We begonnen met rekenen. De meester was er niet, hij had bespreking. Dus we moesten alleen rekenen . We moesten blz 30 en 31 verbeteren. Daarna maken we blz 32 staartdelingen. Toen ging de bel TRIIIIIING !!! Na de speeltijd deden we de toets godsdienst natuur: gave en opgave. Daarna deden we de toets cijferen. Na de toets mochten we ons nog even bezig houden. Toen ging de bel TRIIIIIING !!!!! Daarna gaan we naar de refter. Na de speeltijd schrijven we onze agenda . Daarna hebben we spelling gedaan. Toen ging de bel TRIIIIIING!!!! Na de speeltijd hadden we crea, we gaan een uiltje maken . Daarna komen we onze rekenboeken halen en dan naar huis !!!
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: MMR: Kloklezen 9/10 MMR: De lengtematen ws blz 24-25 8/10 Doen: Taal: Spelling les 1 afwerken 6/10 Hoek en contractwerk 12/10 Wafels!!! Zwemmen. Toetsen tekenen.
Door een technische storing is het verslagje van Jantien en Sofia verloren gaan.
Voor kloklezen moeten de kinderen de analoge en de digitale klok kunnen aflezen, De analoge klok omzetten naar de digitale en omgekeerd en een uur aanduiden op de analoge klok. Oefeningen vinden jullie terug in het mapje meten en metend rekenen. Morgen krijgen de leerlingen nog een extra bundeltje mee.
Deze ochtend maakten we meteen onze spellingstoets van heel thema 1 . Zoals altijd hebben we dan rekenles gehad. We hebben de staartdelingen tot 1000 herhaald. En bij sommige zat die al ver weg!
Speeltijd.
Turnen joepie! In de turnles hielden we ons bezig met touwtjespringen. Na de turnles gingen we eten en hadden we middagspeeltijd.
En snel daarna vertrokken we al voor de leerwandeling. Eerst vertelde juf Veerle nog over de geschiedenis van Kruikenburg. Zij was onze gids voor de wandeling. Dan begonnen we aan onze tocht! Na de heel plezante en ook leerzame wandeling was het al tijd om naar huis te gaan. Nog snel de boekentas maken en deze drukke donderdag zat er al op.
Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Godsdienst: toets mens en natuur: gave en opgave 5/10 Rekenen: cijferen: +,- en x ws blz 5,14 en 23 5/10 Doen: Rekenen: staartdelingen werkblaadje (2oef) 5/10 Hoek en contractwerk 5/10
Vrijdag vrijaf.
Prettig weekend allemaal en tot maandag. Meester Joeri
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Taal: spelling: thematoets 1 1/10 Godsdienst: toets mens en natuur: gave en opgave 5/10 Rekenen: cijferen: +,- en x ws blz 5,14 en 23 5/10 Doen: Rekenen: huistaak 4 1/10 Afwerken ws blz 30,31 1/10 Hoek en contractwerk 5/10 Stevig schoeisel; kompas;plankje om op te schrijven.
Morgen hebben we in de namiddag een leerwandeling, vandaar het stevig schoeisel en het kompas. Als jullie geen kompas thuis hebben, geen probleem. We hebben er maar enkele nodig. Voor de mensen die niet weten wat ik met een plankje om te schrijven bedoel, hieronder een afbeelding.
We begonnen met W. O. We deden eerst de gesloten boektoets. Toen was het speeltijd. Nu krijgen we onze toets van verwijswoorden terug. De meeste toetsen waren niet al te best. In rekenen werken we met hoeken. De bel ging het is middag. Toen ging de bel, weer naar de saaie rijen. Nu werken wij aan Godsdienst. We gingen de agenda schrijven. We doen voor de eerste keer verkeer. We gingen onze boekentassen maken, rap rap!
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Leren: Taal: onderwerp en persoonsvorm 30/09 ws blz 6-9 en blz
20-23 Verwijswoorden/oorzaak & gevolg spelling: toets thema 1 1/10 Doen: Hoek en contractwerk 05/10 Brief auteur, toets tekenen, morgen GEEN warme maaltijden, scholenveldloop om 12u30
Morgen gaat de uitgestelde scholenveldloop van vorige week door. Aangezien we om 12u30 lopen en om 12u op de locatie moeten zijn, is het onmogelijk om onze warme maaltijdeneters te laten warm eten. Boterhammetjes mee dus. Alvast bedankt voor het begrip. De toets verwijswoorden/oorzaak en gevolg was en is voor vele leerlingen een fiasco. De meeste leerlingen zijn gewoon beginnen invullen zonder de opgave te raadplegen. Op de voorkant van het blad stond nogmaals letterlijk geschreven hoe je verwijswoorden kunt terugvinden. Aanstaande woensdag geven we de leerlingen een herkansing. Het gemiddelde van beider toetsen komt op het rapport. Ook het hoofdstuk " Ik ben het vergeten" of " Ik had geen tijd" blijft duren. Het is al beter dan in het begin, maar sommige(n) blijven hardnekkig volghouden in den boosheid. Zou het mogelijk zijn dat de mama's en papa's wat nauwlettender dochter/zoonlief in het oog houden? Ik denk dat iedereen daar beter van wordt.
De dag begonnen we met de toets van verwijswoorden , oorzaak en gevolg. Intussen als we klaar zijn mogen we in onze werkschrift blz 27 rekenverhaaltjes oplossen. En eerst moeten we ook alle oefeningen in ons kladschrift overschrijven. En dan maken als iedereen klaar is met de toets gaan we verbeteren in onze schrift; We hebben twee pagina's gemaakt . Speeltijd!!! Na de speeltijd komt Mario Demesmaeker . Hij komt zich zelf voorstellen. En hij komt over zijn boek vertellen . Maar niet alleen daarover. Ook over hoe hij schrijver is geworden. Oo !!! De speeltijd is gedaan! Mario is er! Hij is al van 2000 schrijver! Mario heeft een stuk voorgelezen uit Rode kaart. Hij heeft ook nog een stukje uit het boek Gehakt gespeeld samen met Jonas van onze klas. Dik applaus en hij ging weg.Een paar kinderen vroegen een handtekening! Middag!!!Het is ook muziek op de speelplaats!!!!We gaan godsdienst nemen . Dan hebben we een liedje gehoord van Sint Franciscus Assisi. Als dat klaar is nemen we ons taalboek. We leerden tongbrekers uitspreken. Nu gaan we onze agenda schrijven. Onze boekentas maken en dan naar huis. Dat vinden wij niet leuk!!!