een dag niet gelopen ... is een verloren dag!
Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Foto
Inhoud blog
  • RIP loopschoenen .... welkom wandelschoenen ...!
  • een nieuwe uitdaging ....
  • road to Amsterdam .... Team Runnerslab
    Rondvraag / Poll
    welke tak van de atletiek beoefen jij vooral?
    sprint
    hordenloper
    kamper
    halve fond
    steeple
    lange afstand (competitie - ook stratenlopen)
    recreatief loper (geen wedstrijden)
    toeschouwer / supporter
    ik beoefen een andere sport
    Bekijk resultaat

    mijn tijden en clubrecords

    400m: 62"
    400m horden: 72"56
    800m: 2'19"23
               2'39" 64  (clubrecord masters)
    800m indoor: 2'21"30 (nog steeds een clubrecord sinds 1980)
    1000m: 3'02"78
                 3'25"05 (clubrecord masters)
    1500m: 4'44"65
                5' 23"24 (clubrecord masters)
    mijl: 6'02"18 (clubrecord masters)
    3000m 10'35"45
    5000m: 19'02"86
    10.000m: 43'23"18 (als tussentijd bij uurloop - clubrecord masters)
    2000m steeple: 8'45"78 (oud BR  -  Clubrecord masters)
    3000m steeple: 13'35"49 (oud BR - Clubrecord masters)
    uurloop: 13km748m
    kogel: 7m02 (clubrecord masters)
    duscus: 17m68 (clubrecord masters)
    Zoeken in blog

    Startpagina !
    krantenartikels
  • Sofie Belgisch beloftenkampioen 300m steeple
  • Sofie 3e op Belgisch kampioenschap steeple - alle kategoriën
  • Sofie provinciaal kampioen 4 x 800m
  • sofie, toch mooie chrono ondanks examens
  • picavet schittert
  • Sofie wil schitteren in eigen Zele
  • start to runners vieren eerste marathon!
  • Ronny ruys kiest voor geduldige aanpak
  • picavet provinciaal steeple kampioen
  • wase universitairen schitteren
    krantenartikels
  • de overstap van sofie picavet
  • sofie loopt naar 3e podiumplaats
  • start to runners maken zich op voor de marathon
  • marathon Rotterdam
  • filmpjes
  • roparun 2006
  • roparun 2008 (link staat onderaan de pagina)
  • roparun 2009
  • lopen en ... blijven lopen !
    deelnemen is nodig om te winnen ...
    hey iedereen, dat je hier bent wil zeggen dat je net als ik van de atletiekmicrobe gebeten bent. Geniet gerust mee van mijn foto's en verhalen. Heb je tips, aanvullingen of opmerkingen, laat het me weten in een mailtje. Voel je ook vrij om iets in het gastenboek te kriebelen. Lopen is altijd mijn grote passie geweest. Gestart als 10 jarige, heb ik alle categoriën "doorlopen". Na een paar jaar inactiviteit terug de draad opgenomen als master, wat resulteerde in een Belgische titel op de 2000m steeple. Daarna sloeg het noodlot toe. Een zware knieoperatie zette me buiten spel. Maar ... een winnaar geeft nooit op, opgevers winnen nooit! Ik krabbelde overeind en 4,5 jaar later liep (lees: jog) ik terug. Een paar maanden later kwam al terug de "goesting" om eens een halve marathon te proberen. De kilometers werden opgebouwd, tot april '09 ... terug onder het mes. Nee niet de knie, die blijft voorbeeldig. Na 7 weken, nogmaals herbegonnen .. Een paar maanden later wezen de trainingen en plannen in de richting van Carcassonne, de halve marathon (mijn droom) Tot maart 2010 Murphy zich kwam moeien! Ik moest onder het mes voor mijn andere knie. Een 2e kraakbeentransplantatie (iets wat ik gezworen had wat ik nooit zou laten doen) Maar nu stond ik er voor en moest er door! De revalidatie ligt ondertussen terug ver achter mij. Alles ging veel vlotter dan de 1e keer. Ik loop terug en kan weer volop genieten van deze mooie sport. Ik durf me geen verre doelen meer te stellen. Ik leef van dag tot dag en zie wel wat er komt. Superprestaties moet je van mij niet meer verwachten, maar de halve marathon van Carcassonne ... (verdorie, ik ging geen verre doelen meer stellen! ) Met mijn verhalen hoop ik andere lopers aan te sporen om te blijven doorgaan! Nooit op te geven ... Op het einde komt alles goed , en als het niet zo is ... was het niet het einde ...! Veel plezier tijdens je bezoekje.
    01-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wat een week ...

    een week leven aan het tempo van 200 % ... zo heb ik het graag! Maar vorige zondag begon ik toch met enige twijfel aan deze week ... zou ik het wel overleven, zou mijn knietje het wel overleven ?

     

    Maandag begon als een gewone dag tot om 17.00u. 'k Mocht een uurtje vroeger stoppen op het werk, en zo kon ik tijdig Sofie, Tim en mijn sportzak ophalen thuis. Afspraak om 17.45u aan het sportplein waar de andere kloddejoggers (Mia, Frank, Suzy, Juliette, Karine, Erik, Sandra, Jan, Thomas en Petra)  al stonden te wachten. Ik had me gehaast om toch te laat te komen  

    Met 3 auto's en 14 joggers ging het richting Gavere waar we zouden deelnemen aan de Valeir - en Breydelspekloop. Per rondje kreeg je een bonnetje dat je nadien kon inwisselen voor spek en/of bier. Toen we er aankwamen was Eddy al volop bezig aan zijn rondjes. Er waren nog xx wachtende voor ons aan de inschrijftafel en dan konden we eindelijk van start gaan. Max 10 rondjes van 1400 m op de mooie Finse piste. Onze groep splitste van snel tot iets minder snel ... en zo ging iedereen op zijn eigen tempo op zoek naar zo veel mogelijk bonnetjes. Met dank aan Sandra die me 6 ronden lang gezelschap hield. Af en toe moesten we eens opzij springen voor een paar snelheidsduivels (die luisterden o.a. naar de naam Tim en Angelo ...) maar verder kon iedereen zijn hartje ophalen. Geladen met spek en Valeirbier trokken we terug naar huis. Ik was zeer tevreden met mijn 8,4 km en mijn knietje ... had deze 1e weekdag goed doorstaan.

     

    Dinsdag mocht ik mee naar een seminari van Saucony over minimalistische schoenen. Verrassing 's morgens ... het bleek in het Atomium in Brussel te zijn. Nee, ik was daar nog nooit binnen! Tof! Het werd een heel interessante dag. Veel overtuiging heb ik niet nodig op dit gebied. Sinds ik probeer om meer midvoet te lopen, is mijn knie me dankbaar. Ik voel echt wel dat het minder belastend is. Al gaat een overschakeling niet op 1-2-3! Leuk was ook de praktijksessie. Op het grasveld voor het Atomium kregen we loopoefeningen. Na een (voor mij toch) pittige opwarming, volgenden de eerste oefeningen blootsvoets. Eigenlijk geeft lopen op blote voeten een leuk gevoel van vrijheid. Nadien volgden dezelfde oefeningen met minimalistische schoenen. Ik testte de nieuwe kinvara (4 mm schoen) Resultaat: positief! Maar ik durf er mij nog niet aan wagen om er veel mee te lopen. Ik blijf nog even bij mijn 8 mm Triumph. 

    's Avonds nog een bijscholing in Runners over Karhu ... en een gezellig etentje met de collega's.

    Dag 2 overleefd! De onverwachte training viel mee, al had ik schrik dat dit na mijn loop op maandag net iets teveel zou zijn.Mijn schrik was ongegrond!

     


    Woensdag gewone werkdag ... tot ik thuiskwam! In 7 haasten eten en de auto terug in. Sofie ging een 3000 lopen in Ninove en ik ging mee als supporter. Door het grote aantal lopers liep de meeting uit en werd het middernacht eer we terug thuis waren. Dank zij mijn tubes kon ik nog terug aan de auto geraken. Rechtstaan van 9.30u 's morgens tot middernacht ... ppff  'k heb het geweten. Mijn kuiten stonden op ontploffen. 

     

    Donderdag, eindelijk een rustige dag. Alleen ... was Ilse met de auto weg en had Tim nog wat spullen nodig voor zijn kamp. Dus ... de fiets op voor de boodschappen. Niet erg, zal je denken ... maar hebben jullie al eens samen met Tim gefietst?? ok ... ! Op momenten dat hij het "niet snel" genoeg vond, voelde ik ineens dat mijn fiets vooruit geduwd werd ... dan wist ik hoe laat het was! 

     

    Vrijdag ... de dag waar ik al 2 maanden naar uitkeek! Eindelijk zou ik eens terug deelnemen aan een heuse stratenloop. De 1e DJ John Kooiman fun run was mijn doel. Terwijl mijn joching (zoals de speaker van dienst het zei) maatjes allemaal de 10 km verkozen, bleef ik wijselijk bij de 5 km. Van 's morgensvroeg had ik al stress! Ik wou niet laatste zijn, niet afgaan als een gieter! Mijn wedstrijdgevoel van vroeger raak ik echt niet kwijt. 

    Ik wil, ik moet en ik zal ... 

    Met 176 stonden we aan de start. Mia, Karine, Suzy, Brigitte, Frank, Sandra, Jan, Thomas, Patrice en ik vertegenwoordigden de Zeelse oranje brigade. En Stefaan als eenzame Tienenaar. 

    Ik hoopte op een tijd van max 30' , maar wat ik werkelijk zou kunnen, daar had ik geen gedacht van. Mijn loopjes tot nu toe waren alleen nog maar rustige duurloopjes. Veel trager dan die 30'!  ... en vooral Stefaan die 2 ronden moest mocht me niet inhalen, want ik wist dat die niet ver van de 35' zou zitten.

    Organisator Eddy (ook één van mijn pupillen) had zijn best gedaan en voor ons een mooie omloop uitgestippeld! Even na 19.00u werden we op gang geschoten. Ik wou rustig starten maar zat al gauw aan 11 km/u  ... te snel voor mij! Toch bleef dit mijn tempo de 1e km. Dan moest ik inbinden natuurlijk. Ik bleef rond de 10 en was daar best tevreden mee. Het was lastig genoeg voor mij! Steeds kwam dat stemmetje ... je bent te snel bezig, straks krijg je een "patat" ...  Maar tot mijn grote vreugde kon ik het houden    

    Na 28'20" klokte ik  af. Kleine 2' sneller dan mijn stoutste droom! Ik was dolgelukkig! 

    7' later liep Stefaan binnen na een sterke wedstrijd! Maar mij inhalen ... nee, dat was er niet bij  

    Even later kwamen de eerste oranje truitjes binnen en als alle "jochers" er waren was het tijd voor de receptie in de grote tent!

    Als Eddy iets doet, doet hij het goed! Alle lopers werden verwend met een prijzentas, gratis consumaties, hapjes en muziek! Mercie Eddy en dikke proficiat met je 1e organisatie ... het was af! Volgend jaar komen we zeker terug! 

    En mijn knietjes ... Die hebben zich deze week voorbeeldig gedragen! Mijn schrik was niet nodig. Maar 'k heb al zo veel ontgoochelingen achter de rug dat ik het altijd eerst wil afwachten tegenwoordig. 

     Het was een week zoals ik ze graag heb, een week om in te kaderen!

    En straks ... ga ik terug lopen...

    01-07-2012 om 15:34 geschreven door Karine

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (2)


    Over mijzelf
    Ik ben Karine Van Hecke
    Ik ben een vrouw en woon in Zele (België) en mijn beroep is kinesitherapeute.
    Ik ben geboren op 16/02/1963 en ben nu dus 61 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: atletiek, roparun, fietsen, klimmen, lezen, PC, .
    Gehuwd met Dirk en moeder van Sofie, Ilse en Tim. 41 jaar lid van AC Zele. Coach van de Kloddejoggers
    Foto

    Gastenboek
  • Ben is op bezoek geweest. (I like it)
  • Toffe blog
  • mooi
  • Doorbijter
  • Bedankt

    Laat gerust een krabbel achter in mijn boekje!


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Een interessant adres?

    ga ook eens langs bij ...
  • Sofie Picavet
  • Steven Dobbelaere
  • roparunteam kloddelopers
  • van kilo's naar meters (Guy Laenen)
  • funrunner
  • sportarts Kris Peeters
  • Guy Devreker
  • Geert Van Moer
  • Marnix
  • AC Zele

    breng ook eens een bezoekje bij ...
  • Marc Lenaers
  • Filip
  • Eddy Debaets
  • Bart Verbeeck
  • Sandy Breugelmans

  • palmares

    - verschillende overwinningen in veldlopen
    - provinciaal kampioen 1500m - scholieren '80
    - provinciaal kampioen nsvo veldlopen ('79 - '80  en  '81)
    - Belgisch kampioen fisec veldlopen '80
    - selectie Europese veldloopkampioenschappen  fisec in Leuven '80 - 5e plaats
    - selectie Wereldspelen in Turijn '80  - 1500m - 8e plaats in de finale
    - Belgisch kampioen 3000m steeple (masters '03)
    - gewezen Belgisch recordhouder 2000m steeple (masters '03) en 3000m steeple (masters '03)
    - laureaat sportverdienste gemeente Zele 2003

                                                       
    Laatste commentaren
  • blijven gaan (marnix)
        op een maand later ...
  • dr dre on sale (cheap sneakers online)
        op ppppffffff ..... (zonder veel woorden ...)
  • cheap ray ban cheap (cheap sneakers online)
        op ups and downs
  • ray ban outlet (cheap sneakers online)
        op 11.11.11 om 11 uur
  • nike jordan (cheap sneakers online)
        op ...... “Runs end. But being a runner never stops
  • Blog als favoriet !

    Archief per maand
  • 03-2018
  • 10-2017
  • 07-2017
  • 03-2017
  • 02-2017
  • 09-2016
  • 08-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 01-2016
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 09-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 08-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009

    Categorieën


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs