
In september 2014 werd een revolutionair product aangekondigd, deze bril zou PC VR en Mobile VR samenbrengen in een bril: VisusVR. Inmiddels zijn we een jaar verder, maar er is nog steeds geen VisusVR op de markt gekomen. Hoe lang duurt het, waarom duurt het zo lang en wat kunnen we nog verwachten van VisusVR?
Wat is VisusVR?
VisusVR is de eerst echte consumenten VR bril, in tegenstelling tot de Oculus heeft de VisusVR geen draden nodig. De VisusVR staat in verbinding met een PC via een draadloze connectie, hierdoor is de bril minder zwaar en is het makkelijker om bewegingen met je hoofd te maken. Ook met een draadloze verbinding biedt de VisusVR een reactietijd van slecht 27 milliseconde.
Met alleen de PC ben je er nog niet, om volledig te functioneren heeft de VisusVR ook een telefoon nodig. de PC verricht het zware werk en de telefoon fungeert alleen als een display. VisusVR is de eerste VR bril die dit doet en daarom een erg uniek product. Ook een compleet nieuwe feature aan de bril is een ventilatie systeem dat er voor zorgt dat lenzen van de bril niet beslaan, dit is een veel voorkomend probleem bij VR brillen. Je hoeft trouwens niet bang te zijn dat je telefoon als display erg snel leeg is, VisusVR heeft namelijk een geïntegreerde oplader aan boord.
Nog niet op de markt
De eerste reeks brillen zou in Mei 2015 de deur uitgaan, inmiddels is het al september en nog geen enkele klant heeft een bril geleverd gekregen. Op 7 Juni werd aangekondigd dat VisusVR alle verzending stop heeft gezet omdat ze een revolutionaire aanpassing gingen maken aan de bril. De head motion sensor (HMD) word ge-upgrade met een high performance motion sensor, hierdoor moet de reactietijd van 27 milliseconden nog minder worden dus de ervaring nog meer realistisch.
Hierdoor werd de prijs echter ook hoger, de prijs steeg van $99 naar $149, maar de mensen van VisusVR zijn de slechtste niet; de klanten die de bril voor originele prijs hebben gekocht kregen de upgrade gratis. De nieuwe zendingen moesten in augustus de deur uitgaan. 25 Augustus kwam er weer een update, hiermee kondigden ze aan dat ze alsnog een nieuwe upgrade gingen toepassen. terwijl ze het product eigenlijk al hadden moeten leveren werd besloten om las minute een nieuwe micro processor in het product te integreren.
Boze klanten en hoge verwachtingen.
Na de laatste update zijn erg veel klanten klaar met het constante uitstellen, veel mensen willen hun geld terug. Nadat er ook nog een aantal klanten lang moesten wachten op het geld werd er gesproken van een oplichters praktijk.
die geruchten werden door VisusVR uitgebreid behandelt, en er werd nogmaals benadrukt dat ze hard aan het werk waren en het product zo snel mogelijk probeerden af te maken. Gelukkig waren er ook klanten die wel de tijd hadden om op het product te wachten, deze klanten hebben echter wel erg hoge verwachtingen van het product.
Op dit moment is het onduidelijk wanneer VisusVR het product daadwerkelijk uit gaat brengen, het is wel duidelijk dat de VisusVR bril van de bovenste plank moet zijn, mochten ze de trouwe klanten willen behouden. Wat kunnen we nog verwachten van VisusVR? op de wijze waarop ze omgaan met de klanten en de manier waarop ze de bril presenteren, heb ik er vertrouwen in dat ze met een goed product op de markt zullen komen.