en niet te fiks van start te gaan.  Volgende week wil ze immers van zich laten spreken in de ½ marathon van Kuurne.  Halfweg kwam Ulrike inderdaad heel goed door, waarna ze de eindstreep bereikte in 53min22sec (13.5km/u).  Hiermee werd ze de 6de dame uit het 500-man rijke peleton.  Hmmm, ik denk wel dat ze klaar is voor Kuurne.  1u37 is haar besttijd op de halve.  Misschien is die tijd breken wat te ambitieus, maar 1u40min ligt binnen haar bereik.  De wedstrijd werd overigens gewonnen door Antonino Domina, voor Gregory Billet (Popuelles Dream Team) en een sterk op dreef zijnde Ludovic Vanlede.

    to be continued...  zie hieronder

    28-09-2009 om 10:45 geschreven door joost  


    27-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berenloop-11.km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (fotos met dank aan Alexander Diaz Rodriguez)
    Eenmaal thuisgekomen v Ath, kon ik onmiddellijk mijn sportzak gaan klaarmaken.  Behalve een boterham met Nutella was er geen tijd voor een meer uitgebreide lunch.  Ik moest nu snel naar Beernem, alwaar ik mij had ingeschreven voor de Berenloop. 

    Deze traditioneel sterk bezette wedstrijd had ik nog niet eerder betwist.  Eveneens met het oog op Kuurne leek mij dit een uitstekende test.  Ik hoopte tijdens deze 11.5km lange wedstrijd een tijdlang in een sterke groep uit te zingen, en hopelijk wat doorzettingsvermogen bij te kweken voor volgende week.   

    Ook deze editie leek zich opnieuw een sterk deelnemersveld aan te dienen.  Hoe dichter bij het startuur, hoe schoner het volk.  Ik herkende o.a.  de gezichten van Bram Coppens, Diaz Rodriguez, El Hachimi, Woldu, ...  Op hun zou ik uiteraard mijn wedstrijd niet afstemmen.

     

    Enfin, om 15u30 klonk het startschot.  Ik stond op de eerste rij en zoals verwacht werd het een snelle start.  Na een halve kilometer gingen de allerbesten ervandoor, terwijl ik in een leuk “elite”-groepje belandde met o.a. Nico Algoet, Guy DeBlander, Luc Van Asbroeck, Patrick Vanderstraeten, Thomas Beirnaert, Didier Knockaert,...  Na 1km kwamen we door in 3min05sec.  Tijdens de eerste ronde (4 rondes) werd ons een hels tempo opgelegd terwijl ik me toch goed vooraan kon handhaven. 
    Ik was me er echter wel van bewust dat ik dit geen ganse wedstrijd lang zou kunnen uitzingen.  Tijdens het begin van de 2de ronde begon ik er wat door te zakken.  Ik verloor meer en meer plaatsen in het groepje en zag o.a. Evert Luttun, Deblander, Van Asbroeck .... langszij schuiven.  Terwijl ik uitkeek tot een paar man de grotere groep moesten lossen, was ik het die als eerste dit groepje moest laten gaan...sapperdepitjes...@#]%£. 
    Enfin, ik voelde me eigenlijk nog redelijk goed, maar die snelheid was net iets te hoog.  Iets daarna moest Evert Lutton lossen, waarna ik die kon inhalen.  Iets later was het de beurt aan Guy De Blander.  Ook hem kon ik inhalen tegen het einde van de 2de ronde.  Vanaf toen werd het toch aanklampen.  Ik had niet veel over en moest vooral hem het kopwerk laten doen.  Tegen het einde van de 3de ronde en in de laatste ronde was ik iets beter en kon ik een paar keer overnemen.  In de eindsprint kon ik hem nog net achter mij houden.  Bon, ik werd uiteindelijk 16de in 37min59sec (18.1km/u, maar weet niet of de afstand wel een volledige 11.5km bedroeg), en kan terugblikken op een hele degelijke wedstrijd.  hasta la vista, cu in Kuurne.

     

    27-09-2009 om 00:00 geschreven door joost  


    19-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door de kazerne - 8km

    Vandaag stond in eigen gemeente de 1ste “5 mijl van Vichte” (of “dwars door de kazerne”) plaats.  Dit initiatief ging uit van de lokale brandweer die met de kermisfeesten een opendeurdag hield.  Hoewel ik initieel plannen had om de dynamica-run in Meulebeke te lopen, paste dit beter in de werkplanning van mijn vrouwtje.  Zodoende trokken we beiden richting kazerne om aldaar de 8km te beslechten.

     

    Mijn vrouwtje had er geweldig veel zin in.  Na een vervelende blessure lijkt ze stilaan terug op dreef.  Ze wilde hier dan ook geen mal figuur slaan, en vooral wat vertrouwen opdoen voor Kuurne (halve marathon op 2 oktober).  Ikzelf had er niet zo een heel goed oog op.  Na de marathon vorige week wist ik echt niet wat de dag zou brengen.  De beentjes leken enigszins hersteld.  Doch, met de aanwezigheid van Dimitri Delombaerde wist ik dat een behoorlijke prestatie hier normaal niet genoeg zou zijn voor een overwinning. Hoedanook deed het me plezier om hier in eigen parochie een wedstrijd te kunnen lopen.

     

    Tijdens de opwarming met Dimitri werden we snel geconfronteerd met het behoorlijk technish circuit.  Dit bekoorde me wel.  Dergelijk bochtig parcours is me op het lijf geschreven.  Ook de zomerse temperatuur gaf me nog wat extra moed.  Ik had niks te verliezen en besloot dan ook deze wedstrijd hard te maken.

     

    Van bij de start was ik goed vertrokken.  Ik hield een behoorlijk tempo terwijl Dimitri samen met mij de wedstrijd leek te gaan kleuren.  Ik was wel verrast van een sterke Carlo Verleyen.  Terwijl hij in het voorbije jaar zelden of nooit een snelle start nam, kon hij schijnbaar vlot dit tempo volgen.  Ik probeerde na zowat 1 kilometer te versnellen maar merkte dat ik toch zowat op mijn limiet zat.  Tewijl ik stilaan de wedstrijd op mijn schouders nam probeerde ik in een strook tegen wind (na km 2) iets te herstellen in het spoor van Dimitri.  Daarna nam ik steevast het voortouw om in het vele bochtenwerk te kunnen versnellen.  Pas in de 3de kilometer moest Carlo een gaatje laten.  Verrassend genoeg had Dimitri toen ook reeds besloten om mij niet meer te volgen.  Ik weet niet of zijn wedstrijd van morgen hier voor iets tussen zat, maar op dit moment kon ik daar niet rouwig om zijn.  Na de eerste ronde kwam ik dan ook reeds alleen door de kazerne gesneld.  De 2de ronde stond ik er alleen voor, en kwam toch ietwat mezelf tegen.  Ik was blijkbaar toch niet 100% fris vandaag, en kon me gelukkig prijzen dat Dimitri geen goeie dag kende.  Hoewel ik het nog hard te verduren kreeg had ik ruim voldoende voorsprong om de 2de ronde mijn tempo wat te matigen. Een poosje na mijn aankomst werd mijn vrouwtje ook 1ste vrouw (voor Charline Dewaele die een mindere dag kende) en maakte zo ons familiesucces-je compleet.

     

    Verder wilde ik nog een pluim werpen naar de organisatie. Die had het zich met dit parcours organisatorisch echt niet makkelijk gemaakt.  Doch slaagden zij erin alle atleten zonder kleerscheuren naar de eindstreep te loodsen.  Ook tijdens de rest van het gebeuren kon ik hen niet betrappen op een enkele fout... voor herhaling vatbaar...

     

    De uitslag:

    1. Joost Dewaele                     26m54sec
    2. Dimitri Delombaerde           28m35sec
    3. Carlo Verleyen                     28m47sec
    4. Philiep Steelandt                 29m20sec
    5. Christiaan Dejaegere          30m15sec

    ...

    13. Ulrike Debie                           34m45sec













    19-09-2009 om 21:51 geschreven door joost  


    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IFF marathon
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Aan iedereen, bedankt voor de vele aanmoedigingen: vooraf / tijdens de wedstrijd / alsook voor de gelukwensen achteraf!  Dit is ten zeerste geapprecieeerd!  Hieronder mijn verslagske van de wedstrijd, en hoe ik dit heb beleefd.  Klik op de foto voor meerdere fotookes (met dank aan mijn vrouwke Ulrike).

     

    Nadat ik vorig jaar de marathon had laten liggen, wilde ik er graag dit jaar nog eentje in mijn programma inbouwen.  13 september werd dan ook reeds een poos terug uitgestippeld als D-day.  Een 6-tal intensieve voorbereidingsweken die eraan voorafgingen hadden me reeds goede resultaten opgeleverd.  Desalniettemin wil je de conditie het liefst op de dag zelf verzilveren.  Toch is een goed resultaat niet zomaar te voorspellen.  Tijdens zo´n 42km speelt zich immers een lang verhaal af, met afwisselend goeie en slechte momenten. Ik had vooral deze marathon gekozen omdat dit vrij kort na de zomer plaatsvond.  Tijdens de zomer kon ik uitstekend trainen wegens een maandje ouderschapsverlof.  Een andere reden voor deze keuze was het feit dat deze wedstrijd zich aandiende als het Belgisch kampioenschap.  Met dit gegeven hoopte ik vooral op een stevig deelnemersveld zonder daarvoor naar het buitenland te moeten uitwijken.  Zo hoopte ik de ganse wedstrijd niet alleen te moeten afleggen.

     

    De dag in kwestie was ik opgestaan om 6u20 met een gerustgesteld gemoed.   Hier had ik al een hele poos naar uitgezien.  Mijn ganse uitrusting lag reeds in de wagen terwijl ik enkel nog enkele bidonnetjes moest klaarmaken.  Na een licht ontbijt reden we richting Nieuwpoort.  Ondanks enkele regenbuitjes leek het weer ons gunstig gezind te worden.  Met een temperatuurtje van 15-18 graden, en een lichte noorderwind (wij moesten zuidoost-waarts lopen) had ik er best vertrouwen in gekregen.   Onmiddellijk na het ophalen van mijn startnummer was ik blij Carlo Verleyen te zien, die me zou begeleiden per fiets.  Na wat laatste afspraken over drank/spijs kon hij vertrekken naar km-paal 13, alwaar de lopers de fietsers konden oppikken.  Tot die afstand stonden de lopers er alleen voor.   Hoewel ik helemaal niet meer nerveus was, probeerde ik me verder te focussen op de start.

     

    Om 10u was het dan zover.  Van bij de start bevond ik mij zowat in 3-5de positie.  Het tempo beviel me uitstekend, en aldus besloot ik het spoor te volgen van enkele atleten die ik bij naam kende (Eddy Bossier / Wim Mory).  Bij km paal 2 kwamen we door aan een tijd van iets meer dan 8min.  Dit is buitengewoon traag gezien het schema dat deze lopers (inclusief mezelf) in gedachten hadden.   Hoewel dit onthaald werd op algemeen ongeloof was dit wel het sein om het tempo iets te verhogen.  Daar we inmiddels slechts overbleven met een 6-tal kon ik weinig anders dan dit groepje te blijven volgen ... als laatste.  Terwijl ik hiermee probeerde het signaal te geven dat het te snel ging kreeg dit heel weinig gehoor.  Voor die andere gasten ging het helemaal niet te snel???  Na km 4 kwamen we door aan een kleine 14minuten –wat sneller was dan mijn snelste schema voor 2u35.  Hoewel ik het hiermee bewezen achtte dat km2 verkeerd werd aangegeven, was het onderhand wel tijd om me neer te leggen bij het feit dat deze kopgroep te snel voor me ging.  Na wat getwijfel ben ik de groep maar laten gaan bij km 5. 

     

    Enfin, we waren 5km ver, ik stond er alleen voor, en had nog 37km te gaan.  Hmmm, dit zou weer leuk worden.    Het slechtst mogelijke scenario leek zich aan te dienen.  Iets later kwam Pascal Debersaques me vergezellen als fietser.  Hij was weliswaar niet mijn officiele begeleider maar had reeds eerder aangegeven langs mijn zij te willen fietsen, om van de sfeer te proeven.  Volgende week begint hij immers aan de Leie-marathon.  Hierbij wens ik hem dan ook heel veel succes.

    Hij moedigde me aan en wist me te vertellen dat er een groepje van een 6-tal man achter me jaagde.  Ergens wist hij wel dat deze strijd niet echt eerlijk was, en dacht hij misschien wel dat ik beter op dit groepje wachtte.  Ik zat echter prima in mijn ritme en besloot mijn wedstrijd alleen te vervolgen.  Bij km 13 kwamen we bij Carlo.  Met z´n drieen (2 fietsers - 1 loper ) kon ik me nu onmogelijk nog alleen voelen.  Aan km 15 nam ik mijn eerste gelleke -pefect volgens afspraak-, terwijl de ijzertoren nu voor me uitdoemde.  Ondertussen waren de achtervolgers toch serieus genaderd, maar ik dacht er nog niet over om mijn tempo te laten zakken.  Km 18 liep voorbij de Ijzertoren en is toch wel een mentaal belangrijk punt in deze marathon.  Ik probeerde hier mijn eigen schade op te meten, en voelde dat ik dit tempo toch nog wel een lekker uurtje zou zien rond te krijgen.  Halfweg kwam ik door in 1u18min20sec (als ik mij goed herinner).  Bon, perfect op schema, was het enige wat ik mij daarover kon bedenken.


    Vooraf had ik uren mijn kop zitten breken over welk schema ik ging lopen (vlak – negatieve split), heb tal van papierkes afgedrukt, mijn arm volgeschreven etc, etc...   Eenmaal onderweg moest ik vaststellen dat ik daar allemaal geen boodschap aan had.  Ik koos voor mijn gevoel en hoopte op een goeie samenwerking tussen mijn sensaties, verstand en mijn benen. 
    Ondertussen dreigden we ook weer weg te lopen van de achtervolgers.  Dit groepje had zich inmiddels door enkele versnellingen verscheurd waardoor het nu een gevecht was geworden van man-op-man. 

     

    Omstreeks km 22 ging het echter mis.  Ik kreeg last van steken en besloot onmiddellijk mijn pas te vertragen.   Ik heb hier wel vaker last van maar had dit niet echt verwacht op een marathon.  Ik kon enkel maar bedenken dat ik misschien wel iets te vaak en te veel had gedronken.  Ik probeerde mijn ademhaling wat beter te controleren door enkele keren diep in en uit te ademen.  Helaas bleek dit pijnlijk.  Het werd nog pijnlijker toen ik werd voorbijgesneld door 2 kerels.  Ik  probeerde bij de 2de aan te pikken, maar dit leidde enkel tot nog wat extra steken.  Aandringen had geen zin, en dus besloot ik om mijn tempo een 5-tal minuten sterk te laten zakken.  Ik ging naar mijn eigen gevoel tergend traag, te meer omdat mijn beentjes helemaal geen zin hadden om zo traag te lopen... ik was helemaal nog niet moe...

    Enfin, gelukkig kon ik enkele kilometers later het tempo terug opkrikken.  Eerst terug tot een tempo dat ergens op leek, daarna op een tempo dat vastberaden was om een inhaalmanoevre te maken.  Na enkele kilometer te achtervolgen kon ik 1 van de 2 inhalers oprapen en achterlaten.  Die andere- Bart Van Grysperre- bleek een taaiere klant.  Ik kon hem echter terug bijbenen omstreeks kilometer 30.  Dit was van beide kanten een blij wederzien.  We wisten beiden dat er nog een lange weg te gaan was, en dat we met z´n 2-en sterker waren dan alleen.  Iets later konden we dan ook gezamelijk nog een loper inhalen die leek te gaan opgeven.  Hoewel Carlo er mij op attent maakte dat ik eigenlijk wel iets moest eten/drinken had ik besloten dit niet meer te doen.  Ik wilde niet terug met steken af te rekenen te hebben.  Indien ik moest kiezen wilde ik liever kraken door tekort aan energie.  Ik hoopte echter net genoeg reserves te hebben tot het einde.

     

    Enfin, Bij km 35 voelde ik me nog vrij sterk en kon ik een klein gaatje maken op mijn achtervolger.  Kort daarna besloot ik wat gas terug te nemen.  Ik kwam er stilaan achter dat dit klein stukje van een 7-tal kilometer nog heel zwaar zou worden.  Iets daarna was het Bart Vangrysperre die versnelde.  Terwijl hij nu definitief was vertrokken kwam hij iets verder toch ook zichzelf terug tegen.  Helaas was het inmiddels ook bij mij reeds van dadde...

    Vanaf km38 werd het toch nog een lange leidensweg.  Terwijl ik nog netjes op een schema 2u40min liep moest ik nu toch buigen.  Uiteraard was het nu veel te laat om nog een gelleke te nemen.  Hoeveel tijd ik per km verloor weet ik niet.  Ik had er op dit moment geen oor naar.  De vele aanmoedigingen van Carlo/Pascal werden geapprecieerd, maar die konden me niet tot een hogere versnelling manen.  Op dat moment wist ik dat 2u40 verloren was, maar eveneens dat 2u45min geen probleem meer mocht zijn.  Enfin, ik kwam uiteindelijk nog netjes binnen in 2u41min30seconden, en werd hiermee 6de in deze wedstrijd.  Met deze tijd ben ik heel tevreden, maar ik moet bekennen dat ik het gevoel had dat er iets meer in zat. Wie weet voor een volgende keer, misschien ook niet.  Maar nu wil ik vooral wat nagenieten.

     

    14-09-2009 om 13:30 geschreven door joost  


    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.k doe mee

    Sedert mijn bericht van vorige woensdag heb ik een behoorlijk benepen week achter de rug.  Vorige week is er heel weinig van lopen in huis gekomen.  De pijn aan mijn scheenbeen bleef me hinderen, terwijl een verkoudheid mij ook niet onbewogen liet.  Vrijdag stelde ik alle hoop op een blitzbezoek aan de kine vooraleer we een weekend gingen doorbrengen in heuvelland (westouter).


    Zaterdagmorgen  besloot ik op avontuur te trekken richting zwarte berg met de bedoeling een stevige training af te werken van om en beide 1u30min.  40minuten later stond ik helaas terug aan het vakantiehuisje, teruggekomen van een kale reis.
    Met slechts 35km op de weekteller en de blijvende pijn restte me weinig anders dan mij neer te leggen bij een forfait, en de marathon -dit jaar opnieuw- de rug toe te keren. 


    Na deze ontgoocheling eerder letterlijk te hebben weggespoeld voelde ik me maandag merkelijk beter.  Is de helende werking van enig gerstenat hiermee bewezen?  Na mijn werkuren besloot ik mijn gympies aan te trekken en mijn geluk nogmaals te beproeven.  Bizar genoeg bleek dit vrijwel pijnloos, waardoor ik makkelijk een behoorlijk tempo kon lopen gedurende 2u.  Na de training had ik ook geen noemenswaardige last waardoor ik terstond mijn mening heb herzien.  Op dinsdag besloot ik een korte training te doen met een tweetal versnellingen (2x2000m a 7min).  Hoewel de ademhaling me ietwat in de steek liet, was dit net wat ik nodig had om mij wat extra vertrouwen te geven.  Aldus resten me nu enkel nog een 2-tal herstelloopjes en vooral veel rust.

     

    Nu onderwijl ook die vervelende verkoudheid de strijd lijkt te gaan verliezen lijkt er me nog heel weinig in de weg te staan om zondag present te tekenen aan de vismijnen te Nieuwpoort.  Met een ferme deuk in mijn planning en vertrouwen, maar met een onaangetaste strijdlust kijk ik alvast uit naar een 42km / drietal uurtjes loopplezier.  Let the games begin....Marathon Runner.jpg  enfin, dit allemaal om gewoon te zeggen dak meedoe....

    09-09-2009 om 16:01 geschreven door joost  


    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de laatste loodjes…. de wet van Murphy, en een snuifje Insjallah

    Terwijl 13 september met rasse schreden aan het naderen is begint de marathonvoorbereiding toch wel zijn sporen na te laten.Tot heden heb ik mij perfect weten voor te bereiden.  2 maanden van behoorlijk wat kilometers in een overigens perfecte zomer hebben me geen windeieren gelegd.  De conditie was nooit beter.

     


    Tevens zijn mijn nieuwe vrienden – de asics hyperspeed 3- een tweetal keer ingelopen, waarna ook zij nu hunkerend uitkijken naar het echte werk.  Deze schoentjes -een verbeterde versie van de hyperspeed 2-, zijn perfect ontworpen voor de marathon, en reeds vaker gebruikt door menig marathon-topper.  Hopelijk doe ik hen geen oneer aan.  Met mijn beperkte capaciteiten als amateur-sporter hoop ik toch dat ze mijn voetjes naar een relatief snelle tijd kunnen dragen.  Verder liggen ook de onmisbare gellekes klaar, alsook het koolhydraatrijke poeder voor duurprestaties waarmee ik mijn dorst zal moeten zien te lessen. 

     

    Inmiddels heeft niemand minder als Carlo Verleyen zich gemeld als kandidaat-fietsbegeleider.   Deze prille 40-iger en routinier met niet minder dan 15 snelle marathons op zijn actief weet beter dan eenieder hoe je een marathon moet indelen.  Aan zijn beste marathon-prestaties zal ik niet kunnen tippen, maar ook hem hoop ik niet teleur te moeten stellen.  Ik bedank hem alvast van harte voor zijn bereidheid, en ook zijn vrouwtje om hem een dagje van haar te mogen lenen.  Indien er nog andere kandidaat-fiestsers zich zouden aandienen, dan kan hier eventueel nog een wissel gebeuren.  

     

    Voor de rest hoop ik vooral dat de loper van dienst niet zal moeten worden gewisseld.

    Hoewel ik het mentaal nodig heb om ook in de voorlaatste week nog een paar stevige trainingstochtjes te maken (2-tal lange uitstappen en ook nog wat snelheidswerk), zal ik vrede moeten nemen met heel wat minder.  Na Grijsloke lijk ik immers ernstig te solliciteren naar een beenvliesontsteking.

    Zondag -bij het uitlopen- had ik reeds wat last.  Maandag aldus mijn lange duurloop ingekort tot 15km, terwijl ik er gisteren na 10km gedwongen de brui aan heb moeten geven.  Mijn snelheidstraining van vandaag heb ik dan maar definitief geschrapt in de hoop op vrijdag nog een goeie duurtraining te kunnen afwerken (morgen eventueel nog eens een rustige training om te proberen.... misschien ook niet).

     

    Bij deze is mij ook het lachen met compressiekousen reeds vergaan.  Deze eerder lachwekkende verschijning die zich meer en meer aandient op sportmanifestaties, worden bij nader inzien omschreven als curatief en blessure-preventief, met name specifiek voor aandoeningen aan voet en kuit (hielspoor / shin splints, …).  Misschien moet ik op termijn toch iets meer openstaan voor dergelijke vernieuwingen...

    Bij afwezgheid van dit controversieel mode-artikel in mijn kleerkast behelp ik mij intussen met aloudse middelen.  Hopelijk kunnen de vele ijsbehandelingen, zalfjes, halfvervallen ontstekingswerende pilletjes, wat tape en een paar inlays  deze nakende blessure vermijden of uitstellen.  O ja, ondertussen is ook een verkoudheid nog wat extra tol aan het eisen.  Mijn stem is reeds verdwenen, maar hopelijk de vorm nog niet. 

     

    Enfin, de laatste loodjes wegen dus duidelijk het zwaarst en zouden wel eens roet in het eten kunnen werpen.  Op dit moment ben ik helemaal niet zeker of ik de start nog wel haal.

    - Indien wel, als god het belieft (insjallah), zal ik misschien ook mijn ambities wat moeten bijstellen, maar misschien ook niet...

    - Indien niet, dan kan Carlo beginnen aan marathon nr 16... en fiets ik rustig mee... wie weet...

     

    que sera, sera... 

     

    Joost

     

    02-09-2009 om 20:59 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs