Virtual Reality
Alles over virtual realiy
Inhoud blog
  • VR Bril huren
  • Virtual reality huren
  • Samsung Gear VR huren
  • VR bril huren, waar moet je op letten?
  • Virtual reality huren
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    17-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vertel je eigen verhaal met StorySpheres
    Ss4

    Er komen steeds meer programma’s om virtuele presentaties mee te maken. Er zijn al volop viewers waarmee je 360 graden foto’s en videoclips kunt bekijken, maar daar kun je zelf niet veel aan veranderen. Google Expeditions laat zien dat je met dit soort beeldmateriaal complete virtuele tours kunt bekijken, je kunt ze alleen niet zelf maken. Met StorySpheres kun je eindelijk zelf aan de slag.


    Maak jouw virtuele wereld in de browserSs1

    StorySpheres werd ontwikkeld door het bedrijf Grumpy Sailor in samenwerking met Google. Met deze online applicatie kun je niet alleen 360 graden panorama foto’s verwerken, je kunt ze ook voorzien van geluid, en je kunt ze aan elkaar koppelen met links. Het werkt als volgt:

    1.  Maak een 360 graden foto. De meeste smartphones kunnen dit standaard, anders zijn hier veel gratis apps voor beschikbaar.
    2. Importeer de foto’s naar de StorySpheres website en voeg desgewenst een mp3 audio bestand toe. De audio kan blijven spelen als achtergrondmuziek of geactiveerd worden als bijvoorbeeld een commentaarstem bij een foto.
    3. Plaats de links tussen de dia’s en voeg audio toe waar gewenst. Het lijkt veel op een presentatie maken in PowerPoint.
    4. Publiceer het project en deel de weblink of speciale Cardboard link.


    Ss5Wat kun je met StorySpheres?

    Er zijn volop mogelijkheden voor prachtige presentaties, hier zijn alvast enkele suggesties:


    • Maak een verslag van jouw vakantie, compleet met muziek uit het land waar je geweest bent.
    • Maak een verkeersles voor leerlingen op school met uitleg als audio, op basis van foto’s uit je eigen gemeente.
    • Maak een handleiding met stap-voor-stap uitleg.
    • Maak een interactief spel waarbij de speler het juiste pad moet volgen.


    Tip: Maak een bedrijfspresentatie (of laat deze maken) en laat Google Cardboards bedrukken met jouw bedrijfslogo. Dit is een zeer goedkope en effectieve manier om een bedrijf, product of evenement onder de aandacht te brengen.


    En er is nog veel meer mogelijk, wat ga jij maken met StorySpheres?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:56 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magic Leap verder in de problemen

    Ml2 (1)


    We waren ondertussen gewend aan de oorverdovende stilte vanuit Magic Leap, het Mixed Reality project dat pakweg elke zes maanden met een klein nieuwtje komt. Ondanks de miljarden aan investeringen en vele beloftes zien we nog steeds geen concreet product of zelfs maar een prototype. De dromerige opmerkingen van oprichter Rony Abovitz bieden ook weinig houvast. De laatste weken komt er eindelijk nieuws naar buiten, maar niet bepaald het soort nieuwsberichten waar je als start-up op zit te wachten. Wat is er aan de hand bij Magic Leap?


    Vrouwonvriendelijke macho cultuur

    Er loopt momenteel een proces tegen Magic Leap vanwege een vermeende vrouwonvriendelijke cultuur. Vrouwen in de tech industrie als geheel hebben het al moeilijk, bij Magic Leap blijken de problemen nog ernstiger, tot aan het management toe. Hier zijn enkele beweringen die gedaan zijn door voormalige werknemers:


    • Bij een intake gesprek werd verteld dat je moet oppassen voor “Orientals, Old People and Ovaries” ofwel Aziaten, Oude Mensen en Eierstokken. De persoon die deze uitspraken heeft gemaakt werd niet ontslagen. De reden hiervoor was zijn huidskleur; hij was donker en er was al te weinig gekleurd personeel.
    • Hoewel de opmerking erg kwetsend en beledigend was, werd de persoon die een klacht indiende verzekerd dat het gedrag van witte mannen nog erger was. Alleen die konden ze niet ontslaan want “witte mannen zijn belangrijk”. Naast seksisme is racisme ook een terugkerend probleem in Silicon Valley.
    • Een andere medewerker van Magic Leap vond dat mooie vrouwen geen headsets moesten dragen, hij wilde naar de mooie vrouwen kijken. Los van de claim dat Magic Leap beweert geen grote headset te maken is dit wederom een seksistische opmerking.
    • Ook bij de software ontwikkeling werd geen rekening gehouden met content die gericht was op, of zelfs geschikt was voor vrouwen. Het enige concrete voorstel voor het product was een roze versie.
    • Tannen Campbell, de voormalige medewerker die de rechtszaak heeft opgestart werd ontslagen door directeur Rony Abovitz omdat Abovitz het probleem niet wilde aanpakken. Dit gaat tegen de discriminatie wet in die dateert uit 1964.

     

    Personeel in paniek

    Directeur Rony Abovitz heeft veel grote claims gemaakt. Toen het personeel een prototype moest demonstreren aan het bestuur was er een probleem; de PEQ voldeed bij lange na niet aan de plannen. Een PEQ is een Product Equivalent ofwel een prototype dat sterk overeen moet komen met de uiteindelijke versie. Het prototype had enkele forse apparaten die je aan de broekriem moet vastmaken, veel groter dan de afbeeldingen in het patent.

    Abovitz

    De PC rugzak van Magic LeapBackpack

    Die “packs” aan je riem zijn niets vergeleken met de foto van de rugzak met printplaat. Prototypes zien er doorgaans niet echt mooi uit, maar na zoveel tijd is een prototype van dit niveau ver beneden peil. Abovitz gaf snel te kennen dat het een Research & Development apparaat is om controles uit te voeren. De pers leek sceptisch.


    Het ligt uiteraard aan de media, niet aan Rony

    De relatie tussen de media en Magic Leap is ondertussen flink bekoeld. De euforie van een jaar geleden is nu omgedraaid naar wantrouwen en hoongelach. Abovitz vind dat negatieve persberichten schadelijk zijn voor een startup, ongeacht of het de waarheid betreft of gelogen is. Deze opmerking doet denken aan de huidige president van de Verenigde Staten die ook de media in een kwaad daglicht stelt.


    Hoe moet het nu verder met Magic Leap?

    DacudaMet een waarde van 4,5 miljard en de beloftes van Rony Abovitz mag de pers kritisch zijn, zeker omdat Magic Leap zelf weinig nieuwe informatie naar buiten brengt. Onlangs nam Magic Leap het bedrijf Dacuda over, een bedrijf dat compacte 2D en 3D scanners maakt. Dat klinkt op zich positief, maar heeft Magic Leap dit soort technologie niet al in huis?

    Hoever is de ontwikkeling eigenlijk, wat is met de investeringen gebeurd en wat denken grote investeerders als Google en Alibaba van al deze verhalen? Magic Leap zal een zeer grote sprong moeten maken om het vertrouwen van de media en vrouwen in het algemeen terug te winnen.


    Is Magic Leap de grote vernieuwer van technologie of wordt het sprookje “De nieuwe kleren van de keizer” hier opnieuw verteld? Misschien kun je voorlopig beter een Gear VR huren. Die is minder revolutionair, maar werkt in ieder geval vandaag al. Er is helaas geen roze uitvoering beschikbaar...


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:56 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.China in de ban van Virtual Reality
    Publiek

    China is een land met een enorme bevolking waar momenteel een opkomende middenklasse ontstaat. Net als in elke cultuur gaan deze mensen op zoek naar vernieuwing, met Virtual Reality hebben ze precies gevonden waar ze naar op zoek zijn. HTC maakt slim gebruik van deze opkomende markt met speciale VR Arcades, maar dit is nog slechts het begin.


    Een echt stad met Virtual Reality

    East Lake VR Enterprise Park wordt een complete echt stad waarin Virtual Reality een belangrijke rol speelt. Waar wetenschap en technologie ingezet worden om het leven aangenamer te maken. Het is nog te vroeg om een reis te boeken, deze stad bestaat nog niet. Bekijk zelf de visie in deze promotionele videoclip:Vive

    https://youtu.be/__f8VcbiTXw


    HTC wordt VVVVivepaper

    Voor toerisme in China moet je voortaan bij HTC zijn. In samenwerking met het nationale bureau voor toerisme in China hebben ze het “China VR Tourism Cloud Data Service Platform” opgezet met als doel 200.000 reisagentschappen de mogelijkheid te bieden VR te gebruiken, waarmee ze informatie kunnen verschaffen aan de bezoeker. Hiervoor heeft HTC een virtueel magazine platform ontwikkeld met de naam “Vivepaper”. Door een speciale QR code te scannen kun je een virtuele presentatie bekijken. Vivepaper werkt overigens ook met andere VR headsets waaronder smartphone systemen. Op dit moment zijn er 11 Vivepaper magazines beschikbaar met ruim 5000 panorama videoclips.


