Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    29-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Grijsloke

    D-day, na enkele weken opbouwen stond ik met hernieuwde geestdrift aan de start van “de korte” wedstrijd te Grijsloke.  Hoewel de 10mijl nog steeds –en terecht- als hoofdwedstrijd geldt, blijft ook de 7km een echte klassieker voor de lopers in de ruime streek rondom Anzegem en zelfs ver daarbuiten.

    Ook voor onze kleine spruiten was dit een unieke gelegenheid om hun opwacht te maken in het loperspeleton.  De stevige beentjes van onze 3-jarige tweelingbroer en -zus smeekten immers al langer om eens eens deel te nemen aan een loopwedstrijdje.  Wat wil je met een mama en papa die van wedstrijd naar wedstrijd hollen.  Heel enthoesiast, maar enigszins met een bang hartje, stonden ze dan ook aan de start van de wedstrijd voor kindjes beneden de 6jaar (500meter).  Met hun 3 jaar waren ze uiteraard bij de allerkleinsten en hoopten we vooral dat ze er enig plezier aan hadden.  Matteo startte in elk geval heel voortvarend en kon redelijke tred houden met de ouderen in de afdaling.  Helaas brak zijn frele veertje van zodra het terrein bergop wees.  Zijn trotse glimlach veranderde eensklaps in een hevige huilbui waarbij hij steevast om zijn mama riep.  Mama volgde op enige meters met Helena aan de hand, terwijl die moedig bleef doorlopen aan een rustig tempo.  Om de huilbui te milderen wisselden we van gezel.  Terwijl Helena heel fier bleef doorlopen zonder enig teken van verzwakking aan mijn hand moest Ulrike eerst Matteo troosten waarna ook hij zich kon herpakken.  Ze eindigden netjes als 31 en 32ste van 36 kindjes. Na de wedstrijd wachtte hun een medaille, en wat speelgerief wat zeker hielp om vooral Matteo´s blijgezinde glimlach terug op zijn gezicht te toveren. Oef, dit hebben we alvast overleefd. 

     

    Nadat oma en opa de zorg voor de kindjes op zich namen konden Ulrike en mezelf aan onze opwarming beginnen.  Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik wel wat nerveus aan het worden was.  Vorig jaar werd ik derde, en vele loopvrienden wisten me eraan te herinneren dat er wel iets van me verwacht wierd.  Doch was dit allemaal goedbedoeld en dus wel geapprecieerd.  Ik was alvast van plan er het beste van te maken.  Ik voelde me goed en had geen fysische mankementen.  Ook Ulrike had een uitstekende voorbereiding achter de rug en had er zin in.  Doch wist ze dat haar tijd verbeteren niet makkelijk zou zijn.  2 jaar geleden liep ze een uitstekende tijd, dankzij het haaswerk van Pascal Meirlaen.

     

    Rond 13u40 was het stilaan tijd om naar de start af te zakken.  Al spoedig kwam ik met Fabrice Laga en Frederic Van den Heede 2 -al even gespannen- metgezellen tegen.  Tot mijn verrassing bleek Christophe Mouton niet aanwezig.... hmmm, een podiumplaats leek binnen bereik.

    14u, na wat geaarzel en een mislukt startschot waren we vertrokken.  Kwasi onmiddellijk waren het eerdere 2 gezellen en mezelf die de kop van de wedstrijd trokken, op de voet gevolgd door een zich uitrekkend peleton van 400 lopers.  Bij het begin van de Pikkelstraat had ik me zowaar de kop laten opdringen.  Hoewel het tegen wind was kon ik heel moeilijk het tempo laten zakken.  Het was niet in mijn voordeel om een trage wedstrijd te lopen en concurrentie te laten terugkeren.  Eenmaal boven had ik best al wat afgezien en moest ik noodgedwongen de rug van Fabrice en Frederic opzoeken.  Na ietwat te recupereren was het dan ook bang afwachten wat er zou gebeuren tijdens de beklimming van de boskant.  Ik had de bedoeling om zo lang mogelijk te wachten en eventueel op het einde van de beklimming een versnelling te plaatsen (wat een goed idee ).  Dat zou echter enkel mogelijk zijn indien Fabrice en/of Frederic al evenveel geduld zouden blijken te hebben.  Frederic werd halfweg de klim aangemaand door trainer Johan Santens om zijn aanval te plaatsen.  Dit deed hij gewillig en het was alle hens aan dek om te volgen.    Hoewel zowel Fabrice als ikzelf deze test redelijk goed hadden doorstaan, moesten we niet lang wachten op een 2de aanval vanwege Frederic.  Van mijn kant zou dus helemaal geen aanval meer nodig zijn.  Frederic kon een 2-tal meter op me nemen terwijl ook Fabrice moest passen.  Op dat moment weet je het al.  Eens er een klein gaatje is ontstaan zal de eerste niet meer aarzelen.  Eenmaal boven kon Frederic zijn voorsprong tijdens de afdaling vrij snel uitdiepen tot een 10 a 15 secondes, terwijl ook ik een kleine voorsprong had op Fabrice.  Hoewel het tijdens de afdaling niet echt boterde bleef ik echt wel stevig doorlopen, vooral tijdens de laatste beklimming.  Hiermee kon ik mijn 2de plaats veilig stellen en een tijd prikken die welgeteld 1sec beter was dan vorig haar, terwijl ik met heel veel plezier Frederic kon feliciteren met deze oververdiende overwinning. 


    Bij de vrouwen kon Ulrike ook haar uitstekende vorm etaleren.  Ze liep vaak, maar heel overtuigend op kop van een groepje en was in staat om haar scherpe tijd van 2 jaar terug met 40sec te verbeteren.  Hiermee werd ze 6de vrouw en tevens eerste in haar leeftijdscategorie.  Uiteraard hebben we achteraf met veel belangstelling de 10 mijl gevolgd, om achteraf onszelf te trakteren op een BBQ´tje.  Ziezo, nu is het terug een jaartje wachten op Grijsloke.  Benieuwd welke afstand ik volgend jaar kies???

    Voor de uitslag verwijs ik graag door naar de officiele website van grijsloke : http://www.grijsloke.be/uitslagen.html
    Hieronder nog enkele fotookes,

    greetz,

    joost

     

     



















    29-08-2010 om 21:17 geschreven door joost  


    22-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stratenloop Wingene

    Hallookes, dit weekend trok ik zoals aangekondigd naar de 11km lange wedstrijd te Wingene uit het Molenlandcriterium.  Vorige jaar zat ik de laatste fase van een marathonvoorbereiding en kon toen rekenen op een excellente conditie.  Ik kan dan ook terugblikken op een hele goeie prestatie waarbij ik het Stijn Vandevelde zowaar even kon lastig maken. 

     

    Dit najaar besloot ik geen marathon te lopen, maar verkoos deze zomer bewust op te bouwen via kortere wedstrijden (10km) naar Wingene/Grijsloke toe.  Alhoewel het in de voorbije weken wat moeilijker liep, en er dus wat vraagtekens rijsden over de conditie ging ik met wat minder ambitie van start.

     

    Van bij de start wilde ik ook nu wel vooraan meedraaien om de eerste bochten van het parcours goed aan te snijden.  Tot eigen verassing gaven de concurrenten me echter wat ruimte en liep ik direct alleen op kop van de wedstrijd.  Iets na de start liep het parcours licht hellend en tegen wind omhoog.  Hoewel ik in eerste instantie overwoog te wachten, besloot ik dan toch maar door te gaan in een hoog maar aanvaardbaar tempo.  Al wie wou terugkeren moest dat maar doen door een inspanning te leveren.  Omstreeks km 1.5 waren het dan ook Bart Bleyaert en Luc Van Asbroeck die me kwamen vergezellen.  Hierbij nam Bart direct over om de wedstrijd hard te maken.  Ik moest eventjes naar adem happen maar kon iets later vlot volgen.  Tegen het einde van de eerste ronde had ik terug enkele meters genomen op Bart en Luc. 

     

    Helaas moest ik vrij snel in de tweede ronde vaststellen hoe Hans Reigel me met sprekend gemak had bijgebeend.  Ik koos direct zijn rug op om in deze strook uit de wind te zitten.  Het mocht echter niet baten.  Zijn tempo was moordend.  Toen hij merkte dat ik steevast paste om over te nemen was 1versnelling van zijn kant voldoende om de maat van me te nemen.  Terwijl hij in eerste instantie snel van me wegliep kon hij iets later het tempo wat laten zakken om de wedstrijd al controlerend te winnen.  Van mijn kant was het vanaf toen ook omkijken hoe ik mijn voorsprong op Bart Bleyaert en Luc van Asbroeck kon consolideren.

     

    Uiteindelik liep ik de wedstrijd in 35min35sec, en hiermee 45sec trager dan vorig jaar.  Toch kan ik terugblikken op een stevige prestatie waarmee ik eerlijk gezegd mezelf behoorlijk heb verrast.  Na dit akkefietje ga ik zeker met een gerust geweten naar Grijsloke toe, alwaar ik hoogstwaarschijnlijk (normaal geen 10mijl voor mij) mijn podium van vorig jaar op de 7km zal pogen te verdedigen.

    groenten, Joost



















    22-08-2010 om 10:25 geschreven door joost  


    15-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tendinitis en mieregoedjogging
    Hallookes,

    Ik had het reeds eerder aangegeven: in Huissignies  leek mijn vormpiekje iets te vroeg te komen met het oog op Wingene en Grijsloke.  Tijdens de kriekenloop -2 weken terug- besefte ik reeds dat ik het ijzer moest smeden terwijl het heet was.  Dit bleken -ahum- eerder wijze woorden (voor mijn doen dan he).


    Tijdens de trainingen had ik immers al iets langer wat last van mijn heup.  Zeker bij de intervaltrainingen en langere duurlopen werd de pijn achteraf steeds erger.  Tijdens de trainingen was het plezier dan immers ook ver te zoeken.  Eigenlijk verachtte ik elk moment wanneer ik terug mijn schoenen mocht/moest aantrekken.  Uiteindelijk heb ik tijdens de verlofperiode dan maar enkele dagen complete rust genomen.  Daar dit helaas geen soelaas bracht, was het tijd om de sportarts en kinesist te raadplegen.  Uiteindelijk bleek ik ontstoken pezen te hebben rond mijn heupgewricht als gevolg van een scheef bekken.  Na kraken is dit nu gelukkig reeds gecorrigeerd.  Nu blifjt het blijft afwachten hoe ik daar de komende dagen zal op reageren.  Uiteraard is het toch afwachten hoe snel (en of) de ontsteking zal genezen/verdwijnen.   Ik hoop uiteraard op een snel hernemen van de trainingen.  Toch zal de verminderde trainingsarbeid en een mentaal dipje zeker geen positief effect hebben op de prestaties.  Toch hoop ik nog aan de start te verschijnen in Wingene (komende zaterdag) en te grijsloke (28 augustus).  We zien wel.  T belangrijkste is eerst dat ik kan lopen zonder pijn.  de rest kpmt dan terug wel "vanzelf".  Uiteraard heb ik dan ook wijselijk de wedstrijd in Wodecq laten varen.

    Niettegenstaandzijn we vrijdagavond met de ganse familie afgezakt naar bovengenoemde jogging in de Pinte.  Ulrike wou er graag de 11km beslechten en alsmede nog wat wedstrijdritme opdoen in voorbereiding op “Dwars door Grijsloke” (28 augustus).  Gezien we nog niet eerder naar deze wedstrijd trokken wisten we niet direct wat me mochten verwachten.  Het bleek een relatief kleine, doch heel aangename wedstrijd te worden in ontspannen sfeer en omgeving.  Het parcours was voor een relatief groot stuk onverhard bosterrein.

     

    Iets voor de start van de volwassenen (3.7 , 7.4 en 11.1km) vond zich ook de kinderloop plaats.  Helaas hadden onze kinderen geen zin om hieraan deel te nemen.  Misschien gebeurt dit binnenkort eens in een van de volgende wedstrijden.  Hoedanook, Ulrike nam een vrij voortvarende start en kon standhouden in een groepje van 3 vrouwen die voor de overwinning op de lange afstand liepen.  Tijdens de 2de van de 3 rondes moest ze Charline Dewaele laten gaan, terwijlm ze zelf afstand had genomen van de 3de vrouw in wedstrijd.  Uiteindelijk eindigde ze als 2de vrouw, na de immer sterke Charline Dewaele in een tijd van 47min55sec (13.9km/u) waarmee ze zeker kan tevreden zijn.  Stilletjesaan wordt het dus uitkijken naar Grijsloke.  Ulrike lijkt er alvast klaar voor.


    tot binnenkort,

    joost



















    15-08-2010 om 10:23 geschreven door joost  


    01-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kriekenloop Ingelmunster

    Hallo, hallo,
    In de loop van de voorbije week had ik stevig doorgetraind, met een lange duurloop op maandag, 20´stevig tempo op dinsdag, en 3x2000m interval op woesndag.  Niet toevallig kreeg ik donderdag en vrijdag lik op stuk (last van heupje).  Dit baart me toch wel wat zorgen, en ik twijfelde ernstig of ik dit weekend niet beter de westrijden links  zou laten liggen.   Nu ja, ik had net vrijdagavond mijn vakantie ingezet, en wou dan ook mijn vakantie sportief inluiden.   Dus had ik toch maar de kriekenloop te Ingelmunster op mijn kalender geplaatst, een 8km lange wedstrijd om 15u30 uit het circuit van de vrije sporters.

     

    Het moet gezegd, ik had er weinig zin in, maar ik wist dat ik spijt zou krijgen moest ik mijn eerste vakantiedag in de luie zetel doorbrengen.  Tevens had vriend Kristof Benoit me weten te overhalen.  Samen reden we dus gezwind naar de plaats des oordeels, een fiks uitgevallen festivaltent, temidden een grote wei vol koeievlaaien.  Bij een ideaal loopweertje  (20C, wat wind, wat regendruppeltjes afgewisseld met wat zonneschijn) leek de sfeer er ter plaatse wel in te zitten.  De speaker van dienst deed zoals altijd zijn uiterste best, iets wat ik altijd wel weet te apprecieren.  Uiteraard was het tevens een blij weerszien met menig loopcollegae uit de regio. 

    Toch wist ik nog steeds niet wat ik daar kwam doen.  Ik kon me eigenlijk niet echt opladen voor de wedstrijd, terwijl dit wel degelijk zou nodig zijn.  Met de komst van Bert Deschodt wist ik dat er best wel wat druk op mijn schouders zou komen te liggen.  In de sprint ben ik kansloos, dus vreesde ik de wedstrijd hard te zullen moeten maken.    
    Iets voor de start, en na een behoorlijke opwarming werkte ik me routinematig naar de start.  We zouden wel zien. 

    Direct na de start liep het parcours naar beneden.  Deze strook ligt me helemaal niet, maar ik kon me goed handhaven rond 3de-4de positie.  Het was vooral Andy Vanhaelewyn (sterk op dreef de laatste weken) die het voortouw nam.  Iets later was het Carlos Timperman die echt wel sterk uithaalde en er alleen vandoor wou.   Ik aarzelde niet en besloot zijn tempo te volgen.  Iets later nam ik de kop over, tot het punt waar de lange licht hellende strook naar de aankomst (wind op kop) begon.  Daar nam Bert Deschodt het commando.  Bijna boven nam ik terug over om het tempo hoog te houden.  Tijdens de 2de ronde was ik inmiddels behoorlijk op stoom gekomen. 

     

    Jawel, ik kreeg er zowaar zin in.  Ik hield een hoog tempo aan zonder me te forceren, en dit leek Carlos en Andy in de problemen te brengen.  Iets later, tijdens dezelfde helling naar de aankomst ontbond ik stilletjesaan alle duivels.  Eenmaal boven had Bert enkele meters prijsgegeven.  Ik besloot de derde ronde heel sterk door te lopen om een gat uit te bouwen.  Tijdens de laatste ronde bleef ik dit overigens doen, doch zonder nog te forceren.  Bert had duidelijk een mindere dag gekend, en was inmiddels bijgehaald door Andy.  Mijn eindtijd was 24min45sec over een 8-tal km (vermoedelijk was de afstand dus wel  iets minder), 2de andy, 3de Bert, 4de Carlos.  Hoedanook, ik lijk echt wel een goeie form te pakken te hebben.  Iets te vroeg eigenlijk (vooral in Wingene en Grijsloke hoop ik goeie wedstrijden te lopen eind augustus), maar ja, je moet het ijzer smeden terwijl het heet is.  Ik onthou een leuke overwinning en een leuke uitstap...

     

    Tot binnenkort,

     

    Joost

     

    01-08-2010 om 14:32 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs