Tijdens de Tour de France wordt BBB vertegenwoordigd door twee ploegen. Vanaf vandaag rijden de renners van Vacansoleil-DCM en Cofidis met de nieuwe BBB Icarus helm. De Icarus is smaller, lichter, comfortabeler en luchtiger, dan de Falcon BBB optimaliseerde het ventilatievermogen door middel van het BBB Airflow Cooling System (ACS). Dat houdt in dat niet alleen de 29 ventilatiegaten geplaatst en gevormd zijn om de luchtstroom te optimaliseren, maar dat ook de verstelbare straps een open structuur hebben om luchtstroom te optimaliseren. Tevens is bij het ontwerp van de Quick-Dry padding met Silver Protection antibacteriële behandeling gekeken naar het vergroting van de luchtstroom. Natuurlijk vergeet BBB niet de primaire functie van een helm: bescherming bij een val. Om een lichtere maar toch veilige helm te maken, gebruikt BBB een dubbele in-mold schaalconstructie. Dit betekent dat tijdens het productieproces de polycarbonaat buitenschaal en de geëxpandeerde polystyreen (EPS) met hoge dichtheid foam binnenlaag met elkaar gebonden worden. Tegelijkertijd wordt er een extra polycarbonaat interne verstevigingsstructuur aangebracht. Een SpiderWeb verstevigingstructuur aan de achterkant van de helm biedt extra bescherming bij een val op het achterhoofd. Voor het comfort van de helm zijn niet alleen de vorm en de luchtstroom belangrijk. Het BBB Flexclose afstelsysteem vormt zich niet aaleen perfect rond je hoofd, maaris ook verstelbaar in hoogte en omvang. De nieuwe BBB strap verdeler is ook extra comfortabel. Deze verdeeld de strap niet alleen in een betere hoek onder je oor, maar is ook dunner en gladder om irritatie op je wang te voorkomen.
De Icarus komt in twee maten, M (55-58 cm) en L (58-62 cm) en 5 kleurcombinaties: zwart/wit, metallic zwart/neon geel, wit/blauw, wit/rood en wit/zilver. De BBB Icarus, eind 2012 verkrijgbaar in de winkel, gaat waarschijnlijk 169,95 kosten. Volg het op via www.bbbcycling.com. info: http://www.grinta.be
B and B komt met een prêt-à-porter collectie. De Evolution Collection Line is ontworpen in een tijdloos, trendy en strak design, dat met elk ander element van de fiets kan gecombineerd worden. Qua fietsshirts is er binnen de B and B Evolution collectie een keuze uit truien met korte en lange mouwen. De B and B Evolution fietsbroeken worden uit power lycra vervaardigd, met een standaard of 3D zeem.
Ook de B and B Evolution accessoires zijn qua design en stoffenkeuze op de basisoutfit van de Evolution Collection Line afgestemd. Zo vormen de B and B Evolution handschoenen, sokken, arm- en beenstukken, helmmuts, overschoenen, etc een mooi combineerbaar geheel met elkaar.
Het Evolution shirt korte mouwen is te verkrijgen vanaf 60 euro, de korte broek vanaf 70 euro
Garmin Edge 500 Red & Black De hartslagmeter wordt rond je borst vastgemaakt. Garmin heeft hierbij zon zachte borstband gebruikt. Vroeger had je van die harde plastieke dingen, maar deze zit veel beter. Tijdens het fietsen valt het eigenlijk niet eens op dat je hem om hebt. De draadloze ANT+ verbinding van de hartslagmeter is perfect. Het signaal van de borstband wordt direct opgepakt door de Edge 500. Het scherm dat zelf in te delen is, geeft alle informatie netjes weer. Wel is het zo dat als er gekozen wordt voor een schermopdeling in 8 stukjes, de leesbaarheid lastig is tijdens het fietsen in een groep omdat je niet zo lang naar je stuur kan kijken. Daarvoor kun je bijvoorbeeld kiezen voor een opdeling van het scherm in 5 stukjes zodat bijvoorbeeld de snelheid groter wordt weergegeven. Dan gaat het in een oogopslag zien hoe hard je gaat prima. Het wisselen van de hoofdschermen is ook eenvoudig met een druk op de knop. Van stijgingspercentage tot totaalkilometers en van temperatuur tot hartslag. Alles is op het apparaat te zien en naar wens in te stellen. Als je bijvoorbeeld je cadans liever linksonder wilt zien, geen probleem! Ook de verbinding van de GPS blijft erg goed, zelfs in dichte bossen (heel af en toe is hij de verbinding even kwijt, maar dat is dan voor maar een seconde of 10). Even wat gegevens van het de Edge 500:
999 fans van de Lotto wielerploeg maken de Tour de France van wel heel dichtbij mee. Kledingsponsor Vermarc heeft 999 namen van supporters verwerkt in speciale truien voor de ronde. In totaal zijn er 9 verschillende outfits gemaakt, met ieder 111 namen. De namen staan zowel op de voor- als de achterkant van de shirts. De outfits zijn gemaakt van extra lichte stoffen om gewicht te besparen.
BMC TMR01 Een kwart van de luchtweerstand van renner en fiets komt van de fiets zelf. Met dat gegeven gingen de ingenieurs van BMC aan de slag om een voor hen nieuw type frame te ontwerpen, dat bedoeld is voor sprinters, vluchters, hardrijders en korteafstandstriatleten. Zoals we kunnen verwachten van het Zwitserse merk, is het eindproduct origineel te noemen. Dat past ook in de filosofie: BMC wil niet de grootste maar wel de beste zijn. Wat ook helpt, is het feit dat BMC het enige merk is dat een eigen WorldTourploeg heeft
Aanpassingen van de fietspositie gebeuren makkelijk door de zadelpen die op drie verschillende sprongen (offset) kan ingesteld worden: 0, 15 of 30 mm. In die zadelpen zal ook de batterij van de elektronische schakelgroep verborgen worden. Bij de eerste modellen gebeurt dit nog niet, omdat dat soort batterij nog niet op de markt is gebracht door Shimano. Aanpassingen van een externe naar een interne batterij kunnen achteraf makkelijk worden gedaan. Schakel je liever op de ouderwetse, mechanische manier, dan hoef je geen ander frame te kopen, want alle voorzieningen zijn er om zowel de elektronische als de mechanische kabels te plaatsen
Naast de aerodynamica was de stijfheid een belangrijk onderdeel van het ontwerp, veel meer nog dan het gewicht. De TMR01 is dankzij het dikke bottom bracket en de stevige liggende achtervork dan ook de BMC met de grootste stijfheid. Met de komst van deze Timemachine kunnen de profs van Team BMC nu kiezen uit de lichte SLR01 voor het gebergte, de GF01 voor de kasseien, de TM01 voor de tijdritten en de TMR01 voor de snelle ritten.
Zaterdag 7 juli GRENSTOCHT VWB - VBR CAFE CAMBRINUS Markt 12 4571 AXEL 125 - 65- 60 km Deze tocht wordt verreden over de rustige en mooie polderwegen van Oost-Zeeuwsvlaanderen en de grenstreek met België.
De Grote Prijs Stad Sint-Niklaas vertrekt dit jaar niet voor het stadhuis van Sint-Niklaas. Door wegwerkzaamheden moest de organisatie op zoek naar een nieuwe startplaats en dat werd Sinaai. De Grote Prijs Stad Sint-Niklaas vindt al sinds 1930 plaats. Traditioneel start de wedstrijd voor het stadhuis van Sint-Niklaas. De wedstrijd start op 4 juli ter hoogte van de Dries aan het Oud-Gemeentehuis. Oud-wielrenner en drievoudig winnaar van Parijs-Roubaix Francesco Moser zal aanwezig zijn. De laatste winnaar van de GP Stad Sint-Niklaas is Niko Eeckhout. 168,5 km - 5020 EUR. start 15h00 Inschrijving: Gemeenschapshuis, Dries, 9112 Sinaai - Kleedkamers: Sporthal, 9112 Sinaai
Zondag 01/07: 14 man aanwezig Na het tekenen van de aanwezigheidslijst snel naar Temse,om via Bornem naar St Amands te rijden. In de Kerkstraat stonden ze weeral tot buiten aan den bakker en wij zorgden even voor een frisse, atletische verschijning. De weg naar St Amands werd nog lastig door de wind, maar het roze peleton vormde een aerodynamisch blok. De wegenwerken in Belgie zijn weer heel populair ( verkiezingen binnenkort ? ), maar Louis wringt zich overal door. Na Steenhuffel werd de snelheid iets opgetrokken en Leo en Filip U scheurden lekker mee. In Meise werd de A12 gekruisd en de snelheid ging nog wat hoger ( Meewind ? ). Gelukkig kent Geert G zijn weg overal en te Kapelle OD Bos werd het kanaal richting Willebroek genomen. Daar zorgde een vrijstuk voor een serieuze schifting. Kürt zijn fietske bolt blijkbaar wel heel goed en Ard sloot mooi aan. Jowan had een mindere dag ( Carpaccio? ) en Hilaire zorgde met Gert voor de aansluiting. Te Willebroek was het weer even moeilijk met de volgwagen en iedereen begon toch al aan het terrasje te denken. Via Ruisbroek naar Wintam en Frans had wat last van krampkes. Lekke banden hadden we ook niet ( Ivo er niet bij ? ) en de laatste rechte lijn over Temse naar Sombeke mocht nog een versnellinske hebben. Yves was de winnaar en Paul zat er mooi achter. Een Jeneverke met een knikker erin voor de Frans ? (Verslag Forza Elversele)
Zondag 1 juli VWB rit Meerdonk WTC Astoria Rit ter plaatse van +/- 65 km wat voor ons de zondag rit op 120 km bracht Een totaal dit weekend van net géén 300 km Klassieke rit over Graauw langs Lamswaarde, Pauluspolder de gekende visvijver "de vogel" Kloosterzande Kortweg een ritje door de polder met zijn gekende "BRIESJE" Boogie En Sterke Pol alweer aan het commando Nog een pittige finale > En het mooiste van de dag hadden we deze morgen alweer gehad Bij aankomst nog een lekkere boterham kaas of kop met als optie met of zonder mosterd Vandaag met 7 totaal 120 km gemiddelde 32.5
2013 Canyon Ultimate SLX Canyon CLX. Zelfde naam, nog steeds zwart, wel een compleet nieuw frame. Alle kabels lopen nu binnendoor, het bracket heeft nu pressfit lagers en de achtervorken zijn asymmetrisch gevormd. Ook is de aansluiting van de staande achtervork onder de zadelpen lug veranderd; dit moet een kleinere driehoek opleveren en daarmee een stijver frame.
Gewicht frame: 880 gram, de voorvork 300 gram. Het balhoofdstel is nog steeds van Across en oversized. De rechter achterpat is nu tweeledig: zowel aan de binnen- als aan de buitenkant is deze van aluminium, wat voor een stijver geheel zorgt ( iets dat we ook zien bij de Ultimate AL). De SLX is te koop vanaf circa 3000,-, compleet met Ultegra. Officieel wordt de SLX geïntroduceerd op de Eurobike en begin 2013 zal de fiets te koop zijn. www.canyon.com
George Hincapie Fiets gentlemans round in de 2012 Tour BMC custom-painted zijn s SL01met gold highlights, "lucky seventeen" en "gentleman's round" motiefs
Zaterdag 30 juni Summerbike Semi-Klassieker te Boom van en bij WTC Niel. Rit met vertrek en aankomst in "Tomorrowland" De Schorre Boom Met negen leden deze morgen voor de rit van 120 km Langs Terhagen Rumst Waarloos, waar we de Fietsclub uit Duffel tegenkwamen Duffel, Lier Viersel, waar de splitsing was 70 - 120 km na 38 km Pulle Lille - Poederlee met te Poedrlee dorp bevoorrading na 55 km (Café De Kroon) Tielen, er komt nu na de meewind stilletjesaaan "tegenwind" op de terugweg Lichtaart Herentals Grobbendonk, achterzijde kazernd De Troon Bouwel , samenkomst parcours 70 & 120 km na 93 km Bevoorrading Café Sttionneke na 96 km Duffel, Walem -Waarloss Rumst Terhagen Boom 120 km gemiddelde op de rit 32. 8 algemeen gemiddelde 31.6 over 162 km Voor het eerst dit seizoen - korte mouwtjes en korte broek bij het vertrek voor iedereen µ In de namiddag " sterke" Gino" helemaal alleen voor de namiddag oefenrit