    IArcade2n China komen realiteit en virtueel samen

    Voor de meeste mensen zijn VR headsets nog te duur, of ze zijn te gecompliceerd om te gebruiken. Dat geldt voor consumenten in de hele wereld, ook in China. Omdat ze daar al gewend zijn aan de gaming cafés is de overstap naar VR Arcades niet zo groot. Chinezen omarmen VR technologie in elk aspect van de samenleving waaronder toerisme. HTC presenteert zich ook in deze markt als belangrijke speler. Voor de meest innovatieve technologie op gebied van VR en AR moeten we voorlopig nog onze ogen richten op Silicon Valley, voor toepassingen kunnen we beter China in de gaten houden.

    Is een VR Arcade in China iets te ver weg voor je? Je kunt ook een HTC Vive Huren, dan kun je virtueel een bezoek brengen aan China, of ergens anders!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:55 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Baidu wil de koning worden van Virtual Reality
    Baidu

    In Nederland zoeken de meeste mensen informatie via Google, in China zoeken ze met Baidu. Dit bedrijf is buiten China nauwelijks bekend, terwijl het een bedrijf is met vele diensten en een miljardenomzet op jaarbasis. Net als Google kijkt Baidu ook steeds naar nieuwe technologieën om hun dienstenpakket verder mee uit te breiden. Daarbij leggen ze momenteel behoorlijk wat nadruk op Artificial Intelligence en Augmented Reality. Gaan we daar hier ook iets van merken?

    Ar

    Hologrammen van 8i

    https://youtu.be/sj9RwWP61MY

    Baidu heeft flink geïnvesteerd in 8i, een bedrijf dat een soort hologrammen maakt van mensen en objecten door deze vanuit meerdere I8camerastandpunten vast te leggen. Door deze beelden te combineren met Augmented Reality kun je opvallende films maken. Hoewel het in de videoclip niet helemaal duidelijk te zien is wordt het object ook gedraaid met de camera. Dat kan normaal gesproken alleen met computerbeelden, de technologie van 8i maakt het mogelijk dit effect te creëren met videobeelden.


    Alleen voor Tango

    De Holo app die werkt op basis van de 8i hologrammen is momenteel alleen verkrijgbaar voor toestellen die Tango ondersteunen zoals de Phab Pro 2. Er zijn momenteel nog slechts weinig toestellen die werken met Tango, een project van Google dat een dieptescan kan maken van de omgeving. De app is aan de oppervlakte niet meer dan een leuk speeltje, de technologie die erachter schuil gaat is wel erg indrukwekkend en ook veelbelovend. Je kunt hiermee bijvoorbeeld echte acteurs in een virtuele omgeving plaatsen.

    Holo (1)

    Net zoals Google investeert Baidu ook actief in nieuwe technologieën. VR applicaties en games laten maken is een belangrijke bedrijfsstrategie geworden. En net als Google zit hier uiteraard ook een commerciële doelstelling achter. Gaan we deze apps en producten ook zien buiten China? Het bedrijf opereert internationaal dus het is mogelijk.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:55 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Er komt nieuwe content voor de Rift
    Rockband

    De “early-adopters” die een VR headset hebben aangeschaft hebben deze vaak al in de kast gelegd om te laten verstoffen. Er is gewoon niet voldoende content verkrijgbaar. Daar komt volgens Jason Rubin van de Oculus software divisie snel verandering in. In maart zal de nieuwe versie van Rock Band in een VR jasje verschijnen. Daarnaast kunnen we nog meer nieuwe titels tegemoet zien, we bekijken alvast enkele opvallende titels:


    Arktica.1

    https://youtu.be/o-rQzgWNgjc

    4A Games staat bekend om de Metro FPS serie, nu komen ze met een spel dat er volgens de eerste beelden wederom erg mooi uitziet. Het is afwachten of de game ook goed speelt, vooralsnog ziet het er veelbelovend uit.


    Lone Echo

    https://youtu.be/NnyXBDtOZ9c

    Nog een spel in de ruimte? Jazeker, en in dit spel wordt de zwaartekracht, of beter gezegd het gebrek daaraan als centraal element genomen. Lone Echo zal de nadruk leggen op multiplayer, er komt ook een single player campagne.


    Robo Recall

    https://youtu.be/jgu4VmjM5Gw

    Epic is goed in het maken van technologisch vooruitstrevende spellen, ze lieten met hun demo “Bullet Train” enkele jaren geleden al de potentie van VR gaming zien. Robo Recall is een komisch schietspel met robots die op hol zijn geslagen. De Touch controllers spelen een belangrijke rol in deze game.


    Wilson’s Heart

    https://youtu.be/PaBO6rQcwho

    Deze zwart-wit horror / thriller ziet er heel origineel uit en verwijst naar oude zwart-wit horror films maar dan interactief. Voor de stemmen zijn bekende acteurs zoals Peter Weller en Rosario Dawson ingehuurd. Het is interessant om deze retro stijl te combineren met een nieuwe spelervaring.


    Rock Band VR

    https://youtu.be/Y8u403Tt_Mk

    En uiteraard Rock Band VR, die het bekende spel met plastic instrumenten en knoppen weer nieuw leven in moet blazen. Hoewel het spel er veelbelovend uitziet is het wel weer een gitaar accessoire voor een headset accessoire. Dat maakt nep gitaar spelen wel een dure grap. Wellicht kun je beter eerst een Oculus Rift huren in combinatie met Rock Band VR. Dan kun je er met je vrienden een gezellige avond van maken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:54 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winnaars Lumière Awards 2017
    Take flight

    Onlangs werden voor de achtste maal de Lumière Awards in Hollywood uitgereikt. Dit evenement wordt georganiseerd door de “Advanced Imaging Society and The VR Society” en is niet hetzelfde als de Franse “Lumières Award” die gericht is op de Franse cinema. Dit jaar werd Virtual Reality uitgebreid in de schijnwerpers gezet. Jon Favreau mocht de Harold Lloyd Award in ontvangst nemen voor zijn werk als regisseur van de laatste Jungle Book verfilming en zijn VR project Gnomes & Goblins. Google Earth werd onderscheiden met de Century Award.

    https://youtu.be/M7dQrdO2Rpo

    Daarnaast werden er nog veel meer beeldjes uitgedeeld voor VR en 360 graden projecten:


    Beste VR: Tilt BrushTilt Brush

    Dit tekenpakket van Google liet zien dat VR niet alleen een medium is voor consumptie, maar ook voor content productie. Oculus heeft een soortgelijk programma genaamd Quill.


     

    Beste VR Film: Ghostbusters VR
    Ghostbusters

    Deze interactieve film was te zien bij Madame Tussauds in Amerika en werd geproduceerd door Sony in samenwerking met VR Arcade exploitant The Void. Het is een combinatie van film en video game, compleet met proton packs.


    Beste VR Animatie: Dear Angelica

    Deze animatie was niet alleen mooi om te zien, het vertelt ook een emotioneel verhaal. De film werd geproduceerd door de Oculus Story Studio. Een andere VR animatie “Pearl” werd dit jaar genomineerd voor een Oscar als beste animatiefilm.

    Dear Angelica

    Beste VR Muziek: Joshua Bell

    https://youtu.be/Mk3iD63JqVI
    Naast het prachtige vioolspel van Joshua Bell is deze 360 video extra bijzonder vanwege de positionele tracking in de PSVR headset. Je kunt niet alleen draaien maar ook echt bewegen.


    Beste VR Game: Job Simulator
    Job

    De populairste VR game is geen actie spel of puzzel spel, het is eigenlijk nauwelijks een spel te noemen. Toch haalt Job Simulator het beste uit VR met een zeer eenvoudig concept.


    Beste 360 Graden Serie: Invisible

    Doug Liman produceerde voorheen grote Hollywood films zoals Edge of Tomorrow en The Bourne Identity, met deze 360 graden serie brengt hij zijn ervaring naar een 360 graden omgeving.

    Invisible

    Beste 360 Graden Live Action: NomadsNomads


    Deze indrukwekkende reportage Nomads: Sea Gypsies ziet er adembenemend mooi uit en werd gemaakt door de 360 graden film pioniers Felix & Paul.


    Beste VR Sport: Follow My Lead

    Kijk naar de NBA basketbal kampioenschappen zoals je dit nooit eerder hebt gezien. NBA was ook enthousiast en gaan nu verder met 360 graden video bij live wedstrijden.


    Beste VR Documentaire: The Click Effect

    ClickeffectHet gaat in deze documentaire niet over klikken met de muis, maar over de taal die dolfijnen spreken. Er zijn al meerdere onderwater reportages in 360 graden, deze behoort absoluut tot de mooiste en beste.


     

     

     


    Beste VR Journalistiek: Take Flight

    Veel journalistieke waarde heeft deze productie met zwevende Hollywoodsterren niet, het is wel een indrukwekkende nieuwjaarsboodschap van de New York Times. Een opvallende keuze aangezien NYT VR al meerdere prachtige documentaires heeft gemaakt.


    Beste VR Branding: 360 Tour of the Shinola Factory

    https://youtu.be/wraJppF0kyg

    Acteur Luke Wilson neemt een kijkje in de Shinola Factory. Ook een aparte keuze, hoewel Wilson wat humor brengt in deze productie is het resultaat niet echt opmerkelijk te noemen.

    Shinola
    Er worden steeds meer VR filmfestivals georganiseerd, ook wordt er bij traditionele festivals zoals Sundance meer aandacht besteed aan VR producties. De kwaliteit van de films neemt in een enorm tempo toe, eigenlijk zijn een aantal van deze winnaars alweer overtroffen door nieuwe producties die de laatste maanden zijn verschenen. Filmmakers leren om te gaan met dit nieuwe medium en beginnen de creatieve mogelijkheden te onderzoeken. Het zal volgend jaar een hevige strijd worden tijdens de negende editie van de Lumière Awards.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:53 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe modemerken storten zich op VR

    Topshop

    Het is haast vanzelfsprekend dat modemerken de mogelijkheden van VR, AR en MR omarmen. Uiteindelijk werken ze in een creatief en visueel medium, om deze creaties aan het publiek te vertonen worden er modeshows georganiseerd, maar dat is niet voldoende. Naast het bereiken van de juiste doelgroep moet elke marketing en promotie campagne ook perfect aansluiten bij het imago van het merk.

    Virtual Reality inzetten op events komt steeds vaker voor, het is altijd een blikvanger voor het publiek. Hier zijn een aantal voorbeelden van vooraanstaande modemerken die naast het naaiatelier ook bezig zijn met virtuele mode.


    Dior

    https://youtu.be/swCWKfPb5CEDior

    Het is leuk om een modeshow te organiseren in Parijs of Milaan, maar niet alle klanten kunnen eventjes naar deze steden vliegen wanneer de nieuwe collectie wordt onthuld. Met 360 graden video kan de catwalk inclusief de hele setting worden opgenomen en overal ter wereld worden bekeken. Omdat de meeste VR headsets niet bepaald stijlvol zijn heeft Dior hun eigen “Dior Eyes” headset ontworpen, een strak design dat zal aanspreken bij de modebewuste klanten.

    Nu kunnen verkopers in de Dior winkels de klanten een plekje op de eerste rij geven, overal ter wereld en op elk moment.


    Tommy Hilfiger

    A look at Tommy Hilfigers virtual reality experience.

    De “In-Store Experience” is erg belangrijk voor exclusieve mode merken. Een rek met koopjes en plastic poppen is niet voldoende om onderscheid te maken. Tommy Hilfiger heeft net als Dior de catwalk naar de winkel gebracht door bezoekers aan de Regent Street Shop in Londen een exclusief kijkje te gunnen van de laatste collectie, met behulp van een VR headset.

    Ook Balenciaga maakt gebruik van dit soort VR modeshows in de winkel om de collectie aan hun klanten te vertonen. Dat is overigens ook wel nodig, hoewel de fashion industrie enorm groot is blijft de marktgroei achter. Modemerken moeten vernieuwen om relevant te blijven.


     

    Cleef & Arpels

    François Arpels, adviseur van Skin Inc. en familielid van het Cleef & Arpels concern, is van mening dat merken een emotionele koppeling moeten bewerkstelligen tussen klanten en technologie. De klanten zijn steeds beter op de hoogte van technologische vernieuwingen, modemerken kunnen het niet veroorloven om hier niet in te investeren. Arpels heeft al ruim dertig jaar ervaring in de modewereld en wist met een lijn parfums de mode industrie al decennia geleden te vernieuwen. Hij koppelde geurtjes aan sieraden, dat was destijds ongehoord.


    Rebecca Minkoff

    Dit modemerk zag het aantal verkopen in de winkels stijgen na de introductie van “slimme spiegels”. Dit zijn high tech spiegels die advies geven over de kleding, combinaties voorstellen en van kleur kunnen wisselen. Er zijn verschillende soorten Augmented paskamer spiegels. Sommige spiegels analyseren de persoon in de paskamer en geven suggesties voor passende accessoires en kleding, andere spiegels maken gebruik van Augmented Reality om live virtuele kleding over een persoon te projecteren.

    Het is vervolgens mogelijk om direct de kleuren aan te passen en andere combinaties uit te proberen. Zo wordt passen niet alleen sneller, het stimuleert ook koppelverkoop. Bij een blouse hoort een rokje, leuke pumps etc.Memomi

     

    Hugo Boss

    Dit Duitse modemerk zag dat VR technologie met name in China enorm populair is. Daarom lieten ze een campagne ontwikkelen met een virtuele boetiek via WeChat, de immens populaire chat app in Azië. In de virtuele boetiek kon de gebruiker een exclusief kijkje nemen in de mannencollectie, en daarnaast ook een aantal interactieve taken uitvoeren. Ook werd er persoonlijke informatie gevraagd, zo is het mogelijk een relatie op te bouwen met de klant.

    Het resultaat bleek verbluffend; Hugo Boss wist in heel Azië een groei te bewerkstelligen van 5 procent en een groei van maar liefst 20 procent in China.


    Niet alleen voor een jong publiekDiesel

    Marketing expert Tamara Sender geeft aan dat het juist oudere vrouwen zijn die interesse tonen in slimme spiegels. Het is dus niet alleen een jong publiek dat deze technologie op prijs stelt. Sender geeft mode merken en fashion outlets die zich richten op een oudere doelgroep het advies nu te investeren in deze technologie. Er moet wel voor gewaakt worden dat het niet slechts een “gimmick” is, er moet altijd een toegevoegde waarde zijn.

    Bij slimme spiegels kan de gebruiker snel een idee krijgen of een kledingstuk of kleur past bij die persoon, zonder eerst het kledingstuk aan te trekken. Dit kan overigens ook de reden zijn dat oudere dames zo enthousiast reageren op deze technologie. Er wordt veel moeite van kleding aan- en uittrekken bespaart, daar zit niet iedereen op te wachten.


    VR of AR?

    Bij deze toepassingen in de mode industrie is er een groot verschil tussen Virtual Reality en Augmented Reality. Voor een slimme spiegel is geen headset vereist, de klant kan direct het resultaat zien. Bij VR presentaties moet de klant wel een headset dragen, het is meer een individuele ervaring waarbij de klant zich in een andere omgeving bevindt. Beide technologieën hebben hun eigen voordelen en toepassingen

    .

     

    Geschikt voor elke doelgroep

    At New York Fashion Week, 13 designers will utilize Intel’s immersive runway experience powered by VOKE’s TrueVR platform and Intel data center technologies to live-broadcast their runway shows in full stereoscopic virtual reality. (Credit: Intel Corporation)Steeds meer mode merken investeren in nieuwe technologie. Van 360 graden modeshows tot slimme spiegels en apps waarmee je op je eigen smartphone make-up kunt testen en kleding kunt passen. Net zoals bij “ouderwets” winkelen speelt ook hier het sociale aspect een belangrijke rol.

    Vrouwen houden van samen winkelen en nieuwe dingen ontdekken. Mannen houden juist vaak van snel en efficiënt kleding uitzoeken die goed staat. VR is in de mode, en zal dat waarschijnlijk ook nog lang blijven. Het is de technologische variant van de “Little Black Dress”.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-03-2017, 17:53 geschreven door timnijland  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 11/12-17/12 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs