Skins Active en Recovery compressiesokken Skins Active compressiesokken De Active sok, van activiteit, is een prestatiebevorderende sok met 'gradient compression' (wisselende compressie) die tijdens de inspanning gedragen wordt. Gerichte ondersteuning aan de kuitspier en een verbeterde bloedcirculatie zijn het resultaat van het dragen van dit type Skins sok. Meer zuurstof naar de spieren betekent elimineren van het melkzuur en dus een sneller herstel. Het geavanceerde weefproces van deze Active sok reguleert het vocht en houdt de huid droog. Ook door het gebruik van uniek antischuurgaren voor de hiel en het teengedeelte wordt de warmte en vochtigheid verlaagd. De kans op blaren door wrijving zal daardoor ook aanzienlijk verkleinen. Een anatomisch voorgevormde linker- en rechtersok garanderen een comfortabele pasvorm. De uniseks Active compressiesokken zijn geschikt om zowel onder een short, een driekwart- of een lange broek te dragen.
De Recovery sok, van recuperatie, is de herstelbevorderende sok van de Skins reeks. Ze is ontwikkeld om spiervermoeidheid te voorkomen, late spierpijn te elimineren en de recuperatie te versnellen en te verbeteren. Overtollig vocht uit de zwaar belaste onderbenen halen en een betere bloedcirculatie stimuleren zijn de specifieke eigenschappen van deze Recovery sokken. Het gebruikte biokeramisch garen helpt de warmte snel af te voeren en zo de spieren meteen af te koelen. Cuprongaren (kopervezel) dat in de hiel en het teengedeelte van de Recovery sok verweven zit bevordert het herstel bij blaren en werkt antimicrobieel. De anatomische voorvorming van de linker- en rechtersok garanderen een comfortabele pasvorm
Zondag 4 augustus Clubrit van 70 km 30.6 gemiddeld met zeven clubleden. Toch was nog 33.3% percent was aanwezig van de rit vrijdag te Vielsalm en die dus de "driedaagse" volmaakten! Rit over Belsele, Klein Sinaai, Moerbeke, Lochristi , Lokeren, Waasmunster Elversele The Ranch! Kopwerk door Boogie William & Filip
Sean Kelly Superklassieker VWB Vrijdag 2 augustus Met zes leden 's morgens vertrokken richting Vielsalm Baraque de Fraiture voor de rit van 60 km. Rit met de beklimmingen Corte de vaux Chavanne, Cote Werbomont, Cote de Grand-Menil, Cote d'Odeinge, en Baraque de Fraiture Vier leden de extra lus van Col du Rideux Rit onder Tropische omstandigheden 37°C Daarna richting Salmchateau voor avondmaal in Residence Le Vieux Moulin :Arrow: Willem In de avond nog versterking van twee leden (Johan & Urbain ) voor overnachting " De vliegende Brigade"
Zaterdag 3 augustus Wat voor sommigen het "hoogtepunt" van het seizoen moest worden De Sean Kelly, Thierry ziek Karl knieperikelen Toch met twaalf leden voor de rit van 135 - of 100 km Ondanks een nachtelijke regenbui, droog en 18°c bij de Start +/- 8uur Met alle klassieke en gekende hellingen Davy had zich alleszins goed voorbereid en voor de echt moeilijke hellingen een ladder meegebracht Het afstappen verliep dan weer moeizamer Een lekke band voor William 6542 deelnemers aan de Sean Kelly Classic Alle leden reden de Sean Kelly (op eigen tempo )
Overmax Carbon Ultimate Technology TST (Tube Side Tube) by Grandis Tubes: Carbon prepreg form Torayca aircraft designed by Grandis, bundle 12K, finishing external lamination 3K, first layer woven Kevlar. Diameter, thickness and number plates differentiated to optimize balance and chassis performance Vork: Full Carbon EDG by Deda
Mavic Crossmax Enduro WTS. (wielen en banden als één systeem) Achteraan krijg je een Crossmax ST, vooraan een Crossmax SX, en beide zijn afgewerkt met platte spaken en een geel kleurtje. Aangezien endurofietsen vooral 26" of 27,5" wielen hebben, koos Mavic ervoor om geen 29'er setje in het gamma op te nemen. De wielset weegt in de 26" maat 1660 gram en in de 650b maat 1710 gram.
BREDER VOORAAN DAN ACHTERAAN
De huidige trend schrijft voor om bredere banden vooraan (voor meer grip) en iets minder brede achteraan (minder rolweerstand) te monteren, maar Mavic gebruikte ook verschillende breedtes voor de velgen voor- en achteraan. Vooraan krijgt de 21 mm brede velg een 2,4" Mavic Charge band. Die is wat hoekiger, biedt meer grip in de bochten en dempt de schokken wat beter. Rond de 19 mm brede achtervelg komt een 2,2" (voor de 650b-versie, 2,3" voor de 26"-versie) Mavic Roam XL band. D ie is wat ronder, heeft een kleiner contactoppervlak en creëert zo wat meer snelheid.
De Mavic Charge 2.4 tweelagige voorband is tubeless ready, gebruikt een zachte 50a rubbercompound en weegt 950 of 990 gram (afhankelijk van de wielmaat). De twee lagen rubber moeten voor een betere lekbestendigheid en stabiliteit (belangrijk bij intensieve afdalingen en lage bandendruk) zorgen. De Roam XL (850 en 870 gram) heeft een beter rollend noppenpatroon, met noppen die dicht tegen elkaar staan. De dual rubbercompound moet zorgen voor snelheid en een lange levensduur. Door die karakteristieken zal de band niet kleven aan de grond maar zal hij wel toelaten om te glijden door de bochten, iets wat de meeste downhillers wel kunnen appreciëren. Door de dicht op elkaar staande noppen zal hij wel niet uitblinken in de modder.
De nieuwe wiel- en bandenset is beschikbaar sinds juli aan de prijs van 800 (26") of 825 (27,5") euro. De Charge (60 euro) en Roam XL (57 euro) banden zijn ook apart verkrijgbaar.
Negen verenigingen, waaronder de Wielerbond Vlaanderen, de Vlaamse Wielrijdersbond en de Fietsersbond, hebben donderdag een hoffelijkheidscode voor fietsers ondertekend. De code komt er op initiatief van Vlaams minister-president Kris Peeters en minister van Mobiliteit en Openbare Werken Hilde Crevits.
Vijftien aandachtspunten
De code bevat vijftien aandachtspunten. Die gaan van het volgen van de verkeersregels en het respecteren van de voorrangsregels tot het aanpassen van de fietssnelheid aan de omstandigheden. Speciaal voor wielertoeristen staat er: 'Als getraind fietser vermijd ik zo veel mogelijk de tijdstippen waarop tragere weggebruikers op het jaagpad of fietspad onderweg zijn'. Het is ook niet de bedoeling dat wielertoeristen de volledige breedte van het pad innemen of 'in al te grote groep' rijden.
De hoffelijkheidscode werd ondertekend door de Wielerbond Vlaanderen, de Vlaamse Wielrijdersbond, de Fietsersbond, de waterwegbeheerders Waterwegen en Zeekanaal en De Scheepvaart, het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid, de Verenigingen voor Verkeersveiligheid, de Vlaamse Stichting Verkeerskunde en de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten.
Hoffelijke rit
Op www.ikfietshoffelijk.be worden alle lokale fiets- en wielerclubs uitgenodigd de code mee te ondertekenen. In aanwezigheid van Peeters en Crevits voegden Concordia Bornem en WIK70 Puurs donderdag als eersten de daad bij het woord. Nadien reden ze met de vertegenwoordigers van alle ondertekenaars een 'hoffelijke rit' op de jaagpaden langs de Schelde.
In de lente van 2014 volgt er een sensibilisatiecampagne langs jaagpaden. 'Alle weggebruikers zullen ludiek aangespoord worden om het jaagpad hoffelijk en met respect voor anderen te gebruiken', zeggen Peeters en Crevits.
De vijftien geboden van de wielertoerist:
1. Ik fiets hoffelijk.
2. Ik heb respect voor andere weggebruikers.
3. Ik volg de verkeersregels.
4. Ik respecteer de voorrangsregels.
5. Ik breng andere weggebruikers niet in gevaar.
6. Als ik andere fietsers, voetgangers, skeelers, joggers, dienstwagens van de waterwegbeheerder, tegenkom, snij ik hen de weg niet af, maar wacht ik rustig tot ik voorbij kan.
7. Ik laat weten dat ik er aan kom door gebruik te maken van mijn fietsbel.
8. Ik kijk goed en ver voor me uit, zodat ik kan anticiperen op mogelijke hindernissen.
9. Ik hou me aan de maximale snelheid.
10. Ik pas mijn snelheid aan de omstandigheden aan en verhoog het tempo maar wanneer dat veilig kan.
11. Als getraind fietser vermijd ik zoveel mogelijk de tijdstippen waarop tragere weggebruikers op het jaagpad of fietspad onderweg zijn.
12. Ik vertraag en stop als dat nodig is voor de veiligheid van mezelf en van anderen.
13. Ik rij niet in een al te grote groep om andere weggebruikers niet te storen.
14. Ik gebruik in groep nooit de volledige breedte van het jaagpad of fietspad, zodat er altijd voldoende ruimte overblijft voor andere weggebruikers. Met twee naast elkaar rijden is het uitgangspunt.
15. Ik neem de rechterkant van het jaagpad of fietspad, ook in de bochten.
Amerika is klaar voor 27ste Fietsdodentocht Deelnemers 100 km lange tocht krijgen medaille Vertrekken voor de 100 km Fietsdodentocht kan zondag 4 augustus tussen 7 en 10 uur. Deelnemen kost 8 euro, leden van VWB/WBV betalen 6 euro. Wie wil deelnemen aan de gezinstocht van 35 km kan starten tussen 12 en 15 uur, deelnemen kost 2 euro. De aankomst in Bornem is open tot 18 uur.
Bottecchia gamma 2014. De Nieuwe Emme 695 FMC: Full Carbon Monocoque. Frame carbon DDA1K 695gr maat M Bracket PRESS FIT 386. : BB30/BSA IRC: Internal Routing Cable
De Rotwild R.X45 AMG is qua kleurenschema gebaseerd op de Mercedes A45 AMG Edition 1, maar het sportieve speelgoed komt in de buurt van een (tweedehands)wagen: 6990 euro. De fiets is geschikt voor 'all-mountain'-gebruik.
Frame: MMT Carbon Technology developed by ADP Engineering Voorvork: Fox Float CTD met Kashima-coating en 150 mm travel Demper: XMS All mountain Suspension System, 150 mm Bottom Bracket: BB92 PressFit Groepset: Shimano XTR Cockpit/zadelpen: Crankbrothers Iodine/Cobalt 11 carbon Wielen: Crankbrothers Iodine 3 100-15QR/142-10 TA IS Banden: Continental X-King RaceSport 26x2.40