Foto
MIJN BESTTIJDEN:

-Marathon 2u36m05s
  (Antwerpen 2010)
-1/2 marathon 1u09m47s 
  (Zwinstedenloop Sluis 2010 )
-15 kilometer  49m17s
  (Kerstcorrida Deerlijk 2012)
-10 kilometer 32m16s
  (Stratenloop Wingene 2009) 
-5000m piste 15m47s
 (Sint-Niklaas 2014)

PLANNING-whereabouts



-24mei dwars door wervik
-1juni 21km mcBride
-21juni dwars door anzegem
-27juni st pietersloop Kuurne




 
Inhoud blog
  • Mc Bride halve marathon
  • Petrus-run Bavikhove
  • Sint-Niklaas 5000m
  • Grensloop Menen
  • Rollegem-Kapelle
  • Kortemark 20km
  • BK veldlopen Rotselaar - M35 (masters)
  • PK Torhout
  • Cross Ieper
  • cros maldegem
    Mijn favorieten
  • popuelles-dream-team
  • Dimi Delombaerde
  • Lieven Demeestere
  • Bart Verkaemer
  • Fabrice Laga
  • Ludovic Vanlede
  • Steven Hocedez
  • Hans Detavernier
  • Natalie Tijtgat
  • Hans Omey
  • Bjorn Desmet
  • Peter Ghyselinck
  • Johan Descheemaeker
  • AMBITIES:
    1) 1/2 marathon blijft mijn ding!!!
    2 Nog een marathon?
    3) Een goeie  5km tijd?? !
    4) Plezier onder vrienden
    5) Gezondheid boven alles

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Zoeken in blog

    hard tegen hard
    lopen in vlaanderen ... zoals het is ...
    Een relaas van mijn loopleven ... als stratenloper J. Dewaele
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    foto in t groot

    30-08-2009 om 14:40 geschreven door joost  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dwars door Grijsloke ...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ondanks mijn plannen om de 10 mijl van Grijsloke mee te nemen als ultieme voorbereiding op 13 september (marathon Nieuwpoort-Ieper) had ik al enkele dagen wat last van beginnende ontstekingskes.  Daar ik redelijk bang was dat het nu allemaal nog kan fout gaan, besloot ik in de latere voormiddag over te schakelen naar de 7km.  Op zich is die wedstrijd wat kort voor mij, maar toch was ik ervan overtuigd dat ik ook in dit werk best mijn mannetje kon staan.  Het was reeds van 2003 geleden dat ik nog eens aan de 7km had deelgenomen en toen had ik er net geen 24minuten voor nodig.  Nu lag de lat en de druk wel wat hoger.  Ik had de voorbije weken reeds heel goed gepresteerd, en in mijn eigenste Anzegem wilde ik graag die vorm nog eens tonen.

     

    Voor een prachtig relaas van de wedstrijd verwijs ik graag door naar de blog van Dimitri Delombaerde, doch hieronder is mijn interpretatie.

     

    Van bij de start kon ik heel goed meedraaien voorin. Op de gevreesde pikkelstraat had ik het iets moeilijker, maar ik kon toch met de besten boven de bocht nemen (groepje van 5: delombaerde, van den heede, vandewalle; huybrechts en mezelf).  Op het dalende stuk daarna kon ik vrij makkelijk het tempo mee helpen bepalen, hoewel ik vreesde dat mijn werkijver mij later wel eens zuur zou kunnen opbreken.  Tot mijn verrassing bleven we iets later nog met 3 man over.  

     

    In de 2de beklimming (holdestraat) was het vooral Frederic Van den Heede die de forcing voerde.  Hoewel die beklimming me beter ligt dan de pikkelstraat begonnen de inspanningen hier toch zijn tol te eisen.  Toen Dieter van de Walle een versnelling plaatste (dat was te verwachten) kon ik dan ook geen antwoord meer bieden, dit waar Frederic toch kon aansluiten.  Met een achterstand van een 15-tal meter kwam ik boven terwijl Frederic net moest passen op een 2de versnelling van Dieter Vandewalle.

     

    In de afdaling kon ik terugkeren tot bij Frederic, terwijl Dieter nu te ver was om hem nog te kunnen bedreigen.  Enfin, op dat moment leek een podiumplaats op deze klassieker onafwendbaar.  Tijdens de laatste beklimming moest ik nog Frederic laten voorgaan, maar op dat moment kon mij dat nog weinig schelen.  Ik vond het fantastisch om mee te kunnen doen in de kopgroep, en om Fredje / Dieter het vuur aan de schenen te kunnen leggen.   Uiteindelijk kan ik terugblikken op een hele goeie wedstrijd, waarbij mijns insziens de beste 5 in de juiste volgorde de eindstreep hebben overschreden.  Bij deze, proficiat aan Dieter met zijn klinkende overwinning.  Hierboven/Hieronder dan ook een memorabele foto van de top 4 op 29 augustus laatstleden, met enkel maar lachende gezichten (meerdere fotos als je de kleine foto klikt).

    (delombaerde was wel nog aan het uitblazen want hij was maar net binnengekomen).

    (tevens werd ik later op de dag gehuldigd als eerste loper zonder lange kousen)  

    In de 10mijl deed het me tevens heel veel plezier om Lieven Demeestere een meer dan uitstekende wedstrijd te zien lopen (top 10).  Ook daar werden de kleuren van Grijsloke hoog gehouden.   Verder leverde deze wedstrijd een heel mooi duel tussen Hans Reigel en Stijn Vandevelde (waarbij de eerste het haalde), terwijl een zeker Steven van Nieuwenhove, Luc van Asbroeck en Bart Bleyaert de top-5 vervolledigden.  

     

    Hieronder de top-15 van de 7km.

      

    1

    Vandewalle Dieter

    21min.12sec.

    19,811 km/u

    2

    Van Den Heede Frederic

    21min.25sec.

    19.611 km/u

    3

    Dewaele Joost

    21min.29sec.

    19,550 km/u

    4

    Delombaerde Dimitri

    22min.03sec.

    19,048 km/u

    5

    Huybrechts Jurgen

    22min.09sec.

    18,962 km/u

    6

    Carmans Timon

    22min.20sec.

    18,806 km/u

    7

    Vanwijnsberghe Filip

    22min.24sec.

    18,750 km/u

    8

    Witdouck Kobe

    23min.19sec.

    18,013 km/u

    9

    Geldhof Nick

    23min.34sec.

    17,822 km/u

    10

    Brysbaert Kevin

    23min.46sec.

    17,672 km/u

    11

    Hocedez Steven

    23min.52sec.

    17,598 km/u

    12

    Viaene Mayko

    24min.05sec.

    17,439 km/u

    13

    Desmet Björn

    24min.13sec.

    17,343 km/u

    14

    Verleyen Carlo

    24min.22sec.

    17,237 km/u

    15

    Vercammen Yves

    24min.25sec.

    17,201 km/u

     mvg,

    Joost

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door joost  


    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik ben een beetje moe… marathon-blues

    Vorige week heb ik mij ingeschreven voor de IFF marathon van 13 september 2009.  Hoewel we ons nu reeds op minder dan 3 weken voor de start van dit koerske bevinden moet ik toegeven dat dit toch niet zomaar een bevlieging is geworden.

     

    Gedurende een rustige verlofperiode heb ik uitstekend kunnen trainen en heb in de voorbije weken ~120km/wk kunnen afleggen.  Niet zonder enige twijfel heb ik de knop omgedraaid en dit doel nu uitgestippeld om mijn pijlen op te richten.  Indien ik blessureloos blijf start ik daar dan ook niet zonder ambitie. Open kaart: 2u40 wordt mijn richttijd (mijn eerste was 2u47).  Hopelijk krijg ik enkele gelijkgezinden mee om mij te vergezellen op die lijdenstocht.  Lukt dit niet, so be it, ik zal hebben geprobeerd...  en dan kunde allemaal ne keer goe lachen...

    Overigens, ik heb  een begeleider ingeschreven om mee te fietsen, maar weet nog niet wie dat gaat worden... Indien iemand zin heeft om mij te vergezellen, begeleiden, steunen,... en vrij is op 13 september -dank bij voorbaat!!!- (je hoeft niet perse blond en 18 te zijn...).

     

    Ondertussen...

    Na mijn uitstapje in Wingene heb ik er inmiddels terug een 100-tal km’tjes doorgemaald.  Maar ach, het vlotte allemaal niet zo goed. 

    -Zondagmorgen 9u het parcours in Grijsloke gaan verkennen ~21km.    Diezelfde avond 10-tal km gaan joggen om mijn weektotaal op 140km te brengen.  Mijn geweten was gesust...

    -s maandags doe ik altijd mijn lange duurloop, ... 30km.  

    -dinsdag stokte het echter... het lukte niet meer... vermoeid.... pijntjes.... toch 16km oef... 

    -woensdag stond ik op met al even vermoeide benen...s middags tussendoor 8km gaan joggen in t park van Laken, met s avonds een geplande 4x2000m sessie op t programma....  Ondanks pijn aan onderkant van mijn voet, een licht pijnlijke knie, stijfheid etc....  op karakter gedaan wat ik moest doen. 
    -Vandaag deed ik niks, morgen nog een half uurke.  Ik weet niet wat dat gaat geven op grijsloke zaterdag, maar veel reserve heb ik niet meer... t wordt kantje boord 

     

    Verder...

    Volgende week –na Grijsloke- plan ik toch een extra rustdag gekoppeld aan een extra lange duurloop tegen het einde van de week (35km) om daarna een weekendje met vrienden door te brengen (uitdaging wordt om te weerstaan aan alcohol en lekkers).  De week daarna,  heel rustig en zuinig (man, wat kijk ik daar naar uit)....   Indien ik dit zonder blessures doorsta moet ik er klaar voor zijn.

     

    Maar nu...

    Nu ben ik moe, heel heel moe.   Als het niet heeft, ga ik nu gaan slapen....

     

    Greetz,

    27-08-2009 om 22:00 geschreven door joost  


    23-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stratenloop Wingene - 11km
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een wedstrijdje rustigaan vorig weekend in Wodecq moest ik dit weekend ook mezelf bewijzen dat er nog geen sprake was van verval in mijn conditiepiekje.  Na wat getwijfel besloot ik zaterdagavond van start te gaan op de 11km wedstrijd van Wingene (3 rondes v 3.7km).  Zondagmorgen wilde ik immers graag de training van loopclub Grijsloke vervoegen om reeds kennis maken met het wedstrijdparcours van Grijsloke voor de 10miles van volgende week.

     

    Enfin,  na een extra rustdagje in te bouwen voelde ik dat de beentjes best goed zaten tijdens de opwarming.  Ik had er veel zin in en was vastbesloten om van katoen te geven.  Van bij de start was het Stijn Vandevelde die direct het voortouw nam gevolgd door Luc Van Asbroeck, Bart verkaemer, Patrick Soetaert en mezelf.  Toen Stijn versnelde was het enkel Luc Van Asbroeck die gepast kon reageren, te meer omdat ik slecht positie had gekozen en was ingesloten.  Op dit moment wilde ik het echter nog niet laten schieten en maakte ik de sprong, maar toen ik het duo Luc & Stijn vervoegde was het opnieuw Stijn die versnelde en zo solo naar de eindstreep wilde trekken.  ... dit alles nog in de eerste kilometer uberhaupt.

     

    Enfin, iets later ontstond een drietal in de achtervolging met Bart Bleyaert, Luc van Asbroeck en mezelf die samen probeerden het gat met Stijn niet te laten groeien. Al vlug voelde ik echter dat ik de betere benen had.  De aflossingsbeurten van de andere 2 werden steeds korter, en na de eerste ronde moest Bart ons tevens laten gaan.  Nog voor het einde van de 2de ronde moest ook Luc de rol lossen en bevond ik mij alleen in de achtervolging op Stijn Vandevelde, die zijn voorsprong van 30sec niet verder zag groeien. 

     

    In de laatste ronde gaf ik het betere van mezelf om het gat te laten krimpen tot een 15-tal seconden.  Hoewel ik 15 seconden eraf kreeg over 1.5km had ik hiervoor toch diep moeten gaan.   Toen viel mijnen euro en wist ik dat ik vrede ging moeten nemen met de 2de plaats.  Enfin, eerlijk gezegd, ik had hier weinig moeite mee.  Ik beeindigde mijn wedstrijd met 19seconden achterstand op Stijn, en met een eindtijd van 34min 51sec.

     

    Rekening houdend met de gelopen afstand van 10.8km (met dank aan de Garmin van Bart Verkaemer) in overigens uitstekende omstandigheden, betekent dit toch een snelheid van 18.6km/u, wat voor mij een nieuwe besttijd betekent op dergelijke aftand (ge-extrapolleerd naar 10km is dit 32min16sec).  Het doet mij dan ook bijzonder veel deugd om te zien dat ik 7weken na het herstel van mijn beenvliesontsteking nu reeds in staat ben mijn besttijden te evenaren / verbeteren.  Laat dit een opsteker zijn voor al wie te kampen heeft met blessures.

     

    Enfin, volgende week zet ik dus mijn beste beentje voor in Grijsloke, in de aanloop naar “het hogere doel”...

    Als alles goed gaat vindt u meerdere fotos terug als u op bovenstaande foto klikt (met dank aan mijn vrouwtje Ulrike).  Verder vindt u hieronder ook de top-15 terug...

    greetz,
    Joost

     

    Uitslag Wingene 2009

    23-08-2009 om 12:58 geschreven door joost  


    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wodecq - corrida des collines
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (klik op de foto voor meer fotos... met dank aan Ulrike)

     

    Daags na O.L.V. ten hemelopneming ben ik samen met mijn vrouwtje, mijn klein mannen, Ignace Bekaert en diens vrouwtje Nadine afgezakt naar het verre Wodecq om er de jogging des Collines te "beslechten".  Deze 13.4km lange wedstrijd ligt middenin het parc des Collines en dus niet ver over Ronse voor wie de streek beter kent. Gezien de naam van de wedstrijd en de prachtige streek waarin die plaatsvindt, kregen de lopers niet onverwachts een heuvelachtig parcours en menig grintwegeltje voorgeschoteld.

     

    Reeds bij aankomst werden we geconfronteerd met met Ludovic Vanlede, enkele gavertrimmers, en met de voltallige familie Delombaerde (dimi, pa, opa,...).  Samen met hen en enkele andere verwante zielen trokken we op pad voor een opwarmingske van een 5-tal km´s. Bij terugkomst werden we dan ook nog getrakteerd op een onverwachts weerzien met niemand minder dan Johan Descheemaker, dit om ons vlaams gezelschap op waalse bodem compleet te maken. 

     

    Terwijl we ons opmaakten voor de start bleek dat er geen echt grote vedetten aan de start waren (behalve onszelf) .  Doch, na enkele weken stevig trainen, wat kleine kwaaltjes, en tal van wedstrijden in het vooruitschiet had ik vooraf reeds besloten deze wedstrijd op te vatten als tempotraining.  Dit had ik enkelen laten weten, maar niet iedereen...  Binnenin mij schuilt immers een klein duiveltje, en ge weet nooit dat ik toch plotseling goesting kreeg om toch voluit te gaan.  Ik wil achteraf immers niet te horen krijgen van... "ge ging toch niet voluit gaan??? "...

     

     

    Enfin, nog voor het startuur van 10u werd schijnbaar afgeschoten en had ik mijn start gemist. Dat was geen enkel probleem vandaag, en koos iets later het gezelschap van Ignace Bekaert, alwaar ik een prima ritme kon vinden voor een pittige tempotraining.  Bij km 7 kon Ignace aansluiting vinden bij een groepje met enkele van zijn rechtstreekse concurrenten bij de veteranen.  Vanaf dan vond ik het welletjes en besloot hen achter te laten op zoek naar een iets dichtere ereplaats.  Uiteindelijk werd ik nog netjes 12de in 51minuten.  Na nog een 5-tal km´s uitlopen heb ik een weektotaal van 137km, waarmee ik uiteraard tevreden ben...

     

    Verder was het mij een waar genoegen achteraf te horen dat Dimitri de wedstrijd had kunnen winnen voor Antonino Domina. Ignace werd 23st maar moest toch zijn meerdere erkennen in de concurrenten uit zijn groepje.  N.B. Johan Descheemaker heeft naar verluid vooraan iedereen zitten ambeteren met stomme opmerkingen waarna hij tevens nog enkele kilometers in de tegenovergestelde richting heeft zitten lopen.  Vanaf nu is hij genomineerd als dorpsgek Wodecq 2009.

    De top 15:
    Place Nom Prenom Club Temps Moyenne Vitesse
    1 Delombaerde Dimitri JCSA 0:47:20 0:03:30 17.11
    2 Domina Antonino ECLATES PERUWELZ 0:48:18 0:03:34 16.77
    3 Huyghe Olivier LMA 0:48:50 0:03:37 16.58
    4 Billet Gregory POPUELLES DREAM TEAM 0:49:19 0:03:39 16.42
    5 Clam Simon TRIATH 0:49:34 0:03:40 16.34
    6 Mas Bruno PIPAIX 0:49:40 0:03:40 16.3
    7 Boesmans Shany ACLE 0:49:54 0:03:41 16.23
    8 Wauquiez Xavier BAC 0:49:59 0:03:42 16.2
    9 Vanlede Ludovic JCSA 0:50:10 0:03:42 16.14
    10 Obsomer Andre VELAINES 0:50:33 0:03:44 16.02
    11 Vangrootenbruel Ludovic POPUELLES DREAM TEAM 0:50:44 0:03:45 15.96
    12 Dewaele Joost POPUELLES DREAM TEAM 0:51:13 0:03:47 15.81
    13 Denil Bernard MMM 0:51:41 0:03:49 15.67
    14 Escoyez Alexis ASSA RONSE 0:52:01 0:03:51 15.57
    15 Willocq Jean-luc ET ENGHIEN 0:52:02 0:03:51 15.56

    16-08-2009 om 20:31 geschreven door joost  


    08-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Torhoutse kermisloop -13km (2 rondes)

    Beste, vandaag ben ik een wedstrijdje gaan lopen van het houtlandcriterium om aldaar hevige concurrentie op te zoeken.  Bij een zwoel temperatuurtje en overigens prima loopweer kreeg ik dan ook wat ik had gevraagd.

     

    Reeds bij de opwarming koos ik het gezelschap van streekgenoten Bert Deschodt en Filip Vanwijnsberghe.  Eerder in dit criterium hadden zij reeds gedemonstreerd over een uitstekende conditie te beschikken.  Na mijn trainingsarbeid van de voorbije weken –aangevuld met het nodige vertrouwen in enkele wedstrijden in de walen- was ik ook van plan tijdens de wedstrijd hun gezelschap op te zoeken. So far, so good.

     

    Zoals te verwachten werd er van bij de start serieus gevlamd.  Terwijl een 10tot12-tal atleten voor me uitliepen (dat was ik al een tijdje niet meer gewoon) kwam ik door aan km 1 na 3min10sec, met toch reeds licht verzuurde benen.  Iets na de eerste km draaiden we op het bosrijke kasteeldomein van Aartrijke alwaar we overwegend een grindparcours werden voorgeschoteld.  Ik voelde mij daar best in mijn element, en hoe meer de km´s van de eerste ronde vorderden, hoe beter en meer ik het kopwerk mee kon helpen verrichten in een groepje van een 5-tal man , in achtervolging (chasse patatte) op 2 groepjes van 3. 

     

    Samen met eerdergenoemde Bert en Filip kwamen we uit het bos met Chris Cauwels, Guy de Blander en Thomas Dewulf (junior die 1 ronde moest lopen) waarna Filip het nodig achtte om de knuppel in het hoenderhok te werpen.  Alle hens aan dek!!!! Beseffende dat het vanaf nu menens werd (terwijl dit al reeds een tijdje het geval was bij mij) probeerde ik zo goed als ik kon mee vooraan te blijven in het zog van een hele sterke Bert, doch hopend dat het tempo iets zou zakken.  Eenmaal we de finish van de eerste ronde waren gepasseerd kon ik iets beter positie kiezen vlak na Filip.  Ondertussen had ook de rest van de groep zich neergelegd bij zijn meesterschap.  Niemand zou en kon nog overnemen.  Zolang mogelijk volgen was de resterende boodschap. 

     

    Uiteindelijk kon ik nog als beste Filip benaderen met een 8ste plaats als beloning.  Met een eindtijd van 44min 19sec over dit toch niet zo makkelijke parcours kan ik terugblikken op een hele mooie prestatie.  Enfin, Joost is in goeie doen en daar is em best tevreden mee.  Nu wordt het toch wel tijd om mijn wedstrijden wat beter te gaan plannen.  See you in ???

     

    Als toemaatje geef ik graag de top 15 mee (bij de mannen).  Bij de vouwen won overigens Ria Thienpont voor Charline Vanneste en Sylvie Ameloot (dacht ik ?).

    Plaats

    Naam

    Tijd

    Snelheid

    1

    Dieter Brouckaert

    41m55

    18,6

    2

    Jurgen Dereere

    42m37

    18,3

    3

    Aleksander Stekic

    42m50

    18,2

    4

    Kristof Mouton

    43m11

    18.1

    5

    Mohamed Alaya

    44m04

    17,7

    6

    Hans Reigel

    44m08

    17,7

    7

    Filip Vanwijnsberghe

    44m09

    17,7

    8

    Joost Dewaele

    44m19

    17,6

    9

    Bert Deschodt

    44m49

    17,4

    10

    Guy De Blander

    45m00

    17,3

    11

    Chris Cauwels

    45m10

    17,3

    12

    Karel Moerman

    45m20

    17,2

    13

    Hans Vieren

    45m22

    17.2

    14

    Mathias Dewulf

    46m08

    16,9

    15

    Mario Vanacker

    46m08

    16,9

     

     

     groenten,
    Joost
    ps, geen fotos, en dank aan kinderoppassen oma en opa

    08-08-2009 om 00:00 geschreven door joost  


    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.La Blandinoise
    Na een deugddoende wedstrijd te Huissignies vorige week had ik het iets moeilijker om een wedstrijd te prikken dit weekeinde.  Beseffende dat de wedstrijdkalander niet meer stil zal liggen tot pakweg midden oktober zou een extra weekendje rust niet misstaan.  Toch liet ik me verleiden tot een kleinere wedstrijd in yep, opnieuw het waalse landgedeelte.  Samen met Dimitri Delombaerde en zijn grootvader trokken we omstreeks 8u30 richting Blandain. Kleinere wedstrijd, ja: de afstand bedroeg slechts 9.1km , en tevens slechts een kleine 100-tal atleten aan de start. 

    Toch is het niet zo dat de overwinning daar makkelijk weg te kapen is.  In de vorige edities was het vooral Dimitri Delombaerde die het daar voor het zeggen had, maar ook hij moest vorig jaar de duimen leggen voor Pierre Denays.  Tijdens deze 25-jarige jubileum-editie had ik toch wel behoorlijk wat ambitie.  Na enkele weken stevig trainen had ik een extra rustdagje ingelegd om met frisse benen te kunnen starten.  Tijdens de opwarming voelde ik meteen dat het wel goed zat.  Frisse beentjes en ook mijn hoofd stond er 100% naar.  Gekscherend werden allerlei plannen gesmeed en blootgelegd.  Hoewel dit steekspel niets te betekenen had was dit wel een voorteken voor een strijd op het scherp van de snee.  Zo geschiedde...

    Na de opwarming bleek de competitie vooral te komen van Vincent Bonnier.  Nog voor de start had ik duidelijke plannen om die er snel af te kegelen.  Hoewel dit best een snelle atleet was, was het duidelijk dat zijn huidige conditie onvoldoende zou zijn om ons bij te benen.  Dimitri had mijn plannen heel goed begrepen.  Hijzelf koos direct het voortouw en liet er geen twijfel over bestaan.  Zijn overwinning in de kriekenloop van vrijdagavond zou niet borg staan voor een flauwe prestatie vandaag.  Hij ging voluit in de eerste strook tegen wind.  Ik kon dan ook niks anders dan kort daarna over te nemen en alle ballast te helpen overboord kieperen.

    Nog voor de eerste kilometers liepen we alleen. En nu??? Welja, ik ken maar 1 weg, en dat was die vooruit.  Ik koos ervoor om de wedstrijd hard te maken door een snoeihard tempo op te leggen.  Hoewel Dimitri in de eerste kilometers zij aan zij liep verkoos hij meer en meer mijn zog op te zoeken.  Ik kon hem geen ongelijk geven.  Enfin, ik ben geen meester-tacticus naar het schijnt maar weet anderzijds best dat de sprint niet mijn beste onderdeel is.  Wat mij betreft kon ik niet veel anders dan de grenzen van mijn tegenstander op die manier af te tasten.  Luisterend naar zijn hoog ademhalingsritme was ik bovendien ook steeds overtuigd van die keuze.
     
    Iets voor halfweg milderde ik iets het tempo omdat ik vreesde hem iets te snel te lossen.  Ik wilde hem immers graag tot na halfweg op sleeptouw nemen.  Enfin, die grootse woorden die mijn gedachten bewoordden bleken achteraf meer dan grootspraak.  Ik had Dimitri best ernstig onderschat. Omstreeks km 6 liet ik me volledig, maar dan ook volledig gaan.  Helaas, Dimitri had nog geen enkele zin om me alleen naar de meet te laten lopen.  Wat nu??? Enfin, ik heb dat spelletje nog enkele keren gespeeld maar dit leek me niet te lukken.  Stilletjesaan begon het bij me op te doemen dat ik vrede zou moeten nemen met opnieuw een mooie ereplaats.  Bij 1 klein heuveltje omstreeks km 8 deed ik dit nog eens, maar zonder enige overtuiging.  Toch bleek dit eindelijk voldoende om dimitri zijn wil te kraken.    In iets meer dan 30minuten bereikte ik dan ook als eerste de eindstreep, van heel nabij gevolgd door Dimitri.  Uiteindelijk bleek mijn strategie de goeie, maar het zou best kunnen dat dit me de volgende keer niet meer lukt.

    In elk geval, deze overwinning is binnen (2de dit jaar), en geldt tevens als vergelding van een nog steeds openstaande rekening sedert 1 mei te Harelbeke eerder dit jaar.  Nog belangrijker, de conditie is echt wel terug heel goed aan het worden.  Hopelijk kunnen we dit beiden een tijdje zien aan te houden. 1 ding staat vast, Blandain was nog niet helemaal klaar voor al dat vreemde vlaamse geweld.  Naar horen zeggen is de rust en vrede er reeds terug volledig hersteld...    

    Hieronder de top-5 (gepikt van dimi zijn blog):
    La Blandinoise (9,1 km):

    1. Joost Dewaele 30min.08sec. 18,15 km/u
    2. Dimitri Delombaerde 30min.19sec. 18,08 km/u
    3. Vincent Bonnier 33min.10sec. 16,49 km/u
    4. Obsomer André 33min.19sec. 16,45 km/u
    5. Dewailly Victor 34min.11sec. 16,00 km/u

    Hieronder nog een fotoke van dimi´s pe, ...
    en een foto van een tafel, maar aan de ene kant de zoete smaak der overwinning, aan de andere kant de zoete smaak van een orangina




    02-08-2009 om 15:36 geschreven door joost  




    Foto

    Archief per maand
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007

    Fanclub

    Vul je email-adres in, en wordt hiermee lid van mijn eigenste fanclub, :-P



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen. hahaha



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs