In de les rekenen hadden we het over de tijd vooral over de seconden. Bij sport gebruik je bv. seconden: schaken, basketbalwedstrijd, bobslee,... En nog bij veel andere dingen gebruik je seconden. Daarna hadden we crea daar maakten we een carnavalsdecoratie. Triiiiiiiiiiiiiiiiiiiing!!! Daar gaat de bel. Nu kunnen we onze boterhammen opsmullen. Na de grote speeltijd kregen we land in zicht. Dat ging over de geschiedenis van carnaval wat er gebeurd bij carnaval was zelfs een liedje bij. Na onze les van land in zicht hadden we (weeral) rekenen dat ging over verschillende vierhoeken.
We zijn begonnen met de verteltas. Toen Jonah terug kwam gingen we gaan zwemmen. Toen mochten we vijf minuten spelen. Daarna moesten we spelling doen. Na de speeltijd hadden we toets van meten en metend rekenen. Daarna hadden we wo over voeding,schakelaar en omvormer.
Woensdag hadden we een toets van meetkunde. Na de speeltijd hadden we boekencaféetje en kregen nootjes grenadine of water.
Wegens bijscholing ben ik morgenvoormiddag niet aanwezig op school. De kinderen zullen opgevangen worden door juf Karen. Het eerste gedeelte van de voormiddag zullen ze werken aan hun laatste rekentoets meetkunde. Het tweede gedeelte zal als thema "Boekencafeetje" hebben. Elke leerling(e) van het vierde leerjaar zal een " café"gesprek hebben rond het gelezen boek van Roald Dahl. Samen met een leerling(e) uit het vijfde leerjaar bespreken ze de gemaakte bundel en bespreking. Dit alles vergezeld met een natje en een droogje. Klinkt alvast geweldig ... niet!?
Beste lezers We zijn begonnen met de meester te begroeten. stap1 de meester is rond gekomen om te zien of de toetsen getekend waren en de huistaken gemaakt . Stap2 dan zijn we begonnen met de toets cijferen. Stap3 dan zijn we in wereld van God gekomen (vertaling:godsdienst) we leerden over symbolen en tekens Stap 4 We leerden over batterijen en elektrische kringlopen. Stap5 dan zijn we begonnen aan de verteltas.
Hallo hier zijn we weer. We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen ,daarvoor kregen we tijd tot aan de kleine speeltijd. Na de speeltijd deden we taal. De meester begon uit te leggen hoe we een spel voor in de verteltas moesten maken. We moesten een spel maken dat bij het prentenboek hoort. Iedereen koos voor het spel ganzenbord behalve Nanou en Maria. Je kiest een thema , je maakt 16 kaartjes en daar schrijf je iets op bv. sla twee beurten over. Ga naar de gevangenis.
We zijn gestart met de toets van getallenkennis. n die toets moesten we getallenrijen aanvullen , breuk nemen van een getal en splitshuisjes aanvullen. Tring speeltijd. Na de speeltijd hadden we taal over onze verteltas.(per twee) Na taal hadden we middagspeeltijd lekker eten. Wout had voetbal gespeeld Lotte verboden lijn. Dan hadden we W O over de batterijen Electriciteitsnet over welke soorten batterijen nu weten we toch al iets meer! Over de omvormer is bijvoorbeeld een motor...
Wij vertellen over de afgelopen woensdag. Toen hadden we toets toeppassingen. Na de toets kregen we tijdens de godsdienstles een fantasieoefening. Deze oefening bracht ons in hogere sferen en zo leerden we wat het is om te mediteren. De definitieve keuze van een prentenboek werd genomen in onze taalles. De woensdagvoormiddag was weer snel voorbij!
We begonnen met godsdienst waar we een ontspanningsoefening ervaarden. In de rekenles gingen we verder met herhaling Meten en metend rekenen. Lou's verjaardag werd ook gevierd. In de namiddag gingen we verder met taal , spelling! Afsluiten deden we met WO: we leerden over hoe elektriciteit onze toestellen doet werken! Grappig was toen meester Lieven de klas binnenstapte om te zeggen dat we onze boeken mochten dicht doen om naar huis te gaan!
Geen zwemmen aanstaande vrijdag. De les wordt verschoven naar dinsdag 10 februari. De opdrachtenbundel rond Roald Dahl moet op dinsdag 10 februari ingeleverd worden, omdat het boekencafeetje zal doorgaan op woensdag 11 februari. Vrijdag 13 februari vieren we carnaval op school. Verdere info volgt.
Vandaag gaan we vertellen over gisteren maandag 02 februari 2015. Eerst waren we begonnen met metend en metend rekenen daarna gingen we in onze rekenschrift werken.We deden een paar oefeningen en dan ging de bel. We waren aan het spelen en dan gingen we terug in de klas.We deden voort met wiskunde daar na vertelde de meester ons wat we met het prentenboek moesten doen. Dan ging de bel we gingen onze boterhamen eten en als we klaar waren gingen we spelen. De bel ging weer . Meester Floris kwam ons halen om te turnen na het turnen was het speeltijd . We gingen voort met onze verteltas. En dan gingen we naar huis DAAAAAAAG VAN MAURO EN KETSIA
Hieronder de agenda van vandaag. Leren: rekenen: zie toetsschema Doen: taal: Woord voor woord 3/02 Brief oudercontact 6/02
Een aantal leerlingen heeft zijn/haar rapport nog niet mee naar school, de brief rond toetsschema niet gehandtekend en geen prentenboek meegebracht. Doodzonde! Een vaststelling die de laatste tijd teveel voorkomt!
Leren: Rekenen: zie toetsschema Doen: Rekenen: huistaak 13 + afwerken ws B blz 21-22 02/02 Taal: Woord voor woord 03/02 Prentenboek 02/02 Rapport afgeven 02/02 toetsschema handtekenen 02/02
Uitzonderlijk vandaag een verslagje van mij. Deze ochtend begonnen we met Godsdienst. We beleefden de laatste momenten van Mozes op aarde in een bijbelse vertelling en ontdekten dat ook Mozes de verschillende redenen had om te bidden. ( Smeken, vragen, danken, loven,...) Nog voor de speeltijd werden de kids opgewarmd om te cijferen met een vermenigvuldiger van twee cijfers. Op bladzijde 21 in de werkschrift gingen ze eerst cijferend vermenigvuldigen met vermenigvuldiger van 1 getal en staartdelingen. Na de speeltijd testten we dan het hoofdrekenen met de 4 bewerkingen ( +,-,x en :) op tijd. Voor de + en - opdrachten kregen ze 4 minuten de tijd (30 oefeningen) voor x en : oefeningen kregen ze 2 minuten. Tot de middag werd er grondig geoefend op cijferend vermenigvuldigen met twee cijfers als vermenigvuldiger. ( Huistaak sluit hierbij aan!) Een volledige (na)middag hebben we nodig gehad om het forumlezen rond de " Verteltas" af te ronden. 7 groepen kregen ieder een stuk (informatieve) tekst rond de geschiedenis (deel 1 en 2), Wat is het? ( deel 1 en 2), Hoe maken ( deel 1 en 2) en Hoe gebruiken? De teksen werden binnen de groep voorbereid ( voor te lezen tekst verdelen; moeilijke woorden verklaren;vragen opstellen voor de luisteraars;...) Groep per groep stelden de leerlingen hun tekst voor en luisterden de anderen naar elkaar. De klas werd opnieuw in zijn oorspronkelijke staat hersteld, de huistaken uitgedeeld, agenda geschreven en vlug vlug de rapporten. Hopelijk heeft iedereen haar/zijn rapport mee. Om de komende rekentoetsen wat beter te kunnen voobereiden en plannen, hebben alle leerlingen van het vierde een toetsschema meegekregen. Op dit blad vindt u de bladzijde(s) die uw kind kan (her)bekijken en (in)oefenen als voorbereiding van de toets. Graag een handtekening van één van de ouders op dit blad ter bevestiging. Prentenboek(en) zien we maandag ook graag verschijnen.
We begonnen de dag met onze boekentas leeg te maken. Na dat dat gedaan was deden we een test om te zien op welk niveau je zat. Eerst deden we test van rekenen met alles door elkaar zoals :hoofdrekenen, cijferen, meetkunde. Na de speeltijd deden we een test van spelling. Het was SMAK SMAK SPEEL SPEEL . Na de smak smak speel speel gingen we turnen JEEEEEEEEEEJ LEUK !!!!!!!!!!!! We kregen een toets rolsprong en tussensteunsprong. Na de les turnen, kregen we een les taal over de verteltas. Jullie zullen waarschijnlijk niet weten wat dat is. Maar daar weten wij zelf nog niet zo veel van . Maar dat zullen jullie wel te weten te komen in de volgende verslagjes. MEER HEB IK NIET TE VERTELLEN.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: WO: Focusthema 4 bronnenboek blz 44-47
27/01 werkkatern blz 4
Doen: Taal: Het woordenboek blz 106-109
27/01
prentenboek 02/02
Deze agenda geldt alleen maar voor de leerlingen die vorige vrijdag aanwezig waren. De andere leerlingen mogen zich beperken tot het lezen van de WO les en het laten tekenen van de toetsen. Toch blij vandaag om te zien dat alle leerlingen opnieuw aanwezig zijn.