een dag niet gelopen ... is een verloren dag!
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Foto
Inhoud blog
  • RIP loopschoenen .... welkom wandelschoenen ...!
  • een nieuwe uitdaging ....
  • road to Amsterdam .... Team Runnerslab
    Rondvraag / Poll
    welke tak van de atletiek beoefen jij vooral?
    sprint
    hordenloper
    kamper
    halve fond
    steeple
    lange afstand (competitie - ook stratenlopen)
    recreatief loper (geen wedstrijden)
    toeschouwer / supporter
    ik beoefen een andere sport
    Bekijk resultaat

    mijn tijden en clubrecords

    400m: 62"
    400m horden: 72"56
    800m: 2'19"23
               2'39" 64  (clubrecord masters)
    800m indoor: 2'21"30 (nog steeds een clubrecord sinds 1980)
    1000m: 3'02"78
                 3'25"05 (clubrecord masters)
    1500m: 4'44"65
                5' 23"24 (clubrecord masters)
    mijl: 6'02"18 (clubrecord masters)
    3000m 10'35"45
    5000m: 19'02"86
    10.000m: 43'23"18 (als tussentijd bij uurloop - clubrecord masters)
    2000m steeple: 8'45"78 (oud BR  -  Clubrecord masters)
    3000m steeple: 13'35"49 (oud BR - Clubrecord masters)
    uurloop: 13km748m
    kogel: 7m02 (clubrecord masters)
    duscus: 17m68 (clubrecord masters)
    Zoeken in blog

    Startpagina !
    krantenartikels
  • Sofie Belgisch beloftenkampioen 300m steeple
  • Sofie 3e op Belgisch kampioenschap steeple - alle kategoriën
  • Sofie provinciaal kampioen 4 x 800m
  • sofie, toch mooie chrono ondanks examens
  • picavet schittert
  • Sofie wil schitteren in eigen Zele
  • start to runners vieren eerste marathon!
  • Ronny ruys kiest voor geduldige aanpak
  • picavet provinciaal steeple kampioen
  • wase universitairen schitteren
    krantenartikels
  • de overstap van sofie picavet
  • sofie loopt naar 3e podiumplaats
  • start to runners maken zich op voor de marathon
  • marathon Rotterdam
  • filmpjes
  • roparun 2006
  • roparun 2008 (link staat onderaan de pagina)
  • roparun 2009
  • lopen en ... blijven lopen !
    deelnemen is nodig om te winnen ...
    hey iedereen, dat je hier bent wil zeggen dat je net als ik van de atletiekmicrobe gebeten bent. Geniet gerust mee van mijn foto's en verhalen. Heb je tips, aanvullingen of opmerkingen, laat het me weten in een mailtje. Voel je ook vrij om iets in het gastenboek te kriebelen. Lopen is altijd mijn grote passie geweest. Gestart als 10 jarige, heb ik alle categoriën "doorlopen". Na een paar jaar inactiviteit terug de draad opgenomen als master, wat resulteerde in een Belgische titel op de 2000m steeple. Daarna sloeg het noodlot toe. Een zware knieoperatie zette me buiten spel. Maar ... een winnaar geeft nooit op, opgevers winnen nooit! Ik krabbelde overeind en 4,5 jaar later liep (lees: jog) ik terug. Een paar maanden later kwam al terug de "goesting" om eens een halve marathon te proberen. De kilometers werden opgebouwd, tot april '09 ... terug onder het mes. Nee niet de knie, die blijft voorbeeldig. Na 7 weken, nogmaals herbegonnen .. Een paar maanden later wezen de trainingen en plannen in de richting van Carcassonne, de halve marathon (mijn droom) Tot maart 2010 Murphy zich kwam moeien! Ik moest onder het mes voor mijn andere knie. Een 2e kraakbeentransplantatie (iets wat ik gezworen had wat ik nooit zou laten doen) Maar nu stond ik er voor en moest er door! De revalidatie ligt ondertussen terug ver achter mij. Alles ging veel vlotter dan de 1e keer. Ik loop terug en kan weer volop genieten van deze mooie sport. Ik durf me geen verre doelen meer te stellen. Ik leef van dag tot dag en zie wel wat er komt. Superprestaties moet je van mij niet meer verwachten, maar de halve marathon van Carcassonne ... (verdorie, ik ging geen verre doelen meer stellen! ) Met mijn verhalen hoop ik andere lopers aan te sporen om te blijven doorgaan! Nooit op te geven ... Op het einde komt alles goed , en als het niet zo is ... was het niet het einde ...! Veel plezier tijdens je bezoekje.
    28-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug de eerste voorzichtige kilometers
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De spuit die ik vorige week kreeg voor mijn ontstoken slijmbeurzen blijkt te helpen. Reeds de volgende morgen had ik minder last om de trap af te komen. Ook de trap op gaat terug beter!
    Woensdag en donderdag moest ik nog steeds rusten, en donderdag heb ik dat dan maar heel letterlijk genomen met een dagje sauna! Zalig is dat toch. Volgens de opgietmeester van dienst mag je tot 7 sauna's per dag doen. Ik heb er dus maar het maximum uitgehaald met 7 "zweetbeurten". Tussendoor het koude water in en rusten. Ja, ik zou het wekelijks gewoon kunnen worden! De opgietsessies waren heel intensief! De 1e begon in de haman met een scrub voor de huid (honing en lavendel) Na het scrubben in de stoomsauna moest je douchen en dan de sauna in voor het vervolg. Daar kregen we een mengeling van citroen en lavendel. Zalig zacht was je huid nadien! 2e opgietsessie (eucomix) had na een afkoelpauze nog een vervolg. Volgens de opgietmeester zou het nog kort zijn, maar pijnlijk! En hij hield woord! Aami, denk dat verbranden verschrikkelijk moet zijn! Maar ik heb genoten. 's Nachts heb ik geslapen als een roos, mijn lichaam was er moe van.

    Vrijdag mocht ik dan voor het eerst terug eens proberen fietsen. De kloddejoggers gingen een stratenloop doen in de Vlasschaart. Dus, op de fiets daarheen en even een paar rondjes meerijden met de joggers. De eerste indruk was ... goed! Nu heb ik het over mijn knie, want de prestaties van de joggers waren ... heel goed!

    Vandaag zaterdag dan wat langer gereden! Samen met Sofie een dik uurtje gereden. 22 km hadden we op de teller. Dijk richting Lokeren, andere kant van de Durme terugkeren, naast de E17 richting Waasmunster en verder langs Sint-Anna en Durmen terug naar Zele. Er was veel wind, maar 't is hier plat    De laatste keer dat ik gefietst heb, was dat wel even anders! Het voelde goed aan, nu even afwachten tot morgen ...

    28-08-2010 om 18:42 geschreven door Karine

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    24-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slijmbeurzen ontstoken
    Na mijn actieve vakantie in de Provence, werd het een weekje uitrusten ... valiezen uitlegen, wassen, strijken en terug opbergen. Strijken deed ik van op een stoel, dus een rustige week.
    Begrije wie kan ... tegen de donderdag had ik een dikke knie! Vocht! En trappen op en af lopen begon pijnlijk te worden. Terwijl alles ervoor zo goed ging.
    Afspraak gemaakt bij dr. Peeters. Dinsdag mocht ik gaan. Op 3 plaatsen probeerde hij er vocht uit te halen. Niets lukte, en deugd deed het ook al niet! Diagnose na echo : ontstoken slijmbeurzen met bloed erin ipv vocht. Ik kreeg medicatie en nog een verplichte rustweek.

    Maar plichtsbewust als we zijn, deed ik alles wat ik moest doen! Zo min mogelijk werken thuis , rusten (dus niet fietsen), ijs en medicatie. Volgende afspraak: 24 augustus ...
    Vandaag dus. Ik had het al voelen aankomen ... er was nog niet veel veranderd. Mijn knie staat nog even dik en de pijn neemt toe. Zelfs 's nachts in mijn bed heb ik een zeurderig gevoel, van onder de patella en zo over de hele knie.
    De medicatie mag nu voor de helft weg en ik kreeg een spuit rechtstreeks in de slijmbeurs. Dit zou moeten helpen. Nog 2 dagen zeker niets doen en dan mag ik rustig eens proberen fietsen.
    Damn, ik was zo goed bezig! Ik wil fietsen, lopen, ... leven!

    1 september moet ik terug beginnen werken. Na 6 maand zal het raar doen, maar ben er eigenlijk terug aan toe ... Als ik mag! Maandag moet ik terug naar dr. Peeters en als het niet beter is ... mag ik niet gaan werken! 8 uur rechtstaan per dag met die dikke knie, dat komt nooit goed. Eigenlijk is het niet zo abnormaal als je weet dat ik bij mijn vorige kraakbeentransplantatie nog 2 maand langer thuis zat. Toen was ik nu pas van mijn brace af. Het is waar, de revalidatie ging tot nu toe vlotter, maar zoals blijkt zal het toch nu ook weer zijn tijd vragen.
    Geduld ... wat begin ik dat woord te haten! Al jaren hoor ik dat! Ja ik weet het, voor het loket van het "geduld" is de rij het korst!

    Toch hoop ik dat ik mag starten op 1 september. Ik krijg een nieuwe collega en ik word haar meter. Mooie meter als ik haar de 1e dag al in de steek zou laten!

    24-08-2010 om 20:04 geschreven door Karine

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vakantie in de Provence, Mazan.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vrijdag 23 juli was het eindelijk zo ver. Na maanden aftellen ging het eindelijk richting zuiden. Rond 19u waren we zo'n 30 km voorbij Lyon. Tijd om ons hotelletje op te zoeken. De volgende morgen stonden nog slechts 200 km op het programma. Lekker relax. Maar dat was zonder de files gerekend! Zo rustig het de 1e dag was, zo druk was het de 2e!
    Tegen 14.00u waren we dan toch ter plaatse, na eerst nog even Montelimar bezocht te hebben. Er wachtte ons direct een stevige mistral om ons te begroeten, samen met een een heel vriendelijke gastvrouw. We betrokken een deel van de tweewoonst van een heel lief koppel! Verse bloemen op tafel, attenties in de frigo ... we voelden ons meteen thuis!
    Uitpakken, het zwembad inspecteren, inkopen doen en dan een pizza in de plaatselijke pizzeria.


    Mijn bedoeling was om regelmatig te fietsen. Dus zondag al direct goed  begonnen, wel rustig. Op de fiets Sofie begeleiden tijdens haar training. 12 km op een niet vlak parkoers. De trend was gezet. En om mijn voornemens compleet te maken, daarna nog eens 15' aquajoggen. Het was even afwachten of dat ging lukken, want het was de 1e maal! Maar het ging prima! Yes!
    In de namiddag dan met de auto een stukje van de omgeving verkennen. Gorges Du Nesque. Naar verluid een mooie fietstocht, maar ik wou het toch eerst even bekijken. Ik was meteen verkocht ... deze wou ik rijden ... met de fiets!
    De Gorges eindigen in Sault, het lavendeldorp bij uitstek. Natuurlijk moest ik lavendel kopen 






    Maandagvoormiddag lekker lui aan het zwembad met een boek. Maar wel terug aquajoggen ! 25' zonder problemen. Zalig terug die loopbeweging te kunnen doen!
    In de namiddag bezochten we Gordes en dan Les Ocres in Rouissilion. Die Ocres waren echt prachtig. Je waande je in de far west. Er kon elk moment een cowboy of indiaan te voorschijn komen. Het bezoek aan die mijnen was voor mijn knietje wel een beproeving, maar ook dat doorstond ze prima. En ik had het voor geen geld ter wereld willen missen!





    dinsdag geen sportieve prestaties geleverd, tenzij geslenterd, geslenterd en nog eens geslenterd! Bezoek aan vaisson La Romaine. In de voormiddag de mooie Provincaalse markt. Slenteren langs die kraampjes vind ik zalig. Vooral de geurende kraampjes met lavendel, lavendelzeepjes en de kruidenkramen spreken me aan. 100n soorten olijven en tapenades. Ik kan er uren kijken (en proeven natuurlijk!)
    Na de markt bezochten we de opgravingen in het dorpje. Met een audio gids hadden we uren nodig om maar een deel te zien! Ik zou iets sneller gegaan zijn, maar 'k heb zo'n freeks van kids die het laatse woord willen horen en alles willen weten! Ondertussen zorde de zon er voor dat is een kreeftje werd!



    woensdag dan weer een sportieve dag. In de voormiddag 30' aquajoggen en verder lezen aan het zwembad.
    Namiddag fietsen. 27,5 km in 1u38' We kregen een stevige beklimming voor de wielen. Lastig maar als je boven bent, wel leuk! Je kan dan eens eens in 44/u naar beneden suizen. Totaal van de tocht was 17 km/u gemiddeld en in totaal 545 hoogtemeters.



    donderdag ben ik in de voormiddag met de fiets het dorpje gaan verkennen en heb zoals een echte Fransman op het dorpspleintje op een bankje gezeten ... is dat wat ze noemen "leven als God in Frankrijk"?
    Namiddag bezoek aan Lacoste (steveige klim naar een kasteel) en Cavaillon (een grotere stad die een vuile indruk gaf)


    vrijdagvoormiddag gefietst op het plateau rond het dorp.
    Namiddag bezoek Pernes Les Fontaines (met 48 fonteinen in het dorp) en abdij de Sènanque. Dit is een spierwitte abdij omgeven door lavendelvelden. Echt een prachtzicht! De abdij zelf mocht ik niet binnen ... volgens de tekening op de deur was ik niet zedig genoeg gekleed
    Na de abdij zijn we op de avondmarkt in Bedoin beland, om daarna nog even de Ventoux op te rijden. Terreinverkenning voor sommigen. Ik had toen nog helemaal geen plannen in die richting!
    's avonds ben ik dan nog even het zwembad ingedoken om te aquajoggen... zonder gordel! Ons zwembad was 1.40m diep en dat leende zich perfect om te joggen zonder gordel. Leuk!



    Al terug zaterdag! Wat gaat de tijd hier snel! Voormiddag fietsen, zo'n 17 km rustig op het plateau.
    namiddag een bezoek aan Avignon. Het de laatste dag van de feesten in Avignon en de straatspectakels waren nog volop aan de gang. Leuk om dan rond te kuieren. Natuurlijk moesten we ook Palais Du Pape bezoeken. Weer zo'n audio gids. Terwijl ik die in Vaisson heel leuk vond, was deze in Avignon veel te langdradig. Op het eind had ik het wel gehad.
    Daarna nog even gedanst op de Pont d'Avignon ... al danste men vroeger ONDER de brug!


    zondag was er een drijvende markt in Isle Sur Sorgue. Uniek en heel mooi! Maar verschrikkelijk druk! Natuurlijk moest ik iets kopen aan een bootje. 't is eens iets anders dan aan een kraampje.
    Namiddag terug de fiets op. 32 km langs dorpjes in de omgeveng. Fietsen gaat steeds beter!



    Maandagvoormiddag terug fietsen op het plateau rond het dorp. Terwijl waren dirk en Tim bezig om de Ventoux te veroveren. Wat hen natuurlijk lukte!
    Namiddag bezoek aan Orange.


    dinsdag stond dan de tocht op het programma waar ik al een paar dagen naar uitkeek. We gingen de Gorges Du Nesque fietsen. Het ging supergoed en ik vond het zalig! Op dat moment kwam de gedachte dat ik misschien toch ... nee toch niet ... of jawel, misschien ... de Ventoux!
    Het was mijn droom toen we deze reis boekten, maar mijn knie operatie beslistte er anders over. Maar nu ... ik zag het weer zitten! Als het niet ging kon ik me nog altijd omkeren ... al zou ik dan ontgoocheld zijn.





    woensdag stond iets heel anders op het programma. Een dagje zee. Carry Le Rouet. Een mooi dorpje, jammer van de recente bosbrand. Mooi stukje strand en zee. Maar niet echt mijn ding. Ik bleef mooi met mijn boek onder de paraplu. Het fietsen in de Gorges had me immers weer een rood kleurtje gegeven! In het terugrijden nog even een bezoekje gebracht aan Aix-en-Provence. Een grote stad, niet veel speciaals (vond ik)



    donderdag ... my big day! Ik zou het dus proberen ... de Ventoux beklimmen met de fiets! Het zag er niet zo'n goeie dag uit voor de klim, de top lag in de wolken, maar de vakantie was bijna om, dus het moest nu! De mistral was heel blij dat ik ging rijden, en liet dat dan ook uitbundig weten! Samen met Dirk en Tim vertrok ik in Sault (ja, de mietjeskant, maar voor mij de max!) Van Tim zag ik al heel gauw alleen nog zijn "achterlichtje" en dan niets meer. Dirk bleef bij mij en probeerde een beetje als windscherm te fungeren, maar de mistral lacht daarmee! Man, dat was niet te doen! Bergop en tegenwind (allé, wind lang 4 kanten!) Na 3 km wou ik me al omkeren! Maar dan zou ik wel heel erg ontgoocheld geweest zijn, dus, blijven ademen, blik op oneindig ,verstand op 0 en blijven trappen!!! Ondertussen af en toe drinken en iets eten. Ja, sommigen hebben dat niet nodig, maar ik wel! Halfweg tussen Sault en chalet Renard wijzigde ik mijn plannen. De top werd chalet Renard ... dan zou ik heel blij zijn! Maar ... de laatse 3 km wordt het iets rustiger trappen, je komt op een soort plateau en het gaat veel makkelijker. Dus ... neen, niet stoppen aan Renard ... maar straight to the top! Al wist ik wat dat inhield! Ik deed die laatse 6 km al eens, 6 jaar geleden!
    Aan Renard kwamen we Tim tegen, die kwam al van boven, hij was verkleumd van de kou en was net onder de top omver gewaaid! De wind was niet te doen! Geroutineerde fietsers (onder wie onze huisbas die de berg 2 x per week klimt) kwamen het laatse stuk tevoet naar beneden. De man van het winkeltje waarschuwde ... trop dangereux aujourd'hui! Maar ik was nu zo ver, en wie me kent weet dat ik een koppig trekje heb. Ik zou naar boven rijden! Tim met een warme chocolademelk achtergelaten in chalet Renard en vol goede moed vertrokken. De eerste 500m ging nog behoorlijk, hoewel dat fors klimt, maar ik voelde me sterk! De bocht om, de snelheid werd minder (en die was al niet hoog) Nog even doorbijten, tot ik helemaal stilstond, tegen een mistralmuur! Damn! Hij heeft me toch klein gekregen! Ik kon niet meer verder, kreeg mijn trappers niet meer rond. Daarbij toch even mijn verstand gebruikt ook en beslist om mijn knie niet naar de verdoemenis te werken. Blij dat ik zo hoog was, maar ook ontgoocheld dat ik op zo'n manier moest stoppen! Op 5 km van de top! 21 km geklommen en geen eindmeet! Gemengde gevoelens!
    Ik reed dus 42 km - gemiddelde 14,9 km/u - 2u46'43" gefietst en max snelheid 45km/u  -  1199 hoogtemeters overwonnen.



    Vrijdag nog een paar dorpjes bezocht, nog even een frisse duik genomen in ons zwembad en dan inpakken. Aan alle mooie liedjes komt een eind!

    Zaterdagmorgen terug richting Belgie met nog een nachtje in Troyes. Best een mooi stadje om een bezoekje te brengen.

    In totaal heb ik 200 km gefietst in die 2 weken. Mijn knie heeft het goed overleefd. Het slechtste was die 2 dagen in de auto. Na het beklimmen van de Ventoux voelde ik niets, maandag na de autorit, protesteerde ze heftig. oké, ik weet wat me te doen staat! Auto aan de kant :











    10-08-2010 om 22:51 geschreven door Karine

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (3)


    Over mijzelf
    Ik ben Karine Van Hecke
    Ik ben een vrouw en woon in Zele (België) en mijn beroep is kinesitherapeute.
    Ik ben geboren op 16/02/1963 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: atletiek, roparun, fietsen, klimmen, lezen, PC, .
    Gehuwd met Dirk en moeder van Sofie, Ilse en Tim. 41 jaar lid van AC Zele. Coach van de Kloddejoggers
    Foto

    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Toffe blog
  • mooi
  • Doorbijter
  • Bedankt

    Laat gerust een krabbel achter in mijn boekje!


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Een interessant adres?

    ga ook eens langs bij ...
  • Sofie Picavet
  • Steven Dobbelaere
  • roparunteam kloddelopers
  • van kilo's naar meters (Guy Laenen)
  • funrunner
  • sportarts Kris Peeters
  • Guy Devreker
  • Geert Van Moer
  • Marnix
  • AC Zele

    breng ook eens een bezoekje bij ...
  • Marc Lenaers
  • Filip
  • Eddy Debaets
  • Bart Verbeeck
  • Sandy Breugelmans

  • palmares

    - verschillende overwinningen in veldlopen
    - provinciaal kampioen 1500m - scholieren '80
    - provinciaal kampioen nsvo veldlopen ('79 - '80  en  '81)
    - Belgisch kampioen fisec veldlopen '80
    - selectie Europese veldloopkampioenschappen  fisec in Leuven '80 - 5e plaats
    - selectie Wereldspelen in Turijn '80  - 1500m - 8e plaats in de finale
    - Belgisch kampioen 3000m steeple (masters '03)
    - gewezen Belgisch recordhouder 2000m steeple (masters '03) en 3000m steeple (masters '03)
    - laureaat sportverdienste gemeente Zele 2003

                                                       
    Laatste commentaren
  • blijven gaan (marnix)
        op een maand later ...
  • dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op ppppffffff ..... (zonder veel woorden ...)
  • cheap ray ban cheap (cheap sneakers online)
        op ups and downs
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op 11.11.11 om 11 uur
  • nike jordan (cheap sneakers online)
        op ...... “Runs end. But being a runner never stops
  • Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 03-2018
  • 10-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 01-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs