Virtual Reality
Alles over virtual realiy
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    22-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zenimax is nog niet klaar met Oculus
    Zenimax

    De grote software uitgever Zenimax won onlangs een rechtszaak tegen Oculus, en daarmee Facebook als huidig eigenaar. Het was een strijd waarin de pers niet echt een partij kon kiezen, zowel Zenimax als Facebook staan niet echt hoog aangeschreven als het gaat om ethisch verantwoord handelen.

    De rechter besloot Zenimax in het gelijk te stellen, en daarbij een schadevergoeding van 500 miljoen dollar toe te kennen. Dat klinkt veel, toch wil Zenimax meer. Met een nieuw proces willen ze de verkoop van de Rift verbieden, of twintig procent van de opbrengsten uit de Oculus Rift voor minimaal tien jaar. Als het om winst zou gaan is Facebook goedkoop klaar, het kan nog lang duren voordat de Oculus Rift geld in het laatje zal brengen.

    Rift

    Oculus Rift kopen met kortingTouch controllers

    Om het tij te keren heeft Oculus besloten om de prijs van de Oculus Rift te verlagen. Een compleet set inclusief Touch controllers is met 200 dollar afgeprijsd, daarmee is het een stuk goedkoper geworden dan de directe concurrent, de HTC Vive. De Rift is nog steeds minder bruikbaar als “room scale” ervaring, al wordt hier nog steeds aan gewerkt.

    Hoewel de Rift eerder werd uitgebracht dan de Vive en de Gear VR stellen de verkoopcijfers teleur. Met een fikse korting hopen ze de verkopen te stimuleren.


    RoborecallGratis Robo Recall

    Er is al behoorlijk veel kritiek geweest over het uitbrengen van exclusieve titels, ook nu geeft Oculus weer een spel gratis weg wanneer je in het bezit bent van de Touch controllers. Robo Recall is een komisch schietspel van Epic dat er mooi uitziet en soepel speelt.

    Wanneer de prijsverlaging en het gratis spel “Robo Recall” je nog niet kan overtuigen om een Rift te kopen kun je ook gewoon een Oculus Rift huren. Dan kun je een stuk goedkoper die eerste stappen in de virtuele wereld maken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-03-2017, 16:42 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    20-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bahubali 2 pakt VR video groots aan
    Baahubali

    Je kunt 360 graden video’s laten maken om een showroom te laten zien, of onder water de oceaan te tonen. In India hebben ze grotere ambities. De film Baahubali was een wereldwijd succes (vooral in India), Baahubali 2 is een complete VR film die door hetzelfde productieteam wordt gemaakt. Het is niet zomaar een 360 graden promotiefilm voor Baahubali maar een op zichzelf staande film die voortborduurt op de Baahubali saga.


    Sword of Baahubali

    Er werd kosten nog moeite bespaard om van deze VR productie een waar meesterwerk te maken. Voor de techniek werd nauw samengewerkt met Radeon Pro Graphics, de BB360cc camera werd gebruikt in combinatie met de stitching software van Loom. De film wordt in 300 theaters door India verspreid via Oculus Rift en HTC Vive headsets. Het idee voor deze VR productie kwam van AMD.


    Speciale CardboardSmartphone (1)

    Ook thuis kun je alvast genieten van deze productie. Er is een speciale Baahubali Cardboard ontworpen in de stijl van de film. Het doel van de Cardboard filmpjes is vooral om de interesse te wekken voor de cinema ervaring. Tot op heden werden VR films als los medium gezien, Baahubali richt zich duidelijk op dezelfde markt als de reguliere films.


    De toekomst van filmproductie

    We zien steeds vaker dat 360 graden films gemaakt worden ter promotie van een film of televisieserie. Daarnaast zijn er ook specifieke VR films, vaak korte producties. Projecten als Baahubali VR brengen traditionele cinema en VR films dichter bij elkaar, net zoals kleur en geluid voorheen geïntroduceerd werden. Steeds meer bekende filmmakers experimenteren met dit nieuwe medium, de kwaliteit wordt steeds hoger. Niet alleen in termen van techniek, met name het vertellen van verhalen waarbij de kijker vrij kan rondkijken wordt steeds verfijnder.

    Camera

    Misschien wordt het tijd voor een Fast & Furious film in 360 graden? Regisseur Justin Lin heeft al ervaring met “Help!”, een 360 graden film die hij heeft gemaakt voor Google Spotlight.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-03-2017, 10:08 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    17-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertel je eigen verhaal met StorySpheres
    Ss4

    Er komen steeds meer programma’s om virtuele presentaties mee te maken. Er zijn al volop viewers waarmee je 360 graden foto’s en videoclips kunt bekijken, maar daar kun je zelf niet veel aan veranderen. Google Expeditions laat zien dat je met dit soort beeldmateriaal complete virtuele tours kunt bekijken, je kunt ze alleen niet zelf maken. Met StorySpheres kun je eindelijk zelf aan de slag.


    Maak jouw virtuele wereld in de browserSs1

    StorySpheres werd ontwikkeld door het bedrijf Grumpy Sailor in samenwerking met Google. Met deze online applicatie kun je niet alleen 360 graden panorama foto’s verwerken, je kunt ze ook voorzien van geluid, en je kunt ze aan elkaar koppelen met links. Het werkt als volgt:

    1.  Maak een 360 graden foto. De meeste smartphones kunnen dit standaard, anders zijn hier veel gratis apps voor beschikbaar.
    2. Importeer de foto’s naar de StorySpheres website en voeg desgewenst een mp3 audio bestand toe. De audio kan blijven spelen als achtergrondmuziek of geactiveerd worden als bijvoorbeeld een commentaarstem bij een foto.
    3. Plaats de links tussen de dia’s en voeg audio toe waar gewenst. Het lijkt veel op een presentatie maken in PowerPoint.
    4. Publiceer het project en deel de weblink of speciale Cardboard link.


    Ss5Wat kun je met StorySpheres?

    Er zijn volop mogelijkheden voor prachtige presentaties, hier zijn alvast enkele suggesties:


    • Maak een verslag van jouw vakantie, compleet met muziek uit het land waar je geweest bent.
    • Maak een verkeersles voor leerlingen op school met uitleg als audio, op basis van foto’s uit je eigen gemeente.
    • Maak een handleiding met stap-voor-stap uitleg.
    • Maak een interactief spel waarbij de speler het juiste pad moet volgen.


    Tip: Maak een bedrijfspresentatie (of laat deze maken) en laat Google Cardboards bedrukken met jouw bedrijfslogo. Dit is een zeer goedkope en effectieve manier om een bedrijf, product of evenement onder de aandacht te brengen.


    En er is nog veel meer mogelijk, wat ga jij maken met StorySpheres?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:56 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magic Leap verder in de problemen

    Ml2 (1)


    We waren ondertussen gewend aan de oorverdovende stilte vanuit Magic Leap, het Mixed Reality project dat pakweg elke zes maanden met een klein nieuwtje komt. Ondanks de miljarden aan investeringen en vele beloftes zien we nog steeds geen concreet product of zelfs maar een prototype. De dromerige opmerkingen van oprichter Rony Abovitz bieden ook weinig houvast. De laatste weken komt er eindelijk nieuws naar buiten, maar niet bepaald het soort nieuwsberichten waar je als start-up op zit te wachten. Wat is er aan de hand bij Magic Leap?


    Vrouwonvriendelijke macho cultuur

    Er loopt momenteel een proces tegen Magic Leap vanwege een vermeende vrouwonvriendelijke cultuur. Vrouwen in de tech industrie als geheel hebben het al moeilijk, bij Magic Leap blijken de problemen nog ernstiger, tot aan het management toe. Hier zijn enkele beweringen die gedaan zijn door voormalige werknemers:


    • Bij een intake gesprek werd verteld dat je moet oppassen voor “Orientals, Old People and Ovaries” ofwel Aziaten, Oude Mensen en Eierstokken. De persoon die deze uitspraken heeft gemaakt werd niet ontslagen. De reden hiervoor was zijn huidskleur; hij was donker en er was al te weinig gekleurd personeel.
    • Hoewel de opmerking erg kwetsend en beledigend was, werd de persoon die een klacht indiende verzekerd dat het gedrag van witte mannen nog erger was. Alleen die konden ze niet ontslaan want “witte mannen zijn belangrijk”. Naast seksisme is racisme ook een terugkerend probleem in Silicon Valley.
    • Een andere medewerker van Magic Leap vond dat mooie vrouwen geen headsets moesten dragen, hij wilde naar de mooie vrouwen kijken. Los van de claim dat Magic Leap beweert geen grote headset te maken is dit wederom een seksistische opmerking.
    • Ook bij de software ontwikkeling werd geen rekening gehouden met content die gericht was op, of zelfs geschikt was voor vrouwen. Het enige concrete voorstel voor het product was een roze versie.
    • Tannen Campbell, de voormalige medewerker die de rechtszaak heeft opgestart werd ontslagen door directeur Rony Abovitz omdat Abovitz het probleem niet wilde aanpakken. Dit gaat tegen de discriminatie wet in die dateert uit 1964.

     

    Personeel in paniek

    Directeur Rony Abovitz heeft veel grote claims gemaakt. Toen het personeel een prototype moest demonstreren aan het bestuur was er een probleem; de PEQ voldeed bij lange na niet aan de plannen. Een PEQ is een Product Equivalent ofwel een prototype dat sterk overeen moet komen met de uiteindelijke versie. Het prototype had enkele forse apparaten die je aan de broekriem moet vastmaken, veel groter dan de afbeeldingen in het patent.

    Abovitz

    De PC rugzak van Magic LeapBackpack

    Die “packs” aan je riem zijn niets vergeleken met de foto van de rugzak met printplaat. Prototypes zien er doorgaans niet echt mooi uit, maar na zoveel tijd is een prototype van dit niveau ver beneden peil. Abovitz gaf snel te kennen dat het een Research & Development apparaat is om controles uit te voeren. De pers leek sceptisch.


    Het ligt uiteraard aan de media, niet aan Rony

    De relatie tussen de media en Magic Leap is ondertussen flink bekoeld. De euforie van een jaar geleden is nu omgedraaid naar wantrouwen en hoongelach. Abovitz vind dat negatieve persberichten schadelijk zijn voor een startup, ongeacht of het de waarheid betreft of gelogen is. Deze opmerking doet denken aan de huidige president van de Verenigde Staten die ook de media in een kwaad daglicht stelt.


    Hoe moet het nu verder met Magic Leap?

    DacudaMet een waarde van 4,5 miljard en de beloftes van Rony Abovitz mag de pers kritisch zijn, zeker omdat Magic Leap zelf weinig nieuwe informatie naar buiten brengt. Onlangs nam Magic Leap het bedrijf Dacuda over, een bedrijf dat compacte 2D en 3D scanners maakt. Dat klinkt op zich positief, maar heeft Magic Leap dit soort technologie niet al in huis?

    Hoever is de ontwikkeling eigenlijk, wat is met de investeringen gebeurd en wat denken grote investeerders als Google en Alibaba van al deze verhalen? Magic Leap zal een zeer grote sprong moeten maken om het vertrouwen van de media en vrouwen in het algemeen terug te winnen.


    Is Magic Leap de grote vernieuwer van technologie of wordt het sprookje “De nieuwe kleren van de keizer” hier opnieuw verteld? Misschien kun je voorlopig beter een Gear VR huren. Die is minder revolutionair, maar werkt in ieder geval vandaag al. Er is helaas geen roze uitvoering beschikbaar...


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:56 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China in de ban van Virtual Reality
    Publiek

    China is een land met een enorme bevolking waar momenteel een opkomende middenklasse ontstaat. Net als in elke cultuur gaan deze mensen op zoek naar vernieuwing, met Virtual Reality hebben ze precies gevonden waar ze naar op zoek zijn. HTC maakt slim gebruik van deze opkomende markt met speciale VR Arcades, maar dit is nog slechts het begin.


    Een echt stad met Virtual Reality

    East Lake VR Enterprise Park wordt een complete echt stad waarin Virtual Reality een belangrijke rol speelt. Waar wetenschap en technologie ingezet worden om het leven aangenamer te maken. Het is nog te vroeg om een reis te boeken, deze stad bestaat nog niet. Bekijk zelf de visie in deze promotionele videoclip:Vive

    https://youtu.be/__f8VcbiTXw


    HTC wordt VVVVivepaper

    Voor toerisme in China moet je voortaan bij HTC zijn. In samenwerking met het nationale bureau voor toerisme in China hebben ze het “China VR Tourism Cloud Data Service Platform” opgezet met als doel 200.000 reisagentschappen de mogelijkheid te bieden VR te gebruiken, waarmee ze informatie kunnen verschaffen aan de bezoeker. Hiervoor heeft HTC een virtueel magazine platform ontwikkeld met de naam “Vivepaper”. Door een speciale QR code te scannen kun je een virtuele presentatie bekijken. Vivepaper werkt overigens ook met andere VR headsets waaronder smartphone systemen. Op dit moment zijn er 11 Vivepaper magazines beschikbaar met ruim 5000 panorama videoclips.


    IArcade2n China komen realiteit en virtueel samen

    Voor de meeste mensen zijn VR headsets nog te duur, of ze zijn te gecompliceerd om te gebruiken. Dat geldt voor consumenten in de hele wereld, ook in China. Omdat ze daar al gewend zijn aan de gaming cafés is de overstap naar VR Arcades niet zo groot. Chinezen omarmen VR technologie in elk aspect van de samenleving waaronder toerisme. HTC presenteert zich ook in deze markt als belangrijke speler. Voor de meest innovatieve technologie op gebied van VR en AR moeten we voorlopig nog onze ogen richten op Silicon Valley, voor toepassingen kunnen we beter China in de gaten houden.

    Is een VR Arcade in China iets te ver weg voor je? Je kunt ook een HTC Vive Huren, dan kun je virtueel een bezoek brengen aan China, of ergens anders!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:55 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baidu wil de koning worden van Virtual Reality
    Baidu

    In Nederland zoeken de meeste mensen informatie via Google, in China zoeken ze met Baidu. Dit bedrijf is buiten China nauwelijks bekend, terwijl het een bedrijf is met vele diensten en een miljardenomzet op jaarbasis. Net als Google kijkt Baidu ook steeds naar nieuwe technologieën om hun dienstenpakket verder mee uit te breiden. Daarbij leggen ze momenteel behoorlijk wat nadruk op Artificial Intelligence en Augmented Reality. Gaan we daar hier ook iets van merken?

    Ar

    Hologrammen van 8i

    https://youtu.be/sj9RwWP61MY

    Baidu heeft flink geïnvesteerd in 8i, een bedrijf dat een soort hologrammen maakt van mensen en objecten door deze vanuit meerdere I8camerastandpunten vast te leggen. Door deze beelden te combineren met Augmented Reality kun je opvallende films maken. Hoewel het in de videoclip niet helemaal duidelijk te zien is wordt het object ook gedraaid met de camera. Dat kan normaal gesproken alleen met computerbeelden, de technologie van 8i maakt het mogelijk dit effect te creëren met videobeelden.


    Alleen voor Tango

    De Holo app die werkt op basis van de 8i hologrammen is momenteel alleen verkrijgbaar voor toestellen die Tango ondersteunen zoals de Phab Pro 2. Er zijn momenteel nog slechts weinig toestellen die werken met Tango, een project van Google dat een dieptescan kan maken van de omgeving. De app is aan de oppervlakte niet meer dan een leuk speeltje, de technologie die erachter schuil gaat is wel erg indrukwekkend en ook veelbelovend. Je kunt hiermee bijvoorbeeld echte acteurs in een virtuele omgeving plaatsen.

    Holo (1)

    Net zoals Google investeert Baidu ook actief in nieuwe technologieën. VR applicaties en games laten maken is een belangrijke bedrijfsstrategie geworden. En net als Google zit hier uiteraard ook een commerciële doelstelling achter. Gaan we deze apps en producten ook zien buiten China? Het bedrijf opereert internationaal dus het is mogelijk.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:55 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er komt nieuwe content voor de Rift
    Rockband

    De “early-adopters” die een VR headset hebben aangeschaft hebben deze vaak al in de kast gelegd om te laten verstoffen. Er is gewoon niet voldoende content verkrijgbaar. Daar komt volgens Jason Rubin van de Oculus software divisie snel verandering in. In maart zal de nieuwe versie van Rock Band in een VR jasje verschijnen. Daarnaast kunnen we nog meer nieuwe titels tegemoet zien, we bekijken alvast enkele opvallende titels:


    Arktica.1

    https://youtu.be/o-rQzgWNgjc

    4A Games staat bekend om de Metro FPS serie, nu komen ze met een spel dat er volgens de eerste beelden wederom erg mooi uitziet. Het is afwachten of de game ook goed speelt, vooralsnog ziet het er veelbelovend uit.


    Lone Echo

    https://youtu.be/NnyXBDtOZ9c

    Nog een spel in de ruimte? Jazeker, en in dit spel wordt de zwaartekracht, of beter gezegd het gebrek daaraan als centraal element genomen. Lone Echo zal de nadruk leggen op multiplayer, er komt ook een single player campagne.


    Robo Recall

    https://youtu.be/jgu4VmjM5Gw

    Epic is goed in het maken van technologisch vooruitstrevende spellen, ze lieten met hun demo “Bullet Train” enkele jaren geleden al de potentie van VR gaming zien. Robo Recall is een komisch schietspel met robots die op hol zijn geslagen. De Touch controllers spelen een belangrijke rol in deze game.


    Wilson’s Heart

    https://youtu.be/PaBO6rQcwho

    Deze zwart-wit horror / thriller ziet er heel origineel uit en verwijst naar oude zwart-wit horror films maar dan interactief. Voor de stemmen zijn bekende acteurs zoals Peter Weller en Rosario Dawson ingehuurd. Het is interessant om deze retro stijl te combineren met een nieuwe spelervaring.


    Rock Band VR

    https://youtu.be/Y8u403Tt_Mk

    En uiteraard Rock Band VR, die het bekende spel met plastic instrumenten en knoppen weer nieuw leven in moet blazen. Hoewel het spel er veelbelovend uitziet is het wel weer een gitaar accessoire voor een headset accessoire. Dat maakt nep gitaar spelen wel een dure grap. Wellicht kun je beter eerst een Oculus Rift huren in combinatie met Rock Band VR. Dan kun je er met je vrienden een gezellige avond van maken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:54 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnaars Lumière Awards 2017
    Take flight

    Onlangs werden voor de achtste maal de Lumière Awards in Hollywood uitgereikt. Dit evenement wordt georganiseerd door de “Advanced Imaging Society and The VR Society” en is niet hetzelfde als de Franse “Lumières Award” die gericht is op de Franse cinema. Dit jaar werd Virtual Reality uitgebreid in de schijnwerpers gezet. Jon Favreau mocht de Harold Lloyd Award in ontvangst nemen voor zijn werk als regisseur van de laatste Jungle Book verfilming en zijn VR project Gnomes & Goblins. Google Earth werd onderscheiden met de Century Award.

    https://youtu.be/M7dQrdO2Rpo

    Daarnaast werden er nog veel meer beeldjes uitgedeeld voor VR en 360 graden projecten:


    Beste VR: Tilt BrushTilt Brush

    Dit tekenpakket van Google liet zien dat VR niet alleen een medium is voor consumptie, maar ook voor content productie. Oculus heeft een soortgelijk programma genaamd Quill.


     

    Beste VR Film: Ghostbusters VR
    Ghostbusters

    Deze interactieve film was te zien bij Madame Tussauds in Amerika en werd geproduceerd door Sony in samenwerking met VR Arcade exploitant The Void. Het is een combinatie van film en video game, compleet met proton packs.


    Beste VR Animatie: Dear Angelica

    Deze animatie was niet alleen mooi om te zien, het vertelt ook een emotioneel verhaal. De film werd geproduceerd door de Oculus Story Studio. Een andere VR animatie “Pearl” werd dit jaar genomineerd voor een Oscar als beste animatiefilm.

    Dear Angelica

    Beste VR Muziek: Joshua Bell

    https://youtu.be/Mk3iD63JqVI
    Naast het prachtige vioolspel van Joshua Bell is deze 360 video extra bijzonder vanwege de positionele tracking in de PSVR headset. Je kunt niet alleen draaien maar ook echt bewegen.


    Beste VR Game: Job Simulator
    Job

    De populairste VR game is geen actie spel of puzzel spel, het is eigenlijk nauwelijks een spel te noemen. Toch haalt Job Simulator het beste uit VR met een zeer eenvoudig concept.


    Beste 360 Graden Serie: Invisible

    Doug Liman produceerde voorheen grote Hollywood films zoals Edge of Tomorrow en The Bourne Identity, met deze 360 graden serie brengt hij zijn ervaring naar een 360 graden omgeving.

    Invisible

    Beste 360 Graden Live Action: NomadsNomads


    Deze indrukwekkende reportage Nomads: Sea Gypsies ziet er adembenemend mooi uit en werd gemaakt door de 360 graden film pioniers Felix & Paul.


    Beste VR Sport: Follow My Lead

    Kijk naar de NBA basketbal kampioenschappen zoals je dit nooit eerder hebt gezien. NBA was ook enthousiast en gaan nu verder met 360 graden video bij live wedstrijden.


    Beste VR Documentaire: The Click Effect

    ClickeffectHet gaat in deze documentaire niet over klikken met de muis, maar over de taal die dolfijnen spreken. Er zijn al meerdere onderwater reportages in 360 graden, deze behoort absoluut tot de mooiste en beste.


     

     

     


    Beste VR Journalistiek: Take Flight

    Veel journalistieke waarde heeft deze productie met zwevende Hollywoodsterren niet, het is wel een indrukwekkende nieuwjaarsboodschap van de New York Times. Een opvallende keuze aangezien NYT VR al meerdere prachtige documentaires heeft gemaakt.


    Beste VR Branding: 360 Tour of the Shinola Factory

    https://youtu.be/wraJppF0kyg

    Acteur Luke Wilson neemt een kijkje in de Shinola Factory. Ook een aparte keuze, hoewel Wilson wat humor brengt in deze productie is het resultaat niet echt opmerkelijk te noemen.

    Shinola
    Er worden steeds meer VR filmfestivals georganiseerd, ook wordt er bij traditionele festivals zoals Sundance meer aandacht besteed aan VR producties. De kwaliteit van de films neemt in een enorm tempo toe, eigenlijk zijn een aantal van deze winnaars alweer overtroffen door nieuwe producties die de laatste maanden zijn verschenen. Filmmakers leren om te gaan met dit nieuwe medium en beginnen de creatieve mogelijkheden te onderzoeken. Het zal volgend jaar een hevige strijd worden tijdens de negende editie van de Lumière Awards.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:53 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe modemerken storten zich op VR

    Topshop

    Het is haast vanzelfsprekend dat modemerken de mogelijkheden van VR, AR en MR omarmen. Uiteindelijk werken ze in een creatief en visueel medium, om deze creaties aan het publiek te vertonen worden er modeshows georganiseerd, maar dat is niet voldoende. Naast het bereiken van de juiste doelgroep moet elke marketing en promotie campagne ook perfect aansluiten bij het imago van het merk.

    Virtual Reality inzetten op events komt steeds vaker voor, het is altijd een blikvanger voor het publiek. Hier zijn een aantal voorbeelden van vooraanstaande modemerken die naast het naaiatelier ook bezig zijn met virtuele mode.


    Dior

    https://youtu.be/swCWKfPb5CEDior

    Het is leuk om een modeshow te organiseren in Parijs of Milaan, maar niet alle klanten kunnen eventjes naar deze steden vliegen wanneer de nieuwe collectie wordt onthuld. Met 360 graden video kan de catwalk inclusief de hele setting worden opgenomen en overal ter wereld worden bekeken. Omdat de meeste VR headsets niet bepaald stijlvol zijn heeft Dior hun eigen “Dior Eyes” headset ontworpen, een strak design dat zal aanspreken bij de modebewuste klanten.

    Nu kunnen verkopers in de Dior winkels de klanten een plekje op de eerste rij geven, overal ter wereld en op elk moment.


    Tommy Hilfiger

    A look at Tommy Hilfigers virtual reality experience.

    De “In-Store Experience” is erg belangrijk voor exclusieve mode merken. Een rek met koopjes en plastic poppen is niet voldoende om onderscheid te maken. Tommy Hilfiger heeft net als Dior de catwalk naar de winkel gebracht door bezoekers aan de Regent Street Shop in Londen een exclusief kijkje te gunnen van de laatste collectie, met behulp van een VR headset.

    Ook Balenciaga maakt gebruik van dit soort VR modeshows in de winkel om de collectie aan hun klanten te vertonen. Dat is overigens ook wel nodig, hoewel de fashion industrie enorm groot is blijft de marktgroei achter. Modemerken moeten vernieuwen om relevant te blijven.


     

    Cleef & Arpels

    François Arpels, adviseur van Skin Inc. en familielid van het Cleef & Arpels concern, is van mening dat merken een emotionele koppeling moeten bewerkstelligen tussen klanten en technologie. De klanten zijn steeds beter op de hoogte van technologische vernieuwingen, modemerken kunnen het niet veroorloven om hier niet in te investeren. Arpels heeft al ruim dertig jaar ervaring in de modewereld en wist met een lijn parfums de mode industrie al decennia geleden te vernieuwen. Hij koppelde geurtjes aan sieraden, dat was destijds ongehoord.


    Rebecca Minkoff

    Dit modemerk zag het aantal verkopen in de winkels stijgen na de introductie van “slimme spiegels”. Dit zijn high tech spiegels die advies geven over de kleding, combinaties voorstellen en van kleur kunnen wisselen. Er zijn verschillende soorten Augmented paskamer spiegels. Sommige spiegels analyseren de persoon in de paskamer en geven suggesties voor passende accessoires en kleding, andere spiegels maken gebruik van Augmented Reality om live virtuele kleding over een persoon te projecteren.

    Het is vervolgens mogelijk om direct de kleuren aan te passen en andere combinaties uit te proberen. Zo wordt passen niet alleen sneller, het stimuleert ook koppelverkoop. Bij een blouse hoort een rokje, leuke pumps etc.Memomi

     

    Hugo Boss

    Dit Duitse modemerk zag dat VR technologie met name in China enorm populair is. Daarom lieten ze een campagne ontwikkelen met een virtuele boetiek via WeChat, de immens populaire chat app in Azië. In de virtuele boetiek kon de gebruiker een exclusief kijkje nemen in de mannencollectie, en daarnaast ook een aantal interactieve taken uitvoeren. Ook werd er persoonlijke informatie gevraagd, zo is het mogelijk een relatie op te bouwen met de klant.

    Het resultaat bleek verbluffend; Hugo Boss wist in heel Azië een groei te bewerkstelligen van 5 procent en een groei van maar liefst 20 procent in China.


    Niet alleen voor een jong publiekDiesel

    Marketing expert Tamara Sender geeft aan dat het juist oudere vrouwen zijn die interesse tonen in slimme spiegels. Het is dus niet alleen een jong publiek dat deze technologie op prijs stelt. Sender geeft mode merken en fashion outlets die zich richten op een oudere doelgroep het advies nu te investeren in deze technologie. Er moet wel voor gewaakt worden dat het niet slechts een “gimmick” is, er moet altijd een toegevoegde waarde zijn.

    Bij slimme spiegels kan de gebruiker snel een idee krijgen of een kledingstuk of kleur past bij die persoon, zonder eerst het kledingstuk aan te trekken. Dit kan overigens ook de reden zijn dat oudere dames zo enthousiast reageren op deze technologie. Er wordt veel moeite van kleding aan- en uittrekken bespaart, daar zit niet iedereen op te wachten.


    VR of AR?

    Bij deze toepassingen in de mode industrie is er een groot verschil tussen Virtual Reality en Augmented Reality. Voor een slimme spiegel is geen headset vereist, de klant kan direct het resultaat zien. Bij VR presentaties moet de klant wel een headset dragen, het is meer een individuele ervaring waarbij de klant zich in een andere omgeving bevindt. Beide technologieën hebben hun eigen voordelen en toepassingen

    .

     

    Geschikt voor elke doelgroep

    At New York Fashion Week, 13 designers will utilize Intel’s immersive runway experience powered by VOKE’s TrueVR platform and Intel data center technologies to live-broadcast their runway shows in full stereoscopic virtual reality. (Credit: Intel Corporation)Steeds meer mode merken investeren in nieuwe technologie. Van 360 graden modeshows tot slimme spiegels en apps waarmee je op je eigen smartphone make-up kunt testen en kleding kunt passen. Net zoals bij “ouderwets” winkelen speelt ook hier het sociale aspect een belangrijke rol.

    Vrouwen houden van samen winkelen en nieuwe dingen ontdekken. Mannen houden juist vaak van snel en efficiënt kleding uitzoeken die goed staat. VR is in de mode, en zal dat waarschijnlijk ook nog lang blijven. Het is de technologische variant van de “Little Black Dress”.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:53 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.6 toepassingen die de bouw vernieuwen met VR
    DPR

    Steeds meer sectoren ontdekken de mogelijkheden van Virtual Reality. Met name in de bouw zien we veel zakelijke toepassingen voor VR. Terwijl de kosten van VR headsets en computers voor de meeste consumenten nog behoorlijk hoog zijn, kan VR juist kostenbesparend werken in de bouw. Van concept tot eindresultaat zijn er veel stappen nodig die zowel tijd als geld kosten. Elke technologische vernieuwing die dit proces kan versnellen of verbeteren wordt met beide handen aangegrepen. Hier zijn een aantal bedrijven die zakelijke toepassingen hebben ontwikkeld voor de bouw sector.


    1. Visualisatie van bouwprojectenContextVR

    Voordat de arbeiders starten met beton gieten wordt een gebouw eerst tot in het kleinste detail ontworpen in de computer. Deze CAD bestanden kunnen via een VR headset worden bekeken vanuit een eerstepersoonsperspectief. Dat geeft een veel beter beeld van de constructie.

    Een bedrijf dat werd opgericht door voormalige werknemers van Microsoft en Expedia hebben een methode ontwikkeld waarbij panorama foto’s tijdens de bouw gecombineerd worden met de oorspronkelijke bouwplannen. Deze beelden wordt voorzien van de juiste tijd en datum waarmee de voortgang van het project nauwkeurig kan worden bijgehouden.


    2. Leren rijden met een vorkheftruck

    ForkliftEr zijn al verschillende software pakketten ontwikkeld om personeel te leren rijden met een vorkheftruck. Hoewel praktijkervaring uiteraard van groot belang is kan er met software een nauwkeurige simulatie worden gemaakt. Zo is er een systeem waarbij een computer, headset en controllers aan elkaar worden gekoppeld om op uiterst realistische wijze te leren werken met een virtuele vorkheftruck. De situaties zijn gebaseerd op uitdagingen in de praktijk. Door force feedback controllers te gebruiken is de simulatie zeer overtuigend.

    Het kan ook eenvoudiger met een training app voor Apple en Android waar de bestuurders op een mobieltje kunnen oefenen. Deze methode sluit uiteraard minder aan op de werkelijke situatie maar geeft het personeel wel de mogelijkheid overal de informatie te bekijken.


    3. Leer lassen in VR

    Vrtex
    De VRTEX 360 is een indrukwekkend apparaat dat gekoppeld wordt aan diverse apparatuur met als doel te leren lassen op elke locatie. Momenteel zijn er zes uitbreidingen die ieder een specifiek onderdeel van lassen behandelen. Door een VR headset te dragen en de lasapparatuur in de hand te nemen kan de werknemer met precisie leren lassen buiten de normale werkplaats. Omdat er niet met echte materialen wordt gewerkt op de werkplaats kan er niet alleen veel geld worden bespaart, het is ook mogelijk om op kantoor op bij een trainingsfaciliteit onderwijs te geven aan de werknemers.

    Dit is geen eenvoudig computerspel maar een zeer realistische simulatie waarbij de student ook daadwerkelijk de lasapparatuur in de hand heeft. Bij een simulatie kunnen strikte variabelen worden toegepast die in de werkelijke situatie moeilijk te reproduceren zijn.


    4. Bekijk het maar

    Er bestaan al tientallen jaren simulatie ruimtes waarbij bouwprojecten als 3D modellen te zien en te manipuleren zijn. Deze simulaties werden Googlejumpuitgevoerd in speciaal geprepareerde ruimtes die erg duur zijn om in te richten. Met Virtual Reality is het mogelijk volledige 3D simulaties weer te geven op iedere locatie, zonder hiervoor speciale ruimtes in te richten.

    McCarthy Building Companies gebruikt hier tegenwoordig Oculus Rift headsets voor, in combinatie met 360 graden videobeelden die gemaakt zijn met een Google Jump camerasysteem. Daarnaast worden er ook drones en laserscanners gebruikt. Zo worden er gedetailleerde virtuele situaties nagemaakt in de computer.


    5. Samenwerken aan een project

    DaqriBij een bouwproject zijn veel mensen betrokken, ieder met hun eigen specialisme. Soms bevinden deze werknemers zich in hetzelfde kantoor, soms zijn ze verspreid over de hele wereld. Hoewel een VR headset door een individueel persoon wordt gebruikt is het mogelijk verschillende gebruikers hetzelfde project te laten bekijken, op hetzelfde moment.

    Wanneer één persoon wijzigingen aanbrengt kan elke participant dit direct zien in hun eigen headset. Wanneer er headsets worden gebruikt met positionele tracking zoals de Oculus Rift en HTC Vive is het zelfs mogelijk om rond te lopen en elk aspect van de bouwtekening nader te bestuderen. Elke deelnemer behoudt een eigen perspectief op het project.


    6. Ontwerp direct bekijken

    Wanneer een architect werkt aan een constructie wordt dit weergegeven op een plat scherm. Er worden vaak 3D geprinte modellen gemaakt, maar dat geeft niet hetzelfde beeld als het ontwerp opConstruction ware grootte. Door de modellen te exporteren naar een 3D viewer kan elk ontwerp worden bekeken door een VR headset. Zo wordt direct de samenhang van alle elementen duidelijk.

    Mortenson Construction gebruikt hiervoor de HTC Vive headset. Naast de ontwerper worden ook de toekomstige gebruikers bij het proces betrokken. Zo krijgen artsen bij het ontwerp van een ziekenhuis het complete model vooraf te zien door een VR headset. De gebruiker heeft niet altijd het inzicht een bouwtekening goed te beoordelen, met VR headsets wordt alles direct duidelijk.
    In de bouw gaat het vaak om projecten die miljoenen kosten. Om tijd en kosten te besparen wordt er dankbaar gebruik gemaakt van de mogelijkheden die Virtual Reality biedt. Dit zijn slechts zes zakelijke toepassingen die momenteel al dagelijks gebruikt worden, in de nabije toekomst zullen hier ongetwijfeld nog veel toepassingen bijkomen die werkzaamheden in de bouw zullen verbeteren.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2017, 14:52 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe modemerken storten zich op VR
    Topshop

    Het is haast vanzelfsprekend dat modemerken de mogelijkheden van VR, AR en MR omarmen. Uiteindelijk werken ze in een creatief en visueel medium, om deze creaties aan het publiek te vertonen worden er modeshows georganiseerd, maar dat is niet voldoende. Naast het bereiken van de juiste doelgroep moet elke marketing en promotie campagne ook perfect aansluiten bij het imago van het merk.

    Virtual Reality inzetten op events komt steeds vaker voor, het is altijd een blikvanger voor het publiek. Hier zijn een aantal voorbeelden van vooraanstaande modemerken die naast het naaiatelier ook bezig zijn met virtuele mode.

    https://vr-sync.com/

    Dior

    https://youtu.be/swCWKfPb5CEDior

    Het is leuk om een modeshow te organiseren in Parijs of Milaan, maar niet alle klanten kunnen eventjes naar deze steden vliegen wanneer de nieuwe collectie wordt onthuld. Met 360 graden video kan de catwalk inclusief de hele setting worden opgenomen en overal ter wereld worden bekeken. Omdat de meeste VR headsets niet bepaald stijlvol zijn heeft Dior hun eigen “Dior Eyes” headset ontworpen, een strak design dat zal aanspreken bij de modebewuste klanten.

    Nu kunnen verkopers in de Dior winkels de klanten een plekje op de eerste rij geven, overal ter wereld en op elk moment. Synchronized 360 Video Playback on multiple Samsung Gear VRs


    Tommy Hilfiger

    A look at Tommy Hilfigers virtual reality experience.

    De “In-Store Experience” is erg belangrijk voor exclusieve mode merken. Een rek met koopjes en plastic poppen is niet voldoende om onderscheid te maken. Tommy Hilfiger heeft net als Dior de catwalk naar de winkel gebracht door bezoekers aan de Regent Street Shop in Londen een exclusief kijkje te gunnen van de laatste collectie, met behulp van een VR headset.

    Ook Balenciaga maakt gebruik van dit soort VR modeshows in de winkel om de collectie aan hun klanten te vertonen. Dat is overigens ook wel nodig, hoewel de fashion industrie enorm groot is blijft de marktgroei achter. Modemerken moeten vernieuwen om relevant te blijven.


     

    Cleef & Arpels

    François Arpels, adviseur van Skin Inc. en familielid van het Cleef & Arpels concern, is van mening dat merken een emotionele koppeling moeten bewerkstelligen tussen klanten en technologie. De klanten zijn steeds beter op de hoogte van technologische vernieuwingen, modemerken kunnen het niet veroorloven om hier niet in te investeren. Arpels heeft al ruim dertig jaar ervaring in de modewereld en wist met een lijn parfums de mode industrie al decennia geleden te vernieuwen. Hij koppelde geurtjes aan sieraden, dat was destijds ongehoord.


    Rebecca Minkoff

    Dit modemerk zag het aantal verkopen in de winkels stijgen na de introductie van “slimme spiegels”. Dit zijn high tech spiegels die advies geven over de kleding, combinaties voorstellen en van kleur kunnen wisselen. Er zijn verschillende soorten Augmented paskamer spiegels. Sommige spiegels analyseren de persoon in de paskamer en geven suggesties voor passende accessoires en kleding, andere spiegels maken gebruik van Augmented Reality om live virtuele kleding over een persoon te projecteren.

    Het is vervolgens mogelijk om direct de kleuren aan te passen en andere combinaties uit te proberen. Zo wordt passen niet alleen sneller, het stimuleert ook koppelverkoop. Bij een blouse hoort een rokje, leuke pumps etc.Memomi

     

    Hugo Boss

    Dit Duitse modemerk zag dat VR technologie met name in China enorm populair is. Daarom lieten ze een campagne ontwikkelen met een virtuele boetiek via WeChat, de immens populaire chat app in Azië. In de virtuele boetiek kon de gebruiker een exclusief kijkje nemen in de mannencollectie, en daarnaast ook een aantal interactieve taken uitvoeren. Ook werd er persoonlijke informatie gevraagd, zo is het mogelijk een relatie op te bouwen met de klant.

    Het resultaat bleek verbluffend; Hugo Boss wist in heel Azië een groei te bewerkstelligen van 5 procent en een groei van maar liefst 20 procent in China.


    Niet alleen voor een jong publiekDiesel

    Marketing expert Tamara Sender geeft aan dat het juist oudere vrouwen zijn die interesse tonen in slimme spiegels. Het is dus niet alleen een jong publiek dat deze technologie op prijs stelt. Sender geeft mode merken en fashion outlets die zich richten op een oudere doelgroep het advies nu te investeren in deze technologie. Er moet wel voor gewaakt worden dat het niet slechts een “gimmick” is, er moet altijd een toegevoegde waarde zijn.

    Bij slimme spiegels kan de gebruiker snel een idee krijgen of een kledingstuk of kleur past bij die persoon, zonder eerst het kledingstuk aan te trekken. Dit kan overigens ook de reden zijn dat oudere dames zo enthousiast reageren op deze technologie. Er wordt veel moeite van kleding aan- en uittrekken bespaart, daar zit niet iedereen op te wachten.


    VR of AR?

    Bij deze toepassingen in de mode industrie is er een groot verschil tussen Virtual Reality en Augmented Reality. Voor een slimme spiegel is geen headset vereist, de klant kan direct het resultaat zien. Bij VR presentaties moet de klant wel een headset dragen, het is meer een individuele ervaring waarbij de klant zich in een andere omgeving bevindt. Beide technologieën hebben hun eigen voordelen en toepassingen

    .

     

    Geschikt voor elke doelgroep

    At New York Fashion Week, 13 designers will utilize Intel’s immersive runway experience powered by VOKE’s TrueVR platform and Intel data center technologies to live-broadcast their runway shows in full stereoscopic virtual reality. (Credit: Intel Corporation)Steeds meer mode merken investeren in nieuwe technologie. Van 360 graden modeshows tot slimme spiegels en apps waarmee je op je eigen smartphone make-up kunt testen en kleding kunt passen. Net zoals bij “ouderwets” winkelen speelt ook hier het sociale aspect een belangrijke rol.

    Vrouwen houden van samen winkelen en nieuwe dingen ontdekken. Mannen houden juist vaak van snel en efficiënt kleding uitzoeken die goed staat. VR is in de mode, en zal dat waarschijnlijk ook nog lang blijven. Het is de technologische variant van de “Little Black Dress”.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-03-2017, 00:00 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    07-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Daydream App Store opent haar deuren iets verder
    Daydream apps

    Daydream is de opvolger van Google Cardboard. In tegenstelling tot Cardboard apps is er voor de Daydream een “walled garden” oftewel een gesloten ecosysteem waar niet iedereen zomaar apps kan publiceren. Dit heeft geleid tot een zeer beperkt aanbod aan Daydream apps, en ook teleurstellende verkoopcijfers voor de Daydream View.

    Onlangs heeft Google de deuren geopend voor alle app ontwikkelaars om games en applicaties te maken voor Daydream. Daarnaast hebben ze een “Quality Requirements” document opgesteld waarin de voorwaarden voor een geschikte Daydream app in vermeld staan.


    Wat maakt Daydream anders dan Cardboard?

    https://youtu.be/rLLAA4ENIP4

    Daydream view

    Eigenlijk was Google Cardboard een experiment van twee Google medewerkers dat onverwachts uitgroeide tot een fenomeen. Het is niet meer dan een kartonnen houder met plastic lenzen om een smartphone in te schuiven. De VR apps staan tussen alle andere Android apps in de Google Play Store.

    Met Daydream heeft Google een nieuw systeem als schil over Android gelegd. Er zijn specifieke systeemeisen voor smartphones, en richtlijnen voor app ontwikkelaars. Deze aanpak lijkt sterk op die van Samsung met de Gear VR.


    Wat maakt Daydream anders dan Gear VR?

    De Gear VR van Samsung is de meest verkochte VR headset op de markt (Cardboard houders niet meegeteld). Deze luxe smartphone houder werkt met een beperkt aantal Samsung toestellen. De Oculus software ligt ook weer als schil over het Android besturingssysteem, de app winkel wordt eveneens afgeschermd. Er zijn drie grote verschillen tussen de Gear VR en de Google Daydream:


    • Gear VR werkt alleen met Samsung toestellen, Daydream werkt met meerdere merken (maar wel beperkt).
    • Daydream wordt standaard met een controller geleverd die uitgerust is met bewegingsdetectie.
    • De Oculus Store van de Gear VR heeft momenteel een veel groter aanbod aan apps in vergelijking met Daydream.


    Video apps belangrijk voor Daydream

    https://youtu.be/ROzDHcayl-k

    YouTube is een belangrijk product YouTubevoor Google, het behoorde tot de eerste videodiensten met ondersteuning voor 360 graden video. Terwijl de Gear VR geen officiële YouTube app heeft is er voor de Daydream een bijzondere VR versie van YouTube gemaakt met een aangepaste vormgeving en spraakondersteuning.

    Daarnaast heeft Google enkele grote namen in online video weten te strikken waaronder Netflix, HBO en NextVR.  Ook Hulu VR, Jaunt VR, Within en Littlstar zijn te gebruiken op Daydream. In Duitsland is een ZDF app beschikbaar, ook ARTE360 is vertegenwoordigd.


    De “Walled Garden”

    Het grote verschil tussen Apple iOS en Google Android was altijd de openheid van Google ten opzichte van Apple. Samsung brak met de Gear VR deze traditie door hun eigen app store over het Android systeem te leggen. Met Daydream kiest Google ook voor deze gesloten aanpak. Hoewel het voor de meeste gebruikers een voordeel is dat je niet overspoeld wordt met lage kwaliteit VR apps, past het niet helemaal bij de Android filosofie.

    Het is niet geheel duidelijk hoe open de deuren nu staan. De richtlijnen voor Daydream apps behandelen zaken als 2D en 3D weergave en hoofd tracking. Het is te verwachten dat veel bestaande apps voor de Gear VR naar de Daydream omgezet worden, ook is er een groot aanbod aan Cardboard spellen die met enkele aanpassingen in de Daydream app store kunnen verschijnen.


    Interessante Daydream apps

    Beasts

    Op dit moment is de Google Daydream View nog niet beschikbaar in Nederland, het is wel interessant om een kijkje te nemen in de Daydream app winkel. Daar komen we vooral veel bekende titels tegen.


    Bait!

    https://youtu.be/MDaxzKiWRmc

    Dit spel was reeds een hit op de Gear VR, nu is deze vis simulator ook beschikbaar op Daydream. Er is wel een opvallend verschil; op de Gear VR is het spel gratis, voor de Daydream versie moet je €7,49 neertellen. Toch zijn de reacties van gebruikers overwegend positief.


    Wonderglade

    https://youtu.be/eq4aJQ1Ssjc

    Deze mini-game collectie komt van dezelfde makers als Bait! hoewel Wonderglade exclusief gemaakt is voor Daydream. De controller wordt op allerlei manieren toegepast, daarmee is het een leuke introductie voor de Daydream View.


    Need For Speed No Limits VR

    https://youtu.be/mya7GJC5J9o

    Hoewel racespellen zich uitstekend lenen voor VR headsets heeft de Gear VR opvallend weinig racespellen, de kwaliteit van het aanbod is betreurend laag. Daydream biedt met NFSNL VR een hoge kwaliteit racespel aan, met 15 dollar behoort het wel tot de duurste categorie spellen voor dit systeem.


    Gunjack 2: End of Shift

    https://youtu.be/YWgreUeKi7Y

    De space shooter Gunjack was een onverwacht grote hit voor de Gear VR, met Gunjack 2 voor de Daydream gaan ze voor de volgende ronde. Net als Need For Speed is dit een volwaardige actiegame voor mobiele VR.


    We zijn benieuwd of de nieuwe aanpak gaat leiden tot hogere verkoopcijfers voor de Daydream View headset. In 2017 zullen er ook meer toestellen verschijnen die geschikt zijn voor het nieuwe platform. Nu is Samsung aan zet, gaan zij een nieuwe Gear VR uitbrengen, wellicht ook met een motion controller?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2017, 10:38 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gear VR is de absolute koploper in VR headsets
    Gearvr

    Je hebt PC gamers en console gamers. Veel PC gamers hebben jarenlang neergekeken op console gamers. Door slechte conversies, en ontwikkelaars die een spel moesten ontwerpen voor twee verschillende doelgroepen, was er regelmatig haat en nijd tussen de gamers met een muis voor de PC, en gamers met een controller voor de TV. Een soortgelijk fenomeen dient zich nu aan met Virtual Reality.

    De liefhebbers van “echte” VR zoals de Oculus Rift en HTC Vive kijken neer op de smartphone houders zoals de Gear VR en Google Cardboard. Sommige critici beweren zelfs dat de beperkte VR ervaring van mobiele oplossingen de technologie in een kwaad daglicht stelt. Als we naar de verkoopcijfers kijken is er een duidelijke winnaar; Gear VR.


    Gear VR staat aan de top

    De bescheiden Gear VR van Samsung is in 2016 vaker over de toonbank gegaan dat alle andere VR headsets bij elkaar. De Google Cardboard houders worden niet meegeteld, er wordt gekeken naar de Oculus Rift, de HTC Vive, de PlayStation VR en de Google Daydream. Cardboard is geen specifiek VR systeem maar een functie voor Android (en in mindere mate voor Apple).


    In totaal werden er 6,3 miljoen headsets verkocht in 2016 waarvan de Gear VR goed was voor 4,51 miljoen exemplaren. Voor de duidelijkheid, bij de andere aanbieders betreft het schattingen. Samsung is de enige aanbieder die verkoopcijfers openbaar heeft gemaakt. Het is opvallend dat de Oculus Rift, de VR headset die deze nieuwe fase binnen VR in gang heeft gezet, met 240.000 exemplaren onderaan in de top 5 staat.

    Zelfs de Daydream die in het laatste kwartaal van 2016 op de markt kwam heeft 20.000 exemplaren meer verscheept.


    PlayStation VR scoort ook goed

    Hoewel de PSVR zich met 750.000 exemplaren ver onder de 4,51 miljoen headsets van de Gear bevindt, mag Sony zeker niet klagen met het succes van de PSVR. Zeker niet als je bedenkt dat je voor deze headset ook een PlayStation 4 nodig hebt. De aanschafprijs start vanaf €399.- terwijl de Gear VR slechts €99,- kost.

     

    Volwaardig product of weggevertje?Gearvr2

    De Gear VR is meerdere malen gebruikt om de verkoop van luxe Samsung smartphones te stimuleren. Het is niet duidelijk of deze promotie exemplaren meegeteld zijn in het totaal. De Gear VR is een luxe houder voor een ander Samsung product, een accessoire dus.

    Dat kan overigens ook van de andere headsets gezegd worden, het betreft steeds weer randapparatuur. Dat ligt anders bij een product als de Hololens waar een volledige Windows 10 PC in verstopt zit. Je betaalt daar overigens ook 3000 dollar voor.


    Beperkingen van smartphone VR

    De Gear VR, Google Cardboard en Daydream zijn VR headsets die werken op basis van smartphone hardware. Hoewel die toestellen een aantal zaken heel goed kunnen uitvoeren, zijn ze niet perfect voor VR toepassingen. Dit zijn de voornaamste beperkingen:


    • De processorkracht van smartphones ligt veel lager dan een krachtige PC. Hierdoor kunnen de beelden niet zo realistisch worden weergegeven zoals op een PC headset.
    • Smartphone VR heeft geen positionele tracking. Je kunt rondkijken in alle richtingen maar je kunt niet lopen in de ruimte. Dit is de voornaamste reden dat dit soort headsets niet als “echte” VR worden aangemerkt.
    • Je hebt altijd een smartphone nodig. Je kunt de normale telefoonfuncties niet gebruiken als je in VR zit. Een Gear VR met Samsung smartphone exclusief gebruiken voor VR maakt de complete set te duur.


    De scherpe prijs en de populariteit van Samsung smartphones lijken de voornaamste redenen voor het grote succes. Samsung kon na het fiasco van de exploderende accu’s dit succes wel gebruiken.


    Het aanbod van de Gear VR

    In tegenstelling tot Google Cardboard heeft de Gear VR een eigen app store op basis van het Android besturingssyteem. Samsung heeft voor dit platform samengewerkt met Oculus. We zien ook enkele titels terug op Gear VR die we ook al kennen van de Oculus Rift. Dit zijn enkele interessante titels voor Gear VR bezitters.


    Gunjack

    https://youtu.be/JF2aruO5jAY

    De eerste grote hit voor de Gear VR was Gunjack. Dit actiespel komt voort uit het universum van EVE: Online maar dan met meer actie en minder strategie. De graphics zijn zeer indrukwekkend voor een mobiel spel.

    Gunjack

    Minecraft

    https://youtu.be/j-Nfe5fc-xU

    Hoewel elk VR, AR en MR systeem graag dit spel wilde uitbrengen had de Gear VR de primeur te pakken. De mobiele Minecraft versie werd aangepast voor gebruik in Virtual Reality met een overwegend goed resultaat.

    Minecraft

    Drop Dead

    https://youtu.be/ybKEabud7pE

    Er zijn opvallend veel zombie shooters voor de Gear VR gemaakt, Drop Dead is met afstand de beste in het genre. Uitstekend design, leuke cartoon graphics en een professionele afwerking maakt Drop Dead tot een uitstekend voorbeeld van mobiele VR gaming.

    Drop dead

    End Space

    https://youtu.be/6SbZDNXhtaI

    Hoewel dit spel op het eerste gezicht veel lijkt op Gunjack is het toch een heel andere game. In End Space kun je vrij rondvliegen, dit is niet mogelijk in Gunjack. Ook End Space heeft opvallend goede graphics en geluid.

    Endspace

    Dragon Front

    https://youtu.be/FBxQrfQeYTA

    Dit turn based strategische kaartspel is verkrijgbaar voor zowel de Gear VR als de Oculus Rift. Je kunt het spel alleen spelen of online tegen een vriend. Hoewel de Gear VR grafisch iets minder indrukwekkend is blijft de gameplay intact.

    Dragon front

    Dit zijn slechts enkele voorbeelden van Gear VR games die de moeite waard zijn. Naast spellen en video apps kom je ook innovatieve experimenten tegen zoals “Face Your Fears” waarin je geconfronteerd wordt met je grootste angsten.


    Gear VR huren of kopen

    De Gear VR is een accessoire voor een aantal Samsung toestellen. Wanneer je een geschikt toestel bezit is het zeker de moeite waard om een Gear VR te kopen. Alleen al met het gratis aanbod aan apps kun je urenlang bezig zijn. Je kunt ook een Gear VR huren inclusief toestel. Dan kun je voor aankoop testen of een Gear VR iets voor jou is. Voor evenementen en feestjes is de Gear VR ook zeer geschikt.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-03-2017, 10:37 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    03-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is PlayStation VR de toekomst van VR gaming?

    1

    “Twee honden vechten om een been, de derde gaat er mee heen”, zo luidt het spreekwoord. In Virtual Reality zijn de twee honden Oculus met de Rift headset, en HTC met de Vive headset. De derde hond is Sony die als nieuwste “echte” VR headset voor consumenten al meer exemplaren heeft verkocht dan de Rift en Vive samen. De eerste voorraad was ruim voor de kerst uitverkocht, er komt gelukkig een nieuwe lichting aan.

    Terwijl de andere twee VR headset ontwikkelaars vechten om een plekje in de schijnwerpers, is het Sony die de harten van de consument weet te veroveren. Blijft deze trend zich voortzetten?


    Waarom de PlayStation VR kans maakt

    Het zal niet de eerste keer zijn dat Sony de concurrentie te slim af is. Toen Nintendo en Sega de twee grootste concurrenten waren op de spelcomputer markt, kwam Sony met de eerste PlayStation op de proppen. De huidige console markt komt voort uit deze innovatieve console, waar Nintendo destijds geen interesse in had.

    Nu lijkt Sony hetzelfde trucje nogmaals uit te voeren met de PSVR headset. In tegenstelling tot de Vive en de Rift heb je voor de Sony headset geen snelle PC nodig, een PlayStation 4 spelcomputer is al voldoende. Er zijn nu dus al meer dan 53 miljoen apparaten in de wereld die standaard overweg kunnen met de PSVR.

    Met een aanschafprijs die start vanaf €399,- ligt de prijs ook aanzienlijk lager. De kwaliteit van de graphics ligt iets lager dan de andere twee concurrenten, de kwaliteit ligt wel een stuk hoger in vergelijking met de Gear VR van Samsung en de Daydream van Google.


    Job Simulator is niet genoeg4

    Wanneer je over VR headsets leest kom je veel artikelen tegen die spreken van “veelbelovend” en de “toekomst van gaming”. Daar heeft de huidige consument geen boodschap aan, die wil dat een VR headset van 500 euro of meer vandaag nog te gebruiken is.

    Job Simulator behoort tot de populairste spellen voor VR headsets. In feite is het een veredelde demo van Virtual Reality. Weliswaar een heel leuke demo, maar het is geen volwaardig spel te noemen. Sony heeft een groot aantal game studio’s achter zich die volwaardige games kunnen ontwikkelen. HTC en Oculus (Facebook) hebben weinig ervaring met computerspellen, en dat is merkbaar.


    De meest populaire spellen voor de PlayStation VR

    Dit is de top 5 van meest populaire VR spellen die je kunt downloaden, dus niet spellen die je alleen als schijf kunt kopen.


    1. Ja, ook op de PSVR is Job Simulator een grote hit. Dit spel was al verkrijgbaar voor de HTC Vive en Oculus Rift, als introductie in Virtual Reality is dit zeker een geschikt spel.


    1. 2Ga virtueel naar Gotham City in Batman: Arkham VR. Verwacht geen actiespel, deze VR thriller toont de intelligente kant van de man in het vleermuis pak.




    1. Horror en VR lijken voor elkaar gemaakt. Until Dawn: Rush of Blood is de virtual reality opvolger van Until Dawn en zal je de stuipen op het lijf jagen in deze arcade shooter. 
    2. De mensen die niet de PSVR bundel hebben gekocht kiezen toch voor de game PlayStation VR Worlds. In deze compilatie kun je een aantal compleet verschillende VR spellen ervaren. Veel variatie voor een redelijke prijs.


    1. Een hit op vrijwel elk VR systeem; Keep Talking and Nobody Explodes is de perfecte party game. Social gaming past uitstekend bij een spelcomputer als de PS4, KT&NE staat garant voor vele uren hilariteit.


    Heb je geen PlayStation 4? Een aantal van de populairste spellen is ook verkrijgbaar voor de HTC Vive. Je kunt een HTC Vive huren om kennis te maken met VR gaming.

    Capcom zet in op VR

    https://youtu.be/p-WFOJK7h4g

    Resident Evil 7 keert terug naar de oorsprong als horror game. Er zijn na de lancering al 2,5 miljoen exemplaren verscheept. Van de geregistreerde spelers speelt bijna 10 procent de VR versie. Het horror genre leent zich uitstekend voor Virtual Reality gaming, Sony en uitgever Capcom zullen tevreden zijn met deze cijfers.

    3

    Capcom heeft een moeilijke periode achter de rug, de vraag naar VR stimuleert deze uitgever stevig in te zetten op VR content.


    Spelen met je derde oog3rd eye

    Remedy Entertainment staat bekend om spellen als Max Payne en Quantum Break. Een aantal voormalige medewerkers heeft nu 3rd Eye Studios opgericht met een focus op VR content. Het eerste project is een serie spellen geïnspireerd op jaren zeventig spelprogramma’s. Ze hebben zich als doel gesteld de “eerste blockbuster game voor VR” te ontwikkelen. De PSVR van Sony kan hier een belangrijke rol in spelen.


    Het risico van Sony

    Sony kan zeer innovatief zijn, ze zijn helaas niet altijd de sterkste in doorzetten. De PlayStation Eye camera en de Move controllers bestaan nog steeds, maar er zijn de laatste jaren weinig spellen voor uitgekomen. Sony laat de productie van content vaak aan de ontwikkelaars over, en die houden niet zo van optionele rand accessoires.

    De PSVR is uiteindelijk een accessoire en geen systeem. Als de huidige trend zich voortzet kan de PSVR een grote markt bereiken, en daarmee zal het voor ontwikkelaars wel degelijk interessant zijn spellen te bedenken voor dit nieuwe VR platform.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2017, 10:27 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magic Leap: Het Verleden, Heden en de Toekomst

    ml1

    Magic Leap is een bedrijf onder leiding van Ronny Abovitz dat in 2010 werd opgericht met als doel een nieuwe technologie te ontwikkelen om interactief te werken met computers via Augmented Reality. Sinds 2011 werd er gewerkt aan een innovatieve nieuwe technologie waarbij beelden direct op de retina van het oog geprojecteerd worden.

    Deze computerbeelden sluiten perfect aan bij je normale gezichtsveld waarmee je een ware Augmented Reality ervaring krijgt. Magic Leap is niet de enige ontwikkelaar op dit gebied. Ze zijn wel de meest geheimzinnige speler, en eentje met een enorm kapitaal met dank aan grote bedrijven als Alibaba en Google. Onlangs bracht Abovitz naar buiten dat waarschijnlijk in 2016 de eerste versie van Magic Leap gaat verschijnen voor de consument. Gaat Magic Leap de belofte waarmaken?

    Klaar voor productie

    Tijdens een conferentie van Fortune in Aspen gaf Ronny Abovitz samen met Brian Wallace wat meer informatie over hun bijzondere project. De meest opvallende onthulling was de mogelijkheid dat Magic Leap dit jaar nog zal verschijnen. Het project is officieel uit de onderzoeksfase en kan beschouwd worden als een “echt product”.

     

     

    Het team van Magic Leap in ondertussen uitgegroeid tot 600 mensen die gehuisvest zijn in een voormalig pand van Motorola. Er zijn 100 clean rooms ingericht en de laatste voorbereidingen aan een productielijn worden momenteel uitgevoerd. Er is geen definitieve datum bekend gemaakt voor de lancering, maar Abovitz hoopt dit jaar nog de eerste exemplaren uit te leveren.

    De kleine grote speler

    magicleap001Toen Magic Leap in 2010 begon als een idee van Abovitz was het niet meer dan een concept om Augmented Reality te visualiseren. Het zou tot 2014 duren tot we echt iets te zien kregen. En wat het publiek te zien kreeg was letterlijk te mooi om waar te zijn. Naast een miniatuur olifant die leek te leven in je handpalm kregen we ook een gymzaal te zien waar het publiek verbijsterd staarde naar een walvis die uit de vloer kwam springen.

    Geen enkele toeschouwer droeg een headset. Blijkbaar waren investeerders overtuigd van de beloftes, Magic Leap haalde begin 2014 een mooi bedrag van 50 miljoen dollar binnen. In oktober van datzelfde jaar werd er nog eens een half miljard dollar verstrekt waarbij Google de kartrekker was en Qualcomm ook een grote investering deed. In februari 2016 kwam er een nieuwe investeringsronde onder leiding van Alibaba waarbij een kleine 800 miljoen dollar werd opgehaald. Momenteel is Magic Leap bijna anderhalf miljard dollar waard. En we hebben nog geen product gezien…

    Wat valt er te zien?

    We weten dat Magic Leap een headset zal worden die computerbeelden over de werkelijkheid kan leggen. Hoe de techniek verder in elkaar steekt is niet geheel duidelijk, waarschijnlijk wordt er een beeld geprojecteerd op het menselijk oog. Er zijn wel een aantal videoclips te zien op het officiële YouTube kanaal:ml2

    https://www.youtube.com/c/magicleap/videos

    De eerste video getiteld “Just another day at the office of Magic Leap” leek te mooi om waar te zijn. Het was een prachtige demonstratie, maar de kans dat het een realistische presentatie is van de mogelijkheden van Magic Leap is zeer klein. Eén van de partners binnen Magic Leap is Weta Workshop, een groot special effects bedrijf dat ook de effecten voor Lord of the Rings maakte. De nieuwere videoclips, pakweg één video per zes maanden, lijken meer in lijn met de werkelijkheid.

    Magic Leap maakt belangrijke vrienden

    Hoewel het bedrijf Magic Leap een jong bedrijf is met veel beloftes maar weinig tastbare informatie hebben ze wel heel grote namen weten te overtuigen zoals:

    Google: Mede dankzij Google werd het budget van Magic Leap vertienvoudigd, hiervoor neemt personeel van Google een belangrijke plek in bij het bedrijf. Zelf heeft Google al hun eigen Augmented Reality product in de markt gezet met de naam Google Glass. Dit product sloeg niet aan, de ervaringen met Glass hebben de ontwikkelaars van Magic Leap wel geholpen.

    Qualcomm: Deze Amerikaanse fabrikant van halfgeleiders stapte tegelijkertijd met Google in Magic Leap. Waarschijnlijk gaan ze hardware en onderdelen leveren voor het nieuwe product. De Magic Leap zal in Amerika geproduceerd worden.

    Neal Stephenson: Deze schrijver verzon de “Metaverse” en bracht die tot leven in zijn roman “Snowcrash” uit 1992. Hij is binnen het bedrijf actief als “fururist” en is volgens Abovitz in staat een sociale en virtuele wereld op een begrijpelijke wijze vorm te geven.

    Alibaba: Deze enorme online retailer stapte februari dit jaar in en zorgde ervoor dat Magic Leap bijna 800 miljoen aan extra budget binnenhaalde. Alibaba kwam op 9 juli 2016 met het nieuws dat ze een virtuele winkel gaan inrichten. Hun investering in Magic Leap zorgt dat ze toekomstbestendig zijn.

    ml4Nog enkele mensen die ingelijfd zijn bij Magic Leap: Yannick Pellet van Samsung, Rio Caraeff van video distributeur Vevo en Sir Richard Taylor van Weta Workshop. Ook Lucasfilm, de voormalige studio van George Lucas die momenteel in handen is van Disney, is ook sinds kort een strategische partner van Magic Leap. Er werd voor die onthulling een video met R2D2 en 3CPO gemaakt door de “ogen” van Magic Leap.

    De Apple van Augmented Realityml3

    Magic Leap is een zeer mysterieus bedrijf. Buiten het bedrijf weet vrijwel niemand hoe het product er uit gaat zien, en hoe het zal werken. Er zijn naar schatting al duizenden testpersonen die niets naar buiten brengen. Dat is indrukwekkend voor een product dat de komende maanden in de winkels moet liggen. Ronny Abovitz noemt Magic Leap de Apple van Augmented Reality. Net als Apple houden ze hun ontwikkelproces strikt geheim. Bij Magic Leap ontwerpen ze net als bij Apple de hardware en de software zelf, ze houden controle over het gehele proces.

    De tijd van Magic Leap is nu

    Het nieuws dat Magic Leap van onderzoeksproject nu in de productfase is aangekomen is waarschijnlijk een stukje slimme timing. In de onthulling werd ook verwezen naar het Pokémon GO spel, een regelrechte wereldhit waarbij Augmented Reality wordt toegepast om de bekende Pokémon figuren in je nabije omgeving te plaatsen.

     

     

    Met de groeiende populariteit van VR headsets als de Oculus Rift, de HTC Vive en de Gear VR van Samsung, en daarnaast AR ontwikkelingen zoals die van Project Tango en Microsoft Hololens moet Magic Leap nu toch echt naar buiten treden en laten zien waar die anderhalf miljard aan investeringen in is gestoken.

    Wilt u Augmented Reality laten maken? Kijk dan op onze zakelijke site.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-03-2017, 10:18 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    28-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De bedenker van Pong vindt Arcades opnieuw uit
    Modal1

    Nolan Bushnell is voor een groot deel verantwoordelijk voor de manier waarop we tegenwoordig computerspellen spelen. Hij richtte in 1972 het bedrijf Atari op. Na het zien van de Magnavox Odyssey spelcomputer zag hij de potentie van computerspellen in de Arcade. Uit dit idee ontstond de legendarische Arcade kast Pong. Google Cardboard laten bedrukken huisstijl.

    Na tientallen jaren en vele bedrijven later stapt Bushnell in de virtuele wereld met Modal VR.


    Modal is Pong voor VRBushnell

    Volgens Bushnell bevindt Virtual Reality zich momenteel in de “Pong” fase. Het prille begin waarin er veel potentie bestaat, maar de “killer app” voor VR is er nog niet. Modal VR is niet bedoeld als individuele thuis ervaring, de technologie achter de Modal VR headset en het draadloze systeem richt zich juist op competitie en ruimte, heel veel ruimte.


    Mythic Combat

    https://youtu.be/sXAGEEbJaEU

    De promotievideo voor Mythic Combat laat zien waar het Modal VR systeem voor geschikt is. Actie spellen met meerdere spelers in een grote ruimte. Dit is in lijn met de Atari Arcade ervaring van vroeger. Hoewel Bushnell als medeoprichter te boek staat is Jason Crawford de feitelijke oprichter van dit bedrijf.

    Screen

    Volgens hem moet de headset duurzaam genoeg zijn voor een kind van elf die in de Arcade wild tekeer gaat. Het systeem is draadloos en sociaal.


    Social Gaming

    De VR Arcade ervaring is niet nieuw, bedrijven als The Void en Zero Latency hebben al diverse VR Arcades ingericht en spellen ontwikkeld. Het is niet duidelijk welke technologie Modal VR gebruikt, en hoe ver de ontwikkeling op dit moment is. Net als de concurrentie is samen spelen een absolute voorwaarde, gebruik van een grote ruimte speelt ook een belangrijke rol.

    Voor Virtual Reality inzetten op events kan Modal VR heel interessant zijn, er is wel al behoorlijk wat concurrentie in deze industrie.


    Gaat Bushnell gelijk krijgen?

    Nolan Bushnell staat vooral bekend om Atari en Pong, de meeste mensen kunnen niet zomaar één van de tientallen andere initiatieven van Bushnell voor de geest halen. Zijn Wikipedia pagina is nog niet bijgewerkt met Modal VR. Er wordt wel verwezen naar BrainRush, een bedrijf in educatieve software.

    Is Modal VR het bedrijf dat Virtual Reality net zo populair gaat maken als de Arcades vroeger, of is het een ambitieus initiatief dat als een kaars zal uitdoven?

    Pong


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2017, 18:02 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sport educatie met een VR headset
    Strivr

    Wil je dat jouw kinderen meer buiten spelen in plaats van binnen computerspelletjes te spelen? Je kunt ze naar een voetbalvereniging sturen, je kunt ze ook een VR headset opzetten. Tenminste, ter voorbereiding op het echte werk.

    Er komen steeds meer VR sportspellen die soms bedoeld zijn als amusement, soms als educatie en vaak als combinatie van beiden. Voor zowel kinderen als volwassenen zijn er diverse interessante Virtual Reality apps om meer te leren over sport.


    VR Sports Challenge

    https://youtu.be/tcTYX7S5zsMFootball

    In dit spel voor de Oculus Rift gebruik je de Touch controllers terwijl je in de huid kruipt van een American Football speler. Je kunt niet rennen, het is vooral een simulatie om de strategie binnen deze sport te doorzien. Naar wie ga je de bal gooien?

    Je werpt vanuit het standpunt van de quarterback, na het werpen schakelt het perspectief naar jouw teamgenoot die de bal vangt.


    Selfie Tennis

    https://youtu.be/Ab0J_3i4oJY

    Selfie tennisDe Nintendo Wii liet de wereld kennismaken met motion controllers via het spel Wii Sports, Selfie Tennis wil hetzelfde effect bereiken met dit spel voor de HTC Vive. Je gebruikt de Vive controller om een eenvoudig spelletje tennis te spelen.

    Als je zelf aan de slag wilt is het wellicht niet zo verstandig om dezelfde hoge hakken te dragen als Jen in deze demonstratie video.


    STRIVR Labs

    https://youtu.be/QSJVU7PK660

    Deze simulatie is gericht op professionele American Football spelers. In een serie 360 graden panorama video’s kunnen spelers praktijksituaties bekijken en leren van de diverse spelmomenten. Bij dit soort training wordt normaal gesproken veel tijd verloren omdat spelers op het veld steeds hun positie moeten innemen. Nu kan de video steeds opnieuw gestart worden met dezelfde informatie. Steeds meer professionele teams werken met deze methode.Stereo


    Sport educatie en virtual reality gaan erg goed samen. Zowel voor amusement als voor serieuze toepassingen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2017, 09:31 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VR educatie maakt leren een ontdekkingsreis
    Class2

    De scheikunde lerares Zhong Qiu speelde begin 2016 voor het eerst een VR spel. Ze zag direct de potentie van Virtual Reality in educatie. In haar vijf jaar ervaring als lerares had ze gemerkt dat het moeilijk was studenten vooraf instructie te geven, voordat ze aan de slag konden met chemische proeven.

    De theorie sloot niet aan bij de praktijk, ze wilde de instructie graag visualiseren. Ze vond een vacature bij Phantom Whale, een bedrijf dat gespecialiseerd is in VR producties.


    Virtueel laboratorium

    Zhong werkt samen met het team van Phantom Whale aan een VR applicatie waarbij de gebruiker in een virtueel Class1laboratorium kan stappen. De student kan vooraf alle materialen bekijken en potentieel gevaarlijke experimenten uitvoeren in VR om meer inzicht te verkrijgen in de werkelijke situatie. Dit soort VR instructie is veel duidelijker dan een gesproken uitleg of handleiding in een lesboek.

    De VR lessen richten zich op de K-12 leerlingen, van de kleuterschool tot en met het middelbaar onderwijs.


    Meer mogelijkheden voor studentenGirl

    Cai Nizhe is de oprichter van Phantom Whale, ze werkte voorheen voor UNICEF tijdens haar studietijd in New York. Zij ziet veel potentieel in VR voor educatie, zeker in gebieden waar er te weinig leraren zijn, en landelijke gebieden waar kinderen via VR headsets kennis kunnen maken met de wereld.

    Ze zijn niet het enige bedrijf in China die zich richten op de opkomende VR markt. Er is bijvoorbeeld ook een virtueel lesprogramma ontwikkeld door een ander bedrijf om de Engelse taal te leren.


    Ouders investeren in VR educatie

    Een dure headset voor spelletjes vinden ouders geen goed idee, wanneer een VR headset als leermiddel gebruikt wordt zullen ze sneller bereid zijn te investeren in virtual reality apparatuur. VR educatie is overigens niet direct een sector om snel geld te verdienen.

    Dat is ook te zien aan de (Chinese) website van Phantom Whale, waar veel nadruk wordt gelegd op foto’s van dames in verleidelijke poses. Misschien is dat bedoeld als educatie voor volwassenen?Bath


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2017, 09:30 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    22-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op zoek naar de klant met GPS locatie
    Car

    Er worden steeds meer zakelijke toepassingen bedacht voor Augmented en Virtual Reality. Een technologie die daarbij een belangrijke rol speelt krijgt weinig aandacht, GPS. Met deze technologie kan de locatie van een apparaat nauwkeurig worden bepaalt. Denk aan Pokémon waar de karakters zich op een specifieke locatie bevinden op basis van een GPS signaal.

    Locatiebepaling kan van grote waarde zijn voor zakelijke toepassingen, marketing en promotie. Laten we deze zes voorbeelden eens nader bekijken:


    1. Augmented Reality evenementen

    In de film Fight Club zag je Edward Norton door zijn appartement lopen, terwijl er productinformatie over zijn inrichting in het beeld verscheen. Dit is nu mogelijk, er zijn bijvoorbeeld modeshows georganiseerd waarbij het publiek met hun eigen smartphone de kleding via een AR overlay direct kan bekijken met extra productinformatie. Google Cardboard bedrukken 


    2. Geolocatie prijzen zoekenMap

    Iedereen kent de mystiek van een schatkaart. Als kind vonden we het idee van een kaart met een geheimzinnige markering heel bijzonder.

    Met GPS en AR kunnen mensen over de hele wereld zoeken naar schatten, prijzen en promoties van adverteerders. Er liggen gratis pizza’s op straat!


    3. Locatie specifieke content

    Op een festival kun je een grote groep mensen direct benaderen, mensen buiten die groep zijn niet altijd belangrijk. Door GPS locatie te koppelen aan een promotionele actie spreek je direct de juiste doelgroep aan.

    Fashion

    4. Trends en beweging bepalen

    Waar bevinden jouw klanten zich? Waar komen ze vandaan en waar gaan ze naartoe? Vind jouw doelgroep en creëer lokale marketing op basis van GPS locatie. Als je weet waar jouw potentiële klanten zich bevinden kun je ter plekke VR en AR applicaties inzetten.


    5. Treed uit je lichaam

    Je staat als toeschouwer op de golfbaan en je wilt de competitie vanaf de andere zijde bekijken. Kies een locatie en je ziet een 360 graden beeld, live vanaf de andere zijde van de “green”. Dit soort “remote viewing” wordt al toegepast in diverse sectoren, ook voor hulp op afstand.


    6. Word gevonden

    GeoDoor jouw GPS locatie te delen kun jij gevonden worden. Wanneer je met pech langs de weg staat bijvoorbeeld. Je hoeft niet meer naar een straatnaambordje te zoeken, je deelt jouw locatie met de pechhulpdienst. Deel direct beeldmateriaal van het probleem voor een snelle diagnose. Virtual reality bedrijf Nederland


    Het belang van locatiebepaling voor zakelijke toepassingen wordt nog regelmatig onderschat. In combinatie met VR en met name AR technologie zal locatiebepaling een steeds grotere rol gaan spelen bij marketing, promotie en dienstverlening.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-02-2017, 00:00 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    21-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maak zelf VR presentaties met Everyscape
    Edit

    Er worden steeds meer zakelijke toepassingen bedacht voor Virtual Reality, veel daarvan zijn technisch erg ingewikkeld of enorm duur.

    Bij EveryScape hebben ze een iPhone app ontwikkeld die VR voor zakelijke toepassingen juist heel laagdrempelig maakt. Je hebt alleen een smartphone nodig om virtuele rondleidingen en presentaties te maken.


    ChatWat is EveryScape?

    Dit bedrijf heeft een app ontwikkeld waarmee bestaande panorama foto’s gecombineerd worden, de foto’s worden met navigatie aan elkaar gekoppeld. Het is mogelijk om notities toe te voegen aan de beelden, je kunt zelfs een live chat functie gebruiken.

    De app is in eerste instantie gemaakt voor iOS ofwel Apple iPhone toestellen. Het is mogelijk om de presentaties te bekijken in de Everyscape editor app, een losse viewer app of via de website in de browser. Met een Google Cardboard Viewer kun je de presentaties in stereoscopisch 3D bekijken.

    Navigatie gaat via hoofdbewegingen, je hoeft alleen maar naar een “hotspot” te kijken om van beeld te veranderen. Via de browser kun je de muis gebruiken voor navigatie.


     

     

    Zakelijke toepassingen

    Een makelaar kan zelf een rondleiding maken van een woning die te koop staat. De potentiële koper kan thuis, of bij de makelaar op kantoor via een Google Cardboard of andere VR viewer de presentatie bekijken.

    Tour

    Met de notities in beeld kan er een informatieve presentatie worden samengesteld. Omdat er ook een live chat functie is ingebouwd kan een verkoper of helpdeskmedewerker direct contact leggen met de persoon die de presentatie bekijkt.

    De klant en de verkoper hoeven zich dus niet in dezelfde ruimte te bevinden. Voor een virtuele showroom of een virtueel museumbezoek is EveryScape ook erg geschikt.


    Doe het zelf

    De Everyscape editor heeft vreemd genoeg geen eigen camera functie voor panorama foto’s. Je kunt wel bestaande foto’s inladen. Omdat er voor de iPhone meerdere 360 graden foto apps bestaan is dit geen probleem, zelfs de standaard Apple camera app kan panorama foto’s maken.Vr

    Na het importeren geef je hotspots aan om te navigeren. Op de EveryScape website kun je bijvoorbeeld een bezoek brengen aan een ruimtevaartmuseum. Je kunt een space shuttle van buiten en binnen bekijken. Door fotomateriaal op deze wijze te koppelen kun je een volwaardige virtuele tour ontwerpen.

    Er kunnen ook videofilmpjes en webpagina’s geopend worden, daarmee is het een soort virtuele PowerPoint. De automatische optie is een erg interessante feature, hiermee loopt de presentatie als een soort film zonder knoppen te activeren, net als de Flyover optie in Apple Maps.


    Niet alleen voor Apple

    Op dit moment is het ontwerpen van presentaties nog voorbehouden aan Apple iPhone, terugkijken kan ook via een browser. In de nabije toekomst zullen andere VR headsets en systemen ook worden ondersteund.

    Nu is de EveryScape dienst nog gratis, in de toekomst zullen er ook betaalde diensten aan gekoppeld worden. Een Tablet viewer app om de presentaties te bekijken in een showroom of thuis zou een goede toevoeging zijn, nu is de viewer app alleen verkrijgbaar voor de iPhone op basis van een Cardboard of andere VR bril.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-02-2017, 15:15 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